Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem in Flyer  (gelezen 2723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Lattenbodem in Flyer
« Gepost op: januari 17, 2021, 05:50:04 pm »

Beste  mensen,

Mijn tweede post; de astro is niets geworden. Nu ga ik kijken  naar een Flyer. Weet iemand vanaf wanneer de Flyer is uitgerust met lattenbodems (is de Flyer uitgerust geweest met lattenbodems???). Heeft iemand ervaring met het installeren van een lattenbodem in een Flyer? Is dat mogelijk?

Ook andere tips en tops mbt de Flyer sta ik open, en als iemand er een heeft staan en wil verkopen, laat me dat dan even weten.

Groet,

Rafiq
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2021, 06:53:07 pm »

Flyer heeft nooit ( maar je weet het niet of iemand dat ooit gewijzigd heeft) omdat de lade bak buiten de wagen komt te staan. Stond laatst wel een mooie bij HK in Utrecht. Wat goed werkt is een froly onder het matras.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2021, 10:51:01 pm »

Ik zag idd dat er geen latten bodem in ligt. Iemand ervaring met het gebruiken van een lattenbodem in een Flyer?
Groet,
Rafiq
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Lattenbodem in Flyer
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2021, 11:36:58 pm »

Lijkt me lastig, de plank maakt onderdeel uit van de constructie van het uittrek gedeelte. Zou je eerst een subframe moeten maken waar de lattenbodem op moet liggen. Nog wat dwars versterkingen dan zou het weer sterk genoeg moeten zijn. Dan zorgen dat e r gen vocht optrekt in matras, de bak trek je boven de dissel en dat is buiten. Maar hoeveel hoogte hou je over. Je bent beperkt in de ruimte tussen deksel en matras, wordt alles te hoog dan kan de klep niet dicht. Maar echt een froli systeem is goed te doen. Lattenbodem zo op plank gaat lastig, is een 140 cm breed en 200 cm lang, en wat je dan overhoud aan ruimte tussen klep en matras is dan hopen lijk genoeg om het tentdoek kwijt te kunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2021, 11:46:16 pm door OhPeeCee »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2021, 01:39:52 am »

Vervangen moet je niet willen volgens mij.
Je zou er een losse lattenbodem in kunnen leggen maar dan kun je beter kiezen voor het Froli systeem. Dat is echt een aanrader  :J

Een tip is hier ook, let op het deksel en let op de delen van het doek dat over de hoeken van de bedlade zit.

Heb je al iets op het oog?



Gelogd

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2021, 10:24:30 am »

Ik hoop deze week naar een of twee oudjes te gaan kijken. Beiden rond de 500 euro, als ik het goed begrijp ligt de binnenring op het matras. Iemand enig idee hoe dik Froli en matras samen kunnen zijn? Kan ik in die bak van 140 cm breed ook een matras van 140 cm leggen?

En vervolgvraag: zijn nieuwere onderdelen compatible met oudere tenten?

En tenslotte: wat gaaf, zoveel reacties op mijn los te terwijl ik er nog niet eens een heb! Dank daarvoor!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Lattenbodem in Flyer
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2021, 12:10:33 pm »

Wij hadden het HK standaard matras met een froli systeem. Voor het klappen lagen de slaapzakken, hoofdkussen en twee stoelen ( ingeklapt super plat:)2957]) op het bed. Klep kon net dicht. Matras had aan de lengte kant wel wat ruimte, lag niet shocking klem in de bak.

Voor onderdelen met ritsen moeten ze wel van hetzelfde merk zijn. Zijn Flyers met YKK ritsen en OPTI ritsen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2021, 12:20:01 pm door OhPeeCee »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2021, 04:13:22 pm »

Ik heb het standaard matras (8 cm)op froli. Daarop liggen een dekbed, een slaapzak, alle tafels, fleecedekens en soms een pop up tent. Ik heb wel de versie met het polydoek en hij sluit altijd. Vooral de latere types met veel dubbel doek sluiten minder makkelijk.

Het matras ligt er niet strak in, er is wat ruimte aan de zijkanten.

Naast het verschil in ritsen weet ik dat er verschillende soorten luiken zijn (waar je kentekenplaat op zit) De tent is in de loop der jaren ook wel anders gesneden en er zijn steeds meer ritsen bij gekomen waardoor je makkelijker delen kon vervangen.

Bij de oudere versie is het frame bruin, bij de latere versie is dit oranje. Of de diameter gelijk is durf ik nu niet te zeggen.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2021, 08:21:12 am »

Op de website van Holtkamper staat: In de Flyer kan een matras geplaatst worden van max. 8 cm. dik (Lengte x Breedte) 207 X 133 cm. Een standaard matras van 1,40 gaat dus niet passen. Vooral omdat de tentstokken er bij inschuiven naast moeten liggen. Ik heb er destijds een matras op maat voor laten maken. Die bleek achteraf te slap icm het froli systeem en dat hebben we toen opgelost door er opblaasmatjes onder te leggen. Je kan dus nog aardig wat stellen achteraf.

Verwacht niet teveel van een HK Flyer voor 500,- Als het doek maar goed is. Tenten met weer er in altijd laten staan! Maar altijd leuk, op vouwwagenjacht. Succes!
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Lattenbodem in Flyer
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2021, 08:17:54 pm »

Froli werkt top! Slaapt m.i. beter dan een latttenbodem.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd
Fly High
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal