Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: 12V water voorziening  (gelezen 18836 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #30 Gepost op: april 12, 2012, 04:30:56 pm »

Ik zie daar een zonnetje met PP erin, wat zou wijzen op Polyprop(yl)een. Wordt ook in drinkwatermateriaal gebruikt.
Het zou nog zo kunnen zijn dat vuilwatertanks van inferieur gerecycled materiaal gemaakt zijn, maar PP en PE zijn chemisch extreem inert en met name PP geeft blijkens de informatie die erover bestaat geen, maar bij sterke verwarming zelfs relatief weinig weekmakers af ten opzichte van andere kunststoffen. Persoonlijk zou ik er geen bezwaar in zien.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 12V water voorziening
« Reactie #31 Gepost op: april 12, 2012, 04:55:25 pm »

Die HDPE met de 2 zie ik er niet op staan, maar ik ga er inderdaad vanuit dat het er wel expliciet op zou staan of op de site vermeld zou staan als zo'n jerrycan NIET gebruikt mag worden voor drinkwater.

In mijn werk zeggen we: assumption is the mother of all fuck-ups. Op een benzine tank staat ook niet dat er geen drinkwater in mag...  Een gewaarschuwd mens...

Overigens: hoe expliciet zou je het willen hebben: AFVAL-water tank, maar dit terzijde.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #32 Gepost op: april 12, 2012, 05:41:52 pm »

In mijn werk zeggen we: assumption is the mother of all fuck-ups.
Ik ken hem. Je had hem hier al eerder gebruikt. En die had ik toen aangevuld met "Whenever you 'assume', it makes an 'ass' out of 'u' and 'me'."   ;)

Maar er is ook nog zoiets als een educated guess.  I:

Op een benzine tank staat ook niet dat er geen drinkwater in mag...  Een gewaarschuwd mens...
In een benzinetank mag ook drinkwater. Net zoals er zowel water als benzine in een stalen jerrycan mag, Zolang er maar geen benzine in gezeten heeft of hij eerst geheel gereinigd is kan dat geen kwaad. Je auto starten met water in de tank is wat minder. Maar op mijn auto staat wel expliciet DIESEL bij de tankdop.  :P

Overigens: hoe expliciet zou je het willen hebben: AFVAL-water tank, maar dit terzijde.
Zeer terzijde, want dat heeft te maken met de vorm en de functie. Niet per definitie met de chemische veiligheid voor andere toepassingen.

WC-potten en koffiekopjes zijn van exact hetzelfde materiaal. Geen haar op mij hoofd die eraan zal denken uit de WC- pot te drinken, maar als hij nieuw en schoon is, is daar uit hygiënisch oogpunt op zich geen enkel bezwaar tegen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #33 Gepost op: april 12, 2012, 05:42:25 pm »

Ik heb het even geinformeerd en julliehebben helaas gelijk. Deze AFVAL watertank in niet geschikt voor drinkwater, men weet het niet 100% zeker maar het wordt niet aangeraden.Dus mijn " water projectje"  is nog niet klaar. Een andere jerrycan klaar maken voor gebruik met het kraantje. Nou ja, weer wat geleerd zullen we maar zeggen  ::)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 12V water voorziening
« Reactie #34 Gepost op: april 12, 2012, 05:45:31 pm »

Ik heb het even geinformeerd en julliehebben helaas gelijk. Deze AFVAL watertank in niet geschikt voor drinkwater, men weet het niet 100% zeker maar het wordt niet aangeraden.Dus mijn " water projectje"  is nog niet klaar. Een andere jerrycan klaar maken voor gebruik met het kraantje. Nou ja, weer wat geleerd zullen we maar zeggen  ::)
Maar het feit dat zij het zeggen wil nog niet zeggen dat dat zo is. Ik bedoel: ze weten het niet en zeggen om die reden voor de zekerheid maar nee. (en dan kom jij vanzelf langs voor een andere jerrycan).

Ik zou persoonlijk pas tevreden zijn als ze ook kunnen aangeven waarom ze nee zeggen c.q. het afraden.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 12V water voorziening
« Reactie #35 Gepost op: april 12, 2012, 06:51:24 pm »

Bij twijfel niet inhalen zou ik zeggen.

Gebruik je hem ook voor drinkwater of alleen voor afwas en handen wassen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
12V water voorziening
« Reactie #36 Gepost op: april 12, 2012, 07:17:58 pm »

Mag ik jullie bedanken voor deze masterclass plastics. Zeer informatief en interessant.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #37 Gepost op: april 12, 2012, 07:18:16 pm »

Maar het feit dat zij het zeggen wil nog niet zeggen dat dat zo is. Ik bedoel: ze weten het niet en zeggen om die reden voor de zekerheid maar nee. (en dan kom jij vanzelf langs voor een andere jerrycan).
Ik zou persoonlijk pas tevreden zijn als ze ook kunnen aangeven waarom ze nee zeggen c.q. het afraden.
Ben ik met je eens, maar om eventuele problemen te voorkomen lijkt het me toch beter dat risico maar niet te nemen. Een buikgriepje of iets dergelijks door zoiets wil je toch niet tijdens je vakantie.
Het schijnt te liggen aan het soort kunststof dat wordt gebruikt,daar schijnt niet iedereen tegen te kunnen nou ja, het probleem is alweer opgelost met de jerrycan die we hadden,alleen nog een keer een wat grotere zou lekker zijn. Maar tot nu toe deden we het ook met deze dus waarom nu niet ?

« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 08:30:44 am door Alex »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #38 Gepost op: april 12, 2012, 07:21:52 pm »

Mag ik jullie bedanken voor deze masterclass plastics. Zeer informatief en interessant.
Het is voor mij en mijn vrouw toch echt een serieus onderwerp, als je bepaalde dingen niet meer kunt moet je daar een oplossing voor zoeken, en ik ben blij met de waarschuwingen voor het gebruik van die afvalwater tank.  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

dorus_jolan

  • Gast
Re: 12V water voorziening
« Reactie #39 Gepost op: april 12, 2012, 07:59:12 pm »

Ziet er goed uit!!
nu weet ik gelijk hoe ik mijn kraan aan ga sluiten in de klapper!!!
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
12V water voorziening
« Reactie #40 Gepost op: april 12, 2012, 08:41:54 pm »

Dit is nou echt slim. Echt geniaal.



Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: 12V water voorziening
« Reactie #41 Gepost op: april 12, 2012, 08:46:30 pm »

bij de aanschaf van de Trigano bleek in het aanrechtkastje ook een dompelpompje in te zitten. Echter de vorige eigenaren hadden geen idee hoe het precies werkte. Hadden hem gekregen en nooit gebruikt. Op het vouwwagenweekend wil ik graag bij Bensi en eventueel anderen even komen spieken hoe wij zoiets aan de praat kunnen krijgen. Dit is ook voor mensen zonder aandoening uitermate handig. :J
Gelogd

theun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: combi camp country
Re: 12V water voorziening
« Reactie #42 Gepost op: april 12, 2012, 10:50:09 pm »

Misschien heb je hier wat aan :O I:



ncc.nl nooit meer een nieuwe kraan nodig.(even via google)
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: 12V water voorziening
« Reactie #43 Gepost op: april 12, 2012, 11:11:02 pm »

Dank je , we gaan het tzt uitproberen!
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: 12V water voorziening
« Reactie #44 Gepost op: april 12, 2012, 11:28:52 pm »

Misschien heb je hier wat aan :O I:
ncc.nl nooit meer een nieuwe kraan nodig.(even via google)

citaat uit dat artikel:
Bij het aanlopen van het motortje van de pomp loopt er even meer dan 20A. Nee, niet als die stroom moet komen uit een klein omvormertje of van die dikke batterijen.
einde citaat.

Zo'n oplossing heb je dus in de vouwwagen niet nodig als je een omvormer gebruikt, alleen als je een zware accu gebruikt.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal