Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #45 Gepost op: augustus 27, 2013, 02:32:34 pm »

Even over de droogtijden.
Vorig jaar naast frankie gestaan die heeft een Livingstone en was allang droog terwijl mij dak van de kyte nog dauwdruppels had.
Wat dus komt o.a. het lichte doek.
Kan zijn dat de cocoon anders is hoor.
Ook heb ik gehoord dat het kuipgrondzeil van de Livingstone kan blijven zitten maar dat moet je maar verifiëren.
Kijken en vergelijken gewoon.
Holtkamper in Bunnik aan doen en Erica in Zeist kort bij elkaar kan je beide zien en vergelijken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #46 Gepost op: augustus 27, 2013, 04:03:26 pm »

Helaas voor mij is Erica gestopt met Aart Kok, wordt dus wat verder rijden.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #47 Gepost op: augustus 27, 2013, 04:04:42 pm »

Ow dat wist ik nog niet.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #48 Gepost op: augustus 27, 2013, 06:02:23 pm »

Raymond12, volgens mij ben snel klaar als je bij Holtkamper bent geweest.
Gelogd
Groeten,

Erik

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #49 Gepost op: augustus 27, 2013, 06:37:59 pm »

Hoezo? Valt ie dan meteen af?  O0
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #50 Gepost op: augustus 27, 2013, 07:10:32 pm »

Even over de droogtijden.
Vorig jaar naast frankie gestaan die heeft een Livingstone en was allang droog terwijl mij dak van de kyte nog dauwdruppels had.
Wat dus komt o.a. het lichte doek.
Kan zijn dat de cocoon anders is hoor.

volgens mij zit er zeker verschil in tentdoek materiaal.
zit er in de kyte meer kunstvezels dan in de cocoon die meer % katoen?
wanneer onze cocoon nat is en ik hem wil laten drogen, zet ik 'm op in de wind en liefst in de zon.
is ie heel snel droog.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #51 Gepost op: augustus 27, 2013, 07:20:14 pm »

Bij ons ook keuze tussn cocoon xl en aart kok livingstone.

Keuze cocoon geworden vanwege mogelijkheid levering zonder keuken.
Ook is volgens mij de binnenruimte in de cocoon iets groter en kleurstelling iets lichter.

Livingstone wel een hele mooie keuken en voorkant kan natuurlijk dicht. Maar kost weer iets meer opzettijd.
En natuurlijk prijstechnisch voordeliger.

Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #52 Gepost op: augustus 27, 2013, 07:22:24 pm »

Gelogd
Groeten,

Erik

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #53 Gepost op: augustus 27, 2013, 08:47:03 pm »

Nou Erik ik ga ze beide bekijken , en de Livingston is het meer dan waard om te bekijken.
Cocoon +     model -vorm                                                                                                            Livingston -
                      Kuipgrond zeil vast
                      Sneller met opzetten
                      Denk dat het doek beter kwaliteit is dit moet ik bekijken
                      Dit geldt ook voor de tentstokken . 2e hands goed verkrijgbaar.

cocoon -      trailer vindt ik van Livingston  mooier en lijkt mij kwalitatief beter.                  Livingston+
                      Ook het dunne plastic zeil  aan de zijkant van de trailer vindt ik niet
                      Geweldig. En ik spreek uit ervaring. Livingston is van allu met hout
                      Bekleed. Keuken cocoon veel minder mooi dan Livingstone en duur.
                       Tussen ?2  en ?3 extra afhankelijk welke je wilt . en nog de opbergruimte
                       800 cocoon en 1400 Livingston. Prijs cocoon veel duurder zal snel ?4000,--  meer kosten.

Maar ik zal het vrijdag zien en proberen te beoordelen, hoop ook dat ik beide mag opzetten , bij de cocoon heb ik dit geregeld bij de Livingston nog niet. Maar nogmaals het zijn beide prachtige tent trailers met beide goede en slechtere dingen. De perfecte trailer bestaat niet.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #54 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:01:45 pm »


Nou Erik ik ga ze beide bekijken , en de Livingston is het meer dan waard om te bekijken.
.

Heel veel succes ermee. Wij hebben de livingstone ook bekeken + een aantal andere. Ik vond het leuk om te doen. Inderdaad de perfecte bestaat niet, omdat er zoveel mensen en wensen zijn. Dat maakt het juist ook wel weer interessant.

Ik ga me ook niet meer wagen om iemand een keuze in de mond te leggen, daarmee creëer je alleen maar meer discussie.
Komende week Dusseldorf, lijkt me ook een leuke beurs, maar dan zal je zelf niet kunnen opzetten. Dus zal het meer een hoog powerpoint gehalte hebben tussen de merken, waar alles het beste en alles mogelijk is.

Erg benieuwd naar je ervaringen en eventuele opmerkingen.
Gelogd
Groeten,

Erik

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #55 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:24:12 pm »

De kuip van de livingstone kan inderdaad eraan vast blijven bij inklappen. Kun je inderdaad niet meer het packen go gebruiken. Voor doortrekken vinden wij dat geen probleem en het scheelt zeker tijd met uitklappen.
Wij zijn erg tevreden over de klapper, maar alleen opzetten vinden wij zwaar omdat hij zwaarder is dan de cocoon qua doeken en stokken. Als ik daarop de keuze zou moeten maken zou ik de cocoon kiezen. (Deze hebben onze vrienden en dat gaat een stuk makkelijker vind ik persoonlijk)
Uiterlijk blijft persoonlijk. Ik vind beide wagens supermooi!
Het kunnen afsluiten van de voortent is fijn met regen en in het voorjaar. Maar wij zijn met z'n vijven en hebben dus meer zitruimte nodig. Met zijn tweetjes pas je ook zo in de tent met een stoel.

Succes met kijken en kiezen. Ik zou zo mee willen. Blijft leuk om te kijken :>
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #56 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:33:29 pm »

Wij hebben de Livingstone destijds ook opgezet.
Vind het meer werk dan de kyte terwijl ik die toch meer werk weer vind dan de cocoon.
Maar zoals je deed lijstjes maken en zelf kijken.
Uiteindelijk is het heel persoonlijk wat je wilt kiezen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #57 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:37:05 pm »

ik heb de afgelopen jaren diverse Roadmasters en Jamets door een persoon op zien zetten (dat kan dus ook binnen het uur). Vind ze misschien wel te groot (in opgezette staat) om mee rond te trekken.
Eerder dit jaar stonden wij op een veldje in Balkbrug met een CC en een Zambezi. Werd dus direct het mooist veldje op de camping met onze HK erbij :J
Keuzes zijn idd erg persoonlijk en ieder zijn eigen voorkeuren. Ik ben heel tevreden met onze Cocoon en kan hem iedereen aanraden. Dit jaar 6 campings aangedaan in de zomervakantie en iedere keer weer binnen het uurtje op pad en afhankelijk van de temperatuur en zin snel opgezet.
In onze familie is ook nog een CC Valley en is ook een hele mooie wagen (deze was destijds nog niet mogelijk te laden zonder hem uit te klappen).

Bij ons viel de Livingstone juist af vanwege de keuken welke wij kwalitatief juist niet je-van-het vonden (ziet er wel goed uit trouwens). Zo zie je maar ieder zijn keus. Is maar goed ook anders zou het een saaie boel worden op de camping.  :)


Succes met de jacht en de beslissing.
Gelogd
live life outdoors

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #58 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:03:14 pm »

Bedankt : De Coxies en Spikehome, dit is voor mij heel erg nuttige informatie, jullie opzet informatie weegt voor mij heel erg mee, en natuurlijk mijn eigen opzet en afbreken van beide trailers. Zeker omdat ik het voor een groot deel alleen moet doen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van het materiaal van de livingstone (Tent doek en overige) prijs verschil van ?4000,-- moet toch ergens in zitten. Livingston hoe ik hem graag zou willen hebben kost ?12. Wil ik de Cocoon het zelfde als de Livingston dan moet de Cocoon op een MTT geplaats worden tent 180 graden draaien keuken komt dan in de tent en de distel achter de tent waar ik een fiets drager op kan plaatsen, dit kost dan ?16. Of je moet dit 2e hands op marktpaats kunnen kopen.
De indeling van de Livingstone vindt ik de meest mooie maar dat is weer persoonlijk.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #59 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:10:51 pm »

Bij ons viel de Livingstone juist af vanwege de keuken welke wij kwalitatief juist niet je-van-het vonden (ziet er wel goed uit trouwens).
Kwaliteit is een heel vaag begrip. Iedereen verstaat er iets anders onder. Wat vond je kwalitatief niet 'je-van-het' ? De  keuken van de Livingstone is in de grond van de zaak een standaard gaskookplaat en een standaard koelkist in een beuken (later eiken) blad met drie lades en een deurtje.
Op het materiaal en de indeling na geldt dat eigenlijk voor elke vouwwagenkeuken Op welk punt laat de kwaliteit van de Livingstone keuken het precies afweten wat jou betreft?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal