Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?  (gelezen 4796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Gepost op: juli 25, 2020, 02:32:46 pm »

Ik zag net een foto in vouwwagen gespot van een Holtkamper met een aantal fietsen erop. Op Facebook is iemand die wel 6 fietsen mee kan nemen op zij CampooZ.... Allemaal behoorlijk afgeladen. Bewust of onbewust?

Zelf ben ik daarin best wel een pietje precies. Vroeger heb ik wel eens een klapband met onze caravan gehad, en dat is geen fijne ervaring. Ondanks dat ik een maand daarvoor, bij een Bovag onderhoudsbeurt, er nog nieuwe C-banden onder had laten zetten. En nee, ik was niet overbeladen :N

Ik heb ooit in Excel eens een lijstje gemaakt wat alles nou precies weegt. Er daar schrik je best wel van. Wanneer ik naar onze situatie kijk (2 volwassenen en 3 kinders) heb ik voor 5 personen gebruiksartikelen bij me. Keukenspul (borden, bekers, bestek ed), tafel, stoelen, extra tentje, slaapzakken, kussens, speelgoed etc. Dit nog even los van de kleren (Ik heb 3 dochters :J). Ooit in een gekke bui heb ik alles eens gewogen, en ik kwam zo al op een kleine 300kg. Dit is dan inclusief vloerbedekking, elektrisch spul, haringen, keukenblok etc.
Nu mogen wij in de Campooz 400kg laden, dus dat is verder geen probleem. Maar ik hoef ook niet perse aan mijn max te zitten.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe anderen daar mee omgaan?
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2020, 03:28:48 pm »

Mijn vouwwagen een keer geheel beladen op een weegschaal gezet. Had nog meer dan 100 kg. over.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2020, 04:35:37 pm »

Geen idee. Wij gaan tegenwoordig maar met 2. De wagen weegt 450 leeg, 300 kg met zijn 2’en gaan we niet redden denk ik. Of je moet een mud aardappels meenemen:)1787]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2020, 04:44:30 pm »

Ja,  die foto zag ik ook, net als huizenhoog volgepropte cabanons met verlengde dekzeilen, duidelijk te zwaar beladen jamets enz  ::) ::) ::)

Ik mis de optie, minder dan toegestaan, ik neem steeds minder mee  :)
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2020, 05:41:38 pm »

Optie is toegevoegd!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

muis

  • Gast
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2020, 05:54:42 pm »

 WW
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2020, 06:29:32 pm »

Geen idee... maar ik vermoed toch echt onder t toegestane gewicht.  We nemen steeds minder mee, en wat er wel mee is, is doorgaans lichtgewicht. Iedereen heeft een compacte reistas.Geen kratten met boodschappen, extra luifel, fietsen of koelbox op of in de wagen. Maar ben eigenlijk wel benieuwd. Misschien een keer over een weegbrug rijden?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2020, 07:17:24 pm »

Toen we in 2011 onze Odysée geleverd kregen, hebben we die geheel vakantieklaar gewogen. In 2016 hebben we een Combi Camp gekocht, ook die ging de weegbrug op. In beide gevallen bleven we een stukje onder de maximum toegelaten massa.
Ook ik ben redelijk precies erin, elders op het forum staat het verhaal van mijn oom met 6 klapbanden op weg naar Frankrijk... De kar woog (zeg ik uit mijn hoofd) iets van 1800 kg, wat bijna een factor 3 te veel is.
Ik geloof best dat er marge is, maar die zoek ik niet op. In combinatie met een goede kwaliteit banden denk ik zo veilig onderweg te gan.

Inderdaad gaat er bij ons ook steeds minder mee: om te beginnen een kind. Scheelt toch weer een stoel, handdoeken (die liggen in de kar). Ook wilde ik dit jaar ingrijpen in de haringen (die lijken te jongen...). Ik heb schroefharingen gekocht voor vrijwel iedere ondergrond. Kunnen de pennen en rotspennen er mooi uit. De bijbehorende accutol wordt in de auto meegenomen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2020, 02:52:41 pm »

Ben wel nieuwsgierig waar jullie dit laten wegen?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2020, 03:01:24 pm »

Geen idee, ik weeg niets. Hou wel altijd van ‘ less is more’. Neem nooit te veel mee. Althans dat denk ik.
Geen idee van kogeldruk en geen idee wat het gewicht van de vouwwagen is.
Zelf vind ik dit wel relaxed.

Overigens let ik wel met beladen dat het gewicht zoveel mogelijk naar voren moet. Want de Kyte is daar best lastig in. Zolang de voorkant nog naar beneden zakt vind ik het prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #10 Gepost op: juli 29, 2020, 03:45:17 pm »

Een tooltje om de kogeldruk te meten is maar 6 euro. Lijkt me geen overbodige luxe om veiliger de weg op te gaan.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #11 Gepost op: juli 29, 2020, 04:03:01 pm »

Wegen in Den Haag en omstreken? Kan bij de vuilstort (even tevoren vragen) maar ook bij lompenhandelaren. Eigenlijk overal waar men een weegbrug gebruikt. Wel even opletten dat deze ook wat kleinere massa's aankan... 40 ton of 750 kg is toch een groot verschil. Google maar op Weegbrug Den Haag (of je eigen woonplaats), dan heb je keuze te over.

Wij wegen niet jaarlijks, omdat de belading constant blijft. Onze kleding etc ligt altijd in de auto met rijden (hoeft de kar niet open, die staat vrijwel vakantieklaar in de stalling).

Tooltjes kunnen helpen voor de kogeldruk, maar bedenk je dat goed beladen meer is dan alleen een juiste kogeldruk.
De kogeldruk kan je ook eenvoudig wegen met een petfles of een houtje en een personenweegschaal.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2020, 06:59:51 pm »

Een tooltje om de kogeldruk te meten is maar 6 euro. Lijkt me geen overbodige luxe om veiliger de weg op te gaan.
Hier gaat het om het totaalgewicht   
Gelogd

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2020, 08:44:12 am »

wij hebben holtkamper spacer  nog nooit gewogen maar met uitrusting van 3 pers en hoop lichtgewicht zit wel goed denk ik zo te voelen
hiervoor hadden we een roadmaster family 's dat was een stuk zwaarder allemaal achter de auto voelt echt als een verschil
hiermee een keer klapband gehad was schrikken  banden 5 jaar oud  maar goed afgelopen gelukkig
daar voor hadden we een caravan die wel gewogen was leeg al aardig aan max gewicht
maar ik sta versteld wat mensen allemaal mee nemen echte glazen en borden en de hoeveelheid
dan nog het aantal zeilen voor op de vloer ,stoelen  en ga zo maar door
moet ik eerlijk zeggen ik las net over haringen  hebben wij ook altijd veel bij ons maar je weet nooit wat voor grond je tegen komt en in frankrijk haringen vinden val niet altijd mee
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2020, 08:50:45 am »

Daar we dit jaar minder ver gingen konden we ook later vertrekken en heb ik eerst een keer langs de weegbrug gereden uit nieuwschierigheid. De vouwwagen kwam daar toch op 720 kg uit. Met de banden die er standaard onderzitten is eigenlijk maar 650 toegelaten. Volgend jaar is de wagen bijna 6 jaar oud en ga ik de banden vervangen, maar denk er nu aan om daar toch banden met een wat hogere load index onder te steken om safe te zijn, en zo tot 750 kg te mogen gaan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal