Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #30 Gepost op: augustus 23, 2013, 08:37:27 pm »

Zo denk ik er ook over. Ik sla het gedeelte van het kuipzeil van het XL gedeelte altijd als laatste in 1 handeling op de wagen. Lijkt me idd geen extra kracht voor nodig.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #31 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:12:42 pm »

Bedankt weer voor de zeer informatieve inbreng. Heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij holtkamper voor de kyte s, cocoon m en de spacer op te zetten af te breken. Spacer wordt nog wel gemaakt als je echt een nieuwe wilt hebben
,dit geldt ook voor de flyer en astro. Maar dit zal over een tijdje ook wel niet meer kunnen. Ze gaan met die 3 modellen stoppen.  Had ik echt niet verwacht zeker de astro die wordt toch nog niet zo lang gemaakt? 10 jaar?
 Ik ga dus volgende weekend testen ben benieuwd hoe ons dat afgaat zeker de kyte s moet kunnen volgens de verkoper en zeker met die band die er bij geleverd wordt? Ben benieuwd, met de cocoon xl was het toch een geklooi om het xl gedeelte er op te hijsen en echt klein ben ik zeker niet en de benodigde spierkracht zal ook niet verkeerd zijn  ::)
Ik hou jullie op de hoogte

Spacer blijft wat mij betreft toch een topper: keuken kan op de dissel blijven, makkelijk uit te klappen en multifunctioneel te gebruiken (ivm dichte voortent). Cocoon is mooier maar die kan dat niet. Kyte is schitterend maar wel groot (en duur..).
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2013, 11:04:33 pm »

Tja het opbouwen was niet zo het probleem bij de cocoon, het xl gedeelte trek je zo  verder als hij uitgeklapt is en span je hem af.  Met afbreken vond ik wel lastig, waarschijnlijk heb ik het met afbreken dus ook wel verkeerd aangepakt als jullie het we in je eentje doen. Moet er ook bij  vertellen dat de span gedeelte in de tent zelf door de 1e eigenaar behoorlijk mishandeld waren en redelijk krom waren, dit ging ver van soepel. Maar oké dit hebben we gehad.
Ik wil nu gaan voor cocoon m, dit moet voor ons 2 meer dan groot genoeg zijn en die gaan we proberen op te zetten en weer afbreken volgend weekend.
Ik zag ook dat holtkamper een nieuwe cocoon heeft de Aero lijkt wat op een Kyte trailer is echter van een cocoon wat ik zo snel zie. Kunnen jullie hier mij iets meer over vertellen, hebben er al mensen ervaring?
Volgende week begint ook de caravans beurs in Düsseldorf denk dat ik daar ook even naar toe ga voor te kijken en te vergelijken.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #33 Gepost op: augustus 24, 2013, 12:13:29 am »

Ons is door Holtkamper geleerd om het XL deel iets naar binnen te trekken en met een hand vast te houden als je de tent weer op de wagen klapt. Is even een handigheidje dat na een paar keer oefenen beter gaat, maar zeker geen kracht kost.
Over de Aero is al veel geschreven op deze site. Het is inderdaad net een kleinere versie van de Kyte met vele mogelijkheden. Ik vind de oude Cocoon mooier, maar dat is persoonlijk.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #34 Gepost op: augustus 24, 2013, 08:29:31 am »

Ik vind de Aero mooier dan de cocoon en lijkt veel op de kyte.
Met opzetten lijkt mij de Aero meer werk zie filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ThnJ4KSnESw
Of vergelijk het met de kyte filmpje is dan wel met kindertent https://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ

De Aero heeft wel een nieuw soort doek (plastiek achtig).
Grootste nadeel kyte vind ik dat het dak lang duurt voor het droogt maar als je van plek naar plek gaat maakt het niks uit je kan inklappen terwijl de wagen kletsnat is en binnen word er niks nat ook je beddengoed niet.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #35 Gepost op: augustus 26, 2013, 04:37:59 pm »

Iedereen natuurlijk zijn eigen mening. Ik vindt de Aero een slechte imitatie van de Kyte en de oude cocoon veel mooier en veel makelijk op te zetten. Wat een werk dat opzetten van de Aero, alleen al aan beide kanten die ramen en dan nog eens het in ritsen van de benonigde luifels. Die luifels kunje wel met het invouwen laten zitten denk ik dus dan hoef je ze maar 1x in te ritsen. Nee het wordt beslist geen Aero. Coccon favoriet en nog een goedekans hebber blijft de Spacer.
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #36 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:59:53 am »

Even een update, :) de afgelopen dagen eens goed rond gekekenook naar niet Holtkamper trailers de CC wat ik toch wel erg mooie vindt Keuken en tent (country) valt af omdat ik de bagage ruimte veel te klein vindt, jammer toch een mooi product. Met het afvallen van CC dacht ik het zeker te weten het wordt een HK, Cocoon of een Spacer met Airco dak. Maar gisteren ondekte ik de Aart kok Livingstone wat een mooie trailler prachtig.
Tja nu wordt het moeilijk   ::) ook al heeft Aart kok geen airco dak. Livingstone is vrij snel op te zetten ook de trailler is groot met veel laadruimte en ook goed bereikbaar als de trailler dicht is. Wat zijn de NADELEN van Livingstone ten op zichte van een Cocoon.
1 denk ik te weten jemoet het kuipzeil er nog in ritsen Toch? Moet er ook weer uit bij inklappen? Anders kan het zogenaamde pack en go systeem niet worden gebruikt? En hij is goedkoper dan een Cocoon. Alvast bedankt als jullie iets weten
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #37 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:03:40 am »

de livingstone stond bij ons ook toen op het lijstje naast de cc.
de cc is om precies dezelfde reden afgevallen.
de livingstone voornamelijk omdat ik (1,94m lang) niet bij de keuken rechtop kan staan en ook in het leefgedeelte niet overal kan staan.
mijn vrouw gaf de doorslag omdat ze zelf de kyte mooier vond.
daarom bij ons de kyte geworden.
maar goed wij gaan er met zijn 3e in ook.
voor met 2 man zou ik waarschijnlijk voor de kyte s zijn gegaan of toch een cocoon de kyte is daar in tegen wel veel mooier maar dat is persoonlijk altijd.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #38 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:03:46 am »

Frankie weet daar alles van, hij heeft destijds dezelfde afweging gemaakt.

Verstuurd van mijn Nexus 10 met Tapatalk

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #39 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:54:22 am »

livingstone was samen met cocoon ons overweging.
het is uiteindelijk cocoon geworden, omdat:

livingstone,
-heeft slikranden aan tent kant, neemt meer droogtijd na een regenbui en ochtenddauw. en het schoonmaken.
-gewicht van wagenbak net wat meer is dan cocoon

Cocoon,
+ vorm en uiterlijk (da's persoonlijk)
+ lichter tentdoek (kleur en gewicht)
+ tentdoek droogt sneller en reinigt zichzelf (vraag niet hoe, maar 't werk wel)
+ geen slikranden op luifel schermen


uiteraard zijn er voor beide wagens opmerkingen, maar dat je op een vergelijk komt tussen cocoon en livingstone begrijp ik.
ze zijn aan elkaar gewaagd.

succes met je overweging...

enne, cocoon......gewoon doen! (had ik al laten weten!
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #40 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:20:21 pm »

Iedereen natuurlijk zijn eigen mening. Ik vindt de Aero een slechte imitatie van de Kyte en de oude cocoon veel mooier en veel makelijk op te zetten. Wat een werk dat opzetten van de Aero, alleen al aan beide kanten die ramen en dan nog eens het in ritsen van de benodigde luifels. Die luifels kun je wel met het invouwen laten zitten denk ik dus dan hoef je ze maar 1x in te ritsen. Nee het wordt beslist geen Aero. Coccon favoriet en nog een goedekans hebber blijft de Spacer.
Wat bedoel je met aan beide kanten ramen?
En natuurlijk, iedereen zijn voorkeur.
Wij hebben in de praktijk ervaren dat opzetten en en weer inklappen van de gewone Cocoon en de Cocoon Aero bijna evenveel tijd kost; wat je verliest bij de zogenaamde "extenties" (het frame aan de zijkanten, dat je overigens gewoon mee invouwt) win je doordat de luifel sneller "staat".
Alleen het plaatsen van de voorwand, wat je ook achterwege kunt laten, kost extra tijd, maar dan heb je het over niet meer dan ongeveer 10 minuten voor het plaatsen van het frame en het inritsen van de wand.

Ons viel het erg mee en we zijn dan ook over het hele concept van de Aero zeer tevreden.

De afweging tussen de Cocoon en de AK Livingstone was snel gemaakt, wij vonden de Cocoon gewoon veel mooier. Dat hij ook sneller op te zetten lijkt (inritsen grondzeil) maakte toen al niet meer uit.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2013, 12:24:29 pm door WimS »
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #41 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:25:21 pm »

Pfff, moeilijk. Bedankt alle 3 . Ik vindt een Cocoon ook mooier en de Kyte het aller mooist. Maar Livingstone is ook mooie en veel goedkoper en de indeling super, als je dit voor een cocoon wilt hebben met deze indeling ben je ?15a ?16kwijt op maktplaats ook nog geen gezien. Voor de Livingstone betaal je max ?12. Opzetten van de cocoon gaat volgens mij makkelijker ook het afbreken en je hebt meteen het kuip grong zeil er aan. Ook de opmerkingen van retteketed vindt ik belangrijk droog worden en de slikranden. Maar de trailler wagen van de Livingstone weer degelijker dan de cocoon. Vrijdag vrij gepakt en naar Holtkamper en naar Aart Kok gaan en vergelijken.Voortoot een goedvergelijk tekomen
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #42 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:34:37 pm »

Succes, dat is natuurlijk een leuk deel van het aankoopproces; het orienteren, rondkijken enzovoort.

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #43 Gepost op: augustus 27, 2013, 01:03:34 pm »

livingstone is er ook in een "light" versie.
een eenvoudige aanhangwagen met tentcontsructie er op.
dan heb je een reele vergeleik met een cocoon.
beide zonder keuken en beide eenvoudig op te zetten.

http://www.kampeerzaken.nl/article.php/aart-kok-aluminium-tenttrailers-090811

nogmaals succes
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #44 Gepost op: augustus 27, 2013, 01:05:05 pm »

Bedankt Wims,
Met de ramen( van de Aero) bedoel ik de pendelbogen van de ramen die te zien zijn bij het opbouwen. Mij lijkt als ik de opzet film bekijk veel meer werk en ook het opzetten van de luifel (dan de echte cocoon). Ook vindt ik hem op fotos niet mooie met de kyte luifel, ik persoonlijk vindt op de fotos dat hij niet in een goede verhouding staat met de rest van de trailler (te klein). Kyte is veel mooier en een goede verhouding. Maar Vrijdag ga ik de Aero in het echt bewonderen en dat is toch anders dan op fotos. en wie weet denk ik er dan anders over. En wie weet maak ik dan een beslising. Spacer valt af omdat hij geen pack en go heeft, vindt ik toch erg lastig. Cocoons staan er zelfs op marktplaas te koop met pack en go en Membraam airco dat kan dus ook een 2e hands worden als ik voor de cocoon kies. als ik voor de Livingstone kies wordt het een nieuwe, moeilijk 2e hands te koop, staat er wel 1 op marktplaats maar zonder keuken. Ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal