Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen  (gelezen 7487 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mr4hughz

  • Gast
Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Gepost op: september 27, 2007, 02:31:24 pm »

Mijn Boheme Maxi bevalt op zicht redelijk tot goed, helaas heeft hij ook wat nadelen.
Voor wie hem niet kent, het is een ongeveer 35 jaar oude lengte klapper  met gesloten toestand de afmetingen
2.40 (lengte bak) en 1.90 (breedte)

De meeste frustrerende zijn de 10 inch banden, deze verhinderen laadvermogen en nog belangrijker de snelheid waarmee ik overde weg kan karren.
(kleiner = sneller warm) zelf zit ik aan 13" te denken maar ja de vouwwagen is 180 breed en de maat van band tot band (steekmaat?) is 166
zelf zit ik aan een ander onderstel te denken en dan de bak "transplanteren" (al-ko onderstel?)
Bij komend voordeel is bijvoorbeeld dat ik dan wel mijn reserveband onder de VW kan zetten enzv

Veel "losse" tentstokken is een goeie 2de ergenis, deze zou ik graag vervangen door "ingebouwde" telescopische varianten.
bij komend nadeel is dat het "boogstokken"  zijn dus het dak van de vouwwagen tent  is in het midden hoger(voor naar achter)


Dat ik mijn tent zal moeten laten vermaken dat vind ik niet erg,

Maar hoe reken goed uit welke as en onderstel ik moet hebben, de wielkast(ten) en hoe hoog zal ik dan worden.
Ook waar vind ik tentstok onderdelen ? zoals koppelingen enzv.
Gelogd

fish

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2007, 09:06:28 pm »

Heb je voor dat geld wat je daar aan uit gaat geven geen goede tweedehands ??? ??? ???
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2007, 10:39:16 pm »

Heb je voor dat geld wat je daar aan uit gaat geven geen goede tweedehands ??? ??? ???
Tweedehands natuurlijk, goed is punt 2 en voldoet het aan de eisen is punt 3 :)
waarschijnlijk is punt 3 het lastigst ..

De boheme zou best iets breder mogen zijn (bed is 1.80 net 10cm te kort voor me)
de bankjes in de bak best 10 cm hoger (koelkast + verwarmin inbouwen bv)
trekhaak aan de achterzijde en disselbak..

zeg maar een popup maar dan met een ruime voortent (dus niet luifel of tentjes ter grote van de bak maar van de volledige lengte)
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2008, 08:31:04 pm »

na veel uitzoek werk denk ik dat ik de banden ga vervangen door 13" varianten .. opel steekmaat .. (4 gaats)
alleen de tent een keer proef opzetten met een verhoging van 4 cm want als de tent het niet trekt (denk het wel want de tent is niet de orginele tent)

dit betekend wel dat ik de wielkasten moet vervangen en de wielkasten moet uitslijpen (vergroten) .. ook zullende banden breder worden naar buiten maar als het een beetje lukt .. dan kan ik het huidige aluminium inknippen en naar binnen vouwwen ..
met wat alu reparatie 2 componenten meuk kan het nog best wel eens steviger worden dan het nu is ..

nu nog mooi weer en geld :)

430 is officele leedig gewicht en max draag gewicht is ongeveer 600 tot 650 .. ik win met deze actie 120 tot 170 kg draagvermogen ..
wat denk ik een hoop is ..
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2008, 06:23:43 pm »

ik ben benieuwd,hier wil ik natuurlijk wel foto's van zien.
wat voor steek is het ? 4 x 100 ?
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2008, 08:40:28 pm »

ik vermoed het wel
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2008, 11:54:57 pm »

heb ik nog wel 2 velgen voor je  :)
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2008, 01:48:36 pm »

Hmm das intressant .. moet ff opmeten .. toyota heeft ook 4x 100 ?

mijn reserve band is namelijk een thuiskomertje en hoef ik niks te verbouwen om zeker te weten dat de velg gaat passen .. dus kan ik mooi ff testen :)

ik pm je wel ff
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2008, 01:54:02 pm door mr4hughz »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2008, 03:19:49 pm »

thuiskomertjes gooi ik er altijd zo snelmogenlijk uit, levens gevaarlijk  ;)

trouwens, alle clio I en renault super 5jes hebben 4x100, misschien dat er iemand bij jou in de buurt een cliootje heeft, of misschien zelfs een R5 , dan kun je het reserve wiel even testen I:
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2008, 03:32:01 pm door marcel.s »
Gelogd

carel

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2008, 09:58:56 pm »

Je bent veel van plan met je vouwwagen ,...
maar  t is wel leuk denk ik om er zelf aan te verbouwen...
al hoewel ik blij ben dat er aan de onze niet veel moet gebeuren 8)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2009, 10:41:48 pm »

ja ik ben streng ik heb ze samen gevoegt, de regels heb ik duidelijk beschreven, 1 vouwwagen 1 topic, en niet anders, dat geld voor iedereen.
Gelogd

LaBoheme1979

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: april 22, 2013, 11:58:03 pm »

Hoe is het afgelopen met de verbouwing van de La Boheme? Mijn vader heeft er ook toentertijd snel bredere en iets hogere banden/wielen opgelegd. Volgens mij is er toen ook wat aan de wielkas gedaan, maar dat kan ik me niet meer precies herinneren. Ik was toen 7. Hij (en later wij ook) reedt toch wel 120 km/u mee..... in Frankrijk natuurlijk. Niet in NL of Duitsland ;-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hulp gezocht voor verbeteren van mijn Vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2013, 12:33:28 am »

helaas is mr4hughz niet meer actief hier. Misschien dat iemand anders een zelfde heeft. Op de foto's van het eerste klapweekend (2009) staat de La Boheme :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal