Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Boodschappen.m  (gelezen 2620 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Boodschappen.m
« Gepost op: juli 11, 2019, 08:20:33 am »

Hallo mede vouwwagen kampeerders,

Wij hebben best wel beperkt ruimte in de auto en vouwwagen. De vouwwagen zit bijna vol met de vouwwagen spullen. Zodra we de tweelingkinderwagen, kinderstoelen en campingbedjes ( deryan) in de auto hebben zitten is die ook al aardig vol. Mede daarom vroeg ik meao wat jullie aan eten en drinken mee nemen van huis. Alleen voor onderweg en dan op plaats van bestemming gelijk boodschappen doen? Of nemen jullie ook dingen voor op de camping mee? En zo ja, wat?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Boodschappen.m
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2019, 08:27:09 am »

De koelkast in de keuken staat onderweg op stroom, dus die nemen we gevuld mee (flesjes water neem ik bevroren mee, zodat die de boel nog kouder houden, aangezien we ook overnachten en dan wel de stroom eraf gaat). Afwasmiddel en kruiden en zo zitten ook in de keuken.

Verder nemen we niet veel mee, behalve wat eten/drinken voor onderweg. Ik heb een paar boodschapjes mee, dingen die in het land van bestemming niet te koop zijn, de rest kopen we daar.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Boodschappen.m
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2019, 08:43:24 am »

Zo doen wij het ook, kruiden en dergelijken hebben we mee wat bezig is thuis en vullen we ter plekke aan indien nodig.


Eten verder enkel voor onderweg


Ginder de eerste dag ook aankopen gaan doen tijdens de eerste verkenning van de streek.

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Boodschappen.m
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2019, 08:57:19 am »

En hier nog iemand.
Eten voor onderweg meenemen doen we niet aan, kopen we onderweg wel. Kopje koffie, broodje, gewoon simpel. Kost anders te veel tijd.
Verder nemen we wat spullen mee die we open hebben staan en kruiden en zo. Koelkast dingen niet meer dan dat in de koelkast past van de vouwwagen. Meestal minder.

Voor de rest is alles gewoon te krijgen overal. Dat dat niet precies is zoals thuis, zie ik juist als een voordeel. Hoort bij vakantie.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Boodschappen.m
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2019, 09:13:23 am »

Echt specifieke nederlandse zaken gaan mee (lees hagelslag en satesaus  :J ) Verder niet zo heel veel: kruiden (want die staan toch al in de kast thuis) en nasi pakjes, want die heb ik nog niet aangetroffen in het buitenland. Mijn vrouw was altijd voor meer meenemen, totdat ik haar vorig jaar een echte E. Leclerc Hypermarche liet zien, toen zei ze ineens 'verrek ze hebben hier nog meer dan in Nederland  :H

Overigens vorig jaar was onze kleine man nog een stukje kleiner en hadden we daar wel een 'nood rantsoen' voor bij ons (potje, drankje, dat soort spul) Ik zelf kan nog wel effe tegen honger, maar dat gekrijs van de achterbank wordt je snel zat  ::)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Scs575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Boodschappen.m
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2019, 09:37:37 am »

Een paar flesjes water en wat broodjes voor onderweg, hagelslag en satésaus en pindakaas (met stukjes pinda) voor voorraad, en gewone snelfilter koffie voor de 1e avond en ochtend De andere boodschappen haal ik tijdens de vakantie, daar is ook alles te koop. Misschien niet wat je gewend bent, maar dat vind ik persoonlijk juist leuk. Andere smaken/dingen proberen tijdens de vakantie. En ik kan uren door grote supermarkten struinen, op zoek naar "vreemd" eten. Mijn 2 kinderen laat ik dan op de camping bij vriendjes/vriendinnetjes , die vinden dat maar niets. De eerste avond gaan wij altijd naar het restaurant of snackbar op de camping. De dag erna boodschappen zoeken.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Boodschappen.m
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2019, 10:02:26 am »

Kleine zijsprong over vreemd eten. In Zweden (Arjang-ICA) verkopen ze blikjes tonijn met kerrie en ananas. Wonderlijke combinatie maar eetbaar. Ook de tubes met smeerkaas in allerlei varianten (met ham, garnalen of knoflook) zijn niet allemaal een aanrader. Wel een keertje proberen natuurlijk.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Boodschappen.m
« Reactie #7 Gepost op: juli 11, 2019, 10:29:02 am »

Wij rijdens snachts, ik neem altijd de hoeveelheid mee die we anders op een dag ook mee zouden nemen..dus ontbijt en lunch, voldoende drinken...vaak savonds halen we de 1e avond iets..
En dan de volgende dag grote boodschap als de auto leeg is.
Het enige verder dat ik aan eten meeneem zijn een paar flessen aanmaak want hoe raar ook....ze lijken dat in spanje niet te kennen
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Boodschappen.m
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2019, 10:29:14 am »

Kleine zijsprong over vreemd eten. In Zweden (Arjang-ICA) verkopen ze blikjes tonijn met kerrie en ananas. Wonderlijke combinatie maar eetbaar. Ook de tubes met smeerkaas in allerlei varianten (met ham, garnalen of knoflook) zijn niet allemaal een aanrader. Wel een keertje proberen natuurlijk.
Die tubes "smeerkaas", je bedoeld toch niet de befaamde Zweedse Kalles tubes? Die zijn nl op basis van kabeljauw en geen kaas. Prima combinatie met zalm overigens :)

Qua boodschappen gaat er altijd wel iets mee voor de 1e avond. Een pak rijst of macaroni en een blik van een of ander iets. Voor onderweg pakjes drinken en een thermoskan koffie.
Gelogd
live life outdoors

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Boodschappen.m
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2019, 10:32:40 am »

Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Loudmouse

  • Gast
Re: Boodschappen.m
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2019, 10:38:41 am »

Ik ga op vakantie en neem mee:  :>
Uiteraard drinken voor onderweg.
Maar ook lunch want zoals hierboven beschreven dat het tijd scheelt om dit onderweg te kopen ben ik toch echt sneller hoor.
Dan wat goederen die ter plekke niet te krijgen zijn zoals idd de pindakaas en hagelslag.
En spullen om in elk geval de eerste dag door te komen zonder vlak na aankomst meteen naar de super te moeten rennen.
Zo neem ik ook een kant en klare pan pasta mee die ik de eerste avond alleen op hoef te warmen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Boodschappen.m
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2019, 10:50:34 am »

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Boodschappen.m
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2019, 11:32:07 am »

Alleen eten voor onderweg, drinken. Een noodmaaltijd (zoiets als maccaroni, smac, uien).

We hebben twee boodschappentassen bovenop de bagage liggen en we kopen op de laatste grotere supermakrt voor de camping de boodschappen. De schatten zitten het laatste half uurtje meestal wat krap, omdat de boodschappen er dan gezellig bij komen staan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Boodschappen.m
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2019, 11:53:12 am »

Hier gaan wat broodjes mee voor onderweg en aanmaak, hagelslag, pindakaas Nutella etc. ook omdat het anders dubbel open staat na de vakantie. Verder zout, peper en olie en de spullen uit de koelkast gaan mee beleg,kaas etc wat open is en anders bederft. Soms wat mee uit de vriezer om de 1e dag op te warmen.  Rest kopen we dan op plaats van bestemming.

Dat RTL artikel is weer lekker stemmingmakerij en zonder duidelijke vergelijkbare boodschappen dus die neem ik met een korreltje zout.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Boodschappen.m
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2019, 12:02:42 pm »

Uit ervaring kan ik vertellen dat de dieprode kleur van Noorwegen zeker wel klopt.  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal