Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wat is nu eigenlijk een varioluifel?  (gelezen 3602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loura

  • Gast
Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Gepost op: oktober 03, 2013, 12:41:21 pm »

Wij hebben pas een trigano vendome gl gekocht. Er zit een gewone luifel met 2 zijwanden bij. Nu zie ik hier en daar het woord 'varioluifel' voorbij komen. Heb al zitten zoeken op het wereldwijde web, maar kan er niet uitkomen wat dat nu eigenlijk inhoudt! Dus als iemand het weet hoor ik het graag!
(En zijn ze eventueel nog aan te schaffen voor een vendome uit 2005?)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2013, 01:05:14 pm »

Over het algemeen is een 'varioluifel' een luifel die op verschillende manieren te gebruiken is. Een 'normale' luifel zal (meestal) alleen een dak kennen met eventueel kleine stukjes zijwand. Een eerste variatie bij een varioluifel is dat je één of twee inritsbare zijwanden hebt die je naar behoefte kunt neerzetten.

Het begrip 'vario' komt naar mijn idee nog steeds het best tot zijn recht bij De Waard tenten als de Albatros. Daar kun je variëren met de stand van de luifel, met delen oprollen, delen naar beneden halen etc.

Kortom: een varioluifel wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je m??r dan één manier hebt om 'm op te zetten.
Gelogd

Loura

  • Gast
Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2013, 02:41:12 pm »

Dus een varioluifel houdt niet in dat je je voorwand kunt verplaatsen naar de luifel? Zoiets dacht ik eigenlijk (en dat leek me wel handig als je kort weggaat; sneller te plaatsen dan voortent met keukenuitbouw).


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2013, 11:20:22 pm »

Nee, de vario-luifel is inderdaad een luifel die je op verschillende manieren kan oprollen/ vouwen. Dus alleen de linker of rechterkant, of allebei. En dat elk weer op 2 verschillende manieren: alleen de zijkanten of ook de "bovenkanten" totdat je een soort puntluifel overhoudt. In totaal dus zo'n 12 verschillende manieren
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Loura

  • Gast
Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2013, 07:25:26 am »

Het is me duidelijk, bedankt voor de reacties!

Waar je je voorwand in kunt verplaatsen is dus ws geen luifel maar een uitbouw ofzo?

Maakt niet uit, we zullen het zo ook wel redden
Gelogd

Tocladavima

  • Gast
Re: Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2015, 09:59:05 pm »

Wij hebben voor onze chantilly GL een varioluifel. Deze gebruiken we als voortent tijdens onze zomervakantie aan de middellandse zee. Hij is ongeveer 1m 80 diep. Vaste zijwanden en aan de voorkant rits je er de voorkant van de gewone grote voortent in.

Het keukenblok plaatsen we dan langs de voorkant. Langs de zijkant genoeg plek voor koelkast en opbergkast. Verder leef je toch buiten.

 Met de varioluifel kun je ook je voortent verlengen en extra leefruimte creëren. Dit door de varioluifel aan de gewone voortent te ritsen.
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Wat is nu eigenlijk een varioluifel?
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2015, 03:31:43 pm »

Wij hebben voor onze Trigano Chantilly twee luifels: een petluifel (kleintje, meer voor de sier) en een varioluifel. Ook wij nemen de voortent niet meer mee. De diepe varioluifel ritsen wij aan de slaapwagen. De keuken plaatsen we linksvoor parallel aan een zijwand. Stoelen, tafel, kast, alles kan onder de luifel. De voorkant blijft dan wel open. De betekenis van de aanduiding vario voor deze luifel van Trigano snap ik niet goed. De enige "variatie" lijkt mij is dat je deze luifel zowel aan de voortent als aan de slaapwagen kunt ritsen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal