Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:43:42 pm »

Tja een cocoon heb ik gehad, veel mooier dan een spacer, zeker die pracht luifel van de cocoon en er staan er een paar mooie op marktplaats ook de genoemde spacer gezien, wist niet dat ze niet meer gemaakt worden .maar eerst naar Holkamper en andere vergelijken en dan kom ik er wel uit. Thanks allemaal, verdere tips zijn welkom.
Gelogd

timpie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:43:44 pm »



Er is nu een actie bij HK gratis wind force systeem, maar je blijft bij een kyte rond de ?20.000 zitten ,
Bedankt allemaal.
De spacer is voor mij absoluut favoriet, ook al vindt ik hem niet de mooiste. Vooral het opzet gemak. (Edwins vrouw kan het) moet het mij ook makkelijk alleen lukken :> . het model van de kyte en de cocoon en flyer vindt ik zeker mooier.
Het windforce systeem kende ik al van holtkamper, maar om daar ?2000,-- extra voor te betalen gaat mij te ver. En dan ?20000,--- uit geven totaal nee daardoor ik liever aan iets anders besteden.
Een ding is zeker dat ik bij holtkamper moet gaan kijken. En ook anders merken gaan te bekijken zoals CC en Aart kok.
Is holtkamper trouwens enige merk wat een membraan airco systeem heeft???
Gelogd

timpie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2013, 11:46:07 pm »


Tja Holtkamper heeft er patent op.
Kan uit ervaring met de kyte in Kroatië zeggen dat het echt wel merkbaar werkt.

In Italië werkte het ook top, mensen die van een caravan naar een hk over wilde gaan waren verbaasd hoe koel het was om 14.00 s middags in de zon.
In de tent was het eigenlijk nog lekkerder als buiten onder de luifel
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #18 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:47:56 am »

Weten jullie of dat membraan airco systeem ook werkt in koude landen of het de warmte binnen houd en de kou buiten? Is voor mij ook wel belangrijk omdat ik ook vroeg en laat in seizoen kampeer.
Na jullie vele reacties van gisteren is natuurlijk het belangrijkste dat ik ga kijken en vergelijken, dit ga ik ook de komende werkende doen. Naar holtkamper en de wit Schijndel en CC dealer. Ben echter bang dat de andere merken niet zo veel kans maken omdat ze geen membraan airco hebben. Ook de 2 reacties van de cocoon eigenaars hebben mij er van bewust gemaakt dat ik zeker nog eens naar de cocoon moet kijken. Ik ga vragen of ik bij holtkamper samen met mijn zoon een cocoon mag op zetten en weer mag afbreken ook voor de spacer ga ik dit vragen. De cocoon bestaat uit 3 maten toch Xl, normaal en Small? De Xl is vooral onhandig met inpakken, opzetten valt wel mee. We zullen het gaan testen ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #19 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:55:44 am »

Bij het gesloten houden van het aircodak houd je een dubbel dak wat isolerend werkt. In het voorjaar enkele avonden een kleine el. kachel moeten gebruiken (800 watt ventilator). We konden hiermee in een Kyte XL, de boel opvallend gemakkelijk warm houden. De 2000 watter kan voortaan thuisblijven!

Ps.: zomers bij temperaturen boven de 35 graden blijft de tent zelfs in de vollle zon en bij aircodak dicht, vrij koel. Waarschijnlijk door kleurstelling en materiaalgebruik Ook de roofextensions zullen hierbij helpen doordat ze de zon van de zijwanden houden.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2013, 10:01:47 am door GJT »
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #20 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:15:34 am »

Beste Raymond,

Wij kwamen uit een Jametic en hebben ook bewust voor een vouwwagen gekozen die heel gemakkelijk was met uitklappen en lekker snel is om te verkassen.Hebben dit jaar een Spacer gekocht(gebruikt) en zijn er echt heel enthousiast over.
Het uitklappen is makkelijk alleen te doen en kwalitatief is het een superklapper.
Mbt jouw vraag membraan: dat zit er bij ons niet op, wel hebben wij een extra dak dat je erover heen kunt trekken(gebruiken wij niet).Maar mbt isolatie: ik vind het niet echt een must want een extra voordeel van Spacer(hlotkamper) zijn de legio ventialtiemogelijkheden bij de Spacer waardoor het nooit echt heel warm wordt in de klapper en bij koude nachten gaan de ventilatieritsen een standje kleiner en is het lekker behaaglijk.
Maar wat je niet hebt kan ik ook niet beoordelen, Edwin heeft er vogens mij wel op zitten.
Overigens vins ik de Zambezi ook een prima optie, een nadeel vind ik echter wel de rand bij de instap, veel succes met de keuze en ik zie graag wat het geworden is.

groeten   Maarten
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #21 Gepost op: augustus 23, 2013, 10:57:50 am »

Kleine tip: probeer het eens voor elkaar te krijgen dat je in de showroom, na uiteraard wat aanwijzingen, zelf eens mag proberen de wagen in en uit te klappen, of in ieder daar eens aan mee mag helpen. Dan ervaar je bij welke wagen je hoeveel kracht nodig hebt, en of dingen echt zo handig gaan als ze lijken. De verkopers hebben het truukje al -tig keer gedaan en laten het heel eenvoudig lijken.

Het werkte voor mij iig h??l verhelderend!  :J
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #22 Gepost op: augustus 23, 2013, 01:20:04 pm »

Volgen mij begreep ik laatst bij Holtkamper dat de spacer en astro voorlopig helemaal niet meer gemaakt worden. Mocht je een nieuwe willen maakt dat de keuze wellicht wat makkelijker.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #23 Gepost op: augustus 23, 2013, 01:56:29 pm »

Volgen mij begreep ik laatst bij Holtkamper dat de spacer en astro voorlopig helemaal niet meer gemaakt worden. Mocht je een nieuwe willen maakt dat de keuze wellicht wat makkelijker.

Je kunt ze nog wel samenstellen maar officieel zijn ze uit productie. Ook de Flyer. Volgens de verkoper zijn het uitontwikkelde producten...vandaar..
Maar mocht je er perse eentje willen dan kan het volgens mij nog wel.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2013, 02:56:36 pm »

Bij het gesloten houden van het aircodak houd je een dubbel dak wat isolerend werkt. In het voorjaar enkele avonden een kleine el. kachel moeten gebruiken (800 watt ventilator). We konden hiermee in een Kyte XL, de boel opvallend gemakkelijk warm houden. De 2000 watter kan voortaan thuisblijven! Dit hebben wij dus ook bij de cocoon gemerkt!!

Ps.: zomers bij temperaturen boven de 35 graden blijft de tent zelfs in de vollle zon en bij aircodak dicht, vrij koel. Waarschijnlijk door kleurstelling en materiaalgebruik Ook de roofextensions zullen hierbij helpen doordat ze de zon van de zijwanden houden. Ook dit klopt helemaal
Gelogd
Jevipro

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #25 Gepost op: augustus 23, 2013, 03:26:55 pm »

Wij hebben de Kyte S. Een heerlijke tent om mee rond te trekken. Het opzetten en afbreken gaan lekker vlot, maar wij doen het altijd met z'n tweeën. Het uitzetten van het frame moet met twee man tegelijk en vooral bij het opbreken moet je even met z'n tweeën zijn om de tent weer op de bak te tillen. En ik denk dat je zoon van 8 jaar nog niet groot genoeg is, je moet behoorlijk hoog tillen. Het membrane-aircosysteem gebruiken wij niet echt, alleen vorig jaar even geprobeerd. Overdag zitten wij toch niet in de tent en we proberen altijd een schaduwplek te krijgen in de warme landen. Qua warmhouden kan ik het niet vergelijken, wij hebben het 's nachts ook wel flink koud gehad, het blijft tenslotte gewoon tentdoek. Succes met je zoektocht.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #26 Gepost op: augustus 23, 2013, 03:50:23 pm »

Wij hebben de Kyte S. Een heerlijke tent om mee rond te trekken. Het opzetten en afbreken gaan lekker vlot, maar wij doen het altijd met z'n tweeën. Het uitzetten van het frame moet met twee man tegelijk en vooral bij het opbreken moet je even met z'n tweeën zijn om de tent weer op de bak te tillen. En ik denk dat je zoon van 8 jaar nog niet groot genoeg is, je moet behoorlijk hoog tillen. Het membrane-aircosysteem gebruiken wij niet echt, alleen vorig jaar even geprobeerd. Overdag zitten wij toch niet in de tent en we proberen altijd een schaduwplek te krijgen in de warme landen. Qua warmhouden kan ik het niet vergelijken, wij hebben het 's nachts ook wel flink koud gehad, het blijft tenslotte gewoon tentdoek. Succes met je zoektocht.
Dit is dus niet zo.
Het hulpframe kan je alleen doen er is een speciale band bijgeleverd om 1 kant eerst half te zetten en dan de andere kant toen doen en weer terug om bij de band alles uit te zetten.
Ook het zeil kan je in je eentje op de wagen gooien als je in het midden gaat staan, ik moet er wel bij vermelden dat je niet te klein moet zijn en ook wel wat kracht nodig hebt.
Maar de kyte is alleen op te zetten en af te breken al gaat het met zijn 2e (wat wij ook doen hoor) veel makkelijker.
wij hebben wel eens met nachtvorst gestaan en met een klein kacheltje is het niet koud.
De nieuwere kytes hebben aan de raamzijde ook een extra tussen wandje (slaapcabine)(en de oudere kunnen deze laten upgraden bij hk).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2013, 05:25:24 pm »

Bedankt weer voor de zeer informatieve inbreng. Heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij holtkamper voor de kyte s, cocoon m en de spacer op te zetten af te breken. Spacer wordt nog wel gemaakt als je echt een nieuwe wilt hebben
,dit geldt ook voor de flyer en astro. Maar dit zal over een tijdje ook wel niet meer kunnen. Ze gaan met die 3 modellen stoppen.  Had ik echt niet verwacht zeker de astro die wordt toch nog niet zo lang gemaakt? 10 jaar?
 Ik ga dus volgende weekend testen ben benieuwd hoe ons dat afgaat zeker de kyte s moet kunnen volgens de verkoper en zeker met die band die er bij geleverd wordt? Ben benieuwd, met de cocoon xl was het toch een geklooi om het xl gedeelte er op te hijsen en echt klein ben ik zeker niet en de benodigde spierkracht zal ook niet verkeerd zijn  ::)
Ik hou jullie op de hoogte
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #28 Gepost op: augustus 23, 2013, 06:57:53 pm »

Veel kijkplezier!
Ik vind het toch spijtig dat de Spacer verdwijnt ik vind het een reuze wagen. Ik kan hem als vrouw helemaal in mijn eentje opstellen. En ik ben helemaal niet zo groot en krachtig.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #29 Gepost op: augustus 23, 2013, 08:17:07 pm »

Ben benieuwd, met de cocoon xl was het toch een geklooi om het xl gedeelte er op te hijsen en echt klein ben ik zeker niet en de benodigde spierkracht zal ook niet verkeerd zijn  ::)
Ik hou jullie op de hoogte

Die begrijp ik niet. Het XL deel klapt gewoon met het frame uit, en het enige dat additioneel moet gebeuren is de afspanpunten aan het grondzeil naar buiten trekken en vastzetten met haringen. Bij inklappen vouw je het gewoon mee op de wagen.  Daar is mijn inziens geen extra kracht voor nodig!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal