Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud  (gelezen 11651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monika007

  • Gast
Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Gepost op: januari 18, 2017, 09:24:03 am »

Hallo leden, ik ben op zoek naar advies. Ik wil graag een niet al te dure vouwwagen kopen om te gaan kamperen met mijn zoontje van vier. Niet alleen in de grote vakantie, maar ook voor een weekendje even lekker weg in Nederland of net over de grens.

Welke vouwwagen is naar jullie mening de meest geschikte? Ik heb zitten kijken naar een combi-camp. Die lijkt snel op te zetten, niet te moeilijk op te zetten en ligt vaak ook in een goede prijsklasse voor mij?

Ik hoor graag jullie mening! Dank alvast voor de input!



Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2017, 10:31:36 am »

Combicamp is zeker een makkelijke wagen voor dat soort doeleinden!

alternatief zou een Camplet kunnen zijn.
Gelogd
Adventure Awaits

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2017, 11:15:34 am »

Ik zou zeggen een camplet :)2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2017, 11:40:59 am »

Camplet is toch net iets meer werk als een combi-camp tenzij je de Flexi meerekent, maar dat is voor mij geen echte combi-camp.
Een klapper waarbij je niet altijd de voortent op hoeft te zetten is denk ik wel praktischer als je alleen met een kind op pad gaat.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2017, 12:00:03 pm »

Als je maar met zijn tweeën bent zou ik zeker ook naar de Camp-Let kijken. Door het lage gewicht van deze vouwwagen duw je 'm veel makkelijker op zijn plek. Opzetten is misschien iets meer werk maar dan heb je ook meteen twee tweepersoons bedden en een voortent staan. Net als andere modellen met het 123 klapsysteem zoals de CC Flexi, Teun of Trigano Odyssee) trouwens. 
Het lastigste bij het (alleen) opzetten is het openklappen van het deksel en omhoogtrekken van de tent. Deze moet je over een dood punt trekken en dat is best zwaar. Uitproberen dus!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2017, 12:05:54 pm »

Binnen onze klapperclub loopt een vrouw rond die zich al jarenlang uitstekend redt met het in haar eentje opzetten van een Combi Camp. We hoeven (mogen...) haar daar ook niet mee te helpen, dat lukt haar prima terwijl ze toch van normale lengte en zo is.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2017, 12:09:28 pm »

Een camplet is mss wel iets meer werk, maar heeft ook voordelen. Ik zeg niet dat het een slimmer is dan het andere maar in dit geval zou het best een alternatief kunnen zijn.

Want Wagentje is lekker licht en compact. dus eenvoudig te manouvreren.
Keuken draait op de wagen dus tillen hoeft niet
je hebt 2 bedden dus de kleine kan lekker blijven slapen als jij nog even in je tent zit en jij later naar bed gaat. En is hij wat minder klein heeft hij ook zijn eigen bed/plekje in de wagen. Tuurlijk in een tentje ernaast kan ook, maar niet iedreeen wil dat en ook die moet je meenemen (=extra bagage) en opzetten
Je hebt een voortent als het even wat minder weer is en deze staat in dezelfde moeite door.
via de achterkant kan je de wagen beladen zonder uit te klappen.

voor zwel de Combicamp als de Camplet is dus wat te zeggen.

Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2017, 12:16:53 pm »

Als je maar met zijn tweeën bent zou ik zeker ook naar de Camp-Let kijken. Door het lage gewicht van deze vouwwagen duw je 'm veel makkelijker op zijn plek. Opzetten is misschien iets meer werk maar dan heb je ook meteen twee tweepersoons bedden en een voortent staan. Net als andere modellen met het 123 klapsysteem zoals de CC Flexi, Teun of Trigano Odyssee) trouwens. 
Het lastigste bij het (alleen) opzetten is het openklappen van het deksel en omhoogtrekken van de tent. Deze moet je over een dood punt trekken en dat is best zwaar. Uitproberen dus!

wij zijn het duidelijk eens :-)

Maar een Teun is best zwaar om alleen op te zetten, kan wel hoor maar toch. Dat komt denk ik ook door de groote van de tent. een Camplet is in zijn geheel compacter, lichter en daardoor wat makkelijker denk ik dan andere 123 systemen.


Gelogd
Adventure Awaits

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2017, 03:29:16 pm »

Ik zou kijken wat je wilt gaan doen. Beetje rondtrekken en ook weekendjes in NL of alleen 1 keer per jaar 3 weken vast ergens staan....

Als ik alleen zou zijn met mijn dochter dan zou ik eerder bij 123ers gaan kijken. Voor mij een zou het een flexi worden omdat ik persoonlijk een camplet niet mooi vind en ik dan waarschijnlijk geen dam heb om open te klappen voor het laden van spul. De flexi heeft het laden en lossen systeem iig.

De cc country en valley en de andere gelijken alpha en trigano zijn grote aanhangers en in je eentje echt pittig om los van de auto op gras te manouvreren, je moet het gevaarte altijd omdraaien met de dissel naar achteren. De voortent is los en moet echt opgezet worden, deze zit bij de 123ers eraan vast wat mij makkelijker lijkt.

Mocht je gaan trekken met een vw, dan is een ccc/v achtige vw weer veel sneller/makkelijker als je niet de voortent eraan hangt.  Je mist hier alleen wel een 2de bed in dit soort wagens maar gezien de leeftijd van de kleine kan je met 1 bed nog wel een paar jaar vooruit.

Keuzes keuzes...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2017, 06:37:02 pm »

De 123 wagens zijn inderdaad vrij handig. Alleen je zult moeten proberen of het alleen te doen is. Onze Jametic was van 2010, had een hulpveer maar klapte toch vrij zwaar. Voor mij geen probleem, 192 cm en fysiek werk gewend. Het overeind trekken van de tent lukte mij met enige handigheid ook goed in mijn eentje. Maar je hebt wel enig gewicht en lengte nodig om dat alleen voor elkaar te krijgen. Camplet heb ik geen idee van hoe zwaar het gaat. Maar ik weet dat een Camplet wel iets van 100 kg lichter is dan een Jametic en dus beter alleen manouvreerbaar in het gras op de camping. Ook de zelfdragende keuken is een groot voordeel. Wij kozen uiteindelijk voor de Jametic omdat die lattenbodem bedden had en de Camplet weer niet. en het deksel is hol van binnen gezien en dus niet een vlakke basis voor een matras, wat ons toen nadelig leek. Daarnaast scheelde het ook iets van 2000 euro op een nieuwe vouwwagen wat de Jametic goedkoper was. de Jametic had ook veel meer bergruimte in de wagen.  De Camplet is overigens niet zo heel hoog wat het wellicht makkelijker maakt om op te zetten. Trigano heeft ook een vergelijkbaar model net zoals wel meer merken. Ik kan nog de Holtkamper Cocoon adviseren vanwege zijn opzet gemak, maar gezien je opmerking over een voordelige prijs niet in aanmerking komende denk ik.
Het best is gewoon naar een vouwwagenboer te rijden en de systemen uit te proberen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2017, 07:01:01 pm »

Ik heb vorig jaar als alleenstaande ouder met 2 kinderen een trigano Odyssee gekocht. Nu zijn mijn kinderen inmiddels 10 en 9 en konden ze dus al prima wat helpen. 
Kijk naar gewicht van de wagen.  Als je hem op de plek moet trekken,  duwen of draaien om waterpas te zetten is het nog best zwaar. Deksel om open te klappen weegt ook wat. Ik heb nog geen gasvelden aan het deksel wat nieuwere vouwwagens wel hebben.
Doordat de voortent direct mee vouwt scheelt je dat al veel gesleep. Wanneer je een voortent nog aan het slaapdeel moet ritsen werk je toch een tijdje boven je macht.
Overweeg,  ga alvast in showroom kijken naar indeling etc en wie weet staat er een leuk 2e handsje ergens of op marktplaats. Ik ben blij met mijn Odyssee van 1998.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2017, 07:15:19 pm »

Dat openvouwen van de flexi ziet er echt easy peasy uit, ze heeft meer moeite met het klapbed:
https://youtu.be/DIHsLqZSwS4

En hier de country/valley, het gewicht van de klep doet er weinig toe omdat het hefboom principe met het imperiaal wordt gebruikt:
https://youtu.be/u3QDEKiVFDo
https://youtu.be/8GzDBCIXns0

En voor als het gewicht een probleem blijkt te zijn zijn er vaak genoeg mensen die helpen op een camping als ze je zien worstelen in je 1tje (uit ervaring) en je kan op een ccc of ccv altijd nog een mover plaatsen.
 https://www.facebook.com/CombiCampVouwwagens/videos/943000135758279/
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2017, 07:52:57 pm door EriLin »
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2017, 08:08:03 pm »

En met een Camp-Let opzetfilmpje maken we het rijtje compleet...
https://youtu.be/PMRq0aJIl8M

Ik herken het 'moeilijke' momentje bij het openklappen van het tweede bed bij de Flexi wel, al helpen de hoge hakken in het filmpje ook niet echt natuurlijk.... En met een paar slaapzakken op het bed wordt het nog iets zwaarder. Het kan wel alleen maar wij doen dit meestal even samen.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2017, 08:44:24 pm »

Ik herken het 'moeilijke' momentje bij het openklappen van het tweede bed bij de Flexi wel, al helpen de hoge hakken in het filmpje ook niet echt natuurlijk.... En met een paar slaapzakken op het bed wordt het nog iets zwaarder. Het kan wel alleen maar wij doen dit meestal even samen.

Zie wel gasveren zitten maar die zijn te zwak?

Als ik het filmpje van de camplet zie dan ben ik alleen overtuigd van de keuken. Ziet er top uit. Heel persoonlijk maar het hoge plastic niveau van zo het lijkt een all season tent doet me aan onze caravan voortent denken. Niet echt tent-tent katoen. En ik denk dat ik daar ook wel een froli systeem in zou willen voor onder het matras. Maar het zijn luxe problemen als je de keuzes hebt.

Ieder zijn ding, wil ook geen discussie hierover starten.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #14 Gepost op: januari 18, 2017, 10:15:17 pm »

Wij hebben de odyssee gehad, maar ik moet zetten dat het bed opklappen niet ontzettend makkelijk ging door het gewicht. Ik zou dan kijken naar zoiets als een Cabanon Malawi of Raclet Panama. Is toch een heel stuk lichter en kan ik gemakkelijk alleen opzetten.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal