Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Onderhoudsbeurt vouwwagen  (gelezen 54751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #90 Gepost op: mei 26, 2013, 04:56:29 pm »

Ik heb mijn kar in onderhoud bij de Witte Smid in Warnsveld. Ik heb deze ook de vraag gesteld over de onderhoudsinterval. Advies was eenmaal per 2 jaar, bij 3000 km per jaar, deels bergen. De remtrommels openen en grondig reinigen moest eenmaal per 4 jaar.

Ik vraag overigens niet om een beurt maar geef aan wat er moet gebeuren. Verlichting testen kan ik zelf wel..
De Witte Smid controleert dan de demper in de oplooprem, blaast de remmen schoon, stelt de remmen af, smeert alles door en test de remmen . Vorige keer zei de beste man, "ik ben een half uurtje bezig geweest: dat wordt dan ?20,- werkplaatstarief.." lol. Ik heb alles kunnen bekijken, lekker wat vragen kunnen stellen en kon na een half uur tevreden naar huis!

De Kyte gaat denk ik volgend jaar voor het eerst. Doorsmeren van de vetnippels doe ik de jaren dat hij geen onderhoud krijgt zelf.
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #91 Gepost op: mei 26, 2013, 11:17:11 pm »

Vouwwagen standaard onderhoudsbeurt bij Herca in Enschede 65,- euro
Waar zit die in Enschede en wat valt allemaal binnen deze beurt, weet je dat?
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #92 Gepost op: mei 26, 2013, 11:27:27 pm »

Waar zit die in Enschede en wat valt allemaal binnen deze beurt, weet je dat?

Nu aanbieding!

Zie:  http://www.herca.nl/werkplaats.html

Contactgegevens Herca

Herca Caravans

De Reulver 130
7544 RT Enschede
Tel: 053-4778039
Fax: 053-4778236

Email : termors@hetnet.nl
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #93 Gepost op: mei 27, 2013, 07:38:31 am »

Waar zit die in Enschede en wat valt allemaal binnen deze beurt, weet je dat?
Ik ben er langs geweest en een afspraak gemaakt
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #94 Gepost op: mei 27, 2013, 06:31:09 pm »

Officiële reactie van Holtkamper: eens in de 2 jaar. De Wit Schijndel (Cabanon, Aart Kok, 3Dog etc.) geeft aan 10.000km of 3 jaar.
Dat lijkt me meer dan voldoende. Het grootste probleem is het stilstaan van de wagen, banden vlakken daardoor af en drogen uit, en het slijten van de lagers in de wielen. Maar dat is allemaal makkelijk zelf te controleren en dat beetje smering wat er in een wagen zit is echt het werk niet en kan je zelf met een vetspuit makkelijk doen.
Om daar nu 65 euro voor te vragen (terwijl een APK van een personenauto tegenwoordig 20 euro kost) is bijna onfatsoenlijk. De hele controle neemt echt niet meer dan 15 minuten in beslag... dus een uur salaris van 260 euro!
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2013, 07:39:17 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #95 Gepost op: mei 27, 2013, 09:59:48 pm »

Dat lijkt me meer dan voldoende. Het grootste probleem is het stilstaan van de wagen, banden vlakken daardoor af en drogen uit, en het slijten van de lagers in de wielen. Maar dat is allemaal makkelijk zelf te controleren en dat beetje smering wat er in een wagen zit is echt het werk niet en kan je zelf met een vetspuit makkelijk doen.
Om daar nu 65 euro voor te vragen (terwijl een APK van een personenauto tegenwoordig 20 euro kost) is bijna onfatsoenlijk. De hele controle neemt echt niet meer dan 15 minuten in beslag... dus een uur salaris van 260 euro!

en daar redt je het nog niet mee hoor! De door mij opgevraagde prijzen (Bovag en Focwa) bedragen tussen de ? 115 en ? 225!  ::)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #96 Gepost op: mei 27, 2013, 10:26:56 pm »

en daar redt je het nog niet mee hoor! De door mij opgevraagde prijzen (Bovag en Focwa) bedragen tussen de ? 115 en ? 225!  ::)
Klopt, ik heb ook verder gekeken. De prijzen liggen gem. op de ? 150,- euro voor een vouwwagen/aanhanger beurt. Misschien allemaal wel te duur. Herca heeft 4 jaar geleden van onze (toen) 20 jaar oude AK vouwwagen alle 3 de banden vervangen. (1 was kapot Klapband en 1 was opties slecht) voor ? 220,- (incl montage). Dat werd ook als duur beschouwd door de mede kampeerders bij ons in de straat. ?Iedereen? wist wel een beter/goedkoper adres. Daar sta ik natuurlijk voor open, er was er niet één goedkoper.  :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #97 Gepost op: mei 27, 2013, 10:59:03 pm »

Klopt, ik heb ook verder gekeken. De prijzen liggen gem. op de ? 150,- euro voor een vouwwagen/aanhanger beurt. Misschien allemaal wel te duur. Herca heeft 4 jaar geleden van onze (toen) 20 jaar oude AK vouwwagen alle 3 de banden vervangen. (1 was kapot Klapband en 1 was opties slecht) voor ? 220,- (incl montage). Dat werd ook als duur beschouwd door de mede kampeerders bij ons in de straat. ?Iedereen? wist wel een beter/goedkoper adres. Daar sta ik natuurlijk voor open, er was er niet één goedkoper.  :J

Inderdaad! Dus als iemand een adresje weet in de regio Eindhoven....roept u maar!  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #98 Gepost op: mei 28, 2013, 05:26:23 am »

Dat lijkt me meer dan voldoende. Het grootste probleem is het stilstaan van de wagen, banden vlakken daardoor af en drogen uit, en het slijten van de lagers in de wielen. Maar dat is allemaal makkelijk zelf te controleren en dat beetje smering wat er in een wagen zit is echt het werk niet en kan je zelf met een vetspuit makkelijk doen.
Om daar nu 65 euro voor te vragen (terwijl een APK van een personenauto tegenwoordig 20 euro kost) is bijna onfatsoenlijk. De hele controle neemt echt niet meer dan 15 minuten in beslag... dus een uur salaris van 260 euro!
Ik denk dat ze toch wel iets langer bezig zijn dan 15 minuten. Wielen er af, remtrommels schoon maken, lagers controleren, remmerij bijstellen, etc. ze persen bij een beurtje ook nog de gasinstallatie af ter controle of alles lekvrij is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #99 Gepost op: juni 10, 2013, 11:56:34 am »

Ik ken hier in de buurt (Noord-oost Brabant, driehoek Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven) ook een caravandealer die ook BOVAG-beurten aan vouwwagens doet, voor ? 125 wordt ie nagezien exclusief eventuele onderdelen als gasslang etc. Ben er een aantal keer geweest voor onderdelen en toebehoren, komt mij als een betrouwbaar bedrijf over, maar ze verkopen er geen vouwwagens helaas ;-): www.vdelzencaravans.nl, in t dorpje Zeeland.
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #100 Gepost op: juni 10, 2013, 04:40:23 pm »

Je kunt ook naar v d Oever gaan in Herpen, die heeft wel vouwwagens en een garage.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #101 Gepost op: juni 11, 2013, 01:40:45 pm »

Ik ken hier in de buurt (Noord-oost Brabant, driehoek Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven) ook een caravandealer die ook BOVAG-beurten aan vouwwagens doet, voor ? 125 wordt ie nagezien exclusief eventuele onderdelen als gasslang etc. Ben er een aantal keer geweest voor onderdelen en toebehoren, komt mij als een betrouwbaar bedrijf over, maar ze verkopen er geen vouwwagens helaas ;-): www.vdelzencaravans.nl, in t dorpje Zeeland.

Haha..da's een klant van me  :K Toch maar eens een bezoekje brengen. Onlangs daar ook een tafel en een gas-heater gekocht.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #102 Gepost op: augustus 25, 2013, 08:22:21 pm »

Van Uden in Sint-Oedenrode.
Prima bedrijf, heeft mijn vw ook een bovag beurt gegeven + onderhoud uitgevoerd.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #103 Gepost op: september 09, 2013, 02:29:30 pm »

Zoek gewoon per onderdeel even op youtube.

Mijn fietenmaker vertelde dat ik op youtube moest kijken hoe ik de versnellingen moets afstellen.  Kon ik makkelijk zelf!! :>
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #104 Gepost op: september 18, 2013, 03:14:27 pm »

Vouwwagen heeft net een bovag onderhoudsbeurt gehad. Was bij Stikvoort in amersfoort.

http://www.stikvoortgroep.nl/

Goede service. Om 09:30 gebracht en om 12:00 een belletje dat de wagen klaar was. Geen rare dingen ( had ik ook niet verwacht na 2 jaar).
Kosten: 99,50 euro. Wat mij betreft een redelijk bedrag.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal