Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: instructie: invouwen Scoutdog (ook te gebruiken voor Traildog)  (gelezen 5572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2022, 10:53:45 pm door muis »
Gelogd

paulus de boskabouter 52

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: 3dog model:TrailDog
Re: instructie Traildog
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2022, 04:27:15 pm »

volgens mij is dit een instructie hoe je een scoutdog invouwt, het gebeurt williswaar op dezelfde wijze als een TrailDog echter een TrailDog is groter en zit nog een woonruimte aanvast. Hier zie ik alleen maar een deur. Bij de TrailDog zit er nog een raam naast.
De 2 foto's laten eerst een TrailDog zien en daarna de ScoutDog, waarbij je duidelijk het verschil kunt zien in grote.
De TrailDog is onze huidige vouwwagen.
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2022, 11:01:00 am door paulus de boskabouter 52 »
Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: instructie Traildog
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2022, 10:11:44 pm »

Klopt idd. Maar is alsnog een mooi filmpje en beide wagens vouwen bijna gelijk..💪🏻
Gelogd

muis

  • Gast
Re: instructie Traildog
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2022, 10:52:24 pm »

Tja  ik ben hier in 2015 volledig afgegaan op de omschrijving bij het filmpje  ::) :# zal de titel aanpassen  :J
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: instructie Traildog
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2022, 03:04:05 pm »

volgens mij is dit een instructie hoe je een scoutdog invouwt, het gebeurt williswaar op dezelfde wijze als een TrailDog echter een TrailDog is groter en zit nog een woonruimte aanvast. Hier zie ik alleen maar een deur. Bij de TrailDog zit er nog een raam naast.
De 2 foto's laten eerst een TrailDog zien en daarna de ScoutDog, waarbij je duidelijk het verschil kunt zien in grote.
De TrailDog is onze huidige vouwwagen.
Het filmpje gaat mijns inziens echt over een Traildog (de grote 3Dog versie) maar is wel illustratief hoe gelijk de Traildog en Scoutdog zijn :). De extra vierkante meters (slaap of leefruimte) in de Traildog kosten weinig extra op en afbouw tijd, er is slecht 1 kleine afwijkende extra handeling.

Beide 3Dog typen klappen in zoals een markiezen zonnescherm. Het verschil is 1 extra (omgekeerd) U framedeel, de Scoutdog heeft er 3 en de 3Dog heeft er 4. Tel op het filmpje het aantal tussen de framedelen te vouwen doekdelen eens beginnend met de bedwand. Ik tel er 4, bij de Scoutdog heb je er 3. Na het dakdeel boven de deur komt er nog 1.

Mogelijk zet het begin van het filmpje je op het verkeerde been. De Traildog heeft een vierde framedeel die voor het in en uitklappen aan de centrale 'scharnier' gekoppeld wordt, de hiervoor extra in de tent uit te voeren handeling staat niet op dit filmpje.

(Dit filmpje is van Simone Janson en die heeft in de 3Dog Facebook Roedel ook diverse foto's van hun vouwwagen geplaatst waarin ook duidelijk het Traildog model herkenbaar is.)
   
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

muis

  • Gast
Re: instructie: invouwen Scoutdog (ook te gebruiken voor Traildog)
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2022, 09:07:47 pm »

 ::)  Wat voor titel zal ik er van maken  :#
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
instructie: invouwen Scoutdog (ook te gebruiken voor Traildog)
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2022, 11:38:57 am »

Gezien de inhoud van het filmpje lijkt mij de volgende titel correct: "invouwen Traildog (ook te gebruiken voor Scoutdog)"
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2022, 11:31:04 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal