Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dekbed mee inklappen  (gelezen 4505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angela

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2020
Dekbed mee inklappen
« Gepost op: mei 14, 2020, 11:08:58 am »

Wij zijn nieuw in de vouwwagenwereld. Wij gaan met onze 2 kinderen in een dubbelklapper (Jamet air) kamperen. Ik vroeg me af of ik de dekbedden op de matrassen zou kunnen laten liggen en deze mee inklappen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2020, 12:13:21 pm »

Met onze Jametic nooit geprobeerd. Maar bij onze latere Cocoon ging het prima. Op zich is een dekbed niet dik en ook niet een hard voorwerp. Waarschijnlijk niet een probleem denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2020, 12:21:24 pm »

moet denk ik wel lukken. Bij onze Raclet Safari kon het en bij de Odyssee ook zelfs met een extra toppertje van 5-7 cm op ons bed. Er kan wel iets minder onder het zeil omdat het totaal wat hoger wordt en zorg dat het dikste deel aan de buitenkant zit zodat het scharnierpunt genoeg ruimte heeft.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2020, 12:27:16 pm »

Bij mijn Conway lieten we een dekbed op 1 van de 2 bedden liggen,  op het andere bed de fleecedekens :J
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2020, 01:44:19 pm »

En dat blijft een heel jaar goed in de vouwwagen?
Als je op bestemming uitklapt is het nog fris en fruitig genoeg om weer onder te slapen?
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2020, 01:53:22 pm »

Wij bewaren het dekbed niet in de vouwwagen maar thuis. een paar dagen voor vertrek maak ik dan alvast het bed op.
heerlijk met een overnachting, kun je zo je bed instappen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2020, 02:04:15 pm »

En dat blijft een heel jaar goed in de vouwwagen?
Als je op bestemming uitklapt is het nog fris en fruitig genoeg om weer onder te slapen?
ja hoor, nieuwe / schone dekbedovertrek er omheen, helemaal prima.  Nu met de flyer doe ik dit ook weer :J
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2020, 03:10:03 pm »

wij halen het beddengoed eraf en bij korte weekendjes weg klappen we niet open maar gooien we alles slaapzakken onder in de wagenbak (pack&Go  :>) Voor een langere vakantie of als we weten dat we snel weer gaan kan het zijn dat we de hoeslakens laten zitten. Maar nu staat die in de winter in de garage zoals je hem koopt dus zonder beddengoed.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2020, 11:25:00 am »

zomerdekbed ligt op de bedden tijdens de stalling, doen er wel een geurbuiltje bij
dekbedovertrekken gaan mee naar huis , gewassen in de meeneembox met losse campingspullen
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2020, 10:16:30 pm »

Wij maken onze bedden inderdaad ook een dag van te voren op wanneer we de wagen vol pakken (helaas geen pack en go dus moeten toch klappen).
Bij de dubbel klapper Louisiana een bij de enkel klapper Odyssee gaat het beide prima. Beide met originele matrassen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #10 Gepost op: juni 05, 2020, 08:07:04 am »

Wij klappen ons dekbed niet mee in op het bed. Om hier bij te kunnen moet je de hele wagen uit klappen en dat is niet handig de ochtend van vertrek of direct bij aankomst thuis. Wij gebruiken ons dekbed wat we ook thuis gebruiken.

We hebben ruimte zat in de bak dus deze gaat voor vertrek over de spullen heen in de bak. Bij aankomst op de achterbank van de auto zodat we alles kunnen opzetten. Als de ruimte in de bak krap gaat worden kan deze ook nog bovenop de wagen onder het afdekzeil alleen is dat weer lastig als je nat inpakt.

Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2020, 09:09:00 pm »

Wij klappen ons dekbed niet mee in op het bed. Om hier bij te kunnen moet je de hele wagen uit klappen en dat is niet handig de ochtend van vertrek of direct bij aankomst thuis. Wij gebruiken ons dekbed wat we ook thuis gebruiken.
Daarom slapen wij voor en na de vakantie minimaal één nacht onder ons winterdekbed en het het zomer deel mee op vakantie.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2020, 10:05:10 am »

Bij kamperen hoort slapen in een slaapzak (vind ik dan, doe dus vooral wat je zelf het fijnste vind :)106]). De slaapzakken laten we bij het klappen op de bedden liggen, dat gaat prima. Zelfs als de tent nat is van de regen is dit bijna nooit een probleem. Alleen toen we vorig jaar in de stromende regen moesten inklappen was 1 slaapzak flink nat geworden. Gelukkig scheen op onze nieuwe camping de zon uitbundig en was alles zo weer droog. Als de wagen naar de winterstalling gaat haal ik de slaapzakken er wel uit.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2020, 01:01:41 pm »

Bij kamperen hoort slapen in een slaapzak (vind ik dan, doe dus vooral wat je zelf het fijnste vind :)106]). De slaapzakken laten we bij het klappen op de bedden liggen, dat gaat prima. Zelfs als de tent nat is van de regen is dit bijna nooit een probleem. Alleen toen we vorig jaar in de stromende regen moesten inklappen was 1 slaapzak flink nat geworden. Gelukkig scheen op onze nieuwe camping de zon uitbundig en was alles zo weer droog. Als de wagen naar de winterstalling gaat haal ik de slaapzakken er wel uit.

+1
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Dekbed mee inklappen
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2020, 10:36:01 pm »

In onze Odyssee lag op het wagenbed ons dekbed en de kussens. Het klapbed had alleen een hoeslaken. De kinderen slapen wel in slaapzakken, wij onder een dekbed (wat in de kar blijft liggen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal