Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Mercury of Manga?  (gelezen 10644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Mercury of Manga?
« Gepost op: oktober 06, 2013, 09:49:59 pm »

Hai iedereen

Wij zijn heel erg aan het twijfelen tussen de Manga en de Mercury.
De manga en mercury gebruikers, kunnen jullie plus en minpunten opnoemen van jullie wagen?
En de niet manga of mercury gebruikers, wat zouden jullie kiezen, en waarom?

Iig alvast heel erg bedankt voor jullie moeite om te antwoorden :-)

Ps hoe lang is de levertijd?





Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2013, 09:56:59 pm »

Hoi Petra,

Dan ga ik je toch de vraag stellen wat je belangrijk vindt aan de vw? Wil je veel binnenruimte (Mercury) of juist iets minder? Hou rekening met de totale lengte van de vw. Vooral de Mercury is vanaf de dissel tot luifel een flinke lengte. Wij hebben ook naar beide modellen gekeken. Mooie wagens maar voor ons toch afgevallen vanwege mogelijkheden ventilatie, grootte etc.
Zet eerst je wensen op papier en ga dan kijken.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:05:11 pm »

Dat weet ik juist niet, als we de manga gaan nemen, krijgen we dan spijt omdat hij te klein is?
Of krijgen we spijt bij de mercury omdat we moeilijk op een staanplaats passen?
Sowieso willen voor zon vakanties gaan, dus we gaan er wel van uit dat je niet bivakkeert in je voortent.

Wat is ook beter/makkelijker een vast grondzeil of een die je moet inritsen?

Eigenlijk zijn dat de grote vragen voor me.

Wat bedoel je met ventilatie?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:15:08 pm »

Ik denk niet dat hier iemand op het forum is die je kan weerhouden van het krijgen van spijt. Ik denk wel dat we vragen kunnen beantwoorden, als je aangeeft wat je situatie is. Heb je een groot gezin? Heb je behoefte aan ruimte als je binnen moet zitten? Denk je dat je alleen naar Zuid-Frankrijk gaat? Hoe vaak heb je dan slecht weer en heb je dan die ene keer ruimte nodig of niet?
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:17:31 pm »

De punten die je noemt zijn toch wel essentieel. Ik zou eerst eens in een winkel naar wat modellen gaan kijken en een lijstje maken van de eigenschappen van de wagens die je aanspreken. Daarnaast je wensenlijstje en je komt een heel eind.
Succes met kiezen, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden ;)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:24:17 pm »

Welkom hier!

Wij hebben de Mercury gehad. Hele fijne wagen voor een wat langer verblijft op 1 camping en als je voldoende ruimte hebt (reserveren).
Plus was het uiterlijk, het destijds (ten cate allseason) zeer goede doek en het lichte gewicht van zowel kar als het de stokken voor de voortent. Ook het kuipzeil zouden we nooit meer willen missen.

De lengte van de Mercury zal je echter vroeg of laat een keer problemen bezorgen. Vanwege de grote losse voortent was rondtrekken voor ons niet heel aantrekkelijk. Reserveren was ook een eis en de Italiaanse campings vielen af.. Op de bonnefooi hebben we meerdere campings moeten laten schieten vanwege de grootte van de plekken.

Reserveer je toch (keuze voor grote plekken) en ben je van plan niet meer dan 2 campings te bezoeken in een vakantie dan is de mercury een prima wagen. Kijk ook naar de optie van de luxe luifel als je voor deze wagen kiest. Dit maakt je wat flexibeler, doch met minder comfort.

Wij lieten ons destijds bij de keuze voor deze wagen vooral leiden door het uiterlijk en zonder echt na te denken wat we aan wensen hadden. Logisch ook want het was de eerste wagen. Wij kenden toen dit forum nog niet :#
Zet goed je wensen op een rij. Er is hiervoor genoeg op dit forum te vinden!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:40:02 pm »

We zijn bij de Wit geweest.

 Onze vakanties zullen voor de lange vakanties Spanje of Italie zijn, dat zijn onze favo landen.
En aangezien we dadelijk een vw gaan hebben willen we ook korte trips gaan doen, maar we weten nog niet hoe, wat, waar enzo

Toen we bij de Wit waten en als laatste de Manga zagen (einde vd cabanon reeks), vonden we hem klein. Maar nu thuis vragen we ons af, is ie wel klein? Of vonden we hem klein doordat we hem als laatste bekeken?

Wat ik me dus ook afvraag, is dat kuipzeil, bij de ene is ie los en bij de andere is ie vast. What's the difference???

Voor de verdere rest vind ik het wel moeilijk om een wensenlijstje te bedenken, het wordt onze eerste VW.
De reden dat we een VW willen is: we willen iets van ons zelf, dus geen huur accomodaties meer.
Een tent is niks voor mijn rug, laag op de grond slapen is niks. En een bed met een lattenbodem is een must.
Een caravan lijkt mij voor ons overbodig, ik wil niet zitten in mijn caravan en ik wil niet koken in mijn caravan. Alleen dus slapen.
Antwoord voor ons is: een vouwwagen. Daarbij heb ik super gave herinneringen van vroeger.

Dan kwam voor ons het uiterlijk, het wauw gevoel hebben, dat is dus sowieso een tunnel model. En de cabanon ziet er degelijk uit.

Ik moet zeggen dat wij gewend zijn aan ruimte, we hebben een lekker groot huis. Maar in de zomer vind je ons niet binnen. Alleen om te slapen, that's it.


Moeilijk moeilijk..
Nogmaals dat kuipzeil, daar ben ik errug benieuwd naar...
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2013, 10:41:49 pm door PetraL »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:48:29 pm »

Wat ik me dus ook afvraag, is dat kuipzeil, bij de ene is ie los en bij de andere is ie vast. What's the difference???
....
Nogmaals dat kuipzeil, daar ben ik errug benieuwd naar...
Ik had geen idee dat bij de Manga het een vast kuipzeil is. Wat is het verschil? Dat je de ene er niet in moet ritsen, dat scheelt wat tijd. Maar wie weet kost het weer extra tijd omdat je het moeilijker goed neer legt. Maar dat zou een Manga eigenaar moeten aangeven. Het aanritsen is niet echt moeilijk.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:56:06 pm »

Ok thnx
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 07, 2013, 07:16:41 am »

Ik zou voor een inritsbare gaan...veel makkelijker schoonmaken..Wij hebben nu een vaste en het is gewoon wat meer behelpen en lastiger.
Je kan moeilijk met een lekker soppie in de weer gaan.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2013, 07:28:11 am »

Hallo,
Ook wij waren nieuw in het klapper-land. Hebben toen (vorig Jaar) een redelijk oude maar nog wel goede vouwwagen gekocht. Dit jaar totaal bijna 6 weken gebruikt. Op deze wijze leer je door je eigen ervaringen wel wat de beste vouwwagen is binnen je doel en wensen. We gaan er nu zelfs vanuit ook nog even met de huidige te doen, kwaliteit van onze vw "runner" is immers nog prima.

Veel succes met jullie zoektocht..
gr John
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:12:47 am »


Wat bedoel je met ventilatie?

Voor ons is de Manga afgevallen omdat ie weinig mogelijkheden tot ventilatie heeft. Alleen de voorzijde en achter in de slaapruimte. Dat vind ik, zeker in warme landen, te weinig. De Mercury heeft meer mogelijkheden geloof ik ivm de keukenuitbouw.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 07, 2013, 07:55:33 pm »

Ik ben eruit, het wordt de mercury. Dat met de staanplaatsen, nou ja we zien wel. Tenslotte is de manga slechts 80 cm kleiner.
Het kuipzeil en verluchting hebben de doorslag gegeven.

Thnx allemaal voor jullie adviezen en het meedenken.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:37:48 pm »

Probeer bij de aanschaf ook de luxe luifel te bedingen... Heb je veel plezier van...
Wij hebben bewust voor de manga gekozen vanwege de kleine bak...
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Mercury of Manga?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 07, 2013, 09:02:19 pm »

De luxe luifel is die enkel te gebruiken ipv voortent?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal