Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vakantie Slovenië 2017  (gelezen 8669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willempoort

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone River Lodge (Ex Smitveld Ruebist)
Vakantie Slovenië 2017
« Gepost op: oktober 21, 2016, 05:39:47 pm »

Aankomende zomer wil ik - uiteraard - samen met mijn vrouw en twee zoontjes van 4 en 2 naar Slovenië. Na een aantal jaar Frankrijk is het tijd voor een ander land.
Mijn vrouw heeft al wel op de ANWB-camping website gekeken, maar ze is nog niet overtuigd om naar Slovenië te gaan.

Heeft iemand een tip voor een leuke camping. We hoeven niet aan de zee of meer te zitten. Een zwembad is wel vereist. Uiteraard is het wel fijn als het sanitair schoon is. Een camping is vooral onze uitvalsbasis. Wij (lees ik) zijn geen stilzitters, we willen er graag op uit.

Ik hoor graag of iemand veel ervaring/kennis van Slovenië heeft.

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vakantie Slovenië 2017
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2016, 01:01:11 am »

Wij zijn er geweest. Vond het een heerlijk land. Goed verzorgt en veel dingen beter georganiseerd dan in een aantal andere landen in de buurt. Wegen zijn goed, mensen zijn vriendelijk. Toeristisch en bekend is het meer bij Bled, waar ook een grote, ANWB-type camping bij zit. Veel doorreispubliek op weg naar Kroatie, maar de camping is groot en in veel velden verdeeld, dus dat valt niet zo op. Van daaruit is Triglavski national park makkelijk te bereiken met het in mijn ogen véél mooiere meer Bohinj, maar ook de andere kant uit richting Skofja Loka en omgeving. Goede wandelgebieden. Wij hebben er ook het nodige gefietst met een fietskar. Een ander toeristisch gebied waar we gestaan hebben was Postojna en Predjama. De grotten waar iedereen voor komt zijn fraai, maar de grotten op de camping kleiner, intiemer en daarmee imo spectaculairder. Mooie, rustige superrelaxte camping (pivka jama), veel trekkerspubliek, ook met zwembad en heel behoorlijk sanitair. Voor ons wederom belangrijker dat het een goede uitvalsbasis was richting het natuurpark ten zuiden van Postojna. Daar ben ik doorheen en omheen gefietst en we hebben er een paar tochten gelopen. Ten slotte geëindigd bij de kust, de drie mooie kustplaatsen. Campings waren daar druk en overvol, dus eerst uitgeweken naar Italie. Daar waren de campings druk, overvol en peperduur (70 euro per nacht, betalen mensen dat echt??) en uiteindelijk geëindigd op een longstaycamping op de grens van Slowakije en Italië aan de Italiaanse kant. Was even weer wennen aan de Italiaanse chaos, maar blijkbaar trekt dat veel toeristen. Ieder zijn meug blijkbaar. Maar Slovenië is echt een aanrader.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vakantie Slovenië 2017
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2016, 03:32:25 pm »

Ik heb geen kaas gegeten van het land zelf, wel ooit een volle bus Slovenen hier op werkbezoek rondgeleid en ronduit gezegd; bijzonder aardige en gastvrije mensen die het heel gewoon vonden dat, wanneer je het land zou bezoeken, wel even langs kwam om mee te eten en te blijven slapen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vakantie Slovenië 2017
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2016, 03:43:50 pm »

Ben er twee keer geweest.

Een keer op vakantie, maar toen hete het nog Yougouslavië. Heel mooi is de omgeving van Bled, en dan hebben we het zeker niet over het meer zelf, maar over de bergen er rond! Vonden er toen in de buurt een camping a la ferme die ons erg bevallen is.

De tweede keer was in 2007 en toen was het met een conferentie, dus niet op camping. Wat me toen op viel was dat het eten er bijzonder lekker is!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Vakantie Slovenië 2017
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2016, 10:02:52 pm »

wij zijn afgelopen zomer naar Slovenië geweest en vond het er prachtig.. mooie goed onderhouden wegen, huizen mooi bijna nergens ratjetoe. mensen ontzettend aardig en land is goed betaalbaar en de natuur is onbeschrijfelijk mooi. het is de franse alpen met de Oostenrijkse en Zwitserse natuur in een
wij stonden op camping menina. echt prachtige camping en vnl Nederlandse jeugd. kids hebben zo aansluiting. vanaf de camping en op de camping werd veel georganiseerd. geen zwembad maar wel een zwemmeer en een rivier. zwembad geen een dag gemist. wel koud.. maar daar hadden de kids geen last van. Volgend jaar voor ons misschien weer Slovenië. maar ik vind het echt een aanrader
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vakantie Slovenië 2017
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2016, 08:41:37 pm »

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal