Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Skottelbraai bbq ervaring?  (gelezen 32886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #30 Gepost op: mei 29, 2016, 02:45:57 pm »

Na de deflector ook nog het rooster en daar boven op die bodem ik zal vanmiddag een foto opzoeken en posten.

Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #31 Gepost op: mei 29, 2016, 02:53:14 pm »

nog 2 foto's
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #32 Gepost op: mei 30, 2016, 09:01:51 am »

Wij hebben vorig jaar de grillogas met paellapan aangeschaft. Minder lomp als de skottelbraai. Hierbij nu een diverse accessoires aangeschaft. Bbqen doen we op de smockeyjoe. Helaas mag dat niet op de camping in toscane.  We gaan voor het eerst bbqen op de grillogas. We gaan het meemaken. Mijn gedachte was om alufolie onderin de bak te leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #33 Gepost op: mei 30, 2016, 04:36:27 pm »

wij hebben een skottelbrai van meeer dan 10 jaar oud en hij is niet stuk te krijgen. idd groot en lomp maar we doen er alles op.. bbq. grill oven pasta pizza pannenkoeken etcetc. samen met nog een benzinebrander voor evt de aardappels  op te koken. Wij kunnen echt niet meer zonder.  en de platte paella pan is echt een aanrader
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #34 Gepost op: mei 30, 2016, 07:45:21 pm »

Wij skottelen ruim 12 jaar. Toen we hem voor ons 12,5 jarig huwelijk kregen, hadden we er nog nooit van gehoord. En we vinden hem fantastisch, sinds enkele jaren ook de paella-pan erbij, dat werkt nog fijner. Het is inderdaad een groot pakket om mee te nemen, maar hij werkt heerlijk en is heel veelzijdig.

Echter als de kinderen niet meegaan, is hij te groot voor ons samen.

Daarnaast hebben wij ook een 2-pits benzinebrander, maar het liefst kook/bak ik boven een vuurtje.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #35 Gepost op: mei 30, 2016, 09:20:47 pm »

Wij hebben vorig jaar de grillogas met paellapan aangeschaft. Minder lomp als de skottelbraai. Hierbij nu een diverse accessoires aangeschaft. Bbqen doen we op de smockeyjoe. Helaas mag dat niet op de camping in toscane.  We gaan voor het eerst bbqen op de grillogas. We gaan het meemaken. Mijn gedachte was om alufolie onderin de bak te leggen.
Toevallig! Hier ook die combi. Welke accessoires hebben jullie erbij?
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #36 Gepost op: mei 30, 2016, 10:02:25 pm »

Toevallig! Hier ook die combi. Welke accessoires hebben jullie erbij?
De pizzasteen en de reversable grilplaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #37 Gepost op: mei 30, 2016, 11:45:34 pm »

Heb nog een tip voor het meenemen van de skottelbraai. Ik heb een auto zonder reservewiel maar daarvoor is onder de laadvloer van de kofferbak wel een standaard ruimte vrijgehouden. Daar past ie perfect in!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

jackodb

  • Gast
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #38 Gepost op: mei 31, 2016, 10:58:45 am »

Heb nog een tip voor het meenemen van de skottelbraai. Ik heb een auto zonder reservewiel maar daarvoor is onder de laadvloer van de kofferbak wel een standaard ruimte vrijgehouden. Daar past ie perfect in!

Of op, goed geluk, de reserveband thuislaten haha.

Het is overigens wel een beetje afhankelijk van de auto. Er zit wel eens een pin/draadeind in om de reserveband vast te zetten.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #39 Gepost op: mei 31, 2016, 06:28:46 pm »


Of op, goed geluk, de reserveband thuislaten haha.

Het is overigens wel een beetje afhankelijk van de auto. Er zit wel eens een pin/draadeind in om de reserveband vast te zetten.
Er zit bij mij een soort bak in die de laadvloer ondersteund met ruimte voor het plaksetje. Waarvan ik trouwens hoop dat ik hem nooit hoef te gebruiken. Maar als je dat bakje thuis laat past het allemaal perfect.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

muis

  • Gast
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #40 Gepost op: mei 31, 2016, 07:09:36 pm »

Of je laat spullen thuis die je toch niet gebruikt en creĆ«ert zo ruimte  :O
Gelogd

Paddy83

  • Gast
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #41 Gepost op: november 01, 2016, 10:28:51 am »

Wij hebben dit jaar de Grillogas gekocht bij Obelink als een set met paella pan en deksel
En we hebben de Cadac pizzasteen erbij gekocht, deze leg ik op het bqqrooster van de Grillogas want hier zit een soort hitte schild/ verdeler aan vast, dit werkt geweldig !
Het voormaat van de Grillogas past perfect bij onze wensen ( niet te groot om mee te nemen en niet te klein voor ons gezin en deze set heeft precies de juiste accessoires voor ons) 1 klein nadeel vind ik na dat bij het demonteren de brander lastig/ niet van de verticale buis is te krijgen, ik heb de opgelost met een beetje slotspray, is dit voor iemand herkenbaar ? Eerder namen we de Cobb mee als bbq maar ik vind voor op de camping nu de Grillogas makkelijker en veelzijdiger in gebruik.  Nemen beide  bijna evenveel ruimte in in de vw


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
  • Broodbakker en vrijwilliger bij de brandweer
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #42 Gepost op: juni 15, 2017, 04:20:06 pm »

Ik neem alleen de Paellapan mee en laat de rest thuis, en ik kook bak er alles op voor 4 personen en schoonmaken is een lachertje, afspoelen en een doekje er door heen en klaar is Stefan. voor mij niets anders meer :K.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #43 Gepost op: juni 15, 2017, 07:35:20 pm »

Het leek ons altijd teveel gesleep met al die pannen en accessoires. Tot we van andere kampeerders hoorden dat ze eigenlijk alleen de paellapan gebruiken. Een poosje de aanbiedingen in de gaten gehouden omdat we het toch een behoorlijk bedrag vonden. Tot er begin mei een prijsvraag voorbij kwam van de vrijbuiter. Met stomheid geslagen heb ik de oranje limited edition skottelbraai gewonnen. De set was met het bbq rooster en een deksel. Dus zelf de paellapan erbij gekocht. Met hemelvaart alles uitgeprobeerd en wij zijn ook erg te spreken over deze combinatie. De bbq vond ik minder. Geeft veel troep met vet, in de pan houd je alles mooi schoon. Verder zijn we thuis de Weber gewend met kooltjes. Dat is toch een compleet andere smaakbeleving dan boven een gasbbq.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Skottelbraai bbq ervaring?
« Reactie #44 Gepost op: juni 15, 2017, 07:40:53 pm »

Het leek ons altijd teveel gesleep met al die pannen en accessoires. Tot we van andere kampeerders hoorden dat ze eigenlijk alleen de paellapan gebruiken. Een poosje de aanbiedingen in de gaten gehouden omdat we het toch een behoorlijk bedrag vonden. Tot er begin mei een prijsvraag voorbij kwam van de vrijbuiter. Met stomheid geslagen heb ik de oranje limited edition skottelbraai gewonnen. De set was met het bbq rooster en een deksel. Dus zelf de paellapan erbij gekocht. Met hemelvaart alles uitgeprobeerd en wij zijn ook erg te spreken over deze combinatie. De bbq vond ik minder. Geeft veel troep met vet, in de pan houd je alles mooi schoon. Verder zijn we thuis de Weber gewend met kooltjes. Dat is toch een compleet andere smaakbeleving dan boven een gasbbq.

Gefeliciteerd  :> en idd de paellapan is geweldig, gebruik de pan thuis ook veel
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal