Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100 keuring  (gelezen 29230 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neutje41

  • Gast
Tempo 100 keuring
« Gepost op: januari 28, 2016, 08:15:26 am »

Misschien bestaat dit topic al, maar waar??

Een Tempo 100 keuring laten uitvoeren is niet gratis, maar ik wist niet dat het zo verschilt per dealer.
€ 165,- €175,- € 160,- etc etc

Wat zijn jullie ervaringen?
En belangrijk wie kent een dealer of bedrijf die nog rond de €100,- zit?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2016, 08:48:01 am »

Gewoon rechtstreeks bij Dekra. Ze komen aan huis, en je hoeft zelf niet eens thuis te zijn.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2016, 10:09:01 am »

Ik weet niet of de Dekra overal komt, maar bij Aart Kok hebben ze af en toe van die keuringsdagen.
Was volgens mij iets van 140,- maar dan wel met 'gratis' koffie en wat rondneuzen in de showroom :)
Trekkend voertuig is optioneel, maar als je je vouwwagen ergens mee naar toe moet nemen voor de keuring wel handig  :o
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2016, 10:40:37 am »

Wij hebben er voor de tempo 100 keuring ook nog schokdempers moeten plaatsen. Dus wij hebben dat wel gewoon bij de dealer gedaan. En niet gewacht op tempo100 dagen, mij veel te druk......gene idee meer hoe duur het was, duur, dat wel.........(gedaan door Ridderbeks).
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2016, 11:48:09 am »

Dekra zelf rekent € 112,- voor een keuring. Via www.dekra-claims-and-expertise.nl/NL/tempo-100 kun je direct aanvragen.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2016, 03:45:22 pm »

Dekra:
Wij berekenen bij inspectie in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden) € 112,= inclusief BTW en bij inspectie in België € 159,= inclusief BTW.

Indien het object niet aan de Tempo 100 eisen voldoet en wij dus geen certificaat kunnen afgeven, brengen wij € 42,= in rekening voor administratie- en voorrijkosten. Het resterende bedrag storten wij aan u terug.

Toch maar eens in duiken of mijn oude beestje voldoet aan de eisen ::)
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2016, 04:28:15 pm »

Wij hebben het niet gedaan aangezien het bij Cabanon €300 extra kost: €175 voor schokbrekers, €125 voor de keuring.
En ik heb me laten vertellen dat die schokbrekers pas iets gaan doen boven de 750kg en zo zwaar is/wordt'ie natuurlijk niet. Maar schokbrekers zijn noodzakelijk voor de keuring.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2016, 06:30:50 pm »

Je schijnt de keuring ook veel voordeliger (40-60euro) in Duitsland zelf te kunnen laten uitvoeren. Bij TUV Nord bijvoorbeeld. http://www.tuev-nord.de/de/checks-und-untersuchungen/100kmh-zulassung-2618.htm. Ben er nog niet helemaal achter hoe dat precies werkt, na de keuring moet je (geloof ik) bij het plaatselijke gemeentehuis de sticker met stempel afhalen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2016, 06:39:49 pm »

Wij hebben het niet gedaan aangezien het bij Cabanon €300 extra kost: €175 voor schokbrekers, €125 voor de keuring.
En ik heb me laten vertellen dat die schokbrekers pas iets gaan doen boven de 750kg en zo zwaar is/wordt'ie natuurlijk niet. Maar schokbrekers zijn noodzakelijk voor de keuring.
Dan heb je w.s. verkeerde schokbrekers gemonteerd/laten monteren voor gewichten tot 1200/1500 kg, of je verkeerd laten voorlichten. Ik heb onder onze voormalige Jametic schokbrekers gemonteerd tot 900 kg. De wegligging verbeterde aanzienlijk. Zwabberde niet meer na een slinger, meteen stil achter de auto na een sprong over een drempel, zelf getest. En duur... Euh nee. 84 euro incl. verzenden en bevestigingsmaterialen. Wel een paar uurtjes lekker knutselen onder de wagen, hobby.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2016, 06:40:44 pm »

Je schijnt de keuring ook veel voordeliger (40-60euro) in Duitsland zelf te kunnen laten uitvoeren. Bij TUV Nord bijvoorbeeld. http://www.tuev-nord.de/de/checks-und-untersuchungen/100kmh-zulassung-2618.htm. Ben er nog niet helemaal achter hoe dat precies werkt, na de keuring moet je (geloof ik) bij het plaatselijke gemeentehuis de sticker met stempel afhalen.
Ben zeer benieuwd, want voor dat bedrag wil ik de Cocoon ook wel laten keuren. wel afhankelijk van waar het in Duitsland is uiteraard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2016, 07:03:15 pm »

Ik heb hem zelf laten keuren in Duitsland. Was een hele ervaring.  Heb ik beschreven in mijn topic camplet tempo 100.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2016, 07:17:50 pm »

Ik heb hem zelf laten keuren in Duitsland. Was een hele ervaring.  Heb ik beschreven in mijn topic camplet tempo 100.
Bedoelde je deze?

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13725.msg184161#msg184161
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2016, 07:40:35 pm »

Dan heb je w.s. verkeerde schokbrekers gemonteerd/laten monteren voor gewichten tot 1200/1500 kg, of je verkeerd laten voorlichten. Ik heb onder onze voormalige Jametic schokbrekers gemonteerd tot 900 kg. De wegligging verbeterde aanzienlijk. Zwabberde niet meer na een slinger, meteen stil achter de auto na een sprong over een drempel, zelf getest. En duur... Euh nee. 84 euro incl. verzenden en bevestigingsmaterialen. Wel een paar uurtjes lekker knutselen onder de wagen, hobby.
Van der Slik in Zoetermeer. Is de dealer van Cabanon. Hij gaf toe dat het niet veel uit zou maken, maar wel nodig voor de 100 keuring.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2016, 07:48:05 pm »


Ik heb hem zelf laten keuren in Duitsland. Was een hele ervaring.  Heb ik beschreven in mijn topic camplet tempo 100.
Wauw, niet alleen een keuringsavontuur maar ook een heel bouwproject. Geweldig!
Keuren is dus in Kleef mogelijk, dat is bij mij "om de hoek". En een afspraak maken hoefde niet?
Gelogd

Wolff24

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2016, 08:23:40 pm »

Wij hebben deze week Dekra op bezoek gehad voor de keuring. Rondje rond de kar, chassisnummer overgeschreven en DOT code van de banden, en klaar. Voor EUR 112,00 hebben wij lekker makkelijk gedaan. Binnen 10 dagen krijgen we de 100 sticker.  Moet wel zeggen, onze klapper is van 2015; en heeft al schokdempers;  het was dus echt enkel een formaliteit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal