Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama  (gelezen 22424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Gepost op: februari 24, 2014, 04:27:36 pm »

Onze Jametic staat te koop omdat we een makkelijker vw willen. Iets als de Raclet Panama of de cabanon Malawi. Het probleem is dat deze beide pas op de markt zijn en dus niet gebruikt te vinden nog. De Raclet Moovea leek ook goed, maar bagageruimte en bed zijn veel te klein voor mij. valt dus af. Ben al druk aan het zoeken naar alternatieven, maar kan nog niets vinden. Heeft iemand nog tips welke vouwwagen dezelfde eigenschappen bezit als de Panama of de Malawi? We willen graag wat anders, maar even geen budget voor een nieuwe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2014, 04:57:07 pm »

Onze Jametic staat te koop omdat we een makkelijker vw willen. Iets als de Raclet Panama of de cabanon Malawi. Het probleem is dat deze beide pas op de markt zijn en dus niet gebruikt te vinden nog. De Raclet Moovea leek ook goed, maar bagageruimte en bed zijn veel te klein voor mij. valt dus af. Ben al druk aan het zoeken naar alternatieven, maar kan nog niets vinden. Heeft iemand nog tips welke vouwwagen dezelfde eigenschappen bezit als de Panama of de Malawi? We willen graag wat anders, maar even geen budget voor een nieuwe.
Som die bewuste eigenschappen van de Panama en de Malawi eens op die ergens mee vergelijken misschien
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

chrishoek

  • Gast
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2014, 05:08:19 pm »

Je zou eens kunnen kijken naar een Tago Camper (automatic) ,  al zijn ze volgens mij maar kort op de markt geweest in 2010-2011.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2014, 06:02:41 pm »

Som die bewuste eigenschappen van de Panama en de Malawi eens op die ergens mee vergelijken misschien
Bed op de wagen en opklapbaar als de tent is ingeklapt om te laden/lossen. Veel bagageruimte als de Malawi. Toch een voorportaal/tent van ca. 6/7 m2. Keuken hoeft niet. en een luifel. Wij zoeken iets waar de spullen kunnen blijven staan waar ze staan, tijdens het kamperen en reizen. de Jametic heeft zat bergruimte,  maar toch moeten de spullen verplaatst worden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2014, 06:03:57 pm »

Is een 3dog niks? zag er eentje te koop staan in Duitsland 2 hands
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2014, 06:09:50 pm »

Je zou eens kunnen kijken naar een Tago Camper (automatic) ,  al zijn ze volgens mij maar kort op de markt geweest in 2010-2011.
Die is me wat te zwaar, 500 kg. En te kleine zijtent op het vaste deksel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2014, 08:59:13 pm »

Wij hadden dezelfde twijfel... Uiteindelijk voor de Holtkamper cocoon gegaan.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2014, 07:09:52 am door Jos Montana »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2014, 06:38:46 am »

Wij hadden dezelfde twijfel... Uiteindelijk voor de Holtkamper cocon gegaan.
Een Holtkamper trekt mij ook, al een aantal jaren. Maar we vinden het gewoon te veel geld voor een kampeermiddel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2014, 08:23:10 am »

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2014, 08:56:02 am »

www.camp-werk.de
Leuk en ziet er goed uit. Maar de basisprijs is zonder aanhanger. En daarna moet er nog van alles worden bijgeshopt en loopt de prijs aardig op. En dealers in NL heb ik ook niet kunnen vinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #10 Gepost op: februari 25, 2014, 12:18:55 pm »

Wij hadden een Trigano Odyssee, bijna hetzelfde als jouw Jametic.
Eerlijk gezegd zijn er niet veel alternatieven die vergelijkbaar zijn met de Panama en de Malawi. Bij Aart-kok en Holtkamper heb je wel iets wat er op lijkt, maar die keukens staan op de dissel en de prijs ligt ietsje anders.
Wat je zou kunnen overwegen is iets met een hard-top, AK had namenlijk ook een vergelijkbaar model als de Tago automatic en natuurlijk de CC.
Wij zijn uiteindelijk toch voor de Malawi gegaan, maar moet wel zeggen dat we mazzel hebben gehad door het laatste showmodel bij Pauwels voor een heel redelijk prijsje.  8)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2014, 01:10:07 pm »

Een Holtkamper trekt mij ook, al een aantal jaren. Maar we vinden het gewoon te veel geld voor een kampeermiddel.
Oh maar voor het bedrag dat je voor jouw Jametic krijgt heb je al heel wat Holtkamper hoor. Alleen niet van een recent bouwjaar. Je moet toch maar voor de nieuwschierigheid eens naar de HK Spacers gaan kijken die momenteel worden aangeboden. Ze zitten rond de 4000 euro, bJ 2003 - 2004 en ze zijn volgens mij net wat je zoekt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #12 Gepost op: februari 25, 2014, 01:48:42 pm »

Wij gaan het dit jaar ook meemaken.
Heb altijd gezegd ga niet zoveel geld uitgeven terwijl ik er een nieuwe Jamet voor kan kopen.
Wij hebben onze 2005 Jametic inruilt voor een 2002 Holtkamper Cocoon.
Pfffffff vond dit altijd een achteruitgang maar net wat ik zeg we zullen het meemaken want deze wagen is bijna wat we graag zouden willen hebben.
Wensen moet je houden. ;)

Als ik er nu al aan denk.
Geen zwaar bed,geen zware keuken,Geen gemier meer tussen de bedden,geen 50 haringen meer.Pfffffff nog meer genieten van het kamperen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #13 Gepost op: februari 25, 2014, 04:58:08 pm »

Wij hadden een Trigano Odyssee, bijna hetzelfde als jouw Jametic.
Eerlijk gezegd zijn er niet veel alternatieven die vergelijkbaar zijn met de Panama en de Malawi. Bij Aart-kok en Holtkamper heb je wel iets wat er op lijkt, maar die keukens staan op de dissel en de prijs ligt ietsje anders.
Wat je zou kunnen overwegen is iets met een hard-top, AK had namenlijk ook een vergelijkbaar model als de Tago automatic en natuurlijk de CC.
Wij zijn uiteindelijk toch voor de Malawi gegaan, maar moet wel zeggen dat we mazzel hebben gehad door het laatste showmodel bij Pauwels voor een heel redelijk prijsje.  8)
Vanmiddag bij Pauw de Malawi bekeken. Staat ons best wel aan. OK, het meeklappende tentdeel is wat kleiner dan de Jametic. Maar we zijn maar met 3 personen. Dochter is 14 en wil in een eigen tentje. Een keuken hoeven we niet meer eigenlijk. Zagen bij Pauw een heel leuk inklapbaar alternatief voor 99 euro. Het is weer een stapje terug zonder grote keuken, maar we denken dat dit prima is te doen. Het demo uitklappen ging wel wat stuntelig door de verkoper, alsof hij er niet veel van begreep. En jammer dat de Malawi toch weer stokken heeft aan het slaapkamerraam luifel, met scheerlijnen. Ook daar wilde ik vanaf. De ruimte onder het bed is perfect. wat me nog opviel is dat de tent vlak bij de disselzijde met klittenband aan de wagen vast zit. Ik vermoed dat daar toch gemakkelijk lekkage kan gaan optreden. Heb je daar al ervaring mee? Of zie ik spoken? En de luifel is al voor 3 kwart een voortent. Wanden willen we er vooralsnog niet in. Wel jammer dat de luifel zoveel stokken heeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #14 Gepost op: februari 25, 2014, 04:59:11 pm »

Oh maar voor het bedrag dat je voor jouw Jametic krijgt heb je al heel wat Holtkamper hoor. Alleen niet van een recent bouwjaar. Je moet toch maar voor de nieuwschierigheid eens naar de HK Spacers gaan kijken die momenteel worden aangeboden. Ze zitten rond de 4000 euro, bJ 2003 - 2004 en ze zijn volgens mij net wat je zoekt.
Bekeken, maar ze komen op mij wat "hokkerig" over met hokjes en luifeltjes. En zitten evenzogoed nogal wat stokken in lijkt me. En kan het bed ingeklapt nog omhoog om spullen te laden?
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2014, 05:08:26 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal