Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen met voldoende opbergruimte  (gelezen 6931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Gepost op: augustus 24, 2013, 06:56:55 am »

We zijn op zoek naar de ideale vouwwagen. Omdat wij als groot gezin (5personen) aardig wat mee moeten zeulen vroeg ik mij af in welke vouwwagen je het meest aan bagage kan meenemen? We zijn erg fan van het merk Cabanon. Maar het valt me op dat je bij het ene model meer mee kan nemen als extra bagage onder de bedden dan de ander. B.v. bij Odysee zie je dat er veel manden in het centrum van de vouwwagen mee kunnen. Mijn vraag is, in welk merk merk/model vouwwagen kun je het meeste meenemen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:28:32 pm »

ik heb je vraag even gesplitst van het andere topic :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2013, 07:04:50 am »

Volgens mij heeft de Zambezi, Livingstone en kyte allemaal een bagage ruimte vasn 1500l.
Ik weet niet hoe het met de Zambezi of livinstoine is.
Maar bij de kyte kan je onder het zeil nog ladingen spullen kwijt, ook kan er op de dissel een kist geplaatst worden dus ruimte zat met een kyte.
Al krijg je natuurlijk alles vol.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hanneke

  • Gast
vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2013, 08:14:21 pm »

We hebben een zambezi riverlodge met een bagageruimte van 1500liter. Hier kan veel (haast teveel ;-)) in! Het enige wat bij ons in de auto gaat zijn de kussens (4x) toilettassen, schoenen, tas met eten en een tas met 'o-ja-dat-moest-ook-nog-mee'. Alles onder het dekzeil vd achterbak (mondeo station). Onze buren hebben een relaxx-tenttrailer en daar kan ook gigantisch veel in! (Zonder keuken (die gaat bij het inklappen in de trailer) meer dan de zambakkie!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2013, 09:43:40 am »

We hebben een zambezi riverlodge met een bagageruimte van 1500liter. Hier kan veel (haast teveel ;-)) in! Het enige wat bij ons in de auto gaat zijn de kussens (4x) toilettassen, schoenen, tas met eten en een tas met 'o-ja-dat-moest-ook-nog-mee'. Alles onder het dekzeil vd achterbak (mondeo station). Onze buren hebben een relaxx-tenttrailer en daar kan ook gigantisch veel in! (Zonder keuken (die gaat bij het inklappen in de trailer) meer dan de zambakkie!
haast teveel?
ik krijg het altijd zonder problemen vol.

Maar ik had nog de opmerking geplaatst of er onder het dekzeil nog spullen kunnen?
is dat zo?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:32:41 pm »

Ik durf wel te beweren dat qua zooi meenemen een Roadmaster onovertroffen is. Zeker als je een versie zonder bankjes neemt.
Volgens mij heb je dan 1200 liter in de wagen + een hele grote disselbak+ een ruime keuken. En dan kun je bovenop nog enorm veel zooi meenemen. Dit jaar hadden we 3 surfplanken, 2 fietsen en 3 kinderfietsen bovenop. En dan nog een paar gieken en zeilen er tussen.

Maar pas op,  als je 3 campings aan wilt doen is zoveel spullen meenemen niet echt een aanrader. Je bent dan meer tijd kwijt met alles inpakken en in/op laden dan met klappen.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2013, 10:17:50 am »

Bedankt voor jullie info. We zijn op dit moment erg fan van de Kariba en Kavango. Zijn deze qua bergruimte vergelijkbaar met de Zambezi?
Gelogd

raymond12

  • Gast
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2013, 07:09:45 pm »

Zambezi 1500 en kariba en kavango 1200
Gelogd

Hanneke

  • Gast
vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2013, 05:50:03 pm »



Maar ik had nog de opmerking geplaatst of er onder het dekzeil nog spullen kunnen?
is dat zo?

Ja maar niet veel....we laten het dekbed erop en soms de kussens. Aangezien wij vaak de luifel en de kuip eraan laten, zit het gauw vol.
Dat is echt een nadeel vd ZRL...het dekzeil had wel wat ruimer gemogen, al was het alleen al om hem makkelijker dicht te ritsen (zeker als de tent nat is)

Maar eh...de zambezi original heeft minder dan 1500 liter laatvermogen spike! Ruimte onder het bed is 17cm lager dan bij de ZRL
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2013, 11:35:23 am »

Ja maar niet veel....we laten het dekbed erop en soms de kussens. Aangezien wij vaak de luifel en de kuip eraan laten, zit het gauw vol.
Dat is echt een nadeel vd ZRL...het dekzeil had wel wat ruimer gemogen, al was het alleen al om hem makkelijker dicht te ritsen (zeker als de tent nat is)

Maar eh...de zambezi original heeft minder dan 1500 liter laatvermogen spike! Ruimte onder het bed is 17cm lager dan bij de ZRL
bedankt was FF benieuwd erna.
Wij laten op bed het beddengoed liggen, kussens, beddengoed van onze zoon, maar onder het zeil ligt dan nog het grondzeil en 2 stoelen maar er is dan nog ruimte zat.
En ook 1500L bagage maar heb geen moeite om het vol te krijgen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

H Poulssen

  • Gast
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2013, 08:19:19 am »

De Zambezi heeft inderdaad 1500 liter bagageruimte. Dan laten wij ook de slaapzak op het bed liggen en onder de lattenbodem klemmen we een slaapmatje. Daarnaast hebben wij onder het deksel ook nog 4 stoelen (2 standaard lafuma klapstoelen en 2 platte strandstoelen), een tafel, parasol (uitgeklapt diameter 2.7 meter), tentstokken, 25 meter stroomkabel liggen. In het kofferbak van de stationwagen hebben we een vouwkratje met schoenen, grote sporttas met handdoeken, een slaapmatje, boodschappentas met etenswaren voor onderweg, Sporttas met de kleren van een van de kinderen.

Niet te vergeten dat de tentluifel gewoon aangeritst word gelaten en zo mee wordt ingepakt. Het deksel sluit altijd zonder morren, hangen of wurgen. :K
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2013, 10:16:17 am »

Ik ken niet alle Aart Kok vw.
Maar zijn de bovengenoemde wel ruim genoeg opgezet?
5- persoons gezin moet je aardig wat ruimt/slaapplaatsen hebben.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

H Poulssen

  • Gast
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2013, 11:02:41 am »

Bij de Zambezi Original heb je dan een extra kindertent die je aan de wagen kunt maken. Een andere oplossing is het stapelbed maar dan is et wel "een volle bak". Bij ons wilden de kinderen al toen ze 9 waren in hun eigen tentje slapen.

Het blijft met zo'n dure snelklapper altijd een overweging. Wil je snel opzetten en mobiel zijn dan zet je ook weinig op ....wil je daarentegen vakanties waar je langer op een vaste plek blijft staan dan is meer ruimte prettig. Dit is natuurlijk ieders eigen keuze. 
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2013, 07:22:10 am »

1500 liter opbergruimte is inderdaad erg veel! Klopt het dat de Zambezi niet voorzien is van een inritsbaar grondzeil? En is dit niet een heel belangrijk nadeel?
We vinden op de dit moment de Kavango het aantrekkelijkst in diverse opzichten. Is de 1200 liter opbergruimte genoeg voor een gezin van 5? We nemen altijd aardig wat zooi mee en uiteraard, maar dat moeten we nog uitzoeken, moeten er ligstoelen mee en een tafel met stoelen om van te eten.
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: vouwwagen met voldoende opbergruimte
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2013, 07:26:15 am »

Wij hebben als optie een inritsbaar grondzeil gekocht ....nooit gebruikt ! Wij gaan doorgaans naar warme landen en hebben dan zo' n rubberachtig gronddoek mee. Werkt prima...ook als het dan al eens regent.

Wij hebben ook 4 Lafuma "eetstoelen" en twee ligstoelen mee...allemaal in de Zambezi.
Of de opbergruimte van de Kavango genoeg is hangt af wat je allemaal meeneemt ! Je geeft zelf als eis op dat je graag veel meeneemt maar toch een paar maal wilt verplaatsen. In eerdere berichten zag ik dat je kinderen al wat ouder zijn...dus een zwembroek en zon is genoeg...toch ?  ;)
Veel meenemen is prima maar alles wat je uitstalt moet weer worden opgeborgen en daar gaat het meeste tijd in zitten.

Hoe ga je nu op  vakantie? Dan is het makkelijker om te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2013, 07:39:39 am door H Poulssen »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal