Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #120 Gepost op: september 07, 2013, 04:46:26 am »

Maar al dat bieden op MP....het is nog geen garantie dat de bieder hem effectief koopt. Misschien loop je als verkoper zo echt ge?teresseerde klanten mis.  Ik vind het een beetje een domme reactie van de verkoper om niet even te reageren ::).  Of wil de verkoper niet verkoper maar even testen hoeveel zijn karretje nog waard is? Of drijft hij zelf met nepbieders de prijs wat op?

In ieder geval, ik hoop dat je de wagen van je dromen vindt Raymond! Maar pas wel op dat je geen appelen met peren gaat vergelijken.

Nog een bedenking
Je zoekt een snelklapper, vermoed dat je ook wil trekken of vaak verkassen. Bv. Op de Spacer wil je dan absoluut de airco, graag de aanritsbare kindertent en het overdak. Dat laatste heeft als trekker weinig nut, kost je tijd. De aanritsbare kindertent, leuk maar maakt opzetten toch net weer iets omslachtiger (grotere plek, waterpas zetten van het geheel). Dan nog de fietsen mee, met het systeem van Tom. Fijn, maar nog even wat tijdverlies.
Hoe meer je aanbouwt hoe minder snel een snelklapper wordt, en dat telt voor alle snelklappers! Stel jezelf op tijd de vraag of je bepaalde dingen echt nodig hebt. En ook of je niet dingen weglaat die echt van nut zij.

Dus wil je echt snelklappen hou het dan simpel. Zoon kan ook in een bijzettentje of op het deksel slapen. Als je de mogelijkheid hebt koop dan een tweedehands met een echt imperiaal op, kost je slecht 2 minuten om er af te halen.
De keuken, in mijn geval de whitebox, zou ik dan weer niet willen missen. Alles bij de hand,ijskast aanwezig, voldoende bergruimte.  Ze kan blijven staan maar desnoods rij ik ze op 5 minuutjes de voortent in.

Met wat ik nu weet zou ik zelf wel voor een ander type spacer gaan dan ik nu heb, nl de Green edition met imperiaal.
Bv onze spacer heeft slikranden, bij de green edition kan je de slikranden met klittenband verwijderen. Veel minder poetswerk en droogt sneller na een regenbui in het stoffige zuiden. Nu lossen wij het op door een worteldoek onder heel de wagen te leggen dus ook onder de randen. Maar weer, extra werk...
Over de airco kan ik me niet uitspreken, ik twijfel altijd aan het nut. Overdag kan het idd heet zijn maar dan zit ik niet binnen dus tja... 's Nachts koelt het zelfs in het zuiden goed af dus...Ik dacht ook dat de airco modellen geen katoen zijn, ben niet zeker. Ik ben een katoenfan, lekker koel, een nadeel droogt slecht. Maar bij de Spacer wil je daez dan absoluut terwijl deze bij CC en Aart kok toch niet aanwezig zijn?

Ik wacht vol spanning op het Dusseldorf verhaal!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #121 Gepost op: september 07, 2013, 08:17:44 am »

................. kom ik er wel uit en hoef ik jullie niet meer lastig te vallen :#

Hoezo lastig vallen? Iemand leest en/of reageert of doet dat niet. Ik kan je 'dwalingen' wel begrijpen, je hebt iets in je hoofd, ziet vervolgens iets ander en denkt 'dat zou ook weleens iets kunnen zijn'. Dit proces blijft zicht een tijdje herhalen, vaak tot na een eventuele aanschaf. Dan komt het traject 'heb ik wel de juiste keuze gemaakt' en ga je waarschijnlijk weer bij andere modellen kijken. Allemaal heel menselijk (en ook Nederlands).
 
Nogmaals: Succes met de zoektocht!
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #122 Gepost op: september 07, 2013, 08:49:15 am »

Bedankt Mieke voor de zoveelste goede uitleg.
Tja en de dwaling, Als de heer van de Cocoon zou reageren, was het klaar.. Dan zie je op MP een spacer uit 2012 Airco model voor een prijs die ik wel redelijk vond. Wat een combinamodel is wist ik toen niet, hebben Mieke en Edwin mij op gewezen dat de prijs voor die Spacer toch wel wat duur was. Heb hem zelf ook nog niet gezien is allemaal via de mail gegaan.

Het verhaal wat Mieke schrijft hier boven klopt helemaal, alles wat je er aan bouwt kost extra tijd, mijn zoon kan inderdaad op de deksel slapen. Maar af en toe gaat zijn vriendje ook mee en ook zijn moeder daar voor had ik de adventure tent gedacht. Nogmaals alles wat je eraan bouwt kost tijd ook bij snelklappers als Spacer, Flyer en Zambezi original. En dit is het fijne van een Cocoon die is niet zo snel als de 3 boven genoemde. Maar ga je tenten aanbouwen aan de 3 bovengenoemde verlies je heel veel tijd en is de Cocoon veel sneller in zijn geheel.

Het kan echt alle kanten nog uit, maar Coccoon en Zambezi original zijn favoriet, Spacer denk ik niet , het model vindt gewoon minder, het was gewoon een wanhoops daad dat ik gemaild heb met de eigenaar van Spacer airco 2012. Mijn zoon heeft mij er toe gebracht dat ik toch nog een bod heb gedaan op de bovengenoemde cocoon, want ik was behoorlijk boos dat ik nul reactie terug krijg. :(

Wij gaan dadelijk naar Dusseldorf, verwacht geen spannende verhalenAart Kok staat er niet. Kan dus niet goed vergelijken. Wel HK, 3dog, camplet.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #123 Gepost op: september 07, 2013, 12:11:04 pm »

ben deze week een week naar cadzand geweest en was "off-line" en kon het verhaal niet volgen.
ik lees dat de "kogel" nog niet door de bekende kerk is.
ik wil de cocoon nog even onder de aandacht brengen.
deze heeft een pack 'n go, en heeft de spacer niet, en kan bij de spacer niet achteraf worden aangebracht. (p n g is echt super makkelijk en zeker met regen (zoals gisteren middag bij het uitladen))
Er zijn gebruikers van een cocoon, die een eigen p n g hebben gemaakt, daarvan word de lattebodem deels met scharnieren voorzien waardoor een eigen creatie is gemaakt.
wanneer je alle accessoires neemt, heb je geen snelle klapper en ik vraag me af of het alleen opzetten dan makkelijk gaat.
ik wil je mijn cocoon van dichterbij laten zien waarbij ik een aanpassing in de lengte heb gemaakt. de kookkist mooi achterop (hoef ik niet te sjouwen) en fietsen op de dissel.
Deze zijn eenvoudig en snel te plaatsen en bevestigen.
Fixeer je niet op die ene cocoon, er zijn er genoeg. Aanpassingen volgen vanzelf aan je cocoon, want tijdens gebruik komen tips en ideeën. Je geeft zelf aan handig te wezen, dus dat is geen obstakel.
gedraaide dissel kan ook achteraf.

je geeft wel een wisselend beeld wat je wilt, een spacer heeft z'n eigen charme, voordelen en gebruik. ander merken hebben dit ook.
ik blijf je keuze volgen.....enne....succes weet wel  .........het is jou keuze
we geven ieder voor zich richting  :)
« Laatst bewerkt op: september 07, 2013, 12:15:43 pm door retteketed »
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #124 Gepost op: september 07, 2013, 07:30:02 pm »

Net terug uit Dusseldorf. Meteen naar de goede hal gegaan, campers en caravans over geslagen. En al het moois van HK bewonderd, ze waren bezig met de Kyte caravan luifelte demonstreren, ook aireforce cysteem werdt bewonderd door de vele Duitsers. Ook nog eens goed na de Aero gekeken, is toch wel een hele mooie trailer, goede vriendin van mij met haar zoon vonden de Aero het aller mooist, de luifel die je dicht kunt maken is toch zeker een voordeel ,de binnen tent is ook groter. Hij heeft een groot nadeel vindt ik  net als de Kyte moeilijker op te zetten.
Ik ben zelf toch verkocht aan de Cocoon, en ik heb nu toch Echt beslist Cocoon  :#, heb ook de nadelen gezien met vaste deksels, zoals ik beschreef in mijn laatste bericht als je gaat aanbouwen, zie ook het bericht van Retteketedde. kans is dus heel groot dat mijn vakantie plannen kan vergeten en gewoon niet op tijd een Cocoon kan kopen die ik wil hebben. Eenigste wat er op moet ziten is een pack en go. De rest kan ik zelf wel maken en verranderen. Ziet er trouwens super uit Retteketed :#
Eenigste wat nog kan gebeuren dat ik toch een nieuwe ga kopen maar dan moet ik morgen terug naar de beurs.
Tijdje met een verkoper gepraat die mij toch probeerde over te halen, ik heb hem laten tellen de Aero kwam ik op iets meer dan 18 met 1500 beurs korting. Bij de Cocoon kwam op 15750 precies zo als ik het wil hebben met de zelfde korting. Toch een mooie korting van 1500 . er staat maar 1 met pack en go te koop en die reageert niet. Hij zal hem zeker niet onder de 10 verkopen ( en 5 jaar oud). Een nieuwe MTT met Kyte keuken , met alles er op en er aan kost bijna 16. Ik ga hier vannacht over slapen wat ik ga doen, en wie weet stap ik morgenvroeg in de auto en steek mij het beursvoordeel in de tas.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #125 Gepost op: september 07, 2013, 08:02:18 pm »

Fijn dat je toch een keuze hebt kunnen maken. En nu nog kiezen wanneer je aankoopt :# Een nachtje slapen zal goed doen, als je kan slapen ;)

We leven mee, en kijken al even spannend mee uit naar wat het wordt!


Gelogd

CenC

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #126 Gepost op: september 07, 2013, 08:19:20 pm »

Veel succes met je luxe beslissing... >:( Vergeet er ook niet van te genieten...
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #127 Gepost op: september 07, 2013, 09:02:49 pm »

Gefeliciteerd met de keuze voor de Cocoon. Een belangrijke mijlpaal. Het vinden van de juiste wagen is nu een kwestie van tijd.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #128 Gepost op: september 07, 2013, 10:04:22 pm »

Ik feliciteer je nog niet met je keuze; Denk er rustig over na en maak geen overhaaste beslissing!  :N  In principe ben je pas kort aan het zoeken, ander doen er soms jaren over.


En, heel belangrijk, maak vooral zelf de keuze  :J


(laat je vooral niet opjagen door sommige reacties in dit topic)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #129 Gepost op: september 08, 2013, 06:51:14 am »

Al onderweg? ;H


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #130 Gepost op: september 09, 2013, 05:45:57 pm »

Zo even jullie wat laten weten hoe het zondag is afgelopen: Tja de soap is nog niet over, goede vriendin die zaterdag ook met mij mee is gegaan naar de beurs heeft mij omgepraat om geen nieuwe te kopen, dus ik ben zondag niet naar de beurs terug gegaan :(
Ik heb zaterdag nog een bod gedaan op de bewuste cocoon eigenaar die maar niet wil reageren (10 geboden). En een mail gestuurd om te reageren en te onderhandelen. ook er bijgeschreven tot smidags de tijd zo geven, anders verwijder ik het bod. Zoals verwacht geen reactie, ik heb gistermidag mijn bod verwijderd, en ik ben defenitief klaar met deze heer. Zag zojuist dat de 2e hoogste bieder zijn bod ook verlaagd heeft van 9,1 naar 8,6. De aanbieder zal er wel niet wakker van liggen, ik vindt het toch wel lachwekkend, dat krijg je als je niet reageert.

Zo nu moet ik de komende maanden opzoek naar een cocoon met pack en go  :( . Dit zal niet makkelijk worden. zoveel zijn er ook al weer niet van gemaakt, volgens mij vanaf 2008? Het moet ook een XL zijn. Deadline is 1 week voor de paas vakantie volgend jaar moet er een cocoon in de garage staan. Ik ga dus toch noch bij HK navragen wat de levertijd is van een nieuwe als het niet lukt met een 2e hands.
Tja echt blij ben ik niet dat ik gister niet ben gegaan. Vindt dat ik 1500 beurskorting weg heb gegooid. En wat ik het liefste wil met kyte keuken zal je zeker niet 2e hands kunnen kopen. En per slot je leeft maar 1x (one life live it).

Oke niet zeuren wie weet komt er toch een XL met pack en go de komende maanden te koop, als jullie er een weten tip mij dan AUB. En weten jullie hoelang de levertijd is bij HK dan weet ik hoe lang ik naar een 2e hands kan kijken.
En bedankt voor jullie tips en inbreng.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #131 Gepost op: september 09, 2013, 06:14:13 pm »

Helaas hier kan ik niet meer helpen.

Misschien toch een klein adviesje. Ik krijg het gevoel dat je teveel luistert naar anderen, luister wat meer naar jezelf O0
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #132 Gepost op: september 09, 2013, 06:36:37 pm »

Vindt dat ik 1500 beurskorting weg heb gegooid.

Is dat niet dezelfde korting die je nu ook rechtstreeks bij holtkamper krijgt? 1000 op accesoires en 500 op keuken.
Zo niet dan bel je ze toch dat je de aanbieding alsnog wilt aannemen, lijkt mij stug dat ze geen geld willen verdienen.

En als een nieuwe is wat je wilt, gewoon doen!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #133 Gepost op: september 09, 2013, 10:09:06 pm »

Ik ben het met Mieke eens.
Probeer een lijstje te maken met je eigen eisen en wensen. Geef deze eisen en wensen punten van 1 tot 5 ( weegfactor ). Hoe hoger het punt hoe belangrijker je de eis of wens vindt. Ga vervolgens de verschillende modellen punten geven op de opgestelde eisen en wensen. Vermenigvuldig dit punt met de weegfactor van de eis of wens. Tel vervolgens de punten per model op en zie hier  :> het model met de meeste punten voldoet het meest aan jou eisen.
Wellicht kan je op deze manier tot een rationele keuze komen.

Neem zeker ook de modellen mee waarvan je denkt dat die het toch net niet helemaal zijn. Die kunnen dan toch nog verrassend uit de bus komen.

Punten die wij destijds belangrijk vonden zijn:
- dissel op de juiste plek ( niet in de voortent)
- keuken op de juiste plek ( wel in de voortent, zonder te verplaatsen)
- fietsendrager op de dissel

Achteraf zijn we erg blij met de flexibiliteit van de Livingstone. Wil je een kleine snelle tent, heb je een kleine snelle tent. Wil je veel slaapplaatsen, kan je de extra slaaptent er aan ritsen. Is het weer slecht of ben je in het voorjaar weg, kan je een ruime dichte voortent creëeren. Deze punten hebben we destijds niet in onze overweging mee genomen, maár zijn achteraf goed uitgepakt.
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #134 Gepost op: september 09, 2013, 11:09:52 pm »

Hoi Jerome, bedank voor je reactie. Maar ik heb mijn keuze gemaakt , het wordt een hk cocoon .
Maat xl. Alleen  heb ik mij laten om praten om toch voor een 2e hands te gaan. Wat ik ook weet dat er een pack en go op moet zitten. Als ik een 2e hands koop met normale lengte, kan ik hem zelf wel verlengen en er een mtt chasie van maken ,en de bak ook zelf draaien zodat de distel niet onder de luifel komt. Het enigste wat ik zelf niet zo mooie kan namaken is de zeer mooie kyte keuken die ik toch wel heel graag wil.
Voor dat jullie reageerde op wat ik straks heb geschreven, had ik al besloten om morgen vroeg hk te bellen. En kijken of ik als nog die ?1500 korting kan krijgen wat je tot gisteren op de beurs in Düsseldorf kreeg op een nieuwe hk. Zo ja dan is er morgen een nieuwe cocoon xl met met kyte keuken besteld en is deze topic gesloten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal