Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?  (gelezen 4390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #30 Gepost op: mei 04, 2019, 08:44:02 pm »

Dat laatste kan bij vrijwel alle merken en types, of het praktisch is is een tweede
Als je maar op een camping overnacht kan het handig zijn. Roadmaster heeft daar voor het 80cm luifel ideaal

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #31 Gepost op: mei 04, 2019, 09:08:52 pm »

Bij ons is de Alpen Kreuzer parade afgevallen, vanwege de kleine voortent en nog belangrijker: je moet altijd in je voortent omkleden. Dat zag met name mijn vrouw niet zitten. Daarnaast twijfelde ik aan de bouwkwaliteit en dan met name omtrent het al dan niet ontstaan van zakkers bij (veel) regen, iets wat bij ‘bungalow’ modellen toch sneller kan ontstaan bij onvoldoende afschot.

Ook de niet verkrijgbaarheid van een achterhangende keuken vond ik persoonlijk een nadeel, omdat je dan met iets los aan het knooien moet gaan, wat ook weer pakruimte kost. Naast dat je deze thuis niet alvast kunt inpakken. Het algehele inpakken zonder openklappen was wel iets waar ik zeer van gecharmeerd was.

Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #32 Gepost op: mei 05, 2019, 08:30:29 am »

Ik zou bij een model als de alpenkreuzer parade altijd kiezen voor een model zonder haringen bij de bak. Bijvoorbeeld combi camp flexi of aart kok kavango. Scheelt tijd, vooral bij tussenovernachting. Persoonlijk vind ik dat ook mooier.


Wij zagen gisteren bij Obelink de Campooz Lazy Jack. Wat een stoere vouwwagen is dat geworden. Mooi doek en uit te breiden met een extra slaaptentje. Is dat geen optie? Lijkt qua indeling op de Malawi maar wel een stuk breder.


Verder heeft elke vouwwagen voor en nadelen. De ideale vouwwagen bestaat niet. Kies met je gevoel.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #33 Gepost op: mei 05, 2019, 09:55:43 am »

Als je ervaring / routine er mee hebt, kan hij na het waterpas zetten zeker wel in 20 Minuten staan. Maar zoals wel vaker gezegd moet je ook hem op zijn plek zetten, waterpas zetten, de spullen van de bovenkant afhalen en na de tijd alles nog extra vastzetten als dat nodig is. En het allerbelangrijkste: het is geen wedstrijd, het is vakantie.

Tsja, als . . . .
Ik merk op dat je een malawi niet in 20 minuten kan opzetten. Dat ben je dus met me eens begrijp ik.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #34 Gepost op: mei 05, 2019, 01:55:42 pm »

Tsja, als . . . .
Ik merk op dat je een malawi niet in 20 minuten kan opzetten. Dat ben je dus met me eens begrijp ik.
Deze discussie is hier al vaak gevoerd. Eindconclusie: je moet méér doen dan alleen wat de dealers je voorschotelen. Op geen enkel filmpje zetten ze hem op  een schuin veldje op. En nergens is bagage te bekennen. En nergens wordt hij volledig stormvast afgespannen. Uiteindelijk zit er niet veel verschil in tussen de verschillende merken, wel tussen de verschillende hoofdtypes en zelfs dan is het maar een (klein) deel van alles.
Overigens kan ik mijn Malawi wel in 20 Minuten opzetten in de hierboven benoemde ideale omstandigheden, maar doe ik dat bijna nooit, want het is vakantie als ik met hem op stap ga en het interesseert mij ook niet hoe snel dat gaat. Wel wil ik het zo gemakkelijk mogelijk en daarvoor heb ik mijn wagen aangepast waar dat kan. Daardoor  gaat het vaak sneller, maar soms ook trager.
Uiteindelijk ben ik blij met mijn wagen en dat gaat het om.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #35 Gepost op: mei 05, 2019, 02:47:39 pm »

Update van onze zoektocht: vandaag de Malawi 2.0 bekeken, ziet er mooi uit. Helaas verder aam het twijfelen geraakt door de Alpenkreuzer Parade: 2 bedden op hoogte en een eronder, snel op te zetten, lekker hoog en relatief voordelig (7.400 euro). Misschien toch handig als de kids op termijn apart willen slapen. Iemand ervaring of kinderen (nu 3 en 5 jaar) samen willen blijven slapen, of apart? En wat vinden jullie van de Alpenkreuzer Parade?

De Parade is de doorontwikkeling van de Teun TTT4 wat eigenlijk weer voortboorduurt op de Tago Settler. ik vind het ook een mooie wagen.
Het is een fijne wagen en de tent is toch niet echt klein. zeker niet in vergelijking met andere wagens van hetzelfde type. In de basis kan je heel snel staan. als je ergens langer wil blijven staan is het gewoon meer werk. Omkleden doen we meestal in de cabine. Dat vond ik bij de vorige wagen (een dubbelklapper) op zich wel prettig dat je dat in de wagenbak kan doen. Maar ja.. alles heeft zijn voor en nadelen.

Wat betreft het slapen van je kids... de mijne hebben vrij lang samen geslapen. tot een jaar of 10. maar de een sliep wat onrustiger dus dat gaf wel eens wat gedoe. Maar tot dat moment was het altijd supergezellig.  Nu slaapt de een in het bed en de ander in de ondertent. het is hun eigen domeintje dan. De ondertent is daar ook ruim genoeg voor. Alleen als we trekken dan is het voor 1 nachtje het 2 persoonsbed delen. dan ga ik niet de ondertent inrichten.(die er standaard aanhangt) bij dit type wagens is het fijn dat je direct een voortent meetrekt. bij mijn vorige wagen was dat alleen de wagenbak, (wat trouwens echt heel snel stond) maar toch vind ik de tent mee trekken wel lekkerder.

Mijn dames zijn bijna 15 en de jongste wordt deze zomer 14. in een eigen tent slapen daar willen ze niets van weten.  Prima, want de wagen is er geschikt voor.

Je hangst voor de waterzakken is ongegrond overigens. het dak loopt ten eerste vrij stijl af en ten tweede ... het staat gewoon strak.

En ik begrijp dat het je keuze al niet meer is, maar wellciht om in gedachten mee te nemen: bij mijn vorige vouwwagen wilde ik absoluut een (berm)keuken. bij mijn huidige wagen.. absoluut niet meer. ik wilde meer flexibiliteit. Ook op dat gebied zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.


Maar het allerbelangrijkste is.. Laar vooral je hart een beetje spreken Als je een klik hebt met een wagen zal je mogelijk een onhandigheidje hier en daar vergeven, zonder daar blind voor te zijn, maar je geniet wel van iedere vakantie. Uiteindelijk is het jouw wagen, en jouw ervaring de over het algemeen toch wel subjectieve mening van anderen is als jij op de camping zit toch een stuk minder relevant.

Nou.... Succes he :# :#

Gelogd
Adventure Awaits

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #36 Gepost op: mei 05, 2019, 06:17:17 pm »

Ga vooral veel kijken, je vindt jullie ideale wagen vast wel. Onze kinderen hebben altijd samen geslapen (nu 10 en 12, jongen en meisje). Als wij niet voor een kleinere wagen waren gegaan, hadden ze vast nog een hele tijd samen (willen) liggen. Nu gaan ze voortaan samen in een tent.
Het kan dus prima.
Qua formaat binnenruimte, zijn jullie mooiweer-kampeerders of gaan jullie ook in het voor-en najaar, dat bepaald mede of je voor een ruime voortent of juist een grotere luifel kan kiezen.

Ook zijn er modellen waarbij de luifel door inritsbare panelen, een voortent kan worden. Dit zijn vaak geen snelle opzetters, maar wel heel flexibele wagens. Dat laatste was voor ons de reden om voor een campooz camping variant te kiezen...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Exactly

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #37 Gepost op: mei 05, 2019, 06:55:02 pm »

De Parade is de doorontwikkeling van de Teun TTT4 wat eigenlijk weer voortboorduurt op de Tago Settler. ik vind het ook een mooie wagen.
Het is een fijne wagen en de tent is toch niet echt klein. zeker niet in vergelijking met andere wagens van hetzelfde type. In de basis kan je heel snel staan. als je ergens langer wil blijven staan is het gewoon meer werk. Omkleden doen we meestal in de cabine. Dat vond ik bij de vorige wagen (een dubbelklapper) op zich wel prettig dat je dat in de wagenbak kan doen. Maar ja.. alles heeft zijn voor en nadelen.

Wat betreft het slapen van je kids... de mijne hebben vrij lang samen geslapen. tot een jaar of 10. maar de een sliep wat onrustiger dus dat gaf wel eens wat gedoe. Maar tot dat moment was het altijd supergezellig.  Nu slaapt de een in het bed en de ander in de ondertent. het is hun eigen domeintje dan. De ondertent is daar ook ruim genoeg voor. Alleen als we trekken dan is het voor 1 nachtje het 2 persoonsbed delen. dan ga ik niet de ondertent inrichten.(die er standaard aanhangt) bij dit type wagens is het fijn dat je direct een voortent meetrekt. bij mijn vorige wagen was dat alleen de wagenbak, (wat trouwens echt heel snel stond) maar toch vind ik de tent mee trekken wel lekkerder.

Mijn dames zijn bijna 15 en de jongste wordt deze zomer 14. in een eigen tent slapen daar willen ze niets van weten.  Prima, want de wagen is er geschikt voor.

Je hangst voor de waterzakken is ongegrond overigens. het dak loopt ten eerste vrij stijl af en ten tweede ... het staat gewoon strak.

En ik begrijp dat het je keuze al niet meer is, maar wellciht om in gedachten mee te nemen: bij mijn vorige vouwwagen wilde ik absoluut een (berm)keuken. bij mijn huidige wagen.. absoluut niet meer. ik wilde meer flexibiliteit. Ook op dat gebied zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.


Maar het allerbelangrijkste is.. Laar vooral je hart een beetje spreken Als je een klik hebt met een wagen zal je mogelijk een onhandigheidje hier en daar vergeven, zonder daar blind voor te zijn, maar je geniet wel van iedere vakantie. Uiteindelijk is het jouw wagen, en jouw ervaring de over het algemeen toch wel subjectieve mening van anderen is als jij op de camping zit toch een stuk minder relevant.

Nou.... Succes he :# :#

Bedankt voor het delen, streepje erbij voor de Parade! En de keuken info, zeker nog relevant hoor! Los lijkt me ook prima, dan kan de koelkast lekker achterin de auto tijdens de reis en kunnen we eventueel buiten de tent koken.

Wat betreft je hart volgen... Dan ga ik voor een carbon frame Kyte van 2016 die ik nog niet wil betalen en mijn vrouw voor de Malawi 2.0 met mogelijk gedoe met de kids na enkele jaren. Fijn in elk geval om zo'n positieve ervaring te lezen met de voorganger van de Parade! Ik denk dat we toch, met veel plezier, voor deze gaan.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2019, 07:42:34 pm door Exactly »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #38 Gepost op: mei 06, 2019, 11:10:48 am »

Dat mogelijke gedoe met je kinderen is toch veel makkelijker op te lossen met een bijzettentje?
Gelogd

Exactly

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #39 Gepost op: mei 06, 2019, 01:58:48 pm »

Dat mogelijke gedoe met je kinderen is toch veel makkelijker op te lossen met een bijzettentje?

Op termijn wellicht, maar het voelt niet goed om dat te doen voordat ze 10 a 12 jaar zijn. Heb jij dit wel gedaan?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #40 Gepost op: mei 06, 2019, 02:15:51 pm »

Op termijn wellicht, maar het voelt niet goed om dat te doen voordat ze 10 a 12 jaar zijn. Heb jij dit wel gedaan?


We hebben een Holtkamper Spacer, daar zat een Adventuretent bij toen we de wagen aangeschaft hebben.
Deze tent kan je aan de wagenbak ritsen zodat ze een eigen tentje hebben maar wel dicht bij je zijn.
De Adventuretent kan je ook zelfstandig als een losse tent opzetten.

Vorig jaar was onze kleine man 7 en wilde hij met "zijn" tentje al los staan van de wagenbak, zo snel kan het gaan...
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #41 Gepost op: mei 06, 2019, 05:02:54 pm »

Op termijn wellicht, maar het voelt niet goed om dat te doen voordat ze 10 a 12 jaar zijn. Heb jij dit wel gedaan?

Nee, (ze zijn nu 8 en 10), maar ze slapen samen in de aangeritste kindertent. Vanaf daar zijn er twee opties: blijven liggen met z'n tweeën of in een bijzettentje. Ik zou geen rekening houden met aparte slaapvertrekken, omdat ze in de toekomst wellicht apart willen slapen. Dan kopen ze maar een eigen vouwwagen . . . . 
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #42 Gepost op: mei 06, 2019, 10:40:19 pm »

Oudste hier met 6 al in een eigen tentje. Wel direct aan de kant waar ik lig naast de tent zodat ik hem kon horen ademen. Ik moest echt wel even slikken, maar hij was dolblij!!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #43 Gepost op: mei 06, 2019, 10:41:09 pm »

Tot vorig jaar lagen de 8 en 7 jarige samen. Eerst op de deksel van de flyer en daarna samen op een matras in de achtertent van de Malawi (de eerste, hoekige). Vorig jaar is de oudste naar een eigen tentje gegaan, kon ie beter uitslapen. Dit jaar volgt wrs de jongste (dan 8 jaar) grote broer naar bijzettent 2. Prima toch? Thuis liggen ze ook op hun eigen kamers, dat is verder weg dan die tent.
Overigens, ik sliep ook als 8 jarige al in de bijzettent, dat vond ik fijner dan in een ondertent.

Voor ons is het idee van zelf een goed bed en toch de optie van de kinderen in de vouwwagen heel fijn. Wij zochten destijds bewust geen dubbelklapper of wagen waar je twee bedden naast elkaar hebt, ik slaap stukken beter als ik niet pal naast mijn zonen lig.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2019, 10:43:25 pm door Koenta_kinte »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #44 Gepost op: mei 06, 2019, 10:53:40 pm »

De kampeermeneer heeft een leuk artikeltje geschreven over welke leeftijd alleen in een tent..

https://www.kampeermeneer.nl/eigen-tent-vanaf-welke-leeftijd-mag-het/

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal