Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: banden gt radial  (gelezen 3789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
banden gt radial
« Gepost op: april 23, 2012, 06:51:59 pm »

ik wil banden monteren van het merk gt radial type kargomax st-4000, heeft iemand hier ervaringen mee?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: banden gt radial
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2012, 09:27:30 pm »

Ja, die zitten onder onze Alpha (nieuw mee afgeleverd, hebben nu ongeveer 2500km gereden). Wat wil je er van weten?
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: banden gt radial
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2012, 09:36:21 pm »

nu liggen er michelins onder en ik merk haast niet eens dat er wat achter de auto zit, dus ik vroeg me af of de wagen er  dan ook nog comfortabel achter loopt omdat die banden misschien te stug zijn oid. En of het een beetje redelijke kwaliteit is.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: banden gt radial
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2012, 10:25:09 pm »

Of de banden kwalitatief goed zijn kan ik zelf nog niet over oordelen, daarvoor heb ik ze te kort. Maar met deze banden ligt de kar keurig stabiel achter de auto. Stug zijn ze niet, sterker nog, ik had laatst het idee dat de bandenspanning wat te laag was omdat de band toch wel wat inveerde (relatief hoge wang), maar de spanning stond netjes op 3 bar. Maar een direct vergelijk met Michelin kan ik niet maken.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: banden gt radial
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2012, 09:56:51 pm »

bedankt voor je reactie!!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: banden gt radial
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2012, 10:40:48 pm »

Ik had er een GT onder zitten, die was als eerste gaar op de wangen. Volgens de dot-code was hij overigens al wel 9 jaar oud...
De andere, een Debica zag er nog wel redelijk uit, die was ongeveer even oud.
ze zaten er al onder toen ik hem vorig jaar kocht, dus ik ken de historie verder niet en heb nu uit voorzorg alles vervangen door een setje Continentals.
De schade aan de GT was pas te zien toen hij van de velg af kwam, van buiten zag hij er nog gaaf uit.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: banden gt radial
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2012, 08:43:19 am »

Hmmm, nooit verstandig om twee verschillende merk/type banden te hebben op je VW of aanhanger.
Door verschil in profiel, loopvlak, stijheid, hardheid etc. kun je makkelijk onbalance krijgen tijdens het rijden (hobbelen, trillen, wiebelen, slingeren, hangen naar één kant etc). Zo wie zo na 6 jaar bandjes vervangen, zo mogen er dan nog wel goed uitzien (van buiten) maar door het lange stilstaan in een droge omgeving drogen ze zeker uit en het vlak dat (in de stalling) onderaan zit, wordt langzaam "vierkant", zul je merken doordat de rit hobbelig wordt. Ik zelf heb altijd vredensteins onder mijn aanhanger gehad. Vergeet trouwens je reserve wiel niet een keer mee te vervangen, heb zelf mogen ervaren dat bij een lekke band het reserve wiel (minimaal 10 jaar oud) binnen 80 km compleet door zijn loopvlak heen was (door veroudering en uitdrogen), heb toen ter plekke dus 2 nieuwe banden moeten laten plaatsen en thuis ook nog een nieuw reserve wiel!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: banden gt radial
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2012, 11:37:12 am »

Volgens de vorige eigenaar waren ze in 2010 nog vervangen (?)
Of ze hebben mij in de maling genomen, of ze zijn door hun garage in de maling genomen...
In elk geval denk ik er net zo over als jij, dus ik heb nu alle 3 de banden vervangen door een setje Continentals.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal