Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 'Dop' raamelastiek lijmen  (gelezen 4718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robertico

  • Gast
'Dop' raamelastiek lijmen
« Gepost op: juni 21, 2009, 06:18:42 pm »

Van mijn Jamet Louisiana is er een 'dop' (geen idee wat de officiële benaming is  ??? ) los waaraan het raamrubber wordt bevestigd.
(zie afbeelding)

Iemand een idee waarmee ik deze het beste kan lijmen ?
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2009, 07:11:51 pm »

Bison heeft een "zacht plastic lijm" misschien is dat wat? Op hun site staat trouwens een lijmadviseur. Daar kun je aangeven wat je op elkaar wilt lijmen en dan geven ze de beste lijm.

http://www.bison.nl/NL/nl/index.do

succes!

Marion
Gelogd

robertico

  • Gast
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2009, 07:38:01 pm »

Ik had de lijmadviseur al geprobeerd en dit was het resultaat:
- Bison KitŽ Vloeibare contactlijm
- Bison KitŽ Transparante contactlijm.

Zelf dacht ik aan Bison textiellijm (zie ook deze website: http://www.campshop.nl/shop/tentenenluifels/tentreparatie/lijm/

Belangrijk item is dat lijm vaak gevoelig is voor zonlicht/lucht ( ...De verlijmde materialen zo weinig mogelijk aan zonlicht en lucht blootstellen... )

Mogelijk is er een 'professional' die zijn kenis/ervaring wil delen.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2009, 08:58:10 pm door robertico »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2009, 08:52:38 pm »

http://www.pattex.nl/new/nl/onzeproducten/03_huishoud-_en_Hobbylijmen/04_Repair_Extreme_BENL_NL is ook een optie, die lijm voor zacht plastic van Bison is alleen voor plastic op plastic. Het makkelijkste is bij de betere doe het zelf handel even informeren. evt. kun je kijken of het onder de naaimachine past en dan doorstikken (wel opletten ivm waterdichtheid.)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2009, 01:55:55 pm »

zachte pvclijm van de SABA, iets van 7 euro nogwat per potje, zit een kwastje in ideaal te gebruiken, wel binnen het jaar anders werkt het niet meer ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2009, 03:11:25 pm »

Los van deze (ex?)prof die hiervoor postte, wellicht zinvol om met een goede Jamet-dealer in contact te treden? Wellicht met Jamet zelf via hun onvolprezen site?

Ik heb daar ooit een vraag gesteld (instructieboekje) en kreeg daar nooit reactie op, tot ik ruim twee maanden later ineens post ontving uit La Douce France.... Uiteindelijk zouden zij er het meest van moeten weten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseppe

  • Gast
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2009, 03:52:26 pm »

bij jamet plakken ze die doppen onder druk en hitte erop(meer vastgesmolten). dat krijgt niemand meer voor elkaar, is productiewerk. Heb zelf met soortgelijk machine's gewerkt in een tentenatelier en weet dat ze vrij duur zijn :).

de lijm van SABA sabaplast 70t is een goed reparatiemiddel, je moet hem daarna wel aankloppen (ik doe het met een rubbere hamer, of lijmtang) glad kartonnetje of plankje eronder ander beschadig je het doek.

vorig jaar het hele dekzeil van de wagen hiermee gerepareerd en voldoet perfect, de hele hoeken lagen eruit. de lijm vulcaniseerd een beetje, werkt eigenlijk hetzelfde ong. als simson solutie met bandenplakken (stinkt ook hetzelfde) echter heeft als toevoeging op meerdere materialen verlijnmbaar te zijn, dus niet alleen PU op PU ;)
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re:'Dop' raamelastiek lijmen
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2009, 11:05:44 pm »

Wat ook erg goed werkt met lijmen van reparaties van het dekzeil met Sabaplast, aangezien dit een contactlijm is, is warmte gebruiken nadat de helften op elkaar zijn gedrukt.
Warm de lijmnaad bv. met een electrische verfstripper op en druk daarna de lijmnaad weer goed aan. Dit reactiveert de lijm en zorgt voor een nog betere hechting.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal