Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Haringen vastmaken met die elastieken  (gelezen 7027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Haringen vastmaken met die elastieken
« Gepost op: mei 25, 2011, 07:44:28 pm »

Als ik de hoeken vast zet met van die brede haringen dan waaien ze vaak weer los. Hoe zet je die dingen goed.vast?



Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2011, 07:46:04 pm »

eerst elastiek goed strak trekken en wanneer je dezelfde haring neemt,
deze schuin naar de tent in de grond zetten, trekt de lip het elastiek vast.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2011, 07:47:21 pm »

Zorgen dat er een beetje spanning op het elastiek staat, dus haring verder de grond in of zorgen dat je doek iets hoger zit door de stangen een tandje hoger te zetten in de slaapcabine...lijkt mij tenminste
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2011, 08:25:48 pm »

Wat er dan gebeurt is dat die dikke elastieken nét niet achter de randjes blijven haken, ook niet met meer spanning. Schuin weg zetten lijkt de beste optie.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2011, 09:30:28 pm »

Dit type haringen werkt het beste als de kracht er haaks op staat. Dus haring iets verder weg zetten, tikkie schuin en diep de grond in (is ook veiliger voor de voetjes).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2011, 10:35:01 pm »

volgens mij moet je een haring altijd schuin in de grond slaan, zitten ze altijd goed vast. probeer het maar een uit, een schuin in de grondgeslagen of 1 die er recht in zit recht naar boven er uit te trekken................ O0

                                                        Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

screech

  • Gast
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2011, 09:27:38 am »

ik gebruik deze haringen, dan blijven de elastieken meteen goed zitten:



alleen bij echt losse/zachte grond kom je hier niet mee weg. Dan trek je ze zo weer uit de grond.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2011, 07:28:11 pm »

ik gebruik deze haringen, dan blijven de elastieken meteen goed zitten:



alleen bij echt losse/zachte grond kom je hier niet mee weg. Dan trek je ze zo weer uit de grond.


Deze rotsspijkers zijn bedoeld voor harde ondergrond, kan me voorstellen dat je die bijv in de franse Alpen of in de Lot gebruikt, op  Texel of op de Veluwe zou ik de haringen gebruiken die op de eerste foto staan.
Zelf heb ik 4 verschillende soorten haringen mee, :K alleen de zoute en zure haringen ontbreken nog :>
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2011, 08:35:15 pm »

Rotspennen in harde grond met stenen. De platte gebruiken wij in NL in de kleigrond. Rotspennen houden dan niets.
Bij de platte haringen uitkijken met vastslaan. Zorg dat het elastiek niet langs de randen van de platte haring glijdt. Deze kunnen vrij scherp zijn en snijden zo je elastieken door. En natuurlijk altijd schuin de grond in, naar het elastiek toe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2011, 09:15:46 pm »

Op de foto zie ik de haring gewoon niet op de juiste plek staan tegenover het punt waar de elastiek vast zit. Zet de haring iets meer naar rechts en sla de haring iets meer schuin de grond in. (punt richting tent) zodat je echt een schuine hoek staat. Zoals Jellejawa zegt
Wij gebruiken trouwens dat soort haringen nooit maar altijd een soort rotspennen met rechthoekige of driehoekige staaf. We hebben ze in verschillende lengtes en ik heb ze nog nooit weten loskomen. Ronde nagelachtige rotspennen zoals op de foto komen idd los omdat ze kunnen ronddraaien.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2011, 09:20:59 pm »

ik gebruik deze haringen, dan blijven de elastieken meteen goed zitten:



alleen bij echt losse/zachte grond kom je hier niet mee weg. Dan trek je ze zo weer uit de grond.
Wij gebruiken (hier in NL) steeds meer van deze pennen, blijven de lusjes tenminste zitten :#
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2011, 09:32:57 pm »

Op de foto zie ik de haring gewoon niet op de juiste plek staan tegenover het punt waar de elastiek vast zit. Zet de haring iets meer naar rechts en sla de haring iets meer schuin de grond in. (punt richting tent) zodat je echt een schuine hoek staat. Zoals Jellejawa zegt
Staat inderdaad te veel naar links. Maar deze was wel de enige die was blijven zitten. Ik zal het proberen met schuiner te plaatsen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2011, 10:05:40 pm »

Ik heb tot nu toen, waar we ook stonden, alleen maar deze gebruikt :


24cm lange die we bij onze HK meegeleverd kregen. Tot nu toe zijn ze nooit ergens uit getrokken of heb ik er iets kapot aan getrokken. Ook het eruit halen gaat niet heel lastig.



In onze haring-tas zitten ook een stuit van deze :



Die heb ik dus nog nooit gebruikt. Van het meehelpen van andere kampeerders weet ik wel dat je bij het uit de grond trekken van deze een stuk beter je best moet doen. Ze zitten dus ook een stuk beter vast in de grond, maar 'meer' is niet altijd beter ...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2011, 11:33:23 pm »

Wij gebruiken over het algemeen spijkerharingen. Dit omdat je in Frankrijk niets anders de grond in krijgt :J. Maar voor de luifel gebruiken we altijd die platte (2e plaatje van PaneVino) dan weten we (bijna) zeker dat hij stormvast staat. Tenminste tot nu toe altijd goed gegaan zo. In Nederland gebruiken voor de vw ook wel die andere (1e plaatje van PaneVino).
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Haringen vastmaken met die elastieken
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2011, 09:27:37 am »

Ik heb tot nu toen, waar we ook stonden, alleen maar deze gebruikt :


24cm lange die we bij onze HK meegeleverd kregen. Tot nu toe zijn ze nooit ergens uit getrokken of heb ik er iets kapot aan getrokken. Ook het eruit halen gaat niet heel lastig.
hoef ik niet aan te beginnen, dan is het bij 1 zucht wind klaar ,en afspznnen kan ik helemaal wel vergeten.


In onze haring-tas zitten ook een stuit van deze :



Die heb ik dus nog nooit gebruikt. Van het meehelpen van andere kampeerders weet ik wel dat je bij het uit de grond trekken van deze een stuk beter je best moet doen. Ze zitten dus ook een stuk beter vast in de grond, maar 'meer' is niet altijd beter ...

deze zijn wel goed voor strak werk, en zeker aan te raden in combienatie met een holtkamper hamer,een andere haring om de modder eruit te lepelen is ook handig.


en deze kan geen wurmi tegenop.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal