Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond12

  • Gast
tenttrailer voor rond te trekken
« Gepost op: augustus 22, 2013, 06:39:36 pm »

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum, ik ben van plan om een tenttrailer aan te schaffen voor rond te trekken. Ik ga dit doen samen met mijn 8 jaar oude zoon. Mijn 1e gedachte was een holtkamper flyer nu denk ik dat een spacer beter voor ons is omdat we de keuken op de distel kunt laten staan. welke vinden jullie voor ons het beste mag ook eventueel een ander merk zijn CC vindt ik ook wel leuk. Leukste is natuurlijk een kyte small maar om die alleen op te zetten en om de 3 dagen alleen weer af te breken ? ik heb een cocoon xl gehad en dat was alleen ook zeer moeilijk. Dus vooral de Spacer lijkt mij voor mijn situatie ideaal ook al vindt ik de kyte veel mooier. Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2013, 07:01:21 pm »

Als je echt rond wilt trekken zou ik persoonlijk gaan voor een CC (of een van de 'imitaties' daarvan, Trigano Alpha, Jametic .... welke gebruikt weinig tot niet voorhanden zijn). De CC is zonder haringen op te zetten en met de luifel kun je er met het inklappen aan laten zitten.
Als je de luifel helemaal opzet heb je 6 haringen te doen.
 
Dit is wel een mooi exemplaar, maar ik ken je budget niet (en heeft wellicht veel te veel opties)
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/voortenten-en-luifels/m708080598-trigano-alpha-2012-te-koop-met-werkelijk-alle-opties.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2013, 07:11:53 pm »

tja, je ervaring met cocoon was wat minder omdat het een xl was?

wij hebben een cocoon s en zet ik eenvoudig alleen op.
binnen 10minuten staat de klapper, met een paar haringen.
keuken op dissel of achterop, en je hoeft de luifel niet altijd uit te zetten, is wel praktischer.
maar er zullen genoeg hun eigen klapper aanprijzen.

cocoon..., gewoon doen!!!!
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2013, 07:57:33 pm »

Dnkje voor jullie reactie.
Naar CC ga ik zeker heen kijken en vergelijken met Holtkamper andere merken kan ik helemaal niet.
De cocoon was inderdaad een xl en voor mij te onhandig om alleen op te zetten, absoluut een geweldige tenttrailer. Nu is mijn zoon alweer 2 jaar ouder en kan mij ook weer een stuk beter helpen. Mijn voorkeur gaat zo als jullie wellicht merken naar Holtkamper een geweldig Nl product maar wel over geprijsd.
Mijn budget is meer dan toereikend om een kyte s te kopen maar of ik dit er voor over heb? Hij is wel vreselijk mooie en ik wil dan ook graag weten of ik hem alleen kan opzetten. holtkamper zal natuurlijk van ja zeggen maar ik wil het graag van jullie als gebruikers/eigenaars horen. Een belangrijke rede dat ik een Holtkamper wil is het membraan airco dak. Mijn reis doelen zijn verschillend, van warm weer, portugal , marroco, tot koud Zweden, IJsland. Ook spacer eigenaars ik hoor graag van jullie ervaring met rond trekken.. Thanks
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2013, 08:22:30 pm »

Als je kennelijk zo'n groot budget hebt kun je ook een HK kopen met windforce.
Die kun je in ieder geval in je uppie opzetten. Makkelijker kan niet.

http://www.holtkamper.nl/Producten/WindForce-System.html

Hopelijk meldt zich nog een HK-er met windforce aan op de 15e, ben wel benieuwd.
Overigens de Kyte in je uppie opzetten, tja dat denk ik niet, je hebt even hulp nodig bij het frame omhoog zetten. Je zoon zou je kunnen helpen, maar dat moet je bij HK uitvinden denk ik.

Overigens leuke bestemmingen die je noemt.
Gelogd
Groeten,

Erik

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2013, 08:36:03 pm »

Een Zambezi original. Staat heel snel en heeft een vast keuken.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

EdwinMerks

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:03:54 pm »

Tja...en dan ga ik toch voor een van de opties van Raymand12: Een Holtkamper Spacer.. :K

Is gewoon snel en door 1 persoon op te zetten: deksel opklappen, stokken uitklappen, 2 haringen erin en klaar!
En is dat nou echt zo?...Ja dat is echt zo! En ik spreek uit ervaring... :J

Afgelopen zomer ben ik daags voor vertrek door mijn rug gegaan. En niet zomaar een beetje  :(
Het was zo erg dat we bijna niet zijn gegaan..maar met een dosis pijnstillers toch richting Italie vertrokken. Bij aankomst kon ik niets..amper lopen en zeker niet krom of tillen. Het klappen moest ik dus volledig aan mijn vrouw overlaten. En na een paar minuten stond ie  8) 8)

Een aanrader dus!
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:04:40 pm »


Het klappen moest ik dus volledig aan mijn vrouw overlaten. En na een paar minuten stond ie  8) 8)

Een aanrader dus!

Huh, wellicht een overweging waard om volgend jaar vlak voor de vakantie de tijd om te spitten. Als een vrouw de klapkar zelfstandig in een paar minuten kan opzetten! Dat lijkt me wel wat. Zelf met de beentjes omhoog, flesje bier erbij in combinatie met de pijnstillers ideaal
Gelogd
Groeten,

Erik

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:13:03 pm »

Als het om een Nederlandsproduct gaat, zeker even bij Aart Kok kijken, zoals eerder gezegd de Zambezi met hard-top. En qua budget moet dat geen probleem zijn, met een Kyte budget.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:21:22 pm »

Huh, wellicht een overweging waard om volgend jaar vlak voor de vakantie de tijd om te spitten. Als een vrouw de klapkar zelfstandig in een paar minuten kan opzetten! Dat lijkt me wel wat. Zelf met de beentjes omhoog, flesje bier erbij in combinatie met de pijnstillers ideaal
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:22:20 pm »

Voor 2 personen, tja een combi-camp achtige vouwwagen heeft zeker voordelen.
Denk zambesi ook interessante modellen heeft.
En zoals geopperd maar wel duurde de kyte air.
Spacer of astro maar zijn wel weer kleiner.
Ik zou gaan kijken eerst bij de diverse modellen.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:12:37 pm »

Bedankt allemaal.
De spacer is voor mij absoluut favoriet, ook al vindt ik hem niet de mooiste. Vooral het opzet gemak. (Edwins vrouw kan het) moet het mij ook makkelijk alleen lukken :> . het model van de kyte en de cocoon en flyer vindt ik zeker mooier.
Het windforce systeem kende ik al van holtkamper, maar om daar ?2000,-- extra voor te betalen gaat mij te ver. En dan ?20000,--- uit geven totaal nee daardoor ik liever aan iets anders besteden.
Een ding is zeker dat ik bij holtkamper moet gaan kijken. En ook anders merken gaan te bekijken zoals CC en Aart kok.
Is holtkamper trouwens enige merk wat een membraan airco systeem heeft???
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:19:08 pm »

Tja Holtkamper heeft er patent op.
Kan uit ervaring met de kyte in Kroatiƫ zeggen dat het echt wel merkbaar werkt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:28:15 pm »

Als je met z'n tweeen bent, dan lijkt de gewone Cocoon mij toch wel echt de eenvoudigste/snelste Holtkamper vouwwagen. Keuken aan de achterkant, fiestdrager op de dissel ...

(Combicamp en Zambezi zijn hier offtopic  zag ik net pas ;) )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

EdwinMerks

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:39:11 pm »

Bedankt allemaal.
De spacer is voor mij absoluut favoriet, ook al vindt ik hem niet de mooiste. Vooral het opzet gemak. (Edwins vrouw kan het) moet het mij ook makkelijk alleen lukken :> . het model van de kyte en de cocoon en flyer vindt ik zeker mooier.
Het windforce systeem kende ik al van holtkamper, maar om daar ?2000,-- extra voor te betalen gaat mij te ver. En dan ?20000,--- uit geven totaal nee daardoor ik liever aan iets anders besteden.
Een ding is zeker dat ik bij holtkamper moet gaan kijken. En ook anders merken gaan te bekijken zoals CC en Aart kok.
Is holtkamper trouwens enige merk wat een membraan airco systeem heeft???

Volledig met je eens: de Spacer is zeker niet de mooiste trailer..maar wel lekker praktisch. Veel mogelijkheden om op te zetten: met alleen luifel, voortent, voortent met luifel etc. Ze worden alleen niet meer geproduceerd. Combinatiemodel zal nog wel mogelijk zijn. Dat hadden wij ook. Iets oudere bak maar nieuwe tent. Op marktplaats staan ze ook regelmatig. Vandaag is er ook eentje opgezet uit 2006 geloof ik. Bieden vanaf ? 5.000. Hou je gezien je budget toch veel euro'tjes op zak  :P
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal