Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen  (gelezen 10850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen207

  • Gast
Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Gepost op: februari 19, 2014, 01:52:22 pm »

Zoals ik in het voorstelrondje al heb laten weten zou ik graag toch gaan kamperen ondanks dat ik sinds kort single ben.

Nu ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden van een vw hoewel ik daar geen enkele ervaring mee heb.
De laatste jaren met een gehuurde caravan op pad geweest en dat beviel uitstekend.

De grootste reden om naar een vw te kijken in plaats van een caravan is toch wel de geringe kosten.
Stalling zal goedkoper zijn, maar vooral het rijden ermee.
Met de caravan loop je redelijk leeg op het hoge benzineverbruik (1:8 afgelopen zomer) en extra kosten voor tol. Nu ik het allemaal alleen moet bekostigen moet ik daar meer op letten dan vroeger.

Wat ik zoek is een vw die eenvoudig alleen op te zetten is in redelijk korte tijd. Heel veel ruimte hoeft hij uiteraard niet te bieden.
Ik heb al gezien dat de Combi-camp heel eenvoudig op te zetten zijn, maar daar lijkt weinig aanbod van en ze zijn vaak nog prijzig. Welke merken/modellen komen nog meer in aanmerking?

Ik heb nog geen budget vastgesteld, omdat ik geen idee heb wat reeel is. Het zal in ieder geval geen nieuwe worden. Als er geen grote nadelen aan kleven is een oudje geen probleem om het de eerste jaren mee te proberen.

De trekauto is een Peugeot 207 met 1.6 VTI motor van 120PK dus dat zal geen probleem geven met een vw.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2014, 04:23:34 pm »

Zonder vastgesteld budget winkelen, daar droom ik van
Gelogd

danny060473

  • Gast
Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2014, 05:04:38 pm »

Misschien een idee? Ik heb een paar jaar geleden bij onze zoektocht gezien hoe snel een jamet jametic alleen is uit te klappen. Was binnen een minuut! Uiteraard de rest moet dan ook nog, zoals haringen, eventueel grondzeil enz enz. Ga anders eens langs bij dealers en laat het voordoen en uiteraard zelf ook eens beetpakken
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2014, 05:13:53 pm »

Misschien een idee? Ik heb een paar jaar geleden bij onze zoektocht gezien hoe snel een jamet jametic alleen is uit te klappen. Was binnen een minuut! Uiteraard de rest moet dan ook nog, zoals haringen, eventueel grondzeil enz enz.
Snel opzetten van een vouwwagen, het is een steeds terug kerende "discussie"

Wat is snel, het uitklappen alleen gaat bij heel veel wagens redelijk snel, maar je moet uiteraard ook het afspannen (haringen) meerekenen. en dan eventueel het inrichten (keuken, grondzeil etc etc.)

Maar het gaat TS niet om SNEL maar of hij een vouwwagen in zijn eentje kan opzetten. De tijd wordt dan minder belangrijk lijkt mij.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Jeroen207

  • Gast
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2014, 05:22:22 pm »

Het alleen kunnen is het belangrijkste punt, maar snel zou voor een eventuele overnachting wel fijn zijn. Voor langere tijd op 1 camping maakt dat wat minder uit natuurlijk.

Budget hangt nog van vele dingen af, maar reken tot € 2000,-
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2014, 06:25:18 pm »

Het alleen opzetten is denk met min of mindere mate van creativiteit geen probleem. Belangrijker is om eerst je behoefte vast te stellen. Zoals ruimte, comfort, luxe, beddenmaten enz. Heb je dat in kaart dan ga je wegstrepen . Zo heb ik tijdens mijn laatste vakantie (nog met tent) rond gekeken op de camping naar verschillende vouwwagens en naar het opzet gebeuren. Dit heeft tot zeer (soms) hilarische schouwspelen geleid. Zelfs de volgens kenners "snelle" opzetters leidde soms tot echtelijke twisten. "Van als je het zo goed weet doe het dan lekker zelf" tot felle scheldkanonnades over en weer. Ja heerlijk zo'n ontspannen familievakantie ::)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2014, 06:42:31 pm »

Ik als vrouw kan de Holtkamper Spacer, snel en alleen opzetten. Dus als mij dat lukt kan jij dat zeker. Als je spreekt over overnachten denk ik dat je de Holtkamper Spacer max 20 minuutjes staan hebt. Slaapgedeelte en luifelgedeelte.
Als dan daarna je bekommernis is het alleen opzetten is weet je het antwoord al ;)  om een of andere reden is de HK Spacer niet meer in trek en liggen de prijzen niet zo hoog. Wij hebben er eentje van rond de eeuwwisseling en die zijn prima en betaalbaar. Voor 2500 - 3000 euro moet het te doen zijn inclusief een bermkeuken met ijskast inbegrepen wel te verstaan.

De Hk astro en cocoon zijn misschien nog beter voor een alleenstaande maar die gaan vaak hoger in prijs. Waarom, ik zou het niet weten.

Er zijn zeker nog andere alternatieven maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2014, 07:09:27 pm »

Misschien een idee? Ik heb een paar jaar geleden bij onze zoektocht gezien hoe snel een jamet jametic alleen is uit te klappen. Was binnen een minuut! Uiteraard de rest moet dan ook nog, zoals haringen, eventueel grondzeil enz enz. Ga anders eens langs bij dealers en laat het voordoen en uiteraard zelf ook eens beetpakken
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Eenvoudig alleen op te zetten vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2014, 11:35:25 pm »

De HK Flyer kon ik in mn uppie (vrouw) ook vrij gemakkelijk opzetten. Ongeveer zelfde principe als de Spacer. Dan heb je een vast bed, een zitje en ruimte op/in de deksel en de luifel. De voorwand, grondzeil inritsen etc is ff werk, maar ik redde het in mn uppie.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal