Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen  (gelezen 15690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tante Til

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #30 Gepost op: mei 01, 2013, 02:14:19 pm »

Wij hebben een Olympe uit 2009 (tweedehands via Marktplaats).. Hebben hem afgelopen weekend voor het eerst opgezet en uitgeklapt voor 1 nacht slapen. Moeten er nog handigheid in krijgen maar het is wel te doen hoor. Alhoewel ik moet zeggen dat ik de bedden uitklappen nog best zwaar vond.. en de keuken er af tillen ook. Maar wij zijn dan ook nog niets gewend. Hebben namelijk hiervoor geen vouwwagen gehad.

Bij ons zat de tentschort trouwens nog er aan geritst (door de vorige eigenaren) en hoefden we dus niet meer op te hangen. Aangezien we in deze meivakantie ook nog weggaan, hebben we hem dus gewoon weer mee ingevouwen bij het opruimen. Het inklappen en opruimen ging helemaal snel.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #31 Gepost op: mei 02, 2013, 06:48:28 pm »

Hoop dat je, je wensen kan invullen, wij hebben gekozen voor een Jamet Jametic, snel klappen, mooie ruimte binnen, goed bed met lattenbodem, zijn er ook met 2x 2pers lattenbodem, niet over elkaar heen klimmen, enz, enz (je kent het wel, wij van wc-eend......) en met jouw budget kan je voor nieuw in de uitvoering die jezelf wenst.
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #32 Gepost op: mei 04, 2013, 11:03:53 pm »

Vanochtend zijn we naar de Wit geweest en hebben daar een leuk aantal VW gezien. Wij hebben inmiddels de Raclet als optie laten vallen. Ook hebben wij bij de Wit naar Jamet gekeken en dat is niet geheel ons merk helaas. Wel hadden ze daar een aantal leuke Cabonon modellen staan. We hebben nu een prijs laten maken voor de Cabanon Mercury.

Nu heerst er verdeeldheid bij ons thuis waarbij mijn vrouw (en dochter van 6) voor de Trigano zijn en ik voor de Cabanon. Ik denk zelf wel dat de Trigano Olympe iets sneller staat en een mooiere keuken heeft. Daarentegen is zeker de wagen van de Cabanon mooier en ook het doek van de slaapcabines in antraciet denk ik dat we wat langer doorslapen. Ook is deze wagen ook zonder voortent op te zetten.

Heeft iemand ervaring met het opzetten van de Trigano, is dit zwaar of heel goed te doen het open klappen van de wagen en het klappen van de voortent.
De Cabanon het aanritsen van de voortent, is dit een zwaar karwei of is dit niet heel zwaar?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #33 Gepost op: mei 12, 2013, 08:35:07 pm »

Ii vind het aanritsen van de voortent geen zwaar karweitje, tis soms lastig omdat de wagen vrij hoog is maar daar heb ik dan het opstapje voor of mijn man... :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Kuipje

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #34 Gepost op: mei 12, 2013, 08:58:22 pm »

Ii vind het aanritsen van de voortent geen zwaar karweitje, tis soms lastig omdat de wagen vrij hoog is maar daar heb ik dan het opstapje voor of mijn man... :#
helemaal mee eens!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2013, 09:03:42 pm »

Het aan ritsen van de voortent aan de wagen en het grondzeil is eenvoudig. De tent is wel hoog, dus je hebt inderdaad een opstapje nodig. Meestal ritsen we beide zo ver mogelijk en dan doe ik het laatste stukje. Hetzelfde geldt voor de hoes om de bogen heen.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #36 Gepost op: mei 12, 2013, 09:50:33 pm »

Wij zijn beginners met de Trigano Olympe (1 x 1 nacht proefkamperen en dan nu de afgelopen dagen van woensdag tot vanochtend weggegeweest met de Trigano Olympe) We hebben genoten. Het opzetten gaat prima, maar nog niet heel snel maar dat zal ook nog de onervarenheid zijn.. In elk geval genoten van de ruimte.

Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #37 Gepost op: mei 12, 2013, 10:15:03 pm »

Nou fijn om te horen dat het aanritsen niet te zwaar is.

Wij hebben definitief ons zinnen gezet op de Cabanon Mercury. We gaan van de week kijken naar een jong gebruikte vouwwagen.
de gebruikte komen wij uit binnen ons budget, helaas nieuw komt net boven de ? 8.000,00 uit dit is gelukkig nog wel te overzien.

Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #38 Gepost op: mei 13, 2013, 10:45:31 pm »

Wij hebben vanavond gekozen voor een vouwwagen van 2012, met de wagen is maar een weekend mee gekampeerd.
Het is een Cabanon Mercury geworden en volgende week wordt hij door de (oud) eigenaars langs gebracht.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #39 Gepost op: mei 14, 2013, 07:00:21 am »

Veel plezier ermee alvast.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #40 Gepost op: mei 14, 2013, 08:02:02 am »

Goede keus! Het aanritsen van het grondzeil en wagentent is geen probleem. Let er alleen op dat je het grondzeil aan de kant van de wagenbak goed plaatst en het liefst de hoekpunten van het grondzeil hier nog even niet (te) vastzet. Het ritsen gaat dan probleemloos. Wij deden beide 1 kant, dan is het zo gepiept. Een paar keer oefenen en de hele wagen staat in een half uur tot drie kwartier. Ik ben 1,97 meter en had nergens een opstapje nodig.

Veel plezier met de Mercury! Alleen je avatar nog even aanpassen van Neptune naar Mercury  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2013, 09:51:20 am door GJT »
Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #41 Gepost op: mei 14, 2013, 09:10:56 am »


Een mooie vouwwagen hoor! Geniet er van.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #42 Gepost op: mei 14, 2013, 10:51:55 pm »

Gefeliciteerd met jullie aanwinst en alvast veel klapplezier gewenst!  :>
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #43 Gepost op: mei 14, 2013, 10:56:10 pm »

Veel klapplezier.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

EdwinMerks

  • Gast
Re: Advies nieuwe vouwwagen en diverse vragen
« Reactie #44 Gepost op: mei 14, 2013, 11:47:34 pm »

Veel plezier!!...maar let bij het reserveren van een camping wel op de afmetingen van de plek. Een Mercury is een forse klapper (qua lengte).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal