Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen  (gelezen 2192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rocker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air
Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Gepost op: februari 28, 2019, 11:42:59 am »

Hoi,

De afgelopen jaren hebben we als gezin met 4 dochters (14, 12, 8 en 5) regelmatig de vouwwagen van mijn broer geleend tijdens de zomervakantie (AlpenKreuzer Parade, ik meen uit 2004). Zelf ben ik ook opgegroeid met kampeervakanties met een vouwwagen, en in de tijd dat ik nog mee ging hadden mijn ouders ook altijd een dubbelklapper.
Nu hadden we het er het afgelopen jaar ook al vaker over om zelf een vouwwagen aan te schaffen om makkelijker weg te kunnen gaan als gezin.

Helaas is afgelopen najaar mijn vrouw overleden, de wens om te gaan kamperen en een eigen vouwwagen blijft echter staan. Maar aangezien ik het opzetten nu meer alleen zal moeten doen (ook al willen die oudste kinderen best helpen kunnen ze qua lengte en kracht ook niet alles) is het opzetgemak wat hoger op mijn prioriteitenlijstje komen te staan.
Ik vind de leefruimte belangrijker dan de tijd dat ik bezig ben, dus van daaruit gaat mijn voorkeur toch uit naar een dubbelklapper.

Nu zat ik te kijken naar de Jamet Air, het feit dat je de voortent zonder stokken kan opzetten ziet er erg gemakkelijk uit, wat het voor mij weer makkelijker maakt om het eventueel in mn uppie te doen. Hoewel ik erg gecharmeerd ben van een opblaasbare tent (heb jaren geleden ook een aantal keer naar een Karsten tent zitten kijken hierom), deden het verhaal om lastig goed te zetten op ongelijke ondergrond en het gemis aan stokken om iets op te hangen mij wat twijfelen.
Ook de Cabanon Chamonix en de Raclet Safari kwamen in mijn zoektocht al langs als potentiële kandidaten. Wel met de aloude beproefde stokken, maar qua opzetgemak denk ik wat minder makkelijk om alleen te doen.

Mijn oudste dochters hebben overigens tot nu toe altijd in de vouwwagen geslapen. Hoewel ze qua leeftijd ook al makkelijk in een eigen tentje kunnen hoor ik ze daar nog niet over. Maar ook al gaan ze wel in een eigen tent, ook dan geef ik nog de voorkeur aan de ruimte (al dan niet van een dubbelklapper), zodat je bij slechter weer met z'n allen in de voortent kan vertoeven en eten.

Ik zou hier dus ook graag nog wat voors en tegens willen horen van deze modellen, of anders mogelijke suggesties voor modellen die ik mogelijk over het hoofd zie.

Dank jullie wel alvast!
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2019, 12:35:47 pm door Rocker »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2019, 11:50:06 am »

Je zou kunnen kijken voor een roadmaster family s. Is ook te doen in je eentje. Groot voordeel alle stokken passen op elkaar. Dus geen gezoek met stokken. Ook als je een weekend weg gaat of gaat trekken kun je alleen de bak op zetten en dan heb je een mini luifel van 80 cm of je ritst de grote luifel er aan

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2019, 02:04:43 pm »

de meeste dubbelklappers zijn goed voor jouw gezin, nog gecondoleerd trouwens, ik heb zelf mijn ouders vroeg verloren en weet hoe zwaar het kan zijn als achterblijvende ouder met een gezin.
Maar de leuke dingen moeten doorgaan, bij de meeste dubbelklappers past er onder de bedden een ondertentje, hier passen jongere kinderen met z'n tweeën in, en pubers alleen. Mijn dochter slaapt alleen in een bijzettentje omdat haar nichtje ook meegaat, anders slaapt ze gewoon in de vouwwagen.

ben je op zoek naar iets nieuws of zoek je tweedehands? Kijk even of je in het voorjaarswekend van deze club tijd hebt om langs zeewolde te komen, daar staan veel verschillende vouwwagens bij elkaar. Jamet Air heb ik wel eens gezien op een camping, ik zou hem niet willen, mede omdat je weinig op kunt hangen.

Wat opzetten betreft kunnen de kids zeker helpen, wel zou ik voor de hoogste stokken een of twee opstapjes meenemen. Ik heb een zoon van 2 meter, dan is dat niet meer nodig.... Bij een boogtent is dat niet nodig, maar heb je minder ruimte in de voortent. Wij hebben nu een Europacamper Futura (alleen nog tweedehands te krijgen, als ze er al zijn) daravoor een Jamet Arizona gehad. Beide wagens zijn groot genoeg voor een groot gezin. De Jamet is wel wat meer werk met opzetten.


Succes, en veel plezier met zoeken.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2019, 02:42:14 pm »

Gecondoleerd met het verlies van je vrouw! Een Raclet Safari is een prima keus. Boogmodel, met extra dwarsstokken om dingen op te hangen. De Cabanons en EuropaCampers (Sunliner / Suncruiser) hebben dit niet. Nog een voordeel van de Safari t.o.v. van Cabanon vinden wij dat de slaapcabines kunnen blijven hangen bij inklappen. Bij Cabanon moet je deze loshalen van het frame (behoorlijk wat haakjes). En ze zijn tweedehands wat voordeliger.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2019, 07:39:44 pm »

Knap dat je zo doorgaat na het verlies van je echtgenoot, gecondoleerd.

De Roadmaster Family S is een ruime vouwwagen opzetten is eenvoudig zoals martijnmarleen omschrijft.
Onze voortent is ongeveer 5 x 3 en de keuken staat in de keuken uitbouw waardoor deze niet in de voortent in de weg staat.

Mocht je met alleen de luifel gaan kamperen zijn luifel zijwanden wel een must.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2019, 08:07:26 pm »

Respect!


Ik zou in ook kijken naar een model waarbij je de keuken niet hoeft te verplaatsen/sjouwen of dat deze gezamelijk met je dochters te verplaatsen is.


...... en daarnaast, medekampeerders helpen elkaar bij mijn weten graag. Ik zou je in ieder geval nooit laten staan en vele op dit forum met mij (denk ik).


Succes met de zoektocht
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2019, 11:08:58 pm »

Allereerst gecondoleerd.

Als je de Chamonix mooi vindt kun je ook naar de Columbia kijken,  dit is de voorloper van de Chamonix.
Voordelen: geen nat doek tussen de bedden, veel ruimte,  ook alleen met luifel op te zetten.
Nadelen: de keuken moet eraf getild worden (kunnen wieltjes onder,  dat scheelt veel)

De Trigano Olympe werkt hetzelfde als de Odyssee maar is wel een dubbel klapper.
Voordeel: snelklapper, dubbel klapper
Nadeel: weer de keuken

Een Combi Camp, geen dubbel klapper maar wel mogelijk met extra uitbouw.
Voordeel,  snel, luifel kam ook dicht als voortent, keuken hoeft er niet af

Roadmaster, dubbel klapper waarbij de buizen allemaal gelijk zijn mug 1 namelijk die  van de keukenuitbouw.
Voordeel: buizen allemaal gelijk,  eigen o pzetsysteem dat heel stabiel is, standaard petluifel van 80 cm (samen met luifel en zijwanden bijna 3 mtr luifel
Nadeel: keuken moet eraf (wielen zijn mogelijk)

Dit zijn een paar mogelijkheden, je bent van harte welkom om tijdens het klapweekend te komen kijken :J
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2019, 10:11:13 am door muis »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2019, 06:55:35 am »

Met 4 kinderen zou ik voor de trigano olympe gaan.
Snel ruim betaalbaar en best wat bagageruimte ook.
https://youtu.be/nyeH9SzBpUo
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: trigano olympe
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2019, 09:22:47 am »

Inderdaad de trigano olympe is een fijne wagen die snel staat.
De keuken is zwaar maar als je er wieltjes onder maakt kun je hem alleen verplaatsen.
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #9 Gepost op: maart 01, 2019, 10:11:24 am »

Je zou ook eens naar Campooz Lazy Jack uitgebreid met Ugly Betty kunnen kijken. Is gemakkelijk alleen op te zetten, geen dubbelklapper, maar wel ruim genoeg denk ik.
Gelogd

Rocker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #10 Gepost op: maart 01, 2019, 02:14:37 pm »

Dank voor de reacties tot zover.
Ik moet even rustig de tijd nemen om de verschillende modellen te bekijken en de voor-/nadelen ervan voor mezelf duidelijk te krijgen.

De Roadmaster stond een paar jaar geleden bij mij ook hoog op het lijstje, maar het harde deksel, wat een voordeel is tov de afsluiting, vind ik tegelijk ook een nadeel dat je minder ruimte hebt om extra te pakken tov een dekzeil. Zeker de modellen met een (standaard) verhoogd dekzeil spreken me dan wel aan om de stoelen/tafel oid bovenop te kunnen leggen.

Daarnaast geeft ik zelf in elk geval ook de voorkeur aan een (inritsbare) kuipzeil Een paar jaar geleden op een koudere winderige regendag kwam er een hoop kou de tent in onderlangs, waardoor ik dat toch wel als een groot pluspunt ben gaan zien en dat nu in mijn keuze mee wil nemen. Dat beperkt de tweedehands modellen grofweg vanaf bouwjaar 2010, afhankelijk van het model en hoe vroeg ze het daarop introduceerden.

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #11 Gepost op: maart 01, 2019, 03:20:43 pm »

Onze 2008 Safari heeft ook al inritsbaar kuipgrondzeil
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #12 Gepost op: maart 01, 2019, 04:51:54 pm »

Dank voor de reacties tot zover.
Ik moet even rustig de tijd nemen om de verschillende modellen te bekijken en de voor-/nadelen ervan voor mezelf duidelijk te krijgen.

De Roadmaster stond een paar jaar geleden bij mij ook hoog op het lijstje, maar het harde deksel, wat een voordeel is tov de afsluiting, vind ik tegelijk ook een nadeel dat je minder ruimte hebt om extra te pakken tov een dekzeil. Zeker de modellen met een (standaard) verhoogd dekzeil spreken me dan wel aan om de stoelen/tafel oid bovenop te kunnen leggen.

Daarnaast geeft ik zelf in elk geval ook de voorkeur aan een (inritsbare) kuipzeil Een paar jaar geleden op een koudere winderige regendag kwam er een hoop kou de tent in onderlangs, waardoor ik dat toch wel als een groot pluspunt ben gaan zien en dat nu in mijn keuze mee wil nemen. Dat beperkt de tweedehands modellen grofweg vanaf bouwjaar 2010, afhankelijk van het model en hoe vroeg ze het daarop introduceerden.

Gecondoleerd met het verlies. Dat moet ontzettend zwaar zijn en zeker met 4 kinderen. Respect dat je toch de droom van een vouwwagen wilt waarmaken.

We hebben een Europa camper sunliner te koop staan
Zie ook advertentie in subforum
Deze heeft kuip grondzeil, 2 bedden, ruime tent etc. Alleen geen keuken erbij. Voordeel is dan weer dat je zelf zo kunt inrichten als je wilt.
De tent is met paar bogen op te zetten
Mijn man heeft het afgelopen jaar zelf gedaan. Ik heb alleen geholpen met boog vasthouden om goed dicht te kunnen ritsen.

Over de prijs valt nog te praten en bij serieuze interesse zetten we hem graag samen met jullie op!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #13 Gepost op: maart 02, 2019, 03:19:15 pm »

Dank voor de reacties tot zover.
Ik moet even rustig de tijd nemen om de verschillende modellen te bekijken en de voor-/nadelen ervan voor mezelf duidelijk te krijgen.

De Roadmaster stond een paar jaar geleden bij mij ook hoog op het lijstje, maar het harde deksel, wat een voordeel is tov de afsluiting, vind ik tegelijk ook een nadeel dat je minder ruimte hebt om extra te pakken tov een dekzeil. Zeker de modellen met een (standaard) verhoogd dekzeil spreken me dan wel aan om de stoelen/tafel oid bovenop te kunnen leggen.

Daarnaast geeft ik zelf in elk geval ook de voorkeur aan een (inritsbare) kuipzeil Een paar jaar geleden op een koudere winderige regendag kwam er een hoop kou de tent in onderlangs, waardoor ik dat toch wel als een groot pluspunt ben gaan zien en dat nu in mijn keuze mee wil nemen. Dat beperkt de tweedehands modellen grofweg vanaf bouwjaar 2010, afhankelijk van het model en hoe vroeg ze het daarop introduceerden.
Even over de roadmaster. Met het verhoogde deksel met veer systeem kun je heel veel kwijt. Als je niet oppast dan zit je zo aan de maximale gewicht. Inritsbaar kuipzeil niet nodig. Ik maak een eigen kuip van een anti wortel doek en rol het zo op dat er geen water in kan komen en geen kou. Wij kamperen in het voor en na jaar en zitten met kachel gewoon in de voortent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Rocker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air
Re: Ruime maar makkelijk op te zetten vouwwagen, alleen met 4 kinderen
« Reactie #14 Gepost op: mei 12, 2019, 09:53:42 pm »

Na alle reacties en adviezen hier is het wel leuk en goed om nu ook nog even te laten horen hoe het verder is gegaan...

De verschillende opties die hier langskwamen ben ik allemaal rustig bij langs gegaan de afgelopen maanden, en ben naar een tweetal dealers geweest. Uiteindelijk bleek de Jamet Air me toch telkens weer trekken en heb in de mei vakantie de knoop doorgehakt en heb een Jamet Air bij De Wit gekocht, inclusief luifel en extra ondertent (2 in totaal dan, in het extra pakket zat er ook al 1). Komende week ga ik hem ophalen.

Dan nog even zorgen voor wat extra vakantie uitzet, koelbox, pannen, borden, bestek, etc en dan van de zomer maar uit gaan proberen :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal