Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?  (gelezen 4804 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 14, 2020, 11:36:28 pm »

Geen idee zo meer maar bv 50mtr kabelhaspel, veeeel haringen, campingkastje, borden en bestek voor meerdere dagen, opblaasbare boot, etc
Op  het campingkastje na, zeker geen zaken die wij allemaal in de wagen zitten hebben (wel borden en bestek voor één dag), dus daar gaan we niet meteen het vinden bij ons. En het campingkastje wordt wel degelijk gebruikt en vindt mijn vrouw een absolute must!
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 15, 2020, 08:09:41 am »

Geen idee zo meer maar bv 50mtr kabelhaspel, veeeel haringen, campingkastje, borden en bestek voor meerdere dagen, opblaasbare boot, etc
Ah dat zijn toch wel dingen waar ik ook naar gekeken heb. 50 meter heb ik mooit mee gehad. Wel getwijfeld over losse kabel ipv haspel. En inderdaad in de keuken wil nog wel eens wildgroei ontstaan.
Nu de grotere messen Zoals een koksmes en brood mes weg, paar inklapbare opinel er voor in de plaats.

Haringen gaat natuurlijk wel snel in de kilo's

Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 15, 2020, 09:24:12 am »

Ik denk trouwens dat het leed bij campers eindeloos veel groter is. Het valt me in kck testen vaak op dat die dingen leeg al tegen de 3,5 ton wegen en soms nog maar 200 kg laadvermogen hebben. Let wel, daar komen de passagiers nog bij. Mijn buurman had pas geleden zijn beladen camper laten wegen. Van schrik is hij nog naar een andere weegbrug geweest. Zijn 3,5 tons camper kwam met belading, zonder 4 passagiers al op ruim 4300 kg. Met inzittenden meer dan een ton overbelading. Toen heeft hij alle spullen eruit gegooid en is leeg gaan meten. 3,7 ton, dus met passagiers leeg zelfs al een halve ton overbelading. En ik denk dat dat voor zo'n beetje iedere camper opgaat...
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 15, 2020, 09:26:02 am »

Zo das wel heel grof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 15, 2020, 10:01:14 am »

Wij hebben een Campooz Lazy Jack, die mag in totaal 750kg wegen. Omdat ik wilde weten hoeveel gewicht we nu eigenlijk meenemen heb ik alles gewogen en in een spreadsheet gezet. Samen met het leeg gewicht van de vouwwagen kom ik uit op ongeveer 600kg. Dus nog ruim genoeg marge tot het maximum laadvermogen.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 15, 2020, 11:00:00 am »

Ik ben blij met mijn Campwerk met leeg 500 kg, inclusief alle meegeleverde opties. Maximum totaal laadvermogen is 1300 kg. :-). Merk ook tijdens het rijden dat de vouwwagen erg stabiel ligt, zeker bij drempels.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 15, 2020, 11:25:39 am »

Ik ben blij met mijn Campwerk met leeg 500 kg, inclusief alle meegeleverde opties. Maximum totaal laadvermogen is 1300 kg. :-). Merk ook tijdens het rijden dat de vouwwagen erg stabiel ligt, zeker bij drempels.
1300kilo? Dat is wel top. Onze trigano mag maar 650. Geen idee hoeveel hij leeg al weegt, maar ik denk, als ik dat hier zo lees, dat we wss niet veel marge over hebben. Toch eens wegen volgend jaar.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 15, 2020, 11:28:47 am »

Ik ben blij met mijn Campwerk met leeg 500 kg, inclusief alle meegeleverde opties. Maximum totaal laadvermogen is 1300 kg. :-). Merk ook tijdens het rijden dat de vouwwagen erg stabiel ligt, zeker bij drempels.

Dus eigen kenteken. Zo een fraaie oog road uitvoering met van die gigantische banden. Wel echter een defender hangen:)23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 15, 2020, 12:07:55 pm »

Wij hebben een Campooz Lazy Jack, die mag in totaal 750kg wegen. Omdat ik wilde weten hoeveel gewicht we nu eigenlijk meenemen heb ik alles gewogen en in een spreadsheet gezet. Samen met het leeg gewicht van de vouwwagen kom ik uit op ongeveer 600kg. Dus nog ruim genoeg marge tot het maximum laadvermogen.
Ik heb ook een keer van alles zitten wegen en rekenen en juist daarom dat ik dacht dat ik niet direct overladen was. Vandaar ook deels verwondering.


Men geeft een leeggewicht op, maar ik ben niet zeker wat daar wel en niet inbegrepen is. Ik vermoed dat het max enkel het slaapgedeelte is, en zelf niet zeker of daar het doek bij gerekend is. Denk zeker niet dat de stokken, de voortent, grondzeil en dergelijken in het opgegeven leeggewicht is inbegrepen. Dat de tent en stokken en zo meer mee moeten gerekend worden als bagage zou deels het overladen kunnen verklaren. Op die wijze krijg je ook wel een beetje een situatie zoals bij die campers hé.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 15, 2020, 12:45:54 pm »

Vorig jaar na thuiskomst ('s nachts) de volgende dag vóór het uitpakken even over de weegbrug (12 Euro).
Totaal gewicht: 748 kilo (max 750).
Ik kan dus 2 kilo meer chocolade uit Zwitserland meenemen, alleen niet met dit weer.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 15, 2020, 01:43:06 pm »

Ik heb ook een keer van alles zitten wegen en rekenen en juist daarom dat ik dacht dat ik niet direct overladen was. Vandaar ook deels verwondering.


Men geeft een leeggewicht op, maar ik ben niet zeker wat daar wel en niet inbegrepen is. Ik vermoed dat het max enkel het slaapgedeelte is, en zelf niet zeker of daar het doek bij gerekend is. Denk zeker niet dat de stokken, de voortent, grondzeil en dergelijken in het opgegeven leeggewicht is inbegrepen. Dat de tent en stokken en zo meer mee moeten gerekend worden als bagage zou deels het overladen kunnen verklaren. Op die wijze krijg je ook wel een beetje een situatie zoals bij die campers hé.

Campooz geeft een leeg gewicht op voor de LJ trekking (met luifel) van 330kg en 350 in camping uitvoering (met voortent). De stokken moeten daar wel bij zitten. De aanhanger zelf (Humbaur) weegt maar 112 kg dus voor de trekking uitvoering weegt de tent, luifel en stokken dan ongeveer 220kg dus dat lijkt me wel reeel.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 15, 2020, 05:25:59 pm »

Het lijkt, gelet op de voorgaande postings, niet verstandig te vertrouwen op de opgave van de fabrikant. Meten is weten, gissen is missen.

En ArnoldusWH: Uiteraard zit er nog wat marge in, dus een voordeelverpakking van 2,5 kg mag ook!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 16, 2020, 10:16:16 am »

Dus eigen kenteken. Zo een fraaie oog road uitvoering met van die gigantische banden. Wel echter een defender hangen:)23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Nee hoor, die 1300 is ook bij de normale geremde uitvoering. Banden zijn gewone, oftewel net zo groot als een normale auto. Hangt dus gewoon achter mijn Skoda Octavia.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 16, 2020, 10:56:37 am »

Het lijkt, gelet op de voorgaande postings, niet verstandig te vertrouwen op de opgave van de fabrikant. Meten is weten, gissen is missen.

En ArnoldusWH: Uiteraard zit er nog wat marge in, dus een voordeelverpakking van 2,5 kg mag ook!

Met 150 kg marge geloof ik het wel. En de aanhanger van de Campooz zelf is technisch geschikt voor een totale massa van 1000 kg dus voordat het niet meer veilig is zijn we nog een heel eind verder.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Hoe zwaar weegt nu eigenlijk alles?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 16, 2020, 01:01:58 pm »

Met 150 kg marge geloof ik het wel. En de aanhanger van de Campooz zelf is technisch geschikt voor een totale massa van 1000 kg dus voordat het niet meer veilig is zijn we nog een heel eind verder.

Maar heeft toch geen eigen kenteken? Dan is het gewoon 750 kg, de rest is overbelading.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal