Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: GPS trackers  (gelezen 1684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nilinofi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno 2020
GPS trackers
« Gepost op: juli 29, 2020, 10:47:34 am »

Heeft iemand van de leden hier ervaring met het gebruik van een GPS tracker op de vouwwagen? We hebben net een nieuwe wagen besteld en ik ben alle mogelijkheden aan het bekijken om hem tegen diefstal te beschermen. Mocht hij dan toch ooit gestolen worden dan lijkt zo'n tracker me een goed hulpmiddel om snel gealarmeerd te worden dat de wagen zich verplaatst alsook om hem misschien terug te vinden.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: juli 29, 2020, 11:40:01 am door Nilinofi »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.216
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: GPS trackers
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2020, 02:23:19 pm »

GPS trackers zijn te blokkeren, profi dieven weten dit. Een goede verzekering is belangrijker dan, zeker een die tot 3 of 5 jaar de nieuwwaarde of aankoopwaarde vergoeden. Een wielklem is goedkoper en een hief dissel slot met een blokkeer bal erin is al een aardige manier om de gelegenheids dief naar wat anders te laten kijken.

GPS track systeem, a la klasse 5 voor een auto, hebben voeding nodig en kosten rond de 800 tot 1000 euro inbouw. Of die apparaten die je aan een honden riem bindt geschikt zijn voor je vouwwagen geen idee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: GPS trackers
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2020, 02:40:51 pm »

Ik heb ervaring met GPS trackers. Grootste nadeel is dat die dingen altijd voeding nodig zijn. Tuurlijk kun je ze ook op een accu aansluiten, maar dat moet dan wel een grotere zijn i.v.m. de overbruggingstijd in de stalling. Voor de rest werkt het perfect. Simpel abonnement er in en gaan.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: GPS trackers
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2020, 03:53:15 pm »

Zou je je wagen, eens gestolen überhaupt terugwillen?

Misschien relevanter: Er worden wel klapkarren gestolen, maar dan toch vooral uit het duurdere segment. Raclet valt daar niet direct onder.
Er is best een redelijke markt voor tweedehands vouwwagens, maar mensen geven niet veel geld uit aan  de meer bewerkelijke wagens. Ook zal een dief niet snel een bouw-wagen stelen: dat lijkt teveel op werk...

Ik zou gaan voor een goede verzekering. Zelf hebben we een tamelijk nieuwe klapkar, met een goed disselslot en een goede verzekering. Het meest heikele punt is toch de nacht voor vertrek (bij ons dan). Gelukkig kunnen we de kar hetzij ophalen in de stalling en direct vertrekken, of we stallen de kar een nachtje in de garage.

Mijn gevoel is dat een GPS-tracker overkill is, een oplossing voor een probleem wat niet of nauwelijks bestaat.

Succes met je keuze!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: GPS trackers
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2020, 04:25:02 pm »

Vooral doen waar jij je veilig bij voelt. Voor onze nieuwe wagen was een verzekering een must. Voor vertrek staat deze meestal een week bij ons voor de deur. We hebben een disselslot en een ketting door de wielen. Verplaatsen gaat zo een heel klusje worden. We wonen wel aan doodlopende straat wat ongenode gasten altijd afschrikt. Ze kunnen niet weg en sociale controle is groot. Dat laatste heb ik laatst ondervonden, ik zat met mijn broer nog wat na te praten in de zijn auto en na 20 minuten kwam de door de buren gealarmeerde politie even kijken welke snuiters er zolang rondhingen in deze straat. Gaf wel een veilig gevoel  :)

Gelogd

Nilinofi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno 2020
Re: GPS trackers
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2020, 04:38:23 pm »

Bedankt voor de reacties. De verzekering waar hier al een paar keer naar verwezen werd, is dit een aparte verzekering voor de vouwwagen of maakt dit bij jullie deel uit van de autoverzekering? Mijn autoverzekering dekt diefstal zolang de kar aan de auto hangt, maar eens losgekoppeld kan ik hem niet meer verzekeren, ook niet met een extra premie. Als hij uit huis gestolen zou worden is hij gedekt door onze woningpolis. Mijn probleem is vooral de winterstalling bij een boer in de buurt. Hoe krijg ik hem daar correct verzekerd tegen diefstal? Deze vouwwagen is dan misschien niet de duurste, maar ik zie toch liever geen 10000 euro in rook opgaan.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.216
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: GPS trackers
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2020, 04:40:58 pm »

De cocoon is verzekerd bij de ANWB. Verzekering is ook voor de stalling, hagelschade. Is een topical over. Mocht je in België wonen dan wordt het lastig, die kennen dat niet zo, een verzekering voor de VW


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: GPS trackers
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2020, 04:43:02 pm »

Ik heb de indruk dat je een Belg bent, wij Nederlanders kunnen dan weinig adviseren over verzekeringen... Hoewel we 1 Europa zijn (behalve tijdens een crisis  :() zijn de regels toch anders in ieder land.

Misschien wel een tip: in Nederland wordt dot ook vaak een caravan verzekering genoemd.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Nilinofi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno 2020
Re: GPS trackers
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2020, 05:15:05 pm »

Betrapt  :zw Wij zijn inderdaad Belgen. Al heeft mijn schoonvader wel de Nederlandse nationaliteit. Ik vraag het eens na bij de lokale vw-handel hoe zij dat aanpakken.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.216
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: GPS trackers
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2020, 05:57:25 pm »

Gelogd

oli4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: GPS trackers
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2020, 11:09:52 am »

Hallo Niliofi (en anderen..)

Ik ben ook Belg  :O, en wil 2 dingen delen.

Wij hebben een Belgische vouwwagenverzekering tegen diefstal en een aantal schadebeelden.
In België is dit niet vanzelfsprekend, in Nederland vindt je er 13 in een dozijn...
Ik heb in 2018 alle mogelijkheden afgezocht en heb oa. geleerd dat je als Belg geen verzekering kan afsluiten in Nederland.
Uiteindelijk heb ik een polis afgesloten via de Vlaamse Kampeertoeristen.
Een tweede optie was via de eigen verzekeraar, die een "alles in één-bundel" had gemaakt voor de auto, familiale, woning en aanhanger.
De meerprijs van deze laatste en gehanteerde vrijstellingen waren weinig aantrekkelijk...
Ik zou dus eens informeren bij de VKK voor je verzekering.  I:

Voor je oorspronkelijke vraag : jawel, ik heb een Tracker in mijn vouwwagen zitten.
In 2015 was mijn oldtimer gestolen, maar heb hem dankzij een Tracker teruggevonden (zelfde type als in de vouwwagen)
Dit type kan, afhankelijk van het bewakingsniveau, tussen 1 en 3 maanden 'autonoom' blijven zonder externe voeding.
Bij mij staat het bewegingsalarm continu aan, en doe ongeveer een maand met 1 batterijlading.
Bijladen gebeurt via de aanhangwagenstekker.

Als het effectief aankomt op diefstalbeveiliging, is enkel een combinatie van verschillende methoden doeltreffend, waarbij wielklem en disselslot het belangrijkst zijn.
De stalling of camping lijken me niet de grootste risico's (in mijn persoonlijk geval), maar heb wel een vrees voor 'onderweg'
Dan is een Tracker een bijkomende gemoedsrust

Stuur me een pb voor meer gedetaileerde info hierover

voor wie graag leest ; het verhaal van de gestolen oldtimer: KK
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=27526

Beste groeten en een veilige vakantie gewenst!  :zw

Olivier
Gelogd

Nilinofi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno 2020
Re: GPS trackers
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2020, 04:37:40 pm »

Hallo Niliofi (en anderen..)

Ik ben ook Belg  :O, en wil 2 dingen delen.

Wij hebben een Belgische vouwwagenverzekering tegen diefstal en een aantal schadebeelden.
In België is dit niet vanzelfsprekend, in Nederland vindt je er 13 in een dozijn...
Ik heb in 2018 alle mogelijkheden afgezocht en heb oa. geleerd dat je als Belg geen verzekering kan afsluiten in Nederland.
Uiteindelijk heb ik een polis afgesloten via de Vlaamse Kampeertoeristen.
Een tweede optie was via de eigen verzekeraar, die een "alles in één-bundel" had gemaakt voor de auto, familiale, woning en aanhanger.
De meerprijs van deze laatste en gehanteerde vrijstellingen waren weinig aantrekkelijk...
Ik zou dus eens informeren bij de VKK voor je verzekering.  I:

Voor je oorspronkelijke vraag : jawel, ik heb een Tracker in mijn vouwwagen zitten.
In 2015 was mijn oldtimer gestolen, maar heb hem dankzij een Tracker teruggevonden (zelfde type als in de vouwwagen)
Dit type kan, afhankelijk van het bewakingsniveau, tussen 1 en 3 maanden 'autonoom' blijven zonder externe voeding.
Bij mij staat het bewegingsalarm continu aan, en doe ongeveer een maand met 1 batterijlading.
Bijladen gebeurt via de aanhangwagenstekker.

Als het effectief aankomt op diefstalbeveiliging, is enkel een combinatie van verschillende methoden doeltreffend, waarbij wielklem en disselslot het belangrijkst zijn.
De stalling of camping lijken me niet de grootste risico's (in mijn persoonlijk geval), maar heb wel een vrees voor 'onderweg'
Dan is een Tracker een bijkomende gemoedsrust

Stuur me een pb voor meer gedetaileerde info hierover

voor wie graag leest ; het verhaal van de gestolen oldtimer: KK
https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=27526

Beste groeten en een veilige vakantie gewenst!  :zw

Olivier
Hoi Olivier,

Ontzettend bedankt om deze info hier neer te pennen. KBC is al een week aan het uitzoeken hoe ze de vw verzekerd gaan krijgen, dus ik heb gelijk een offerte aangevraagd bij de Vlaamse Kampeertoeristen. Top tip!
Met de tracker ben ik ook aan de slag. Momenteel mijn oog laten vallen op de trackers van Tracemaster. Die lijken te beantwoorden aan de vereisten en zijn bovendien betaalbaar.
Dinsdag gaan we de vouwwagen ophalen, spannend!

Vriendelijke groeten,

Niki

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: GPS trackers
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2020, 07:17:53 pm »

Thuis gestald is het meestal ook mee inbegrepen in de brandverzekering, althans bij mij toch.


Elders gesteld is deze waar gestald is verantwoordelijk en moet hij zorgen dat hij verzekerd is omdat hij er moet voor zorgen dat je de wagen in dezelfde omstandigheden moet terug krijgen.


Je moet ook een keer kijken naar reisverzekeringen. De autoverzekering die ik via het werk heb, is ook voor reisverzekering ingeval in het buitenland en dan zit de wagen opgeslagen op een camping in het buitenland ook mee verzekerd er in. Ik kan me best voorstellen dat dit bij andere reisverzekeringen voor autovakanties eveneens het geval zal zijn. Dus daar kan je ook een keer informeren. Mogelijk bij VAB of Touring.


En ook wij zijn Belgen...



Gelogd

wildoit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2020 Easy Pack System
Re: GPS trackers
« Reactie #13 Gepost op: september 15, 2020, 06:45:00 pm »

Deze tracker lijkt mij goed, heeft er iemand ervaring mee?

Tracemaster 240 GPS Tracker – Auto/ vouwwagen Volgsysteem – zeer krachtige accu – 240 dagen standby – magnetisch – zeer sterke behuizing

https://www.bol.com/nl/p/tracemaster-240-gps-tracker-auto-volgsysteem-zeer-krachtige-accu-240-dagen-standby-magneet-zeer-sterke-behuizing/9200000097378756/?bltgh=rYABDkuNr7d5jSu9eaBGTA.1_4.6.ProductTitle
Gelogd
Geen beter leven dan een Klapper leven
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal