Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kleine skottel vs grote skottel.  (gelezen 6591 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Kleine skottel vs grote skottel.
« Gepost op: augustus 08, 2014, 04:11:03 pm »

We zitten eraan te denken onze grote skottel de deur uit te doen en over te stappen naar een kleiner model (Safari Chef).
Dit omdat de grote skottel toch wel erg veel ruimte in beslag neemt, en we meestal voor kortere stops geen zin hebben in het in elkaar zetten/sjouwen/uit elkaar halen. (ja ik weet het we zijn lui)

Maar daardoor blijft hij meer in de bak liggen dan dat we hem gebruiken (en dan is het helemaal zonde van de ruimte). We hebben immers een prima kookeilandje op de Zambezi onder de luifel. Maar ik vind het wel leuk om soms de skottel te gebruiken dus helemaal wegdoen is geen optie. Ik denk dat je de kleine skottel makkelijker pakt/wegzet en dat we hem daarom vaker zullen gebruiken. We zijn met ons 4'en dus ik gok dat de kleinere skottel ook al groot genoeg is voor ons.

Wie heeft ervaring met de kleine skottel of zelfs met beide modellen en kan zijn mening toelichten?
Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie? Zelf kan ik als nadeel vooral de werkhoogte verzinnen - maar dit past ook wel weer bij kamperen :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:19:11 pm »

Ik ken ze beide. Zelf, 3 kids, hebben we de grote. Ik houd wel van kokkerellen. Mijn ouders, met zijn 2-tjes, hebben de kleine variant. Daar hebben we weleens met zijn  7-en op de BBQt, dat is dan wat behelpen.

Skottelen gaat beter op de skottel, maar op de kleine kan je ook prima koken. Voor 4 niet onwijs grote eters moet dat lukken. Zelf zit ik ook met een schuin oog te kijken naar een kook-ding wat een stukje compacter opslaat en toch voor 5 personen bruikbaar is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kweep

  • Gast
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2014, 06:51:35 pm »

Ik heb al meer dan 10 jaar een kleine Cadac, die op een campingazz fles gaat, wat dus gelijk mn reserve fles is (heb een 907 en een 904). Gebruik m als extra gaspit, als bbq en als grillplaat. En sinds vorig jaar met extra opzetstuk als broodrooster... Staat dus altijd paraat. We zijn met zn 4en, maar een skottel zou er bij mij nooit komen....

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2014, 07:56:16 pm »

Wij hebben de grote Cadac en ik denk niet dat ik de kleine zo prettig zou vinden. Ik heb bij het koken al snel ruimte tekort. En een paar hamburgertjes met een flinke bult uien zouden er bij mij op de kleine Cadac al vlot voor een deel over de rand vallen:

:p :p
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2014, 08:14:05 pm »

Wij hebben de grote met de paellapan. Hierdoor laten we al een groot gedeelte van de andere pannen thuis (en dus ook die zwarte bak). We maken vrijwel alles in die pan.
Je opzetprobleem is daarmee natuurlijk niet verholpen.
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:16:35 am »

Altijd een Safari chef gehad en prima mee kunnen koken Dit jaar voor het eerst op pad met z'n grote broer met idd ook de paella pan en daar toch wel erg blij mee Ook wij hebben de skottel en nog wat andere delen thuis gelaten en doen het meeste in de pan Past gewoon meer in en ook meer verschillende dingen tegelijk Ik maak nasi aan in de pan Schijf t naar 1 kant en bak aan de andere kant een paar eieren Of gewoon 4 eieren tegelijk voor het ontbijt, geen probleem 
Het hangt er dus gewoon een beetje vanaf wat je er mee wilt en voor hoeveel personen
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:34:14 am »

Wij hebben de Safari chef en gebruiken hem veel. Er zit een wok bij die erg handig is. We koken meestal voor 2 maar ook voor 4 gaat het wel. Dan doen we op het normale gasstel de pasta, aardappels of rijst en in de wok de groenten en het vlees. En je kunt er natuurlijk ook gewoon een koekenpan op zetten.  :P Ik hoef echt geen grote skottel... Maar gezien de andere reacties is de voorkeur erg persoonlijk.  O0
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Mieke

  • Gast
Re: Kleine skottel vs grote skottel.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2014, 08:05:37 pm »

Wij hadden de kleine. Wij zijn met 4 (nu volwassenen toen pubers) en de kleine was te klein. Als we wilde grillen dan paste er net niet genoeg vlees op. Een echte Paella pan is er niet bij, wilde we een omeletje of pannenkoeken voor 4 dan duurde het te lang... Dus de keuze was vlug gemaakt kleine weg, een grote gekocht. Een easy chef staat vlug in elkaar en vaak staat er alleen de paella pan op, aardappels bakken, champignons, vlees, alles gaat er op.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal