Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?  (gelezen 12038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #45 Gepost op: mei 04, 2023, 09:08:07 pm »

Wij zijn van tent naar vouwwagen naar caravan naar vouwwagen gegaan.
Nu net voor het eerst met onze nieuwe vouwwagen gekampeerd en vorige week de caravan verkocht.
Als er specifieke vragen zijn, stel ze gerust.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2023, 07:31:05 am door Jer81 »
Gelogd

Joergarms

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Camptrail
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #46 Gepost op: mei 07, 2023, 07:03:17 am »

Als kind met mijn ouders begonnen in huisjes in Oostenrijk. Mijn vader sloeg aan het rekenen, als we ern vouwwagen kopen, kunnen we vaker en langer op vakantie voor dezelfde prijs, los van de aanschaf.
Dus een Alpenkreuzer gekocht, 2 vakanties mee weggeweest. Mijn vader hield van verandering, dus daarna kwam er een CombiCamp. Ook een aantal keren mee weggeweest.
Toen kwam het caravantijdperk. In de periode dat ik met mijn ouders op vakantie ging, hebben ze 3 nieuwe caravans "versleten", soms tot frustratie van mijn moeder. Maar mn vader kocht graag iets nieuws, want de rotzooi van een ander hoefde hij niet.

Toen ging ik zelf op vakantie, met een tunneltentje. Eenmaal getrouwd werd die verruild voor een grote, bewerkelijke bungalowtent die ik van mijn zus en zwager had gekregen. Zij hadden inmiddels een caravan gekocht. Een aantal jaren mee op pad geweest, totdat ik ging scheiden.
Toen kwam er een koepeltent, wel met stahoogte, toch iets van comfort.

Vervolgens leerde ik mijn huidige vriendin kennen. Ook zij kwam uit een kampeerfamilie (anders had het ook niet geklikt) maar zij was al n paar jaar met vriendinnen naar hotels gegaan, niks voor mij.
Dus besloten we een caravan te kopen. In die zoektocht nog een paar vouwwagens bekeken, maar dat vinden we toch net niks. Dus,  caravan met voortent gekocht en 5 jaar mee op pad geweest. Totdat het bij mij vorig jaar begon te kriebelen, ik wilde toch weer meer het kampeergevoel, back to basic.

Ik wilde een daktent, dat past goed bij onze auto (een 4x4 die ook echt gebruikt wordt) ik zag het al helemaal voor me.
Maar mijn vriendin dacht daar anders over. We staan namelijk altijd wekenlang op dezelfde plek, liefst ver van grote steden en dus ook niet bij een supermarkt bijvoorbeeld.  Dan zou je telkens die daktent in moeten klappen, niet praktisch.
Maar ja, wat dan? Op de grond slapen in een gewone tent willen we beiden niet.
Een vouwwagen misschien?

Ik vind de gewone vouwwagens er doorgaans niet echt leuk uitzien. Ik wilde iets anders dan de gemiddelde vouwwagen, wat stoerder. En, ook praktischer. Dus het moest een tenttrailer worden. Want dan kan ik de tentunit tijdens de winter eraf halen en zo de aanhanger voor andere zaken gebruiken, en die kan dan ook onder het afdak naast de garage gestald worden.
Gestart met een zoektocht, een aantal tweedehandse tenttrailers bekeken. Tot de conclusie gekomen dat tweedehands niet ons ding was. Verder gezocht, ik kreeg de Trigano Camptrail in beeld. Die voldeed aan onze eisen. Bij Bravo hebben we 'm uiteindelijk besteld en een paar weken geleden opgehaald.
Over een week vertrekken we naar Zwitserland, dat wordt de vuurdoop. We hebben er echt veel zin in.

De caravan hebben we trouwens verkocht voor een hogere prijs dan dat we er 5 jaar geleden voor betaalden, de markt is echt bijzonder te noemen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #47 Gepost op: mei 07, 2023, 09:28:20 am »

Wat leuk, we hebben met het klapweekend een demo van de Camptrail  :J veel plezier ermee :>
Gelogd

Joergarms

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Camptrail
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #48 Gepost op: mei 08, 2023, 12:47:09 pm »

@muis,  wij kunnen ook een voorstelling geven. Moet je alleen wel even 900km rijden, want dan zitten we op 1100mtr boven de Thunersee.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #49 Gepost op: mei 08, 2023, 06:46:58 pm »

Ook gaaf als klapweekend  :H :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal