Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?  (gelezen 4392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exactly

  • Gast
Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Gepost op: april 28, 2019, 10:02:55 pm »

Hallo, ik ben nieuw op dit handige forum. Nog niet in het bezit van een vouwwagen, wel 10 jaar als kind mogen ervaren.

Ik twijfel tussen een 2e hands Holtkamper Kyte en een nieuwe Cabanon Malawi 2.0. Budget ca. 11.000 euro. Gezin met 2 kinderen, 3 en 5 jaar. Ogenschijnlijk lijken de twee behoorlijk vergelijkbaar, maar hoe verschillen ze in het gebruik?

In geval van de Kyte: advies om vanaf een bepaald bouwjaar te nemen? Alvast enorm bedankt voor het meedenken!


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2019, 10:54:15 pm »

Zijn wel twee heel verschillende wagens in totaal verschillende prijsklassen en totaal verschillende looks.

Ze hebben wel beide maar 1 bed. Wij hebben zelf een Cabanon gehad, was een prima wagen met goede kwaliteit doek. Toen helemaal gevallen voor de looks 

Lastig adviseren, wat vind je het mooist. Hoe belangrijk vind je het  dat het eennieuwe wagen is?? Of wil je erg graag een Holtkamper?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2019, 11:02:33 pm »

Qua Kyte waren er de eerste 2 jaar nog al wat punten ter verbetering  2010/2011.

Ik vind het ook wel 2 heel verschillende wagens.

Als je 1 bed wil zou je ook naar bv een Aart Kok Livingstone,  Combi Camp Country, Raclet Panama Up, Trigano Alpha en Campooz Fat Freddy of Lazy Jack kunnen kijken
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2019, 09:17:38 am »

Het zijn toch gewoon beide tentrailers?
Het is vooral smaak en opzetgemak. Ik denk dat de hk vlotter staat.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2019, 10:45:09 am »

Mijn advies is niet zo heel onafhankelijk. We hebben ook Cabanon bekeken en ik vind wel dat je de verschillen in prijs ook zeker terug ziet in de wagen. Opzetsnelheid, keuken, erg mooie luifel.

Ik zou voor de 2de hands Kyte gaan, maar ik vind die wagen gewoon heel mooi en een eis van ons is (wij blijven max 3 dagen op 1 plek) binnen een half uur helemaal klaar met uitpakken en ook weer inpakken. Dus met afkoppelen, waterpas zetten en uitpakken bij. En dat kan met de Kyte.
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2019, 11:01:54 am »

Wij hebben dit jaar onze cabanon Mercury verkocht en een Kyte S gekocht.
De Kyte heeft een betere kwaliteit, groter bed en meer opberg ruimte en sneller op te zetten.

Ga eens kijken bij een vouwwagen handel en zoek de verschillen.
Wij waren snel overtuigd dat het een tweedehands HK Kyte zou worden.

Groetjes  :)

O ja een kleinere vouwwagen is handiger op de camping.
De plaatsen zijn meestal niet zo diep.
Vandaar sowieso een A - symmetrische vouwwagen.


« Laatst bewerkt op: april 29, 2019, 11:55:03 am door Klappen maar! »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2019, 12:54:02 pm »

Qua Kyte waren er de eerste 2 jaar nog al wat punten ter verbetering  2010/2011.


Hoi muis,

kan je wat meer in detail treden over de jaarverschillen van de (eerste) Kytes?
Is er binnen de club een overzichtslijstje van de verschillen per jaar?

Geef je nu aan om naar Kytes te zoeken vanaf 2011 i.v.m. de verbeterpunten die de eerste jaren zijn doorgevoerd?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2019, 07:27:37 pm »


Hoi muis,

kan je wat meer in detail treden over de jaarverschillen van de (eerste) Kytes?
Is er binnen de club een overzichtslijstje van de verschillen per jaar?

Geef je nu aan om naar Kytes te zoeken vanaf 2011 i.v.m. de verbeterpunten die de eerste jaren zijn doorgevoerd?
Ik zou ff zoeken bij de vouwwagenmerken ( of met de zoekfunctie) er is destijds veel over geschreven hier op het forum  :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2019, 09:33:07 pm »

Mijn advies is niet zo heel onafhankelijk. We hebben ook Cabanon bekeken en ik vind wel dat je de verschillen in prijs ook zeker terug ziet in de wagen. Opzetsnelheid, keuken, erg mooie luifel.

Ik zou voor de 2de hands Kyte gaan, maar ik vind die wagen gewoon heel mooi en een eis van ons is (wij blijven max 3 dagen op 1 plek) binnen een half uur helemaal klaar met uitpakken en ook weer inpakken. Dus met afkoppelen, waterpas zetten en uitpakken bij. En dat kan met de Kyte.

Toen ik onze livingstone ging ophalen was de verkoper net bezig met het inklappen van een kyte (2011) welke hij ook had verkocht. Ik heb hem hiermee geholpen. Daarna hebben we onze livingstone ingeklapt (stond met alleen de luifel). De livingstone ging een ongeoefend een stukje sneller. Bij de kyte hadden we nogal wat problemen om het dekzeil dichtgeritst te krijgen. Komt blijkbaar nogal nauw met het juist opvouwen van het doek. Verder heb je bij de kyte ook wat meer hulpstokjes (zijkanten en in de luifel) waar je ook wat tijd aan kwijt bent.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2019, 09:42:42 pm »

De hoes van een kyte gaat inderdaad strak erop.
Je hebt er even behendigheid voor nodig.
De oversteek luifels stokken zitten er vast aan even ophangen en klaar.
Je moet bij de kyte wel een volgorde houden.

Elke vouwwagen heeft zij voor en tegens.
Daarom zou ik gewoon kiezen wat je zelf het mooist vind.
De handig/onhandigheden kom je vanzelf achter en die heeft elke wagen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2019, 09:45:57 pm »

Mijn advies is niet zo heel onafhankelijk. We hebben ook Cabanon bekeken en ik vind wel dat je de verschillen in prijs ook zeker terug ziet in de wagen. Opzetsnelheid, keuken, erg mooie luifel.

Ik zou voor de 2de hands Kyte gaan, maar ik vind die wagen gewoon heel mooi en een eis van ons is (wij blijven max 3 dagen op 1 plek) binnen een half uur helemaal klaar met uitpakken en ook weer inpakken. Dus met afkoppelen, waterpas zetten en uitpakken bij. En dat kan met de Kyte.
Even of topic als je goed geoefende bent kan dat met alle vouwwagens

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Exactly

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2019, 09:55:25 pm »

Zijn wel twee heel verschillende wagens in totaal verschillende prijsklassen en totaal verschillende looks.

Ze hebben wel beide maar 1 bed. Wij hebben zelf een Cabanon gehad, was een prima wagen met goede kwaliteit doek. Toen helemaal gevallen voor de looks 

Lastig adviseren, wat vind je het mooist. Hoe belangrijk vind je het  dat het eennieuwe wagen is?? Of wil je erg graag een Holtkamper?
De Holtkamper vinden we prachtig, alleen is de prijs er ook naar. Cabanon heb ik ook veel goeds over gehoord en lijkt in de basis net zo ruim - al begrijp ik dat hij erg diep wordt met alle voortenten/luifels. De prijs van de Cabanon lijkt gunstig voor wat je krijgt.

Alle adviezen (dank!) tot nu toe bij elkaar genomen lijkt een Holtkamper van na 2011 voor ons de beste keuze. We gaan ook nog op jullie advies bij de Aart Kok Livingstone kijken. De keuken lijkt top! Wel begrijp ik dat de stahoogte tegen kan vallen (ik ben 1.95m lang). Laat het zeker weten als je nog andere ervaringen, overwegingen en suggesties hebt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2019, 10:16:12 pm »

De Holtkamper vinden we prachtig, alleen is de prijs er ook naar. Cabanon heb ik ook veel goeds over gehoord en lijkt in de basis net zo ruim - al begrijp ik dat hij erg diep wordt met alle voortenten/luifels. De prijs van de Cabanon lijkt gunstig voor wat je krijgt.

Alle adviezen (dank!) tot nu toe bij elkaar genomen lijkt een Holtkamper van na 2011 voor ons de beste keuze. We gaan ook nog op jullie advies bij de Aart Kok Livingstone kijken. De keuken lijkt top! Wel begrijp ik dat de stahoogte tegen kan vallen (ik ben 1.95m lang). Laat het zeker weten als je nog andere ervaringen, overwegingen en suggesties hebt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik ben 1.94
Sta hoogte was voor ons een reden om niet voor de livingstone te kiezen.
Verder mooie keuke  ruime bagagebak en met een xl bed ook een heerlijk groot bed voor lange mensen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

muis

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2019, 11:14:09 pm »


Hoi muis,

kan je wat meer in detail treden over de jaarverschillen van de (eerste) Kytes?
Is er binnen de club een overzichtslijstje van de verschillen per jaar?

Geef je nu aan om naar Kytes te zoeken vanaf 2011 i.v.m. de verbeterpunten die de eerste jaren zijn doorgevoerd?
wat ik zo nog uit mn hoofd weet is ogen die los kwamen van de kuip en problemen met de luifelstok (te kort of te lang)
Als je terugleest in Holtkamper vanaf pagina 44 ong staan daar verschillende topics. Het wisselde toen per wagen weet ik nog wel.

Ik zou zeggen vanaf half 2011 of weten dat de punten aangepast zijn daar waar nodig.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2019, 05:17:55 pm »

Als we ooit weer een vouwwagen kopen.. dan word het een Holtkamper. Wat een prachtige wagens!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal