Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: "met de veerweg meewerken"  (gelezen 2358 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

p_stol

  • Gast
"met de veerweg meewerken"
« Gepost op: april 26, 2010, 09:01:43 pm »

Goedenavond,

In onderwerp genoemde term kreeg ik in een antwoord op een email wat de beste keuze was ter vervanging van
Pneumant 5.20 - 13 banden. Dit ivm het feit dat nieuwere banden vaak wat breder zijn.
Weet iemand wat hiermee precies bedoeld wordt?

Mvg
Paul
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:"met de veerweg meewerken"
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2010, 09:47:27 pm »

In welke context stond deze opmerking? Kan je de tekst van de email hier plaatsen?
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:"met de veerweg meewerken"
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2010, 10:06:04 pm »

Ik denk dat er wordt bedoeld dat te brede banden in de spatborden zullen vastlopen als ze inveren.
Overigens is zowat iedere maat gewoon leverbaar, misschien niet bij  de bandenboer waar je nu geweest bent maar als je gewoon dezelfde maat wilt hebben is die er echt wel.

Als je in de buurt woont is wellicht Koos van Elk een goede tent, die heeft alles van personenauto tot vorkheftruck.
(is ook mijn buurman trouwens maar ik krijg er geen provisie hoor)

Blijf bij de goede merken: dus michelin, goodyear, continental, vredestein, Firestone, Bridgestone, klebér, enz. enz.
Geen uniroyal, vreselijk wat een bananeschillen (hoewel dat op een aanhanger natuurlijk geen punt van overweging is).
Het prijsverschil tussen merkbanden en goedkope troep is maar gering en je hebt er maar 2 nodig.
Langs de Autoroute du Soleil (België) zie je de gevolgen van oude, verdroogde, versleten en goedkope bandjes  ;( :X
Gelogd

muis

  • Gast
Re:"met de veerweg meewerken"
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2010, 11:11:15 pm »

HIER staat ook het eea nav een vraag
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:"met de veerweg meewerken"
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2010, 05:39:04 pm »

Overigens zijn de specifieke "aanhanger" banden tegenwoordig ook van gewoon goede kwaliteit.

Onder de Tago Settler en op onze Zambezi zaten/zitten banden uit de Cheng Shin groep (Trailermaxx) en die banden geven op een aanhanger normaal ook geen problemen op. Goedkopere merken hebben in het verleden wel eens problemen opgeleverd bij caravans waarbij de "af fabriek" banden toch al vaak op het randje qua belastbaarheid zitten.

Op onze Zambezi zitten banden met een loadindex van 86 als ik het goed heb, dat is 530kg per band onder een wagen die leeg 250kg weegt en vol maximaal 750kg. Daarbij zijn het ook relatief grote wielen voor een vouwwagen (185/65-14).

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal