Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100 keuring  (gelezen 29226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jansje53

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2016, 10:08:00 pm »

Wij ook goede ervaring met Dekra. De beheerder van de stalling zorgde ervoor dat de Zambezi te inspecteren was. Was niet nodig om er zelf bij te zijn (hebben we dus ook niet gedaan). De sticker en het certificaat werden opgestuurd. Hoefden het huis er dus niet voor uit.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #16 Gepost op: januari 28, 2016, 11:29:38 pm »

Dekra aan huis werkt prima, cocoon is er al klaar voor. Meeste werk is het bevestigen van de sticker. Heb deze op rond plexiglas geplakt en achterop de traanplaan bevestigd met kleine spacer.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #17 Gepost op: januari 28, 2016, 11:34:16 pm »

Wauw, niet alleen een keuringsavontuur maar ook een heel bouwproject. Geweldig!
Keuren is dus in Kleef mogelijk, dat is bij mij "om de hoek". En een afspraak maken hoefde niet?

Ja, was een leuk project. Ik ben inderdaad in Kleve geweest. Is voor mij ook relatief om de hoek en het voordeel is dat er zowel een Tüv als een Strassenverkehrsamt liggen. Beide zijn nodig, de één voor de "technische" keuring, de ander voor het papierwerk. Heeft me heel erg verbaasd, ik snap nog steeds niet waarom ze bij de TüV zelf niet ook even de sticker mee kunnen geven. Dan sta je in een kwartier weer kant en klaar buiten. Nu krijg je een formulier mee wat je in de auto moet bewaren en met dat formulier moet je het stickertje voor op de grote sticker halen bij het StVA. En daar zit qua tijd het probleem. In Duitsland is het blijkbaar nogal een gedoe om een auto overgeschreven te krijgen (kenteken gaat mee) en blijkbaar ook nog niet zo gebruikelijk om via internet een afspraak te maken... Er staan dus nogal wat mensen te wachten om gedurende een half uur per keer een auto over te schrijven. Maar goed, je hebt het kunnen lezen  :J Zou wel even van te voren de openingstijden checken van beide.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2016, 09:16:22 am »

Ik vind het ook altijd zo grappig dat in Nederland altijd zo geklaagd wordt over alle regeltjes. In Duitsland kunnen ze dat echt veel beter.
Op bijna ieder gebied overtreffen ze Nederland; hooguit zijn ze makkelijk bij bebouwing.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Tempo 100 keuring
« Reactie #19 Gepost op: februari 08, 2016, 03:07:37 pm »

Ik heb voor de zekerheid nog even geïnformeerd bij TUV-Nord. Voor €49,90 wordt de wagen gekeurd en je kunt terecht in Kleve op ma-do van 9-15uur en vrijdag van 9-12. Daarna moet je dus nog naar het verkerhrsamt, dat kost ook nog een paar euri (en vooral tijd) en dan ben je klaar met je DIY keuring.

Ondertussen vraag ik me wel af hoe men in Duitsland heeft bedacht de Tempo 100 te handhaven. Zover ik weet wordt je van voren geflitst en dan zie je niet of er een Tempo 100 op zit of niet. Je zult dus staande gehouden moeten worden of een zeer oplettende diender met een lasergun treffen maar de kans dat dat gebeurt....
De boete (15-20 te snel) is €70,-. Die sticker heb je dus snel 'terugverdiend'.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #20 Gepost op: februari 08, 2016, 04:04:59 pm »

Zoals je zelf zegt, is de pakkans erg laag, dus hoe snel is het dan terugverdiend?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Tempo 100 keuring
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2016, 04:17:50 pm »

Zoals je zelf zegt, is de pakkans erg laag, dus hoe snel is het dan terugverdiend?
Nou even rekenen hoor... Kosten voor keuring zijn ongeveer 60, boete is 70. Ah, na 1 boete al!
Pakkans kun je niet uitrekenen, er zijn mensen die altijd geluk hebben en overal mee weg komen, helaas behoor ik niet tot die categorie...
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #22 Gepost op: februari 08, 2016, 08:44:46 pm »

Nou even rekenen hoor... Kosten voor keuring zijn ongeveer 60, boete is 70. Ah, na 1 boete al!
Pakkans kun je niet uitrekenen, er zijn mensen die altijd geluk hebben en overal mee weg komen, helaas behoor ik niet tot die categorie...
Nog nooit een tempo 100 sticker gehad en nog nooit een bekeuring gehad. Ik rij altijd lekker met de vrachtwagens mee. 92 km/h op de GPS. Tijdswinst van het 100 rijden is minimaal. Één keer koffie en je bent de winst kwijt...
En die sticker is ook wel erg groot en lelijk ;)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #23 Gepost op: februari 08, 2016, 09:32:00 pm »

Het gaat me ook niet om de tijdwinst. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het in tussen de vrachtwagens te moeten rijden. Met 100, 110 ben je snel genoeg om fatsoenlijk in te halen en de leggen stukken weg te zoeken. Pakkans mag misschien niet hoog zijn, het rijdt vele malen relaxter.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #24 Gepost op: februari 08, 2016, 10:46:56 pm »

Nou even rekenen hoor... Kosten voor keuring zijn ongeveer 60, boete is 70. Ah, na 1 boete al!
Pakkans kun je niet uitrekenen, er zijn mensen die altijd geluk hebben en overal mee weg komen, helaas behoor ik niet tot die categorie...
Maar ik moet er ook nog schokbrekers monteren, dat is wel meer dan een tientje.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #25 Gepost op: februari 08, 2016, 11:07:44 pm »

Als je verder geen gekke dingen doet is de pakkans niet zo groot, maar je moet bijvoorbeeld niet in gaan halen waar dat verboden is (en dat is op nogal wat stukken het geval). Ze rijden echt niet achter elke Nederlander aan om te kijken of er een stikker op de wagen zit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #26 Gepost op: februari 09, 2016, 05:07:24 pm »

Wij zijn in het verleden ook al meerdere malen door Duitsland gereden. Altijd met ca. 100 km op de klok. Altijd geluk gehad blijkbaar. Maar je moet het niet te bont maken en niet opvallen. En desnoods heel ff wachten tot er geen auto's aankomen en dan snel de vrachtauto's voorbij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2016, 09:33:45 pm »

Wij zijn in het verleden ook al meerdere malen door Duitsland gereden. Altijd met ca. 100 km op de klok. Altijd geluk gehad blijkbaar. Maar je moet het niet te bont maken en niet opvallen. En desnoods heel ff wachten tot er geen auto's aankomen en dan snel de vrachtauto's voorbij.
Precies, dat doe ik dus ook. De Duitse Politie is een stuk milder en niet zo uit op winst maken als in Nederland.
Op Autobahn 1 naar het noorden mag je op veel stukken toch al niet inhalen met een aanhanger dus dat maakt dan toch al niet uit, sticker of geen sticker.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #28 Gepost op: februari 10, 2016, 04:19:38 pm »

Precies, dat doe ik dus ook. De Duitse Politie is een stuk milder en niet zo uit op winst maken als in Nederland.
Op Autobahn 1 naar het noorden mag je op veel stukken toch al niet inhalen met een aanhanger dus dat maakt dan toch al niet uit, sticker of geen sticker.
Het inhaal verbod zijn ze strenger op denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #29 Gepost op: februari 10, 2016, 06:13:54 pm »

Het inhaal verbod zijn ze strenger op denk ik.
Klopt, dat vinden ze meestal niet zo leuk. Net als bumperkleven.
Qua snelheid zijn ze redelijk soepel in Duitsland.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal