Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Restauratie van onze Viva Walker  (gelezen 35025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheMailPilot

  • Gast
Restauratie van onze Viva Walker
« Gepost op: mei 05, 2015, 11:26:44 pm »

Hallo , we zijn nieuw hier, en afkomstig uit Belgenland

onlangs hebben we beslist een campingcar (zo noemen wij dit) te kopen toen we eentje voorschoteld kregen.
dus deze is een Viva Walker of volgens de brochure die we in de vouwwagen vonden een Walker Traveller uit 1977.
nu deze heeft waarschijnlijk heeel lang buiten gestaan onder zijn zeil, want hij is aan restauratie toe.
ik wilde hier gewoon mijn verhaalstuk meedelen over ons restauratieavontuur.

ik moet juist nog zien hoe ik hier foto's op krijg, hoe wordt dit tegenwoordig gedaan ?
we zijn nog maar net begonnen aan onze restauratie en deze zou deze zomer al moeten dienen voor een paar meetings als testfase voor langer gebruik :)

de grote gebreken zijn,

- afdekplaat aan deuropening niet aanwezig (die volgens ons ook een uitstaptrede bevat)
- gebroken uitdraaibaar steunpoot
- afdekzeil aan vervanging toe
- houtwerk rondom is wel schuurbaar maar sneller hersteld door nieuwe mahonie multiplex te gebruiken (mede ook extra gaten in gemaakt zijn voor onnodigheden)
- veel vernis op het ijzerwerk gesmeerd
- wielen van stilstand geroest waar water bleef staan
- buizensysteem is compleet, maar op sommige plaatsen is de beschermlaag kapot dus ook geroest
- plooibare tafel (vezelplaat) volledig opgezet door waterabsorptie
- tentdoek van hoofdtent zijn de nokken aan de scharnieren volledig doorboord en tal van vele scheuren rondom
- binnentent is waarschijnlijk zelfmoord om daar in te kruipen
- elektriciteitgefoefel...

dus een hoopje werk, maar ik heb een lange middagpauze en een klein beetje tijd na mijn werkuren om eraan te werken op mijn werk,
dus iedere dag kan ik een beetje verder werken. om het haalbaar te houden hebben we de taken verdeeld :) ik doe de kar op zich en het tentdoek is voor de vrouw :)

bijkomend willen we nog een extra batterij die 12v levert voor ledverlichting in de tent en de voortent en 12v sigarettenpluggen als stroomtoevoer voor gsm-laders en andere functies
misschien laters een omvormerke voor 220v en een klein zonnepaneeltje , maar die kost willen we even niet maken, die extra batterij zouden we in een disselbak willen proppen.
dus dan moet er ook nog een disselbak gamaakt worden van mahoniehout, het reservewiel hangt nu aan de onderkant achteraan, vinden we zelf een beetje een rare plaats dus misschien komt die aan de voorkant naast of op de disselbak (10inch wiel), voor de rest willen we hem gewoon origineel houden, maar toch wat dat extra meer geven.

als jullie tips en dergelijke hebben altijd welkom, negatief als positief welkom, en ik zou zo zeggen geniet van ons werk :)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2015, 11:32:55 pm »

Welkom hier en wat een klus zeg. Petje af. Maar als het af is dan is het heerlijk genieten. Op de pagina techniek kunnen jullie heel veel info vinden.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2015, 06:43:30 am »

Hier een Belg die jullie veel succes wenst....ik heb men oude Alpen-Kreuzer opgegeven....
Ik hoop dat jullie project beter lukt. maar eerst en vooral zou ik checken of er geen schimmel of weer in jullie doek zit, anders is het was te vergeefs..

Gr Wim
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2015, 08:32:22 am »

Veel succes. Voor een disselbak (vooral met die accu) verhoogd wel je disseldruk. Dus ik zou eerst kijken of dat wel kan. Sowieso is het beter om iets zwaars dichtbij de as te plaatsen.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2015, 11:01:15 am »

Het hoofdtentdoek zal dit jaar eventjes hersteld worden. Volgend jaar halen we hem volledig uit elkaar om dan een patroon te hebben en maken we hem neiuw na.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2015, 11:01:46 am »

Tenzij er iemand een goede tentdoekhersteller weet ? En eventueel prijzen weet daarvan ?
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2015, 11:04:35 am »

Iemand een idee hoe ik hier eigenlijk fotos op kan zwieren ?
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2015, 11:05:51 am »

Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2015, 11:08:12 am »

Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2015, 11:09:00 am »

Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2015, 05:45:41 pm »

Zie ik daar nou een flyer achter uw vouwwagen? ;-)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2015, 06:27:28 pm »

Ik vind dit een ongelooflijk moedig project landgenoot :**

Mag ik vragen waarom je er aan begint? Ik denk altijd dat zoiets ongelooflijk veel geld kost om te restaureren dus voor winst te maken doet een mens dit niet neem ik aan. Als ik het zo lees is er niet veel goeds meer aan of heb ik het mis?
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2015, 10:57:22 pm »

Jep idd private jet :)
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2015, 11:00:57 pm »

Waarom beginnen we eraan. Goh. Ik kan maar een iets zeggen :). "Omdat het kan" :). Neen we zijn gecharmeerd door de vouwwagen. We willen niet in alle luxe baden :) nooit geweest :) eenmaal een zon-strandvakantie gedaan en dat was onze slechtste vakantie ooit :). We zijn "avonturiers" met mate :). Ik hou van het houtdesign. De simpele constructie, het eenvoudig meenemen achter de wagen :). Zoek eens een echte oldtimer vouwwagen :). Ofwel zijn het caravans die een hoop wegen en die alleen maar wind vangen achter je wagen :).
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2015, 11:04:56 pm »

Om winst te maken doen we al zeker niet want dan was onze broek nu al gescheurd denk ik zo :). Sorry voor al die smileys :) in dit geval van restauratie is het echt heel simpel. Het beestje heeft afgezien maar is goed bewaard gebleven mede door de vorige vorige eigenaar zou ik zo zeggen. De uitklapbare steunpoten (waar ik het nut nog steeds niet va snap) waren het vuilst van heel die kar. Vuil vet smeer spinnenwebben gras slijk het zat er allemaal in. Kijk maar naar de fotos die ik straks post hoe ik ze simpel kan poetsen :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal