Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: 12V water voorziening  (gelezen 18838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Re: 12V water voorziening
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2012, 09:11:52 pm »

Ik ook niet, maar kun je de weerstand van het pompje eens meten of is die meter alleen een A en V meter?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Geen idee Frankie, daar heb ik echt geen kaas van gegeten.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 12V water voorziening
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2012, 09:12:27 pm »

Kan ook een drukfout in de omschrijving van obelink zijn, dit soort trafo's / omvormers leveren eigenlijk meestal  geljkspanning aan de 12 volt kant.

Misschien is het pompje gewoon al kapot geweest toen je het ding kocht
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2012, 09:18:26 pm »

Kan ook een drukfout in de omschrijving van obelink zijn, dit soort trafo's / omvormers leveren eigenlijk meestal  geljkspanning aan de 12 volt kant.
Misschien is het pompje gewoon al kapot geweest toen je het ding kocht
Dat denk ik dus ook ja  :J
Dus morgen maar gewoon een nieuwe halen bij de plaatselijke camping zaak hier  ;)

Nog even naar specs gezocht bij Obelink en inderdaad, je hebt gelijk:

Specificaties:Ingangsspanning: 230 volt AC.
Uitgangsspanning: 12 volt DC.
Uitgangsstroom: Keuze tussen 25 en 75 watt.
Frequentie: 50 Hz.
Continu vermogen:
- 25 watt: 2,5 amp?re.
- 75 watt: 6,3 amp?re.
Voorrangsschakeling : Ge?ntegreerd.
Afmetingen (L x H x B):
- 25 watt: 110 x 750 x 650 mm.
- 75 watt: 130 x 820 x 850 mm.
Opmerkingen:Uitstekend geschikt voor dompelpomp.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2012, 09:21:22 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Re: 12V water voorziening
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2012, 09:30:28 pm »

Geen idee Frankie, daar heb ik echt geen kaas van gegeten.
Maar dat is zo moeilijk niet. Zit er op de keuzeschijf een Ohm (Omega) tekentje met een aantal bereiken? Pompje loskoppelen. Meter aansluiten en op hoogste bereik zetten en langzaam naar lager bereik schakelen. Aantal Ohms meer dan 100000: pompje kapot. Aantal Ohms minder dan 50: Pompje kapot. Alles daartussenin: pompje niet per definitie kapot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: 12V water voorziening
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2012, 09:42:25 pm »

Ik denk ook dat je kraan defect is, ik heb dezelfde trafo in de vouwwagen en het werkt goed. Je hebt de juiste aan sluit kant genomen. Het kan ook zijn dat het radertje in de pomp vast zit. Even proberen met een klein schroevendraaiertje kijken of het radertje onder in de pomp draait.
Henk
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2012, 11:23:55 am »

OPGELOST !!!   :>

nieuw pompje er aan en het werkt super !!
Dank voor het meedenken.



Ik zal later nog een plaatje erbij zetten van de complete jerrycan met kraantje erop.
« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 08:28:54 am door Alex »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #21 Gepost op: april 12, 2012, 12:01:26 pm »

Gefeliciteerd!!. Maar ehhh, dan was het andere pompje dus al stuk bij aanschaf...  :(  Duur? Terug? Garantie?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2012, 12:44:54 pm »

Gefeliciteerd!!. Maar ehhh, dan was het andere pompje dus al stuk bij aanschaf...  :(  Duur? Terug? Garantie?
Klopt, die was dus al stuk. Nee, niet duur, was maar 3,95 euro.Maar ja, zo is dat natuurlijk nog te veel :-)
En om voor die paar euro weer naar Winterswijk te rijden is me ook te gek, vandaar maar een nieuwe gekocht hierin Zelhem.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #23 Gepost op: april 12, 2012, 01:15:08 pm »

En dit is 'm dan, als het niet kan zoals het moet  dan moet het maar zoals het kan, gemak dient de mens toch  ;)

Tappen aan de bovenkant, vullen aan de zijkant, vandaar de vuilwatertank :J
« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 08:28:21 am door Alex »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #24 Gepost op: april 12, 2012, 01:49:05 pm »

En dit is 'm dan, als het niet kan zoals het moet  dan moet het maar zoals het kan, gemak dient de mens toch  ;)

Tappen aan de bovenkant, vullen aan de zijkant, vandaar de vuilwatertank :J
:K Ziet er prima uit!
En daarmee heb ik dus inmiddels het eerste  projectje voor mijn nieuwe klapper al gezien, want met een gewone kraan moet hoe dan ook je jerrycan een stuk omhoog. En hiermee kun je 'm gewoon lekker op de grond laten staan met een afwasbakje d'r voor.   :J
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 12V water voorziening
« Reactie #25 Gepost op: april 12, 2012, 01:53:31 pm »

Geniaal, erg slim bedacht op deze manier.
Heb je er al patent op aangevraagd, ik zie ze volgend seizoen al in de winkels staan.

Maar alle gekheid op een stokje als "het beste idee van Nederland" in de buurt is moet je toch echt even langs gaan.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 12V water voorziening
« Reactie #26 Gepost op: april 12, 2012, 01:55:25 pm »

Ik wil je plezier niet bederven... Maar een afvalwatertank is qua materiaal niet per se afgestemd op drinkwater. Hoe weet je of het water uit een (uiteraard nieuwe) afvalwatertank schoon genoeg is, ook over een langere termijn gemeten?

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #27 Gepost op: april 12, 2012, 03:21:00 pm »

Ik wil je plezier niet bederven... Maar een afvalwatertank is qua materiaal niet per se afgestemd op drinkwater. Hoe weet je of het water uit een (uiteraard nieuwe) afvalwatertank schoon genoeg is, ook over een langere termijn gemeten?
Zowel afvalwatertanks als drinkwatertanks zijn in 99 van de 100 gevallen gemaakt van HDPE. En een klein stemmetje zegt me dat als een jerrycan niet gebruikt mag worden voor drinkwater, dat er naar alle waarschijnlijkheid expliciet op staat c.q. moet staan.

Wat voor material het is kun je zien aan de recyclecode. Daar staat waarschijnlijk (hopelijk) een 2 met de afkorting HDPE of PE HD op.

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #28 Gepost op: april 12, 2012, 03:45:22 pm »

Zowel afvalwatertanks als drinkwatertanks zijn in 99 van de 100 gevallen gemaakt van HDPE. En een klein stemmetje zegt me dat als een jerrycan niet gebruikt mag worden voor drinkwater, dat er naar alle waarschijnlijkheid expliciet op staat c.q. moet staan.
Wat voor material het is kun je zien aan de recyclecode. Daar staat waarschijnlijk (hopelijk) een 2 met de afkorting HDPE of PE HD op.

Die HDPE met de 2 zie ik er niet op staan, maar ik ga er inderdaad vanuit dat het er wel expliciet op zou stan of op de site vermeld zou staan als zo'n jerrycan NIET gebruikt mag worden voor drinkwater.

« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 08:29:43 am door Alex »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bosi

  • Gast
Re: 12V water voorziening
« Reactie #29 Gepost op: april 12, 2012, 04:23:19 pm »

Vrijwel alle typen gangbare kunstof zijn geschikt voor drinkwater (PE, PP, HDPE, PET, LDPE, LLDPE, PS, EPS, melamine) één van de weinige uitzonderingen is PVC ivm met het uitlogen van de weekmakers en inmiddels staan kunstoffen waarin bisphynol A is verwerkt ook onder verdacht (met name voor zuigeling flessen).
Dus zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Het verschil tussen de gangbare drinkwater en vuilwatertanks zit hem niet zozeer in het materiaal als wel in de constructiewijze (vuldoppen op een andere plaats).
Natuurlijk is het niet raadzaam om tanks die als vuilwatertank zijn gebruikt, zonder dat deze met een chloor zijn gedesinfecteerd (wel eerst goed naspoelen met drinkwater na het chloren).
Zo wie zo drinkwater niet meer dan een aantal dagen in een drinkwater can bewaren. Besmetting (oa e-coli) vind meestal plaats aan de bron, lees tappunt/kraan
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal