Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi  (gelezen 2177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

  • Gast
Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Gepost op: mei 03, 2019, 04:29:51 pm »

Hallo iedereen


Twijfel tussen deze twee wagens

De structuur en opstelling is dezelfde

Alleen de doek en ramenopstelling is anders....?

Iemand ervaringen of tips?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2019, 07:44:06 pm »

Zijn beide modellen van de firma van Aart Kok, zal weinig verschil tussen zitten denk ik
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2019, 10:24:32 am »

 Ik dacht dat CC deens was en AK die verkocht. Maar maakt AL ze zelf dan???
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2019, 11:50:39 am »

Het systeem verschilt niet, opties zijn ook redelijk gelijk.
Wel verschil in doek/kleur en de vormgeving.

Zo heeft de Aart Kok-variant kleine langwerpige raampjes rondom en een groot raam in het dak. Die opties heeft de Flexi niet.

Wij hebben beide opties bekeken en kort gezegd kwam dat op het volgende neer:
- aart kok oogt in ieder geval als wat betere (zwaardere) kwaliteit doek (of dat ook feitelijk zo is durf ik niet te zeggen).
- De opties/vormgeving van de Aart Kok vonden wij niet erg belangrijk.
- het prijsverschil was wel behoorlijk.

Wij hebben daarom voor een Flexi (Comfort XL) gekozen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2019, 12:01:33 pm »

Aart Kok werkte nauw samen met Gerjak. De wagens van de Kavango en Tago Settler waren hetzelfde. De Kavango had een beter kwaliteit doek, en was meer tent-achtig, waar de Tago Settler meer ging voor opzetgemak en prijs. Na het faillissement van Gerjak is Aart Kok de Tago Settler na gaan bouwen onder de naam Combi Camp Flexi. De eerste Flexi's waren een copie van de Tago Settler. In de loop van de jaren is de Combi Camp Flexi wel veranderd, de tent heeft een ander aanzien inmiddels. In mijn optiek is echter het eerste verschil, Kavango meer tent-gevoel en betere kwaliteit, wel gehandhaafd. Uiteraard is er hierdoor ook een prijsverschil.
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2019, 12:05:23 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2019, 01:35:07 pm »

We hebben voor de aanschaf van onze wagen in 2013 beide wagens bekeken en zijn toen op ons gevoel afgegaan. De vouwwagen waar wij ons het meest prettig bij voelden, de flexi, is het toen geworden. Alles draait bij het gebruik (zeker van in basis dezelfde wagens) om het tentgevoel dat je iedere keer weer ervaart als je er mee gaat kamperen.Nog steeds zijn we blij met onze keus.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de flexi alle weersomstandigheden aan kan. Behalve sneeuw hebben we alles wel meegemaakt, van storm met uitschieters windkracht 10, van regenbuien waar de putdeksel van door de straten dreven tot 35 graden en vrieskou we hebben alles gehad en de tent heeft het glansrijk doorstaan.
Als je echter erg gevoelig bent voor vlekjes, neem dan geen flexi. Het wit is erg besmettelijk en ons dak kent, na 30 weken gebruik, dan ook vele zwarte stipjes en zwarte vegen die goed afsteken (sommigen verdwijnen wel weer door zon en regen). Op een ander kleurig dak zie je de vlekken minder duidelijk, al zullen ze er net zo goed zitten.
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2019, 11:50:01 am »

Dit jaar hebben wij onze Flexi nieuw bij Aart Kok gekocht. Wij hebben toen vooral vanwege de prijs de Flexi gekozen. Zou budget geen item zijn zou ik persoonlijk voor de Kavango kiezen. Dit is echter puur gepasseerd op gevoel en smaak.
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2019, 07:09:30 pm »

4 jaar geleden hebben wij voor de zelfde keus gestaan. Kwamen in eerste instantie kijken voor de flexi. Echter na meerdere bezoeken toch gekozen voor de kavango. De betere kwaliteit van het tentdoek en de vormgeving van de kavango waren voor ons de reden. Nu we de wagen 4 jaar in gebruik hebben vind ik het panoramadak echt een meer waarde hebben. Zeker wanneer je naar gebieden gaat waar het warm/zonnig is. Was bij de keuze voor de kavango nog huiverig voor het panoramadak, gaat dat niet lekken of is het niet kwetsbaar bij harde wind. Maar dit bleek geen enkel probleem. En nu vind ik het panoramadak echt een pluspunt van de kavango tov de flexi.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2019, 03:29:57 pm door Nootje »
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2019, 09:43:40 pm »

Kwaliteit van het doek en het ontwerp zijn de verschillen. De Combi-Camp Flexi is goedkoper van de Aart Kok Kavango. Punt van aandacht zijn de raamopeningen aan de zijkant bij de Flexi; je rolt ze aan de buitenkant open. Je moet ze dus ook aan de buitenkant sluiten. Wil je privacy na bijvoorbeeld het douchen, dan moet je ze even dichtritsen of er iets voor hangen aan de binnenkant. Bij de Kavango zijn de zijkanten dicht.

Verder is de Flexi licht van kleur en dus ook minder knus ‘s morgens of ‘s avonds. Wij gaan onze slaapcabines verduisteren zodat het donkerder is binnenin.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Noor en Thomas

  • Gast
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2019, 05:14:18 pm »

Vanmorgen hebben wij de Combi Camp Coutry Anniversary met gasten cabine gekocht bij Aart Kok in Roden. Super goed en leuk geholpen! We hebben de Aart Kok Livingstone ook nog overwogen maar de Country gaf ons een beter gevoel.

De reden voor de Anniversary uitvoering is dat we de fietsen graag op de dissel willen vervoeren en dan kom ik gelijk bij de eerste vraag: bestaat er een drager die 4 fietsen op de dissel kan vervoeren?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verschil tussen Aart Kok Kavango & Combi camp flexi
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2019, 05:56:15 pm »

Vanmorgen hebben wij de Combi Camp Coutry Anniversary met gasten cabine gekocht bij Aart Kok in Roden. Super goed en leuk geholpen! We hebben de Aart Kok Livingstone ook nog overwogen maar de Country gaf ons een beter gevoel.

De reden voor de Anniversary uitvoering is dat we de fietsen graag op de dissel willen vervoeren en dan kom ik gelijk bij de eerste vraag: bestaat er een drager die 4 fietsen op de dissel kan vervoeren?

4 ga je niet halen voor op de dissel ivm breedte en beperkte draaicirkel
meestal worden maximaal 2 fietsen aangehouden op de dissel
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal