Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Astro informatie gezocht  (gelezen 1883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Holtkamper Astro informatie gezocht
« Gepost op: januari 15, 2021, 12:57:30 pm »

Beste mensen,

Mijn eerste post op dit forum. Morgen  (zaterdag 16 januari 2021) ga ik kijken naar een Holtkamper Astro. Ik heb een aantal vragen waar ik hier antwoord op hoop te krijgen:
1. Hoe lang is de Astro gebouwd geweest? Volgens de verkoper is de vouwwagen uit de jaren 70 maar dat lijkt mij heel oud. Als hiuj inderdaad van de eerste generatie is, wat zou dan een redelijke prijs zijn?
2. is het moeilijk bij de oudere modellen om aan eventuele vervangende spullen (grondzeil, voortent etc.) te komen?
3. Zijn er specifieke aandachtpunten waarop ik moet letten bij de aanschaf van een  vouwwagen in het algemeen en van een Holtkamper Astro in het bijzonder?
4. heeft iemand nog oorspronkelijke opbouwforlder etc?

Ik ben blij met alle info, als het niet via het forum kan dan ben ik ook heel blij met mailtjes naar rafiqritzen@hotmail.com. Vriendelijke groet,

Rafiq Ritzen
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper Astro informatie gezocht
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2021, 01:37:22 pm »

Hallo welkom,

Productie jaren van een Astro weet ik niet, misschien iemand anders van het forum. Kopen van tweede hands, zeker van een oudere 2e hands vraagt toch ook gezond verstand. Is het gevraagde in overeenstemming met wat je ziet, tent is na 20 jaar gebruik toch een aardig end op weg om vervangen te worden, is deze al vervangen misschien? De verkopende partij zal je toch moeten vragen om de wagen open te klappen voor inspectie. Ritsen, naden (zeker de tentdoek gedeeltes die op het frame liggen) tentdoek in het algemeen. Verkleurd en vuil is redelijk normaal. Slik lappen en zo. Bysonol wagenbak, nog alles heel, geen lekkages. Dan het technische gedeelte van de wagen: remmen, koppeling, verlichting, 12 volt aansluitpunten, wanneer het laatst gekeurd, wielen, lagers, banden, reservewiel(als dat er is). Ga er dus ook onder kijken. Als het een membraam dak heeft, alle stokken aanwezig, ook voor de luifel. Bij Kees kampeert kan je misschien onderdelen vinden die vervangen moeten worden. Maar het beste advies, zet de roze bril af en kijk heel kritisch, is het wat je ziet het geld niet waard, laat maar staan is mijn devies. Succes met de bezichtiging,

Dit is de link https://www.keeskampeert.nl/vouwwagens/astro-expedition-superrefurb/ kan je misschien zien waar je op kan letten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Holtkamper Astro informatie gezocht
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2021, 04:19:10 pm »

Ik denk dan eerder jaren 80. De Astro is na de Flyer gekomen volgens mij en die is in 1983 in productie genomen.  Tja, wat is zo'n wagen nog waard, dat is toch een beetje 'wat de gek er voor geeft' een paar hoonderd euro zou ik denken. 

Aanvulling op zo'n wagen zal via andere oudere wagens gaan, er is in de loop der tijd gebruik gemaakt van andere materialen zoals ritsen.

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0 in dit topic staat een lijst met tips om op te letten bij aanschaf van een tweedehands.
Extra opletten,  als het er 1 is met een hard deksel moet je opletten dat deze geen houtrot heeft.  En al het doek dat over de hoeken van de wagen gaat.

En https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=152.0 in dit gedeelte staan alle Holtkamper instructies die we hebben.  :J
Succes
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal