Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?  (gelezen 4782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2020, 09:56:14 am »

Friedel,

Kan het zijn dat je Raklet ook maar geschikt is voor maximaal gewicht 650kg?

Dat was namelijk bij onze Jametic ook het geval!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:07:47 am »

Volgens mij is idd het max. gewicht van een Raclet Safari 650kg, je bent dus aardig overladen met 720 kg!
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:18:19 am »


Het chassis en zo meer is allemaal voorzien en staat ook op de plaatjes op 750. Echter er liggen banden onder met een lagere load index en die laten maar 650 toe. Daarom dat in de documentatie van raclet inderdaad 650 staat.


Zou dus moeten opgelost zijn met andere banden onder te leggen met een hogere load index.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:28:41 am »


Moet eerlijk zeggen dat ik ook verwonderd was van het gewogen gewicht. Was altijd van mening dat ik niet echt overladen was tegenover die 650. Maar nooit eerder de kans gehad om hem te wegen. Tegen de tijd dat ik klaar was met inladen was toen meestal de weegbrug al gesloten en de dag daarna werd redelijk vroeg vertrokken en op een zondag. Daarom nu ik de kans er voor had om te wegen toch een keer gedaan om te zien of mijn vermoeden juist was. Dat viel dus tegen  :N


Wat betreft chassis vering en zo meer vondt ik eerder al altijd de 750 en was dus daarom vroeger al verast dat Raclet in haar documentatie steeds de 650 aan gaf. Tot ik het verhaal van de load index vondt en dat wat ging uitzoeken en het dus blijkbaar aan de banden lag die ze er standaard onder leggen. Tegen volgend jaar ben ik dus van plan banden onder te leggen met een hogere load index en dan heb ik terug wat ruimte, al is 30 kg nu ook weer niet overdreven. Dus ga ook de andere huisgenoten nog wat trachten te overtuigen dingen niet mee te nemen die naar mijn mening niet nodig zijn. Dat wordt de grootste uitdaging, volgens mijn vrouw moet alles bijna mee  ::)


Maar nu is hij inderdaad een 11% overladen.

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:44:43 am »

Het chassis en zo meer is allemaal voorzien en staat ook op de plaatjes op 750. Echter er liggen banden onder met een lagere load index en die laten maar 650 toe. Daarom dat in de documentatie van raclet inderdaad 650 staat.


Zou dus moeten opgelost zijn met andere banden onder te leggen met een hogere load index.
Weet je zeker dat de as ook 750 mag hebben? Daar zit een ander plaatje op bij onze Odyssee onze Safari was idd ook tot 650kg.
Chassis/oplooprem plaatje is een ALKO 60 s/2 ga en is voor 450-750 kg
As is een ALKO B 700-3 waar de belasting 650kg is.
Zal vast wel wat marge zitten en iets hogere load index op de banden kan nooit kwaad.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2020, 11:47:19 am »


Ik dacht dat ik die ook had nagekeken, maar ga het voor de zekerheid nog eens doen.

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 14, 2020, 12:04:07 pm »

Dus ga ook de andere huisgenoten nog wat trachten te overtuigen dingen niet mee te nemen die naar mijn mening niet nodig zijn. Dat wordt de grootste uitdaging, volgens mijn vrouw moet alles bijna mee  ::)


Maar nu is hij inderdaad een 11% overladen.

Je bent ook ooit begonnen met een kinderwagen neem ik aan, die zal je ook niet meer meenemen naarmate de kinderen ouder worden, zo ook veranderd je levensstijl in een vouwwagen

Klap de wagen eens open en haal eruit wat erin ligt
Les alles wat je afgelopen 2 jaar niet hebt aangeraakt eens apart en bekijk dan eens of je het ooit nog gaat gebruiken?  :P

Zo heb ik er met de overgang van de ene wagen naar de andere er wel ooit 40kg uit gehaald!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 14, 2020, 12:59:16 pm »

Je bent ook ooit begonnen met een kinderwagen neem ik aan, die zal je ook niet meer meenemen naarmate de kinderen ouder worden, zo ook veranderd je levensstijl in een vouwwagen

Klap de wagen eens open en haal eruit wat erin ligt
Les alles wat je afgelopen 2 jaar niet hebt aangeraakt eens apart en bekijk dan eens of je het ooit nog gaat gebruiken?  :P

Zo heb ik er met de overgang van de ene wagen naar de andere er wel ooit 40kg uit gehaald!

Zoveel ligt er in de wagen niet in voor we starten met inladen. Dus het is vooral overtuigen dat bepaalde dingen niet mee hoeven. Nu zijn er ook niet zoveel dingen die we eigenlijk niet gebruiken, maar er gaan wel wat veel kleren mee denk ik. Ik heb ook diabetes en daar gaan ook wel nog wat spullen voor mee en dingen om in geval van te laag suiker deze te kunnen opkrikken dat ik in de meeste landen niet echt vindt in de winkel, en dat is ook wel een aantal kg.

Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2020, 08:41:00 pm »

Je bent ook ooit begonnen met een kinderwagen neem ik aan, die zal je ook niet meer meenemen naarmate de kinderen ouder worden, zo ook veranderd je levensstijl in een vouwwagen

Klap de wagen eens open en haal eruit wat erin ligt
Les alles wat je afgelopen 2 jaar niet hebt aangeraakt eens apart en bekijk dan eens of je het ooit nog gaat gebruiken?  :)14]

Zo heb ik er met de overgang van de ene wagen naar de andere er wel ooit 40kg uit gehaald!
Wordt nu toch wel heel benieuwd met welke spullen je 40 kilo hebt kunnen besparen :)

Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk

Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2020, 09:18:05 pm »

Geen idee wat de wagen totaal weegt, maar zal wel tegen de 750 kg zijn.
Wij hebben een aart kok livingstone game drive. Chassis en banden zijn zeer zwaar uitgevoerd, hierdoor eigenlijk nooit nagedacht over gewicht.
Banden zijn 185/55/14 cargomaxx banden met een max load van 650kg per stuk, zal niet snel problemen geven.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:19:35 pm »

Wordt nu toch wel heel benieuwd met welke spullen je 40 kilo hebt kunnen besparen :)

Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk

Geen idee zo meer maar bv 50mtr kabelhaspel, veeeel haringen, campingkastje, borden en bestek voor meerdere dagen, opblaasbare boot, etc
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:24:48 pm »

@Hemertje, je VW is geen alternatief voor je zolder of schuur :)23]

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:29:39 pm »

@Hemertje, je VW is geen alternatief voor je zolder of schuur :)23]

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Onze vouwwagen staat startklaar in de stalling
Kleren met handdoeken , etc en gasflessen in de kofferbak en we kunnen gaan
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:43:41 pm »

Zowel met de vouwwagen als caravan alles wegen. Een Reich caravanweger is een uitkomst om zelf de beide banden en de dissel te kunnen wegen. Verder altijd wegen onder de dissel en nooit onder het neuswiel. Neuswiel geeft altijd meer kogeldruk aan dan wanneer je recht onder de kogel weegt.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2020, 11:25:20 pm »

Zowel met de vouwwagen als caravan alles wegen. Een Reich caravanweger is een uitkomst om zelf de beide banden en de dissel te kunnen wegen. Verder altijd wegen onder de dissel en nooit onder het neuswiel. Neuswiel geeft altijd meer kogeldruk aan dan wanneer je recht onder de kogel weegt.

Dat van dat neuswiel is waar, maar aan de andere kant is dat maar ongeveer 10% (uitgaande van de kogel as afstand van 2 meter en een kogel neuswiel afstand van 20 cm) die 5 tot 7 kilo die trek ik er zelf wel af

Toch ben ook ik wel benieuwd wat alles weegt, ik ga voor de grap toch maar eens over de weegbrug op mijn werk en zal jullie van de resultaten op de hoogte houden. Ik merk namelijk altijd wel degelijk verschil tussen bepakt rijden en rijden van en naar de stalling met alleen basis bepakking
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal