Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer voor rond te trekken  (gelezen 37430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #75 Gepost op: augustus 29, 2013, 11:04:40 pm »

Vreemd, bij mijn weten was dat gewoon leverbaar; maar ik zie het inderdaad niet meer op de prijslijst staan.


Ik zou zeggen: volg je hart en ga voor een Cocoon
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #76 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:01:01 am »

Hoi Nielp en Nunogconway,hebt gisteren bij Aart kok gevraagd de verkoopster zij dat ze er mee gestopt zij dat het niet werkte. Staat inderdaad ook niet op de prijslijst. Dit is voor mij ook een rede om niet voor de CC te gaan. Maar het isen blijft een mooie trailler en zeer snel voor op te zetten, voordeel hardtop deksel, mooie keuken met alles er op en eraan.

Na eennacht slapen, heb ik toch wel een beslising genomen. Hoemooie ik detrailer van deLivingstone ook vindt beter en mooier en veel meer ruimte dan de Cocoon. Ga ik toch op zoek naar een 2e hands Cocoon. Rede de mooiere tenten het belangrijkste julliegebruiks ervarring, het sneller en gemakkelijker op zetten van de Cocoon, zelfs eigenaars van de Livingstone hebben mij hier op gewezen. Dus de zoek tocht gaat beginnen. 2 dingen zijn een must, Pack en Go en Airco. En toch een XL na de demonstratiegisteren bij HK.

Zojuist een bodgedaan opeen Cocoon met alles er op en er aan, wel geen MTT.
: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m710871259-holtkamper-cocoon-xl-membrane-airco.html
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #77 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:12:25 am »

@raymond12
Goed verhaal
De 3Dog waren we idd nog even vergeten, dan kan je ook nog bij de Relax wagens kijken.
Overigens las ik dat je bij HK vergeten was om bij de Kyte te kijken :J.

Maar ik hoor uit je verhaal dat je eigenlijk wel de cocoon wilt.
ik zou idd ook lekker je hart volgen en die gene kiezen die je wilde.

Ik was bij de kyte ook zo van pffff wat duur.
Maar dat doet maar even pijn en ben achteraf er heel blij mee.
Overigens was dat de enige twijfel (bij mij dan) om niet voor de kyte te kiezen.

Je denkt dat de kyte niet sneller is dan een livingstone, ik denk helemaal compleet is de kyte sneller.
Bij de kyte maakt het niet uit je zet hem altijd compleet op hooguit wat minder haringen erin.
Leefruimte is zat binnen (XL dan), voor de rest onder de giga luifel.
Wij hebben in het voor seizoen de voorwand er soms in als het fris is en kunnen dan nog steeds onder de luifel zitten maar zitten dan ook wel eens binnen met kacheltje aan.

Heb je ook goed naar de sta hoogte gekeken (weet zo nog niet wat je lengte was).

suc6 met je keuze iig

EDIT:
Hoi Nielp en Nunogconway,hebt gisteren bij Aart kok gevraagd de verkoopster zij dat ze er mee gestopt zij dat het niet werkte. Staat inderdaad ook niet op de prijslijst. Dit is voor mij ook een rede om niet voor de CC te gaan. Maar het isen blijft een mooie trailler en zeer snel voor op te zetten, voordeel hardtop deksel, mooie keuken met alles er op en eraan.

Na eennacht slapen, heb ik toch wel een beslising genomen. Hoemooie ik detrailer van deLivingstone ook vindt beter en mooier en veel meer ruimte dan de Cocoon. Ga ik toch op zoek naar een 2e hands Cocoon. Rede de mooiere tenten het belangrijkste julliegebruiks ervarring, het sneller en gemakkelijker op zetten van de Cocoon, zelfs eigenaars van de Livingstone hebben mij hier op gewezen. Dus de zoek tocht gaat beginnen. 2 dingen zijn een must, Pack en Go en Airco. En toch een XL na de demonstratiegisteren bij HK.

Zojuist een bodgedaan opeen Cocoon met alles er op en er aan, wel geen MTT.
: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m710871259-holtkamper-cocoon-xl-membrane-airco.html
je had tussendoor al gepost.
goede keuze hoor.
en complete wagen waarop je bied.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 10:15:24 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #78 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:54:24 am »

mooie wagen, ben vooral benieuwd naar die 5 delige voorwanden set (voor afsluitel luifel) welke ze vermelden.
Weet iemand of dat ooit door HK zelf is aangeboden?
Gelogd
live life outdoors

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #79 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:56:37 am »

Hoi Nielp en Nunogconway,hebt gisteren bij Aart kok gevraagd de verkoopster zij dat ze er mee gestopt zij dat het niet werkte. Staat inderdaad ook niet op de prijslijst. Dit is voor mij ook een rede om niet voor de CC te gaan. Maar het isen blijft een mooie trailler en zeer snel voor op te zetten, voordeel hardtop deksel, mooie keuken met alles er op en eraan.

Na eennacht slapen, heb ik toch wel een beslising genomen. Hoemooie ik detrailer van deLivingstone ook vindt beter en mooier en veel meer ruimte dan de Cocoon. Ga ik toch op zoek naar een 2e hands Cocoon. Rede de mooiere tenten het belangrijkste julliegebruiks ervarring, het sneller en gemakkelijker op zetten van de Cocoon, zelfs eigenaars van de Livingstone hebben mij hier op gewezen. Dus de zoek tocht gaat beginnen. 2 dingen zijn een must, Pack en Go en Airco. En toch een XL na de demonstratiegisteren bij HK.

Zojuist een bodgedaan opeen Cocoon met alles er op en er aan, wel geen MTT.
: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m710871259-holtkamper-cocoon-xl-membrane-airco.html

Zat er al in jou keuze...... :)

bij deze uitvoering waar je op hebt geboden hoef je slechts de tentbak te verplaatsen en de fietsen op het rek.
Echter het rek op en afhalen moet je bij je opzettijd tellen, dan heb je alsnog een "trage" bouwwagen. ::)

suuces en hopen dat je dit jaar nog mee weg kunt  :J
Gelogd

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #80 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:59:26 am »

Raymond,
Wij hebben 8 jaar een Cocoon XL gehad en hebben nu onze zinnen gezet op een Riverlodge. Qua model vergelijkbaar maar voor ons is de afsluitbare voorwand (ook te gebruiken als verlengde luifel) echt een pré. Daarnaast hebben wij mindere ervaringen met de kwaliteit van het tentdoek van HK. Ik heb nu (tijdelijk) een Zambezi Original gehad en de kwaliteit straalt van die hele wagen af. Dat is toch nog even een niveautje hoger dan de HK. Alles is driedubbel doorgestikt en de gebogen gestikte ritsen zijn echt een plaatje om te zien. Vakmanschap!

Je stelt als eis een pack 'n Go. Dat is zeker een pré, maar ook bij een Zambezi Original en een CC kan je binnen 30 seconden bij de bagageruimte. Het moet dan wel droog zijn en je moet de ruimte voor de deur hebben om 'm open te klappen.

14K voor een Livingstone is veel geld. Welke opties wil je daar allemaal nog bij? Wij komen met achtertent, voorwand, windschermen en koelkast op 12 uit (kuipzeil=standaard korting) en dan vinden wij 'm ook heel compleet.

Succes met de keuze.

p.s. wij zijn er in mei geweest en ook toen liep de Livingstone erg goed en hadden ze er nog precies één over. Toeval?


Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #81 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:59:34 am »

mooie wagen, ben vooral benieuwd naar die 5 delige voorwanden set (voor afsluitel luifel) welke ze vermelden.
Weet iemand of dat ooit door HK zelf is aangeboden?

Heeft HK inderdaad in assortiment gehad, echter niet meer leverbaar.
Deze uitvoering was niet inritsbaar en sloot niet strak af.

Dit was voor mij de rede om via tent-attelier zelf een laten maken, die ingeritst gaat worden en stormvast is.
Gelogd

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #82 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:05:56 am »

mooie wagen, ben vooral benieuwd naar die 5 delige voorwanden set (voor afsluitel luifel) welke ze vermelden.
Weet iemand of dat ooit door HK zelf is aangeboden?

Wij hebben die 5-delige voorwand gehad. Hij is multifunctioneel. Door de vijf losse taartpunten, zowel als windscherm als verlengde luifel te gebruiken maar eigenlijk nooit als volledige voorwand ingezet. Hij is   idd niet wind/waterdicht aan de bovenkant en er zitten geen ramen in wat het wel erg ongezellig maakt.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 12:25:15 pm door barryvl »
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #83 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:04:27 pm »

Nou even reageren op jullie reactie.
Spikehome, zeker naar de Kyte gekeken het is absoluut de mooiste. Maar ook de Aero is mooie. De sta hoogte van de Livingstone is voor mij geen probleem (181). Zoals als ik in het begin ook vertelde blijf ik maar gemideld 3 dagen opeen camping en trek ik verder, dus sen opzetten en afbreken is wel belangrijk daar ook de keuze Cocoon. Mocht ik de Cocoon kopen waar ik op heb geboden (nog geen reactie van de verkoper, ik heb hem wel gemaild) Ga ik het zelfde doen als Retteketed bak draaien en chasie verlengen, dan heb ik dat fietsen rek niet nodig, en een klus die ik makkelijk zelf kan doen.

De Livingstone heb ik gisteren heel goed bekeken en het is een hele mooie tent trailer, ook dat je de luifel voor dicht kunt maken heeft voordelen met slecht weer. Hoe kom ik aan ?14.  Ik had de voorwand,opobergschort,kuipzeil,windschermen, achtertent,zijluifel,grootbed,wagenschort, ijskast en montagekosten. Over het Tent doek zij Aart Kok dat het Ten cate doek is de zwaarste kwaliteit, zelfde wat HK heeft. Ik vindt het doek van HK echter dikker aanvoelen, kan mij natuurlijk vergissen. Het doek van de nieuwe Aero zit meer kunstof in en droogt hier door sneller op en wellicht een langere levensduur zo vertelde HK. Tja de Livingstone wordt het dus toch niet, ook al is de trailer op zich beter dan de Cocoon. Ik heb gisteren de River Lodge  (tent hetzelfde als de Livingstone) opgezet en afgebroken je moet het eigenlijk met  2 doen gaat wel alleen, is bewerkelijker dan de Cocoon die je makkelijk alleen kunt op zetten. Eerst heeft een medewerker van HK hem opgezet en afgebroken daarna ik zelf.En het systeem is veel makkelijker dan wat ik met mijn oude Cocoon 2 stokken in de binnen tent moest plaatsen, en je hebt geen ruimte verlies meer.  En ik ben er met eens dat een zambezi original nog sneler is en makkelijker, maar dit geldt ook voor de Flyer en de Spacer als je de basis tent opbouwt. Keuze is gemaakt nu maar afwachten, vindt mijn bod van ?9000,--ook het max voor die Cocoon toch al 5 jaar oud.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #84 Gepost op: augustus 30, 2013, 02:07:21 pm »

Over het Tent doek zij Aart Kok dat het Ten cate doek is de zwaarste kwaliteit, zelfde wat HK heeft. Ik vindt het doek van HK echter dikker aanvoelen, kan mij natuurlijk vergissen. Het doek van de nieuwe Aero zit meer kunstof in en droogt hier door sneller op en wellicht een langere levensduur zo vertelde HK.
Voor de diverse leveranciers geldt natuurlijk "wij van wc eend adviseren wc eend". Er rijden  voldoende  vouwwagens van twintig, dertig jaar oud rond met ouderwets doek die nog prima functioneren...
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #85 Gepost op: september 03, 2013, 06:25:39 pm »

even de stand van zaken. Ik had een bod gedaan (donderdag ?9) op deze Cocoon. http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m710871259-holtkamper-cocoon-xl-membrane-airco.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Verschilende mails gestuurd eigenaar reageert nergens op. Ook op de vraag wat hij dan wel voor prijs wil hebben geen antwoord. Dit spelletje gaat al vanaf donderdag, en hij probeert zo de prijs om hoog te drijven, dat hij een goede prijs wil hebben terecht maar je kunt wel reageren op iemands vragen en wellicht was ik er dan met hem uitgekomen ook al vraagt hij ?10. Gisteren heeft iemand ?9,1 geboden en ik heb mijn bod ingetroken omdat ik geen zin heb in dit spelletje. Mischien moet ik dadelijk eens ?12 bieden dan zal hij wellicht meteen reageren, en ik hem zijn spelletje spelen en niet reageren :) Dit is natuurlijk kinderachtig.

Dus gestopt met de Cocoon op dit ogenblik en er staat er geen met een pack go wat ik wel graag bij een Cocoon wil. Dus verder op MP gekeken en zag een mooie Spacer van 2012 Airco , wat ik voor een hele mooie prijs kan hebben. Zonder keuken, die maak ik welzelf van een Allu box en fietsen kunnen boven op de imperiaal, staan hier hele mooie tips op het forum hoe je dit kunt maken. Adventure tent kopen voor mijn zoon en nog zon plastic overdak en klaar. Dan heb ik wel niet het mooiste model van HK maar wel een super handige en snellere opzetter (basis tent ).
Ik zal er nog een nacht over slapen,zeker na het geval met de cocoon :(.
De Spacer verkoper reageerde wel meteen op mijn vragen en deed een heel mooie aanbod, nu licht het aan mij ja of nee.

































Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #86 Gepost op: september 03, 2013, 06:29:11 pm »

Lastig idd op marktplaats.
Snap wel dat je zo een hoog mogelijke prijs wilt krijgen als je hem verkoopt.
Maar even reageren mag wel.

Ben benieuwd wat er gaat komen/gebeuren.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

raymond12

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #87 Gepost op: september 03, 2013, 06:34:13 pm »

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m705326266-holtkamper-spacer-membrane-2012.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr  Dit is waar ik op heb geboden. Zijn er nog op of aanmerkingen waar ik op moet letten bij deze trailler. Dan hoor ik het graag.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #88 Gepost op: september 04, 2013, 09:29:19 am »

Enkele aandachtspuntjes:

Er zit geen imperiaal op deze spacer dus ofwel moet je er nog een laten (500?)op zette ofwel moet je gaan voor de oplossing die tom gaf ivm de dakdragers van het merk Atera (210?) iets omslachtiger op en af te halen als ik het goed begreep).
Het is een combinatiemodel! Dwz dat het een samengesteld pakket is tent en wagen zijn niet van hetzelfde jaar tent kan ouder zijn, bak kan ouder zijn, zou normaal op de oorspronkelijke factuur moeten staan, let daar op! Vak kan je deze bij Hk zelf ook voor een leuke prijs kopen. Maw 2012 zegt in dit geval niets.
Als je dan nog een adventure tent gaat bijkopen, die toch ook nog wel wat kost, dan staat er nog een mooie complete voor 10.000? op Mp ook.
Op de foto zie ik de airco opstelling niet?

Heel eerlijk, ik zou er niet voor gaan...

Heel persoonlijk, ik zie veel leukere spacers op MP dan deze :X [/url]http://link.marktplaats.nl/703621346[/url] misschien wat ouder volgens mij een volledige wagen die nog jaren mee kan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
tenttrailer voor rond te trekken
« Reactie #89 Gepost op: september 04, 2013, 10:49:37 am »

Ik ken deze wagen niet, maar op foto 3 zie je aan de ritsen dat het membrane dak aanwezig is.
Je kunt altijd kijken naar mijn idee, dan krijg je er wel een gevoel bij. Ziet er volgens mij niet slecht uit.

Gezien je verhaal lijn heb je genoeg kennis in huis om te bepalen of het klopt ja of nee.
Echter als je hart ligt bij een Cocoon, waarom niet wachten? Of ga je nog kamperen dit jaar?
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal