Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camp Let Classic North of Combicamp Country  (gelezen 1187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noor en Thomas

  • Gast
Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Gepost op: mei 09, 2019, 05:46:08 pm »

Wij staan op het punt een nieuwe vouwwagen aan te schaffen. We zijn een gezin met 2 kinderen (10 en 12 jaar) en twee volwasennen. Onze keus is gevallen op de Camp Let Classic of de Combicamp Country.  We neigen naar de Combicamp vanwege de bagagemogelijkheden en de waardevastheid. We zijn benieuwd naar jullie bevindingen, voordelen en nadelen van deze 2 vouwwagens.
.
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2019, 06:37:44 pm door Noor en Thomas »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2019, 06:44:50 pm »

Ik begrijp deze vraag niet helemaal. Een Camplet Classic of een Combicamp Country zijn in mijn optiek twee heel verschillende vouwwagens, die niet te vergelijken zijn. Mijn advies is dan ook om deze twee wagens te gaan bekijken, en dan te bepalen waar de voorkeur naar uit gaat. De Camplet heeft 4 slaapplaatsen, een Combicamp maar twee, een Combicamp is veel sneller en eenvoudiger op te zetten, hier slaap je "dwars" en bij de Camplet in de lengte, om maar wat verschillen te noemen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

muis

  • Gast
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2019, 07:21:26 pm »

Hoeveel bedden wil je? Wel je een grote luifel of juist meteen een voortent
Gelogd

Noor en Thomas

  • Gast
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2019, 08:26:00 pm »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik moet toegeven dat ik inderdaad wel meer informatie moet geven voor fatsoenlijk advies.

Om te beginnen: wij zijn volledig nieuw in de vouwwagen wereld. In het verleden wel vaak met een tent op vakantie geweest. Alle informatie is dus welkom!

Als we voor de CCC (je leert snel op dit forum) zouden kiezen dan zou daar een achtertent of slaapcabine bij worden geplaatst. (slapen op luchtbed). Voordeel lijkt ons de ruimte om je om te kleden. Een voortent en luifel is wel wenselijk maar misschien is de hele combinatie dan te lang /lomp.
Het grootste voordeel van de CCC lijkt ons de eenvoudig te bereiken bagageruimte en opzetgemak.
De algehele afwerking en uitrusting  van de CCC lijkt ons beter te zijn. De waardevastheid ook.

De Camp Let Classic daarentegen lijkt ons compacter (achter de auto en berging rechtopstaand) heeft het voordeel van de 4 slaapplekken. Daar hebben we nog wel twijfels over: staat dit alles stabiel, maw schudden alle 4 de bedden wanneer je je omdraait?
Onze grootste bedenkingen hebben we bij het meenemen van de bagage. Op dit forum heb ik hierover nogal uiteenlopende meningen mogen lezen.

We vinden het lastig om een keuze te maken op basis van plaatjes en tekst. Morgen gaan we kijken bij Bravo in Ommen naar een Classic North. Deze aanbieding lijkt ons passend qua uitrusting en luifel.

De CCC zal waarschijnlijk een andere keer worden bekeken afhankelijk van hoe het morgen verloopt.

In elk geval  enorm bedankt voor willen delen van alle informatie. Ik hoop dat ik in de toekomst ook nog eens iets waardevols kan toevoegen.

Groet Thomas





Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2019, 09:46:59 pm »

Mochten jullie nog heel even tijd hebben, misschien zijn jullie in de gelegenheid om met Hemelvaart naar het vouwwagenweekend in Zeewolde te komen? Dan kun je een dagje rondlopen en heel veel verschillende merken/modellen bekijken en ervaringen horen van de eigenaren.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2019, 10:21:12 am »

Just my two cents...

Camplet is een premium-geprijsde klapkar, net als de CCC. Maar ook nog de enoge wagen waar je niet op een lattenbodem slaapt.

Je geeft aan dat de Camplet lekker compact is in de beging... maar als je een nieuwe Trigano Odyseé koopt (zelfde klap-principe) houd je meer dan voldoende geld over om hem een aantal jaren in een stalling te plaatsen...

Mijn advies zou zijn, voor nieuwe klappers: koop een tweede hands wagen van het model wat je wat lijkt en ga hem uitproberen. Pas in de praktijk weet je of oplossingen echt werken.

Succes en veel plezier met je kijk-dagen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2019, 01:51:23 pm »

Camplet en combi camp country zijn beide ook met harde deksel. Als dat een uitgangspunt is voor jullie dan kun je ook nog kijken naar trigano Alpha, 2e hands Holtkamper Astro, spacer of flyer of een Aart Kok Zambezi.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2019, 02:10:45 pm »

Wij hebben beide gehad, een camplet met kinderen zou nu voor ons een no-go zijn; relatief kleine voortent en geen opslagruimte in de wagenbak zelf als alles op is gezet. Voor 2 personen een prima compacte wagen. Onderweg eenvoudig overnachten is daarom ook niet goed mogelijk. Wij zijn helemaal happy met de Combi Camp







Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2019, 02:38:50 pm »

Is de combi camp flexi geen overweging?
Vriendin van mijn had eerst een camplet, maar had echt problemen met de lage keuken.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.575
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2019, 05:41:43 pm »

Ik zou in je overwegingen zeker een Smitveld meenemen, in Heemskerk. Mooie vouwwagen, beetje de Waard-achtig uiterlijk, zeker goed alternatief voor de eerdere kampeerder. Betaalbaar en wij hebben destijds op het randje van aanschaf gezeten maar uiteindelijk de CCC gekocht waar we tevreden mee zijn maar soms bekruipt me nog het gevoel.....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Noor en Thomas

  • Gast
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2019, 06:29:49 pm »

Allen bedankt voor de vele nuttige input. Het is echt leuk om je op dit forum in te lezen en je vragen te kunnen stellen.

Vanmorgen bij Aart Kok in Roden geweest. Bijzonder prettig geholpen. We hebben de Combi Camp Country gekocht met een gastencabine. Deze vouwwagen voldeed aan al onze eisen gaf goed "thuisgevoel".

Het is een anniversary versie geworden omdat we de fietsen graag op de dissel vervoeren.  En dan kom ik gelijk met een vraag: bestaat er een draagsysteem voor op de dissel die 4 fietsen kan dragen? of is de dissel daar te kort voor?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2019, 07:12:45 pm »

Gefeliciteerd met jullie aanwinst  :>

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: Camp Let Classic North of Combicamp Country
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2019, 08:41:55 pm »

Gefeliciteerd en leuk te horen dat het lezen en vragen stellen hier je geholpen heeft.

Open in combi camp even een topic voor je vraag over de fietsendrager, hier verdwijnt je vraag en de evt antwoorden :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal