Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?  (gelezen 2285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak2

  • Gast
Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Gepost op: juni 02, 2019, 01:42:53 pm »

Mijn gezin bestaat uit m'n vrouw, 3 kinderen (2 van 12 en 1 van 15) en ik zelf. Wij zijn zelf rond de 50.
De afgelopen 10 jaar zijn we vooral in duitslang, frankrijk, belgie en nederland op vakantie geweest.
Onze vouwwagen is een Jamet Louisiana uit 1999.

We hebben hem destijds voor een leuk prijsje overgenomen en hij heeft ons al die jaren niet teleur gesteld.
Nu hebben we besloten er afscheid van te nemen, niet omdat hij niet bruikbaar meer is, maar omdat het opzetten ervan best bewerkelijk is.
De Louisiana heeft ook een extra tussenstuk, waardoor hij een forse voortent heeft.

Omdat de kinderen wat ouder zijn willen ze vaak in een eigen tent(je) slapen, we hebben daardoor ook minder ruimte in de tent nodig (alhoewel het bij slecht weer er prettig is om een grote tent te hebben.

We zijn dus op zoek naar een andere vouwwagen, maar er is zoveel te krijgen dat het best lastig is.
Wellicht dat er andere mensen zijn hier die voor eenzelfde keuze hebben gestaan. Ik ben dan ook erg benieuwd waarvoor zij hebben gekozen.

De eigenschappen die wij belangrijk vinden zijn o.a.:

- met stip op nr. 1: Makkelijk en snel uit te vouwen/op te zetten.
- slaapcomfort
- wat kleiner dan de huidige vouwwagen

Advies en/of ervaringen zijn zeer welkom.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2019, 02:20:52 pm »

Budget? Nieuw of gebruikt? Met of zonder vaste keuken? Zomaar wat vragen die meer licht kunnen laten schijnen op een keuze. Is altijd wel spannend natuurlijk, waar kom help uit. Succes
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2019, 04:38:28 pm »

Een Jamet Jametic is snel opzetbaar én brengt 'n leuk formaat "huiskamer" mee.
standaard kan er onder de 2persoons slaapplaats een ondertentje en in de nieuwere modellen is er 'n 2e 2 persoonsmatras en bodem aanwezig.

Wij hebben 'n oudje (en zijn maar samen) waar de wagenbak een zitje is en zetten onze kledingtassen dáár en onder de andere onze boodschappen en andere zaken.

Er kan (iig bij de nieuwere) een tent aan geritst worden om méér ruimte te hebben voor tassen of 'n bed.
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2019, 05:31:10 pm »

We hebben afgelopen weekend voor het eerst met de cabanon malawi 2.0 gekampeerd.
Even puzzelen uiteraard met opzetten en wat handig is maar heerlijke vouwwagen.
Prima 2 pers bed en we hebben het achtertentje erbij voor de kinderen van 2 jaar en 1 van 8 maanden.
Dit is echter een optie dus je kunt ervoor kiezen om deze er niet bij te nemen.
We hebben gekozen voor de panorama luifel met voorwand en dit is voor ons helemaal prima en ruim genoeg met de woonruimte erbij.

We hebben echt genoten!

Maar zoveel mensen zoveel wensen. Hoop dat jullie iets passend kunnen vinden!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2019, 07:33:48 pm »

Ik heb voor eenzelfde vraagstuk gestaan, had een Conway (een balzaal) en 2 kinderen toen 12 en 14, zij slapen in een eigen tentje.
Ik had de volgende punten voor mezelf op een lijstje staan:
Grote luifel die ook dicht kan
Sneller dan wat we hadden ivm rondtrekken
Geen hoog bed
Tentmodel (geen 'bungalowtent' model)
Dit bracht mij bij de HK Flyer
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2019, 08:44:01 pm »

Onze Holtkamper Spacer model 2008 is sinds dit weekend te koop.
Komt deze week hier en op marktplaats te koop.
Voldoet mijn inziens aan je verwachtingen...

Bij interesse stuur me even een persoonlijk bericht


Gegroet....
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2019, 10:29:09 pm »

Omdat onze zoon van 12 sinds afgelopen zomer ook in een eigen tentje slaapt hebben wij vorig jaar een Raclet Panama Up GL gekocht. Als je nieuw wilt kopen is dat een mooie betaalbare keuze.

Nu met de nieuwe voortent (er klapt standaard een voortent mee, waar je best even kunt zitten met z'n vijven, maar als het langdurig slecht weer is, is die ruimte met 5 personen wel wat krap) is het helemaal ideaal; die kun je gewoon opzetten als luifel en bij slecht/koud weer kun je de zijwanden en voorwand inritsen zodat je een flinke binnenruimte hebt. Wij hebben zelf alleen de diepe luifel (2.10m), dat is voor ons voldoende.

Hij zet snel op en heeft een enorme laadruimte onder het bed die zowel tijdens het kamperen als ook voor de deur toegankelijk is.

Er zijn echter heel veel vouwwagens te koop die aan jullie criteria voldoen, dus kijk vooral bij de dealers welke merken/modellen er zijn.



« Laatst bewerkt op: juni 10, 2019, 09:45:31 pm door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2019, 09:59:59 pm »

Aan de ene kant zijn snelklappers leuk, maar als je met z'n 5en slecht weer treft kijk dat of je fatsoenlijk binnen kunt zitten, die laatste is echt een 2 persoons klapper m.i.
Wij hebben een "bouwwagen, maar toch staat hij snel genoeg, aan 1,5 uurtjes hebben we genoeg. Nee het is geen trekker, wij blijven 2 weken op een plek en verkennen al wandelend een wijde omgeving....
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2019, 10:45:13 pm »

Onze gezinssamenstelling was gelijk nl 5 personen.
We hebben toen voor een combicamp venezia gekozen, een snelopzetter met een vaste keuken.
We konden met ons vijven in de voortent eten.
Nooit spijt van gehad
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2019, 08:29:16 am »

Aan de ene kant zijn snelklappers leuk, maar als je met z'n 5en slecht weer treft kijk dat of je fatsoenlijk binnen kunt zitten, die laatste is echt een 2 persoons klapper m.i.

Niet als je, zoals ik in mijn opmerking aangeef, in plaats van de luifel de voortent neemt. Die kun je gebruiken als luifel (hij heeft alleen 3 extra dwarsstokken voor de stabliteit aan de voorkant, maar dat kost nauwelijks extra tijd), maar bij slecht weer kun je zijwanden en voorwand inritsen, zodat je een enorme binnenruimte hebt.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2019, 10:14:32 am »

Niet als je, zoals ik in mijn opmerking aangeef, in plaats van de luifel de voortent neemt. Die kun je gebruiken als luifel (hij heeft alleen 3 extra dwarsstokken voor de stabliteit aan de voorkant, maar dat kost nauwelijks extra tijd), maar bij slecht weer kun je zijwanden en voorwand inritsen, zodat je een enorme binnenruimte hebt.
Dan heb ik daar overheen gelezen, maar als ik de plaatjes zie lijkt het mij.... vrij klein.
Wij hebben een Europacamper futura waarvan de gewone voortent al diep is en met de luifel er bij hebben we bijna 6 bij 5 meter. Die ruimte heb ik met mijn pubers wel nodig.... ook al slapen ze  (deels) in bijzettentjes. Daarnaast is het wel zo dat omdat we samen met het gezin van mijn zwager kamperen we vaak spelletjes spelen met maximaal 11 personen, dan zit het ene stel in de bak, en de rest in de voortent. Ik zou voorlopig zeker geen snelklapper willen, doe mij maar lekker wat praktischer... En dit alles gewoon ter overdenking, als je een keer slecht weer treft.... Ik hoef dan niet zo nodig verder te trekken, we vermaken ons wel.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2019, 12:10:43 pm »

Volgens mij heeft de ts juist aan kleiner te willen met de mogelijkheid om binnen te kunnen zitten bij slecht weer. In dat geval zou de Panama Up een prima mogelijkheid zijn,  er zit meer ruimte in dan je denkt heb ik gezien met het klapweekend  :J
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2019, 03:10:37 pm »

Ik zou voor een tenttrailer gaan. Als ik je goed begrijp hoef je met je kinderen eigenlijk niet echt rekening te houden. Wij hebben een malawi 1.0 met een luifel. Die laatste geeft flexibiliteit tussen alleen de basistent (staat in 20 minuten als je weet hoe het moet), de luifel in diverse variaties inclusief een inritsbare voorwand. Andere merken hebben variaties op ditzelfde thema.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2019, 09:00:04 pm »

Een tenttrailer? Is dat niet gewoon engels voor vouwwagen?

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2019, 09:01:58 pm »

 :# in het Engels eigenlijk omgekeerd, een trailer tent maar ik dacht precies hetzelfde  :J :J :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal