Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?  (gelezen 3664 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2024, 08:28:41 pm »

Een Beachy is lekker simpel en toch bijna een caravan. ;)
De achterdeur kan lekker open voor een open gevoel en om de warmte kwijt te kunnen.
Mooie campooz luifel eraan voor het vouwwagen gevoel. ;)
Toen wij vorig jaar op zoek waren naar iets nieuws, hebben we ook even aan de beachy gedacht.
Lijkt mooi, maar er is geen fatsoenlijke keuken, alles zit (rommelig) in mandjes, het bed is niet vast, geen goeie matrassen maar kussens etc

Wij zijn toen voor de ccc gegaan. Nog steeds ben ik blij met die keuze. Staat echt op een paar min.
We gebruiken enkel de bovenkant van de voortent. Geen wanden of vloer. Ook geen keuken te heffen of zo. Ik denk dat je sneller niet gaat vinden, tenzij dan misschien die valley zonder keuken, als je in de bus wil koken.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2024, 08:33:20 pm door metalpe »
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2024, 12:39:21 pm »

een scoutdog met keukenluifel? staat zo en de luifel is 1 rechte rits.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2024, 08:19:14 pm »

Grappig om te lezen dat jouw eisen / wensen zowat 180 graden zijn ten opzichte van die van mij.
De enige overeenkomst is de fietsvakantie met tent. Vorig jaar zijn we voor het eerst samen gaan fietsen en hebben samen overnacht bij vrienden op de fiets. Leuk concept, maar wel vooraf reserveren. Op de bonnefooi gaat niet echt.
Ik ben daarna nog alleen verder gegaan met de tent. Dit geeft ultieme vrijheid.
Na de vakantie nog een fietstent voor twee personen aangeschaft. De volgende keer gaan we met ons tweeën met de tent! Kijk er naar uit.

Daarnaast houden we het bij onze Livingstone. Die voldoet prima voor twee personen. Maar past niet bij jou wensen lijstje.

En als we later groot zijn misschien een Eriba 310


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2024, 10:10:31 pm »

volgens mij is dat helemaal niet zo heel erg anders, maar mss zie ik het verkeerd.



Gelogd
Adventure Awaits

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2024, 08:59:16 pm »

volgens mij is dat helemaal niet zo heel erg anders, maar mss zie ik het verkeerd.
Ik doelde op de vouwwagen.
Voor mij is een keuken een must en dan zo dat je er niet mee hoeft te sjouwen. Een kuipzeil en katoen als doek.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2024, 09:01:45 pm door Jerome »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2024, 09:53:15 pm »

Ah zo.. normaal zou katoen ook mijn voorkeur hebben, maar dat je, als het nat is, er ff een doekje over kan halen is wel heel praktisch.


 En inmiddels hebben we ervaren dat een keuken zoals wij die hebben voor ons beter werkt dan wat er aan een vouwwagen zit.

Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #21 Gepost op: februari 24, 2024, 07:37:55 pm »

Wat ik niet geschreven had, was dat toen we een aantal jaar geleden de Alpenkreuzer Trailer Lodge zagen eigenlijk direct verliefd werden op die wagen en tegen elkaar zeiden... als we met z'n twee op vakantie gaan dan willen we die. Maar ja.. maar 30 van deze limited edition zijn er gemaakt.  ...stond er van de week opeens hier in de buurt eentje te koop bij een dealer. Dus wij daar naar toe.. maar helaas.. te laat..

Toen we er toch waren ook de Waterfront nog eens goed bekeken (mooie wagen) en de verkoper liet ons ook nog even de Cabanon Malawi zien (verrassing van de dag). Een wagen die ik helemaal niet op de shortlist had staan. Maar.. wel heel dicht in de buurt komt van wat we zoeken.  We hebben inmiddels de harde deksel als eis overigens wel laten varen.  De spoeling is dan gewoon te dun.

Ook nog paar Campooz bekeken, maar dat is het gewoon niet voor ons.

Later op de dag zijn we ook nog bij een andere dealer geweest omdat we toch de Valley wilden vergelijken met de Trigano Itinea en de Jamet Duo. Die stonden daar alle drie. En vervolgens ook de Holtkamper Nano in het vergelijk meegenomen.  De Jamet duo/Easy vonden we gewoon niet aantrekkelijk. DE Nano te klein, een paar details waarvan sommige in het oog springen vind ik gewoon echt niet zo mooi. Maar voornaamste is toch dat deze te klein is voor ons. Toen de Combicamps bekeken. de Valley heeft weinig bagageruimte in vergelijk met wat we gewend zijn, en ook hier is de basistent toch te klein. Itenea hetzelfde verhaal en de luifel moet je met een frame opbouwen. Dat is een showstopper in de selectie.   Beide afgevallen...

We hebben tussendoor ook nog wat kleine hefdak caravans bekeken. Zoals de Kip Shelter, Easy caravaning, en Trigano Freestyle mini. Mar ja... wat voegt dat toe t.o.v. het busje wat we al hebben.. niks. En het busje blijft toch erbij voor het voor en na seizoen.

En zo stonden we vanmiddag in Boxtel de balans op te maken en wisten we... er zijn er nog maar twee die passen bij hoe wij willen kamperen (in de zomer) en dat zijn de Alpenkreuzer Waterfront en de Cabanon Malawi.  Eigenlijk vinden we de Alpenkreuzer het mooiste en die komt in alles echt wel degelijker over.  Maar de Malawi heeft ons echter weten te verrassen. O.k. ik vind de wagenbak heel lelijk. maar dat is niet het allerbelangrijkste. maar we willen graag een wagen met woongedeelte in de basistent en daar een luifel aan. Zo'n driestokkenluifel als leverbaar is voor de Malawi willen we het liefste. Het woongedeelte van de basiswagen is groot genoeg voor ons. geen lossen stokken en flinke bagage ruimte.   ...

We gaan er eens een nachtje over slapen.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2024, 09:36:22 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #22 Gepost op: februari 24, 2024, 10:04:13 pm »

Als de Malawi qua opzet bevalt, is misschien een Panama Up ook een optie. Soortgelijk systeem en ruime luifel met drie stokken.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #23 Gepost op: februari 25, 2024, 10:16:21 am »

Voor wat betreft de Itinea. Als je de voortent als luifel gebruikt heb je idd een frame. Rits je echter de daadwerkelijke luifel aan de wagentent dan is dat slechts 1 boog en drie banden met elk 1 haring.

Maar leuk dat jullie zoveel modellen hebben bekeken. En idd als de Malawi er tussenuit springt kijk dan ook eens naar de Raclet Panama Up. Mocht je een keuken willen dan scheelt dat al vast veel sjouwwerk want die zit er vast aan en is al voorzien van coolbox.
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #24 Gepost op: februari 25, 2024, 03:42:50 pm »

Wat jammer dat de trailer lodge al weg was. Veel succes met de overpeinzingen,  ben benieuwd wat het wordt!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #25 Gepost op: februari 29, 2024, 10:17:15 am »

voor wie het interessant vindt.. kleine update.

Wie weet hebben anderen ook nog wat aan onze overpeinzingen.

Bedankt voor de tips nog, we hebben ook de Panama up nog kort in de vergelijking meegenomen. Toch viel die snel af. Daar zijn een aantal rationele redenen voor (zoals slikranden over de haringen (ik heb ze er liever achter) en de behoorlijk schuine wand van de wagentent. Maar het allerbelangrijkste is toch ook.. de wagen doet me niet zo veel.

En toen zij mw de Poldertoerist, moeten we niet toch ook naar de Smitveld kijken? ze weet namelijk dat ik dat de mooiste vouwwagen vindt die er is. Dus hebben we dat ook gedaan, maar ook die valt af. op zich lijkt deze ook wel snel op te zetten, maar de manier van opzetten vraagt wel om ondergrond waar je de haringen kwijt kan. Even snel op een parkeerplaats of hier voor de deur daar is ie gewoon niet zo geschikt voor. Perfect om van camping naar camping te trekken, dat wel. Maar we hebben ook wel eens overnacht op een plek waar je blij was als je met moeite 4 haringen de grond in kreeg, en dat zie ik niet als een mogelijkheid met een smitveld. Jammer.

Dus het gaat echt tussen de Malawi en de Waterfront.

Wat t.n.t tegen de Waterfront sprak was dat je toch nog wel wat losse stokken hebt (dakliggers, staanders wagentent en staanders standaard luifeltje.  Inmiddels weten we dat de dakliggers niet altijd nodig zijn. dus dat scheelt.  Pro's zijn de mooie materialen, de degelijke wagenbak, horrengaas voor slaapcabine en ramen en de sfeer in de tent.  Ook is de wagentent 1m2 ruimer. Dat laatste kan ook een nadeel zijn want je hebt toch wat meer ruimte nodig. En Mw de Poldertoerist zou eigenlijk ook de extra luifel erbij willen en dan heb je toch weer een behoorlijke wagen staan.

Dan de Malawi. Wat daar voor spreekt is het opzetten en opruimen van de wagentent in betrekkelijk weinig handelingen. Je hebt geen slikranden en wat minder haringen. De wagen is direct vanuit het boekje zo te configureren als wij willen  (basis met luifel)  Je hebt een wat minder grote voetafdruk en een dakraampje in de slaapcabine om sterren te kijken. het grondzeil en wagenschort bestaan uit 1 stuk.  De wagen is lichter, maar dat merk je ook wel een beetje aan alles. Maar goed, dat is als je ze direct naast elkaar zet en in de praktijk zal dat niet meer zo snel opvallen.


Morgen naar de dealer beide wagen nog eens goed bekijken en dan de knoop maar doorhakken..

Gelogd
Adventure Awaits

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #26 Gepost op: februari 29, 2024, 12:14:27 pm »

Leuk, om jullie overwegingen te lezen. Als grote fan van de Waterfront  ben ik heel benieuwd wat het gaat worden. :J
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #27 Gepost op: februari 29, 2024, 05:23:15 pm »

Lastige keuze, beide mooie wagens! Veel succes!
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #28 Gepost op: februari 29, 2024, 09:08:49 pm »

Wij als tevreden Malawi bezitters liepen laatst bij de Caravana de Alpenkreuzers binnen. Wat een mooie wagens zijn dat. Zowel de Open Air als de Waterfront. Op het oog ook erg goed afgewerkt. Ben benieuwd naar je keuze.


Onze wagentent van de Malawi heeft 2 losse stokken als dakliggers. Die zijn bedoeld om waterzakken tegen te gaan bij zware regen. Meen ergens gelezen te hebben dat bij nieuwere Malawi’s dit niet meer nodig is. Goed wellicht om even na te vragen.
Gelogd

Kuijfjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #29 Gepost op: maart 01, 2024, 09:21:54 am »

Zeer leuk om jullie zoektocht op deze manier te volgen.

En ik altijd maar denken dat er maar een paar modellen op de markt zijn, maar er is blijkbaar zoveel keuze......

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

Gelogd
2023: aanschaf Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal