Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37432 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #60 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:53:48 pm »

Het grote prijs verschil maakte voor ons dat de keuze op de Livingstone is gevallen. Ik vind de verschillen op papier tussen de Cocoon en de Livingstone erg klein, buiten de prijs.
In de praktijk kan ik nu een beetje mee praten. Vrienden van ons hebben een Cocoon en wij een Livingstone.
De Livingstone is kwalitatief zwaarder afgewerkt dan de Cocoon. Dit maakt het opzetten dan ook zwaarder dan de Cocoon. Hoewel ik ook de Cocoon niet alleen zou willen opzetten. Een paar extra handen is toch wel prettig, en dit mogen wel kinderhanden zijn.
Verder is het grote verschil dat de kuip bij de Cocoon er standaard aan vast zit. Dit is bij de Livingstone niet zo. Wanneer je de kuip laat zitten, heb je niet het voordeel van het pack and go systeem.
Daarnaast is de Livingstone wat meer flexibel in de mogelijkheden. Met kindertent er aan creer je een XL, zonder kindertent heb je een S. Luifel of luifel met windschermen of luifel met windschermen en voorwanden, op dat moment heb je een grote dichte voortent. Heerlijk bij slecht weer of in het voorjaar.

Zou het prijsverschil tussen beide wagens niet zo groot zijn, dan zou ik het nog niet weten.

Wij zijn in iedergeval tevreden met onze Livingstone, maar aan een Cocoon zou ik wel kunnen wennen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #61 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:55:16 pm »

Bedankt : De Coxies en Spikehome, dit is voor mij heel erg nuttige informatie, jullie opzet informatie weegt voor mij heel erg mee, en natuurlijk mijn eigen opzet en afbreken van beide trailers. Zeker omdat ik het voor een groot deel alleen moet doen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van het materiaal van de livingstone (Tent doek en overige) prijs verschil van ?4000,-- moet toch ergens in zitten. Livingston hoe ik hem graag zou willen hebben kost ?12. Wil ik de Cocoon het zelfde als de Livingston dan moet de Cocoon op een MTT geplaats worden tent 180 graden draaien keuken komt dan in de tent en de distel achter de tent waar ik een fiets drager op kan plaatsen, dit kost dan ?16. Of je moet dit 2e hands op marktpaats kunnen kopen.
De indeling van de Livingstone vindt ik de meest mooie maar dat is weer persoonlijk.

tip:
indien je 2e hands koopt, is het volgende te overwegen....
evt een "gedraaide" cocoon kopen, en tentbak naar voren schuiven zodat er achter ruimte komt voor een keukenbak...
de cocoon "gewoon" kopen en zelf de tentbak draaien en een keukenkist achterop zetten.
Hebben we zelf de tentbak losgehaald en zit vast met slechts 6 bouten. Is zeker zelf goed te doen.
Een keukenkist zelf te maken (zoek op deze forum) of ook 2e hands te koop.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #62 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:04:31 pm »


Kwaliteit is een heel vaag begrip. Iedereen verstaat er iets anders onder. Wat vond je kwalitatief niet 'je-van-het' ? De  keuken van de Livingstone is in de grond van de zaak een standaard gaskookplaat en een standaard koelkist in een beuken (later eiken) blad met drie lades en een deurtje.
Op het materiaal en de indeling na geldt dat eigenlijk voor elke vouwwagenkeuken Op welk punt laat de kwaliteit van de Livingstone keuken het precies afweten wat jou betreft?
Dat was een persoonlijke beleving van ons. De kwalitatieve afwerking en opbergruimte vonden wij minder (laat ik het nuanceren).

Qua opzetgemak kan ik niet beslissen over de Livingstone. Wel vind ik de Cocoon door een persoon goed op te zetten (wel een voordeel als je iets langer bent met het omhoogduwen van het frame of aan de buitenste hoeken omhoog trekken).
Moet eerlijk zijn dat wij nu steeds handiger en sneller worden. Denk dat dit voor iedere kar geldt.

Overigens vond ik de 3Dog ook erg stoer. Deze viel bij mijn vrouw af vanwege de hoge bed instap. Voor een vader met zoon vind ik dat wel een hele stoere wagen.
Gelogd
live life outdoors

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #63 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:50:26 am »

Bedankt retteketed voor de goede tip. De cocoon die ik heb gehad had ook geen keuken heb een grote allu kist bij Roman 4x4 besteld door een fornuis en afwasbak met kraan ingebouwd. Dit is een super idee dan kan ik de cocoon maken met de indeling van de Livingstone, maar eerst ga ik kijken en vergelijken.
3 dog kan ik heel goed, al meerdere malen in Düsseldorf (caravana) bewonderd, trailer super stoer, tentdoek super kwaliteit beter dan HK. Ik vindt de Australische hutjes model niet mooi  :N. trailer klapt super snel, pack go, tent kun je er afhalen en trailer als aanhanger gebruiken, veel bergruimte. Basis tent uitbreiden met extra voortent veel werk . mij bevalt het model niet anders was ik  klaar met zoeken. Hk veel mooier 1. Kyte 2. Flyer. 3 cocoon. Maar ja dat is smaak. Trouwens caravana begint vrijdag in Düsseldorf ik ga eind volgende week weer een kijkje nemen daar, eerst donderdag Hk en Aart kok bezoeken
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #64 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:18:10 am »

Ohhh we zijn verplaats door de Baas, hij heeft natuurlijk gelijk het gaat niet alleen over HK. Maar over de aanschaf van een tent trailer en wel merk dat wordt staat nog in de sterren, ook al is  HK licht favoriet. Ik hoop dat jullie inbreng ( reacties) hier onder net zo veel zijn.  bedankt voor de vele informatieve reacties WW
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #65 Gepost op: augustus 28, 2013, 04:34:40 pm »

Morgen D-DAY naar Holtkamper en dan naar Aart Kok, ben benieuwd of ik dan de beslising kan nemen ::)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #66 Gepost op: augustus 28, 2013, 04:36:31 pm »

Altijd minimal 2x gaan kijken ... Je komt de tweede keer altijd weer met nieuwe inzichten binnen namelijk.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #67 Gepost op: augustus 28, 2013, 04:44:56 pm »

Ga ik ook doen, morgen bij beide bedrijven zelf. Opzetten en afbreken. En 6 Sept naar de Caravana in Dusseldorf, weet niet of Aart Kok daar staat zal ik morgen vragen. HK staat elk jaar.ook nog eens daar met een scheef oog naar 3dog kijken mooi om te zien die ruige trailers, maar ik vindt die huisjes tenten niet mooie,materiaal is super degelijk vooral tent doekmaar ook behoorlijk duur.
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #68 Gepost op: augustus 29, 2013, 08:39:26 pm »

Vanmorgen om 7.20 vertrokken en 9.15 was ik in Bunnik (HK).
Nou en wat ik daarvoor een hoop mooies staat. 1enog maareens de Flyer bewonderdwat een pracht tent. Het eennige 2 nadelen vindt ik de toch wel beperkte ruimte voor de bagage, en als hij op staat kun je niks onder een bed kwijt, maar wel mega grootdie flyer.

Daarna heb ik Aero Cocoon bewonderd, ik trek mijn uitspraken in dat hij niet mooie is, hij is het wel. stonden er 2 opgesteld 1 met de luifel open dat vindt ik wel mooie en een met de luifel dicht, vindt ik niet mooie zie de foto op de HK startpagina. Ziet gewoon vreemd uit vindt ik als die mooie Kyte luifel dicht is, maar met slecht weer vergroot dit natuurlijk de binnen ruimte.

Maar voor de 2 bovengenoem de ben ik niet naar HK gegaan, maar voor de Cocoon. Ik zag meteen het verschil met die wat ik heb gehad de luifel dieje op 2 manieren kunt opzetten en grootste was verschilbij het opzetten moest ik in de binnen tent voor het raam 2 stokken plaatsen tegen woordig met het nieuwe hulpframe (6a 7 jaar geleden gewijzigd) gaat het opzetten en afbreken dus veel makkelijker en sneller dan wat ik moest doen, de rest is het zelfde. Zoals ik hem graag wil met MTT,gedraaid met kytekeuken en pack en go kost hij ?16,-- . Veel geldt. En zo veel wil ik eigenlijk niet uitgeven. Voordeel met de MTT is dat ik dan voor op de Distel een fietsendrager kan plaatsen. Dat kan ik met een gewone trailer niet en idee van Retteketed met de bak naar vooren teplaaten en te draaien. zodat achter zelf in een allu box een keuken kan maken. Dan kan ik geen fietsrek meer op de distel. Dan moet eraleen rek boven op de trailler, heb ik ook al ge zien. Oke 1,5 uur bij HK geweest opgezet en afgebroken en veel vragen gesteld en heelveelmooies gezien ging ik richting Heemstede.

Heemstede Aart Kok 11.45 was ik daar.Heb daar mijn ogen uit gekeken. Na het vele mooies wat daar stond. Tundra, Kampala en Kavango vondt ik niet intressant,door de kleine bergruimte. Eigenlijk alle 3 vouwwagen principe. Daar tegen de Kariba trok wel mijn aandacht leuke trailer grote bergruimte en leuke tent. Wel de beluchting vondt ik minimaal, zeker als je savond de tent dicht maakt naar een hette dag. Keuken kan voor op de distel blijven, als je dit wilt, wel geen luifel er over.
Maar ik was gegaan voor de Livingstone, de trailer stond er wel, open geklapt met een reuze bergruimte.en toch een prachtige keuken en geen rommel,kwaliteit goed. Trailer is gewoon mooi, mooier dan die van de Cocoon en veel meer berg ruimte. In de trailer zat geen tent meer, de Livingsatone is op een na uitverkocht september komt nieuwe voorraad. Pfff ik had geluk er stond een River Lodge en die heeft precies dezelfde tent. Tent vindt ik heel mooie, ook de luifel die je net als de Aero helemaal dicht kunt maken als je die optie koopt. Ik heb hem samen met Dhr. Kok opgezet en afgebroken dit viel mij reuze mee. De cocoon zal in zijn geheel sneller zijn zeker omdat het kuipzeil er al aan zit maar of je met een Kyte sneller bent of een Aero ik denk van niet. Je kunt de luifel er aan laten zitten en op het dak vouwen en de volgende keer hoef je niks meer te ritsen. Na 101 en vragen te hebben gesteld en ook alles opgemeten en zeer veel mooie fotos te hebben gemaakt. Heb ik hun eens een prijs laten maken. Met groot bed en luifeldicht maken kindertent ,echt alles er op en er aan was ik toch ?14 kwijt. Dat had ik niet verwacht ik had gehoopt dat ik iets boven de ?12 uit kwam, en dan had ik waarschijnlijk meteen gekocht die 1die er nog was. Heb ook nog even naar de CC gekeken ztijn mooie trailers alleen die bergruimte vindt ik te min en onhandig met die 2 niveaus.

2,5 uur later na huis, nog snel even langs De wit in schijndel staat niet veel wat ik intresant vindt behalve 3dog.
Tja een prachtige dag met heel veel mooies gezien, veel fotos gemaakt en heel veel info gekregen. Beslising genomen NEE. een ding is zeker het wordt geen nieuwe cocoon,vindt ik toch te prijzig. Het kan zeker een 2e hands worden liefst een MTT met pack en go. Kans is klein dat ik dit 2e hands tegen kom. Tja de Livingstone, kinder tent weg laten eigenlijk heb ik die niet nodig. wilde er een portapotie plaatsen, scheel ?700 en nog een paar dingetjes dan zit ik opde ?12. Ik ben niet de snelste beslisser ik denk dat ik nog 1x ga kijken. HK staat op de beurs in Dusseldorf, Aart Kok niet. Tja de idiaale tent trailer bestaat niet. OPf toch Trailer van de livingstone met de tent van de Cocoon O0. Ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #69 Gepost op: augustus 29, 2013, 09:16:10 pm »

zo, je hebt een mooie dag gemaakt.
veel impressies en vergelijkingen.

Ik wil je zeggen dat de aanpassing die ik heb gemaakt aan de cocoon, wel degelijk 2 fietsen op de dissel kunnen, echter heb ik de tentbak +/- 45cm naar voren geplaatst en de chassis met 40 cm verlengt, dan past precies de holtkamper greenbox-keuken erop. zie bijlage foto.

heb 2 metalen U-profielen op de dissel gezet, met een ruimte van 35cm voldoende om 2 fietsen er op te zetten.
deze fietsen zet ik vast met 2 trekbanden vast aan de buitenprofiel van de tentbak.
fietsen staan als een rots in de branding....

volgende week gaan we wee eens kamperen en zal wat detailfoto's maken.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2013, 09:24:00 pm door retteketed »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #70 Gepost op: augustus 29, 2013, 09:36:18 pm »

Heb ook nog even naar de CC gekeken ztijn mooie trailers alleen die bergruimte vindt ik te min en onhandig met die 2 niveaus.

Deze opmerking heb ik je vaker horen maken. Jammer dat je een wagen die je blijkbaar wel erg mooi vindt om deze reden direct links laat liggen. Je schrijft dat jullie met z'n 2-en gaan kamperen, jij en je zoon. Wat ben je dan allemaal niet van plan mee te nemen? Wij zijn een gezin met twee pubers en hebben bovendien zowel een gastencabine als een extra varioluifel. Toch hebben wij nooit ruimtegebrek op vakantie. Natuurlijk is de laadruimte van sommige andere wagens groter, die van de CC telt lang geen 1500 liter. Maar heb je die ruimte echt nodig? Wij hebben naast de ruimte in de wagen alleen een 'normale' kofferbak nodig voor wat tassen met kleding en eten. De vouwwagen is zo ingepakt dat alles wat we verder qua kamperen nodig hebben er altijd inzit, we kunnen op het moment dat we besluiten er op uit te gaan binnen het kwartier wegrijden. En ja, dat gebeurt ook wel eens ;-)

Maar wat ik wil zeggen: als je inderdaad de CC een mooie wagen vindt denk dan nog eens goed na over bagageruimte: wat heb je nou ?cht nodig. Je gaat kamperen, niet verhuizen toch?  ;)
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #71 Gepost op: augustus 29, 2013, 09:57:07 pm »

Retteketedbadank voor je tip , maar heb een normaal Chasie of dat van de MTT?
Wij zullen meestal met zen 2 gaan af en toe zal een vriendin met haar zoontje ook mee gaan daar door de grote ruimte. Tja en wij nemen wel eens te veel mee  ::) en ik heb liever plaats over dan te weinig. ook vindt ik de modelen minder dan de HK of dan de Livingstone. Heb vandaag ook gevraagd of de CC een pack en go systeem haden het antwoord was nee. Maar zeker mooie product, zelfs verkrijgbaar met ringverwarming
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #72 Gepost op: augustus 29, 2013, 10:04:15 pm »

een normaal chassis, met gedraaide tentbak (een kleine mtt was toen ik 'm kocht, maar blijkt dezelfde te zijn als normaal, slechts de bak is gedraaid)
mtt chassis van huidige modellen is van zichzelf langer, ik heb de mijne aangepast naar  bijna dezelfde lengte
Gelogd

Hanneke

  • Gast
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #73 Gepost op: augustus 29, 2013, 10:13:20 pm »

, die van de CC telt lang geen 1500 liter. Maar heb je die ruimte echt nodig? Wij hebben naast de ruimte in de wagen alleen een 'normale' kofferbak nodig voor wat tassen met kleding en eten.

We waren voor de Zambezi riverlodge compact kamperen gewend, dwz: zoveel mogelijk inperken, rolletjes maken en gaatjes opvullen. De allereerste keer toen we de zambezi inpakte riep mijn man: Han, we hebben een probleem! We hebben een gat ;-)

Enfin, die is zo gevuld, maar de laatste paar keer (die kids worden groter(scheelt een boel zooi) zijn we praktischer gaan inpakken en nemen we toch een hoop niet noodzakelijke niet meer mee), houden we weer een gat over!
Eerlijk is eerlijk: al die extra dingen die je toch niet gebruikt, moet je wel weer inpakken (of eruit halen, want er ligt iets onder/achter wat je nou net w?l nodig hebt) en dan ben je alsnog net zolang bezig als toen je een tent had. Geloof me: we gaan met de meivakantie met een grote vriendengroep weg. Een aantal is echt lang bezig om alles in te pakken. Mar we hebben een stel die een grote de waard tent hebben en vaak net zo snel wegzijn als ons en dat heeft niks te maken met het inklappen vd tent te maken (dan winnen we ruim), als wel vh inpakken vd zut!
Inmiddels hebben we praktischere kratten gekocht en passen we onze inventaris aan aan het seizoen. Voorheen lieten we alles standaard in de bak, maar ja: kruiken en kachels heb je in de zomer niet nodig
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #74 Gepost op: augustus 29, 2013, 10:41:29 pm »

Heb vandaag ook gevraagd of de CC een pack en go systeem haden het antwoord was nee. Maar zeker mooie product, zelfs verkrijgbaar met ringverwarming

Dat is maf... Dat hebben ze namelijk wel. Aart Kok heeft ons dat tijdens ons clubweekend in 2011 gedemonstreerd. Of ze moeten er weer mee gestopt zijn, dat kan ook natuurlijk.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal