Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?  (gelezen 11640 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sophiedegroot

  • Gast

Beste forumleden,

Wij zijn een jong gezin en hebben twee kinderen van 2 en 5 jaar. Het lijkt ons super om te gaan kamperen met een vouwwagen.
Dat zal dan onze introductie zijn in deze 'nieuwe wereld'. Aangezien wij beiden twee linker handen hebben zijn wij op zoek naar een snelle opzetter. Helaas is ons budget niet zo groot, max 1500 euro dus de mogelijkheden zijn helaas beperkt.
Maar we laten ons toch niet weerhouden om wat te zoeken zodat we van de zomer toch met een vouwwagen op vakantie kunnen.

Na uitgebreid dit forum gezocht te hebben en gezien ons budget moeten we volgens mij op zoek naar een Trigano Odyssee, een jamet jametic, Camplet concorde / Royal of een Cabanon? Ik hoop dat iemand ons hierbij wil helpen in onze zoektocht. Enige wat we graag willen is dat de kinderen apart slapen dus bijvoorbeeld in een ondertentje of een camplet royal met uitbouw.

Alvast ontzettend bedankt voor de adviezen en tips!
 
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2014, 09:43:11 pm »

Ik zou met zo'n budget eerder op prijs gaan zoeken op marktplaats en dan kijken of je het wat vind.


Wil je alleen een snelle klapper omdat jullie "niet zo hamdig" zijn, of ga je rondtrekken?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2014, 10:08:19 pm »

Welkom!

Ik begrijp dat een snelle opzetter jullie sterke voorkeur heeft. Daarmee wordt de keuze wat beperkter gezien jullie budget, omdat de snelle opzetters met name opkwamen in recentere jaren daarom niet binnen jullie budget passen. Persoonlijk denk ik dat met een gezin van 4 de trigano het beste bij jullie past: (redelijk) snel en toch voldoende opbergruimte. De camplet moet is zeer compact, maar daarmee is de opbergruimte ook beperkt.

een paar mogelijke kandidaten?
http://link.marktplaats.nl/758508941
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/trigano-odyssee-2001-137913580.html
http://link.marktplaats.nl/767860418
http://link.marktplaats.nl/751602040
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2014, 08:05:21 am »

Hoe gingen jullie met de jonge kinderen eerste op vakantie?

Zonder de Camplet tekort te doen vind ik hem persoonlijk niet echt geschikt voor een gezin met 2 jonge kinderen. Maar het is maar net wat je zoekt en/of gewend bent. Er zijn ook gezinnen die er met kleine tentjes op uit trekken, en die vinden een Camplet nog ruim en luxe. Naar mijn mening is het een ideale wagen voor 2 personen. Met een extra cabine is dat voor een deel opgelost, maar je zou er natuurlijk ook een los tentje bij kunnen plaatsen.

Het grote voordeel: Hij staat echt in een paar tellen en je kunt er weinig aan fout doen, daarnaast gaf die dichte polyester bak mij altijd een heel zeker gevoel (en hij ziet er achter de auto super uit en het is een lichte wagen)

Wij hadden met onze Camplet 2 irritante zaken: de keuken los en met name weer vast maken ging niet altijd even soepel en de 'matrasjes' waren aan de dunne kant. Onder die 'matrasjes' zou je inflatebles kunnen leggen; dat gedoe met die keuken is een kwestie van geduld.

Op de foto van http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m767860418-camplet-royal.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 zie je dat ze er een dik matras in hebben gelegd. Als  dat echt aan matras is i.p.v. een luchtbed dan kost dat wel veel bagageruimte. (Op de foto's zie deze er overigens ook nog mooi uit)

In ieder geval succes met de zoektocht!
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2014, 08:11:19 am door nunogconway »
Gelogd

sophiedegroot

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2014, 10:46:26 am »

Beste Forumleden,

Bedankt voor jullie reacties! Ontzettend fijn dat jullie willen meedenken.
Voorheen hadden we tenten van bijv. vacansoleil of een stacaravan. Willen meer de vrijheid en wel het kampeergevoel dus daarom
willen we heel graag een vouwwagen aanschaffen.
Als ik jullie adviezen zo zie zou mijn voorkeur ook gaan naar de Trigano Odyssee.
De linken die jullie stuurden had ik ook gezien. Maar toch bedankt.
het zou het mooiste zijn als iemand alles weg doet inclusief inboedel maar dan zitten we vrees ik in de verkeerde tijd!
Hadden we afgelopen september moeten kijken.
laatste vraag: Ik zag ook nog een cabanon. Welke zouden jullie adviseren voor ons? de odyssee of een cabanon qua grootte en gebruiksgemak?
Alvast bedankt!!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2014, 02:31:05 pm »

Hou ook nog de Jametic in gedachte, in principe dezelfde wagen als de Odyssee. Wel even kijken of hij een 2e bed heeft, of zithoekje.
Een complete inboedel kun je ook op marktplaats nog zoeken. Nieuw hoeft het ook niet duur te zijn. Je hoeft geen echt campingservies te kopen. Kijk eens bij de Xenos, Wibra etc. Wij hebben ook bekers, bakjes en bordjes van de Ikea. 6 voor 1 euro. Bestek komt daar ook vandaan.
Stoelen zijn altijd wel op marktplaats te vinden, of bij de Action. Als bij de aankoop van je vouwwagen rekening houdt met een reservering in je budget voor je benodigde spullen, moet dat goed te doen zijn. Ook voor je budget van 1500 euro.

Succes met je zoektocht
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2014, 04:52:31 pm »

Welk type cabanon zag je? Cabanon timmert de laatste jaren flink aan de weg maar ik ken eigenlijk geen oudere snelklappers. Wij hebben al jaren een odyssee en die bevalt erg goed. Ik heb zelf de indruk dat je juist in het voorjaar de meeste handel ziet, men denkt nu na over de vakantie en of het weer de vouwwagen gaat worden. De winter is in ieder geval altijd erg rustig.


Gelogd

sophiedegroot

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2014, 12:27:17 pm »

Beste Forumleden,

Ik zie op marktplaats een Holtkamper Flyer uit 1990 voor 1500,-.
Zou dat een goede optie zijn? (Mijn man is wel 1.89 lang)
Of toch wachten op een geschikte Odyssee?
Ik hoor het graag!
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2014, 01:25:57 pm »

Wij (gezin met twee jonge kinderen) hebben een Flyer uit 1990 en bij mij gaat het prima (ik ben 1.85). De lengte van de slaapplek is 210cm, breedte 140cm.
Hij zet snel op, zie de filmpjes op internet, wij hebben tussen aankomen rijden op de staplek en opgezet staan nog geen half uur nodig :K
Daarna heb je natuurlijk wel het uitpakken en netjes maken, dat duurt ook nog aardig wat tijd en daar moet je wel rekening mee houden.

Het slaapgedeelte van de Flyer is overigens een matrasje (12cm of zo) op een houten plank (de uitschuifbare la). Dat slaapt beroerd voor volwassenen, dus wij hebben er een Froli systeem in gezet. Dat werkt perfect. De kinderen slapen met z'n tweeën op een luchtbed op het deksel.

Mocht je gaan kijken bij de Flyer moet je naast je eigen boerenverstand gebruiken ook in ieder geval letten op het tentdoek bij de hoeken van de schuifla en het dak van de voortent (scheurgevoelig), op de staat van de binnentent (verouderd) en op het deksel (vocht erin). Als dat allemaal op orde is heb je waarschijnlijk een goede te pakken, anders heb je toch wel veel risico op problemen met je vakanties en is verder kijken misschien beter.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2014, 01:32:39 pm »

Ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar neem zeker de tips van Alexander aan.
Er staat bij dat er onderdelen gerepareerd moeten worden en vervolgens lees ik alleen iets over de keuken. Misschien handig eerst een mail te sturen met vragen daarover?

Succes
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2014, 01:42:41 pm »

Inderdaad goed doorvragen. Zonde als je ook nog eens 25 euro moet betalen, en dan blijkt dat er nog meer mis mee is.
Hou wel in de gaten dat hier dus geen kampeeruitrusting bij zit. (Ik begreep dat je budget 1500 euro was voor alles) Door enthousiasme kun je geneigd zijn over je eigen budget heen te gaan.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #11 Gepost op: januari 20, 2014, 02:25:41 pm »

Ik heb in een ander topic een bestandje toegevoegd met mijn checklist aan aandachtspunten die ik heb gebruikt voor onze Flyer. Ook inzetbaar voor andere vouwwagens! --> http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12453.msg157519#msg157519

Hierin zit ook een waarde inschatting, gebaseerd op de toen te koop staande Flyers. Daarmee kun je een beetje inschatten of de vraagprijs terecht is. Ik kwam destijds (mei 2013) op een prijs van 1150 voor een 1990 model. Voor 1500 Euro zou je dus een bovengemiddeld goede moeten aantreffen, anders is hij te duur.

Kampeeruitrusting is ook nog best prijzig. Uit mijn hoofd waren wij een paar honderd euro kwijt voor stoelen, tafeltjes en een kast, 150 Euro voor een beurt en nieuwe banden en zomaar 150 Euro voor klein grut als bekers, waterpas, stekkers etc. Ook hier is tweedehands misschien een goed idee.

Succes ermee!
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2014, 03:52:29 pm »

Sorry hoor als iemand 25 euro vraagt om mij zijn vouwwagen te laten zien denk ik laat maar.
Hij wil hem toch kwijt? :?
Wel een leuk zakcentje. :P

Door de vele jaren gebruik zijn er enkele onderdelen die gerepareerd moeten worden.
En dan ook nog eens de risico lopen om je 25 euro kwijt te zijn.
Nee mij te vaag.

En neem van mij aan wat de ene aanvaardbaar vind kan de ander helemaal niks vinden.
Kan het weten ooit 500 km gereden voor een wagen met het weer in het doek terwijl de eigenaar het helemaal niet wist. :P
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2014, 03:56:53 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sophiedegroot

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #13 Gepost op: januari 24, 2014, 09:15:50 pm »

Iedereen bedankt voor alle tips en het meedenken!
Zeer veel aan gehad!
Ik zal het nog laten horen als ik er eentje heb gekocht,

Groet sophie
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Jonggezin zoekt snelle opzetter. Trigano Odyssee, Jametic of camlet concorde?
« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2014, 01:10:02 pm »

Ik ben eens naar die Flyer gaan kijken. Veel te duur als je het mij vraagt. Nog veel reparaties te doen 1500 vragen en dan nog 25 euro om uit de stal halen :?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal