Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama  (gelezen 22426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2014, 10:08:31 am »

Bekeken, maar ze komen op mij wat "hokkerig" over met hokjes en luifeltjes. En zitten evenzogoed nogal wat stokken in lijkt me. En kan het bed ingeklapt nog omhoog om spullen te laden?
Het is geen pack en go systeem als je dat bedoelt. Je moet altijd het deksel open doen.

Er komen er geen extra stokken aan te pas. Je klapt open, er schuiven twee stokken uit waar je de luifel over trekt. Dat zit allemaal aan elkaar. Naar believen rits je er een voorwand in of niet. Natuurlijk kan je altijd beginnen uitbouwen en dat zie je vaak op de foto's. Bv boven de keuken die op de dissel staat is een raam waarvan je de verduistering kan openritsen en verlengen daar kan je dan stokken onderzetten zodat je een afdak (luifel) hebt boven de keuken. Ongeveer hetzelfe heb je aan de voorwand die je inritst aan de luifel die kan je dan ook nog eens met extra stokken opzetten dan heb je een luifel extra. Zo lijkt het idd een hele hoop stokken.

Idd er staat er nu een op MP met een extra uitbouw http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m782304988-holtkamper-spacer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Deze komt idd hokkerig over en zou ook mijn keuze niet zijn.
Deze geeft een beter beeld: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m778313171-holtkamper-spacer-expedition-te-koop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Eigenlijk geen hokjes. Slaapruimte met onder het bed 1000liter bergruimte, dan stap je op de klep. Samen vormt dit een geheel. Ga je daar buiten sta je onder de luifel die je desgewenst kan toeritsen met een voorwand. Al de rest is extra poespas.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #31 Gepost op: februari 26, 2014, 02:00:44 pm »

Ik vind de Malawi echt een mooie wagen, alleen frustreerde de prijs me teveel waardoor we uiteindelijk toch voor een Combi Camp zijn gegaan; Ik heb het idee dat de prijs een beetje kunstmatig hoog wordt gehouden omdat het model wordt vergeleken met o.a. een HK Cocoon en wellicht nog met Combi Camp. Als je kijkt wat de andere modellen van Cabanon in prijs doen, dan vind ik deze een beetje buiten de boot vallen.

Als je geen keuken hoeft zou je ook naar de 'basic Combi Camp' kunnen kijken ..........
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #32 Gepost op: februari 26, 2014, 03:12:29 pm »

Wij hebben destijds ook meerdere vouwwagens bekeken.
Wat mij bij Cabanon het meest in het oog sprong was de armzalige kwaliteit van de keuken. Maar ik begrijp dat je sowieso niet van plan bent een keuken te nemen.
Toch is dat iets wat we achteraf niet willen missen bij onze Livingstone en dan vooral omdat de keuken op de plek staat waar die hoort te staan. Deksel open en klaar voor gebruik, niet eerst nog eens op zijn plek zetten en bij vertrek hoef je hem ook niet terug te zetten. Wat ook aardig is, dat de keuken onderweg te gebruiken is, al is het maar voor wat frisdrank.
In jouw geval zou ik kijken voor een keuken die op de dissel gemonteerd is. Dan verlies je geen ruimte in je berging.
Mijn favorieten zijn dan toch de Cocoon, de Livingstone RL of de Zambezi RL en 2e hands moeten die wel te vinden zijn in jou prijsklasse. En ja je koopt dan wel een 2e hands wagen voor de prijs van een nieuwe. Maar voor dat geldt kan je denk ik kwalitatief zeer goede wagens vinden.

Ben benieuwd wat het wordt! Succes.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #33 Gepost op: februari 26, 2014, 06:22:18 pm »


Mijn favorieten zijn dan toch de Cocoon, de Livingstone RL of de Zambezi RL en 2e hands moeten die wel te vinden zijn in jou prijsklasse. En ja je koopt dan wel een 2e hands wagen voor de prijs van een nieuwe. Maar voor dat geldt kan je denk ik kwalitatief zeer goede wagens vinden.

+1


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #34 Gepost op: februari 27, 2014, 01:06:22 pm »

Citaat
Wat mij bij Cabanon het meest in het oog sprong was de armzalige kwaliteit van de keuken.
Vergeleken met de kwaliteit van bijvoorbeeld de Trigano keuken die we hiervoor hadden is hij echt niet armzalig. De pannenroosters zijn mooi vlak & heeft een bovengril (heb ik nog nooit bij een andere vouwwagen gezien). Hij doet wat technisch aan, maar dat heeft wel als voordeel dat er een zee aan ruimte inzit. Een de dikte van het plaatwerk is hetzelfde als de Trigano, en daar hebben we nog nooit geen problemen mee gehad. Daarnaast sprong het mij juist in het oog hoe goed er over verschillende details is nagedacht, en uitgevoerd. :)

Citaat
Toch is dat iets wat we achteraf niet willen missen bij onze Livingstone en dan vooral omdat de keuken op de plek staat waar die hoort te staan. Deksel open en klaar voor gebruik, niet eerst nog eens op zijn plek zetten en bij vertrek hoef je hem ook niet terug te zetten. Wat ook aardig is, dat de keuken onderweg te gebruiken is, al is het maar voor wat frisdrank.
In jouw geval zou ik kijken voor een keuken die op de dissel gemonteerd is.
Bij de Malawi kan hij gewoon ook op dezelfde plek blijven, je hoeft alleen maar 10cm naar voren te doen en de voorste pootjes uit te zetten als je de tent wilt opzetten, en hij is altijd klaar voor gebruik. En je hebt dan niet zo'n vervelende dissel die constant in de weg zit en waar je alleen maar blauwe plekken van krijgt.  :#

Citaat
Mijn favorieten zijn dan toch de Cocoon, de Livingstone RL of de Zambezi RL en 2e hands moeten die wel te vinden zijn in jou prijsklasse. En ja je koopt dan wel een 2e hands wagen voor de prijs van een nieuwe. Maar voor dat geldt kan je denk ik kwalitatief zeer goede wagens vinden.
De kwaliteit van de Malawi is meer dan in orde, en de prijs/kwaliteit verhouding is veel beter voor de Malawi dan de anderen die jij noemt. Dus voor mij en mijn vrouw is de Malawi de duidelijke winnaar.  :O
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #35 Gepost op: maart 01, 2014, 11:37:09 am »

Ik vrees dat ik de titel van die Topic moet aanpassen. De Cocoon staat inmiddels bovenaan op ons verlanglijstje. Zal even in het Holtkamper Topic lezen en desnoods een vraag stellen. Zo zie je maar hoe veranderlijk een mens kan zijn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #36 Gepost op: maart 01, 2014, 12:05:25 pm »

Hhahahaha wij zijn van nieuwe Jametic naar Combie Camp gegaan en toen hoe kan het ook anders Holtamper. ;)

Dus je hoeft je niet te schamen. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #37 Gepost op: maart 01, 2014, 12:06:33 pm »


Ik vrees dat ik de titel van die Topic moet aanpassen. De Cocoon staat inmiddels bovenaan op ons verlanglijstje. Zal even in het Holtkamper Topic lezen en desnoods een vraag stellen. Zo zie je maar hoe veranderlijk een mens kan zijn.

We hebben exact hetzelfde gehad. Ken het gevoel...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #38 Gepost op: maart 01, 2014, 12:38:50 pm »

Hhahahaha wij zijn van nieuwe Jametic naar Combie Camp gegaan en toen hoe kan het ook anders Holtamper. ;)

Dus je hoeft je niet te schamen. :P
Schamen is niet aan de orde denk ik. Zo zijn we ook overgegaan met de auto keus. Na 3 lada's te hebben gehad, in 1998 een Skoda Felicia, 2008 een Skoda Roomster, beide nieuw. Eind 2012 een 1 jaar oude Citroen C4 HDI. Moest je ze eens horen in de familie en kennissen kring. Van je geloof gestapt? En dergelijke opmerkingen. Maar met het stijgen der jaren, veranderen je ideeen en interesses. Anderen noemen het "Midlife crisis". So what, vind het nog wel meevallen dan. Als ik zie hoe mijn broer de laatste jaren erg veel geld pompt in het ineens ontdekte motorcrossen, dan doe ik het helemaal niet slecht. En op een gegeven moment wil je ook wat meer gemak en comfort. en gelukkig staan vrouw en dochter er ook achter. Want vooral mijn vrouw wilde meer gemak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #39 Gepost op: maart 01, 2014, 12:43:04 pm »

We hebben exact hetzelfde gehad. Ken het gevoel...
De beslissing was genomen dat we meer gemak wilden en het kon kleiner omdat onze dochter over een paar jaar waarschijnlijk toch niet meer mee gaat en ze nu in een eigen tentje graag wil. De Malawi bij Pauw bekeken als goed alternatief, de Panama alleen via internet gezien. Beide hebben voor en nadelen. Ook de Astro en Spacer bekeken, maar de Cocoon lijkt voor onze situatie gewoon de juiste keus. En wat betreft eisen verenigt de Cocoon een aantal eigenschappen van de Malawi en Panama in 1 vw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #40 Gepost op: maart 01, 2014, 12:44:47 pm »

En neem van mij aan dan zit je voor je Cocoon en dan zeg je net als ik.
De perfecte vouwwagen bestaat niet. ;)

Maar alvast welkom op de www.tenttrailerclub.nl. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #41 Gepost op: maart 01, 2014, 01:08:58 pm »

En neem van mij aan dan zit je voor je Cocoon en dan zeg je net als ik.
De perfecte vouwwagen bestaat niet. ;)

Maar alvast welkom op de www.tenttrailerclub.nl. ;)

Dat is nou typisch een opmerking van iemand die nooit een Zambezi gehad heeft ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #42 Gepost op: maart 01, 2014, 01:11:09 pm »

En neem van mij aan dan zit je voor je Cocoon en dan zeg je net als ik.
De perfecte vouwwagen bestaat niet. ;)

Maar alvast welkom op de www.tenttrailerclub.nl. ;)
was ik voorheen niet welkom dan? :# :#
En of de perfecte vw niet bestaat, dat moeten we nog ervaren. Jij weet het ook nog niet denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #43 Gepost op: maart 01, 2014, 01:15:34 pm »

Ik weet nu al een paar tekortkomingen en heb er nog niet eens mee gekampeerd. ;)
Maar de voordelen zijn wel zo groot dat ik dit voor lief neem.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke vouwwagen buiten Malawi of Panama
« Reactie #44 Gepost op: maart 01, 2014, 01:40:43 pm »

Ik weet nu al een paar tekortkomingen en heb er nog niet eens mee gekampeerd. ;)
Maar de voordelen zijn wel zo groot dat ik dit voor lief neem.
Welke?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal