Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Panama up of de combi camp Country?  (gelezen 3611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #30 Gepost op: juli 12, 2019, 03:54:13 pm »

G11ling
Ja ik heb ook gekeken naar de Lazy Jack.  Net nog zag hem weer voor bij komen en dat lijkt me ook een fijne wagen. zeker dat de extra slaapcabine er aan vast kan blijven zitten en idd ook snel op te zetten. Als dat in dezelfde prijscategorie is dan is dat ook een goeie voor op t lijstje.   Bedankt voor je tip!!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #31 Gepost op: juli 12, 2019, 04:25:16 pm »

Ik weet niet wat jullie allemaal meenemen maar wij klappen hem op tot de deksle op 45graden blijft hangen en leggen de stoelen en tafel er dan nog tussen. Erg handig want dan gaan we nog even zitten, eten/drinken nog iets voordat we definitief dichtklappen. Hebben we tenminste nog een stoel/tafel. Gr groentje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Alle spullen die je nodig hebt om te kamperen; (potten, pannen, gastank, skottel, parasol, haringen, hamer, de tent zelf .......... ). Onze CC staat kant en klaar om zo te vertrekken; kleding en handdoeken in de auto en we kunnen rijden. Ik hoef de wagen voor vertrek (in principe) niet meer open te klappen. Meestal maken wij voor het vertrek wel het bed nog op (dekbed, hoeslaken, kussens)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #32 Gepost op: juli 12, 2019, 07:07:04 pm »

Ik hoef de wagen voor vertrek (in principe) niet meer open te klappen. Meestal maken wij voor het vertrek wel het bed nog op (dekbed, hoeslaken, kussens)

Zelf dat is al gedaan. Bed is klaar, werkende verlichting aan de middenbuis, electrische deken. We kunnen direct ons bed in. Inderdaad ligt alle kampeermeuk in de kar, een laatste theedoek oid stoppen we in de keuken. Zelf hebben we dan ook geen behoefte aan een pack&go systeem.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Vouwwagen groentje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia 2003 (voorheen Roadmaster midi 1995)
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #33 Gepost op: juli 12, 2019, 08:37:45 pm »


Alle spullen die je nodig hebt om te kamperen; (potten, pannen, gastank, skottel, parasol, haringen, hamer, de tent zelf .......... ). Onze CC staat kant en klaar om zo te vertrekken; kleding en handdoeken in de auto en we kunnen rijden. Ik hoef de wagen voor vertrek (in principe) niet meer open te klappen. Meestal maken wij voor het vertrek wel het bed nog op (dekbed, hoeslaken, kussens)
Ja, ik begrijp je nu, wij nemen ook een heleboel mee hoor maar ik bedoel ...dit hoeft niet op het bed want in de rest van de cc is plek genoeg. Onder het bed in de bak past al veel, in de keuken en in de dissel ook. Het bed is al opgemaakt. Net voor het dichtklappen schuiven we de tafel en stoelen er nog tussen. In de auto de kleren en schoenen. Als we een tussenstop maken heb je toch graag een tafel en stoel.
Groetjes groentje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #34 Gepost op: juli 12, 2019, 08:44:59 pm »

CEO  ik hoop toch wel voor je dat je aan t begin van je vakantie je bed opnieuw schoon opmaakt haha.  En niet dat je alles laat liggen van de vorige vakantie  :H

#grapje he.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #35 Gepost op: juli 12, 2019, 09:39:15 pm »

Zelf dat is al gedaan. Bed is klaar, werkende verlichting aan de middenbuis, electrische deken. We kunnen direct ons bed in. Inderdaad ligt alle kampeermeuk in de kar, een laatste theedoek oid stoppen we in de keuken. Zelf hebben we dan ook geen behoefte aan een pack&go systeem.


Ook hier op maat gemaakte LED met klik-aan-klik-uit en ook de elektrische deken in de wagen voor noodgevallen  :) . Ik  had in de aluminium LED-profielen magneten gelijmd zodat ik ze eenvoudig en snel aan de buizen kon plaatsen, maar ze kunnen bij het in- en uitklappen prima blijven zitten; alleen de LED-lijn van de luifel (we maken er zelden een voortent van) 'plak' ik nog even aan de buizen. Bekabeling is wel reeds netjes weggewerkt. Afstandbediening van k-a-k-u moet ik soms wel opnieuw instellen.


Wij hoeven werkelijk maar 1 stekker aan de buitenzijde in het stopcontact te steken en alles werkt: 3x LED met RGB, inductiekookplaatje, nespresso (die moet ik nog wel even uit de bak halen en neerzetten  :J ) Ook alle extra stopcontacten zijn dan van stroom voorzien. (Nespresso staat er de laatste paar jaar bijna alleen voor de show, we drinken tegenwoordig liever thee)


Alles om snel te klappen en niet de dag van aankomst en de dag voor vertrek bezig te zijn met opbouwen/afbreken/opruimen. Dat gaat dus (met de nodige voorbereiding) prima met een CC. Ik moet wel zeggen dat die Paname-Up ook een hele mooie wagen is met als voordeel de ruime, maar niet te overdreven grote, tent die mee uitklapt, maar een zeil is voor ons (met name voor mijn wederhelft) een no-go
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 09:48:15 pm door C5CCV »
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #36 Gepost op: juli 12, 2019, 09:45:46 pm »

C5ccv 
Bedoel je dan het grondzeil wat je in kan ritsen niks is maar de vaste vloer voor jullie de eis was?
Dat vind ik dus ook echt 1 van de voordelen van de combi camp!  Thanks voor je ervaring.
Ik zou graag ook zo handig zijn om het hele snoer gedoe al klaar te maken zodat je niks meer hoeft te doen. 
Mocht je er foto S van hebben zou ik dat graag willen zien!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #37 Gepost op: juli 12, 2019, 09:55:02 pm »

C5ccv  Bedoel je dan het grondzeil wat je in kan ritsen niks is maar de vaste vloer voor jullie de eis was?



Een vaste vloer is voor ons inderdaad een eis. Weinig schoonmaakwerk, wagen na het klappen meteen dicht, dus geen extra afdekzeil e.d.
Nadeel van dat deksel is natuurlijk de breedte (max. de breedte van de wagen, 160cm in dit geval), daar waar de Panama-up natuurlijk meer ruimte heeft. Voordeel van de deksel is dat hij een eindje boven de grond zit en ons daarmee een veilig gevoel voor de spullen geeft bij serieuze regen e.d.


Wij hebben een nieuwe CC in bestelling staan, vorige reeds verkocht. Wij hebben nog bij Aart Kok gekeken omdat ze daar wagens met een harde deksel hebben waarbij de tent naast het deksel nog even doorgaat, maar die ruimte is dan alleen bruikbaar om spullen neer te zetten en dat willen wij nu juist voorkomen. Zoveel mogelijk in de wagen laten is ons devies.


C5ccv  Ik zou graag ook zo handig zijn om het hele snoer gedoe al klaar te maken zodat je niks meer hoeft te doen.  Mocht je er foto S van hebben zou ik dat graag willen zien!


Even geduld
:) , zoals gezegd, vorige wagen verkocht, nieuwe in bestelling. Wij krijgen voor deze vakantie een z.g.a.n. leenwagen mee; daar heb ik de LED-verlichting, incl. de driver daarvoor, in een klein kwartiertje in zitten (is al ruim geschat). Met een klein beetje handigheid is het allemaal best te maken. Die LED-strips zijn overigens ook steeds vaker links en rechts te koop, alleen vind ik daar de (te witte) kleur van de LED strips niet mooi. Wij hebben de verlichting eigenlijk altijd op 'oranje' staan.

Die magneten zijn wel erg handig en vond ik best slim van mezelf  :# ; Ook mijn vrouw een hoes (op maat) voor de auto laten maken ........... met magneten er in gestikt, werkt werkelijk perfect (en snel).
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 10:09:04 pm door C5CCV »
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #38 Gepost op: juli 12, 2019, 10:31:45 pm »

Dat van die magneten had ik overheen gelezen en klinkt idd heel slim.

Jullie huren dus een wagen nog nu voor deze vakantie of ?
Hadden jullie hier voor dan ook de counrty en nu dus een nieuwe besteld? 


Wij vinden idd de ruimte net  wat fijner bij de Panama. Lekker veel maar idd de vaste vloer onder je voeten en dan met name ook idd voor de regen maar ook dat als t echt koud is dat onze kindjes daar kunnen slapen.  Net van de grond.
Maarja ruimte is ruimte. 
Dat heet denk ik kiezen tussen een groot bed of ruimte in de vaste tent..... lastig.
We hebben gelukkig nog even haha
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #39 Gepost op: juli 12, 2019, 10:48:22 pm »

Wij hadden een Valley met verhoogd bed en hebben nu een Country Xclusive in bestelling staan; Hebben voor de komende vakantie inderdaad een leenwagen mee omdat de nieuwe (helaas) net te laat binnen komt. Hebben we gezamenlijk met de VWS en Aart Kok (naar hopelijk ieders tevredenheid) netjes opgelost.


Toen wij in 2012 een nieuwe CC in gebruik namen hadden we spijt dat wij er nooit eerder naar hadden gekeken. Dat was zo'n enorm verschil met de bouwwagen (Conway Mirage) dit wij daarvoor hadden (overigens ooit met een CampLet begonnen toen de kinderen resp. 0 en 2 jaar oud waren, daar was de beperkte opslag van bagage op de camping voor ons het grootste issue). Alles lag in de voortent, kregen we helemaal de kriebels van
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #40 Gepost op: juli 12, 2019, 11:36:35 pm »

Ik heb een Venezia met het bed dwars. Ernaast is nog een slaapplek voor een kind, maar omdat ik het matrasje weg gehaald heb, passen daar al mijn stoelen en tafel. Dus ik hoef alleen het tapijt van het bed te halen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #41 Gepost op: juli 13, 2019, 06:51:28 am »


 
Mocht je er foto S van hebben zou ik dat graag willen zien!



Ik zie dat hier nog wat foto's staan van de keuken van onze vorige CC:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=8309.0 en www.cc-club.nl/files/keuken.pdf
(De verlichting onder de keuken heb ik laten zitten, die moet ik straks in de nieuwe weer opnieuw aanbrengen)


Ik had een dekzeil laten maken waar (in het begin) de logeermatrassen van de kinderen onder lagen. Bij een tussenstop-overnachting sliepen ze daarmee op de deksel, eenmaal op bestemming in de gastencabine; www.cc-club.nl/index.php/forum/6-model-a...k/6830-dekzeiltje-cc. Dekzeil lieten we ook zo snel mogelijk weg, vonden we al teveel werk


En voor de volledigheid  ook de fietsendragerwww.cc-club.nl/index.php/forum/6-model-a...ger-gezet-op-een-ccv
(Omdat we straks een disselbak hebben, ben ik alweer een tijdje na aan het denken voor de beste/snelste oplossing om fietsen meet nemen, uitdaging daarbij is dat ik onder de 2m1 hoogte wil blijven i.v.m. veerboten en tolpoorten)

« Laatst bewerkt op: juli 13, 2019, 07:00:53 am door C5CCV »
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #42 Gepost op: juli 13, 2019, 12:15:25 pm »

C5CCV

Mag k vragen waarom jullie de overstap hebben gemaakt naar de country?

Ik zie nu dat de valley eigenlijk wel het zelfde is als de country alleen in bagage ruimte minder is. En wellicht lager is?  Zijn er ook nog valleys met een hoog bed?
Misschien is dat de compromis omdat het toch iets scheelt in prijs?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #43 Gepost op: juli 13, 2019, 03:31:53 pm »

Dat is een heel verhaal maar komt er in het 'kort' op neer dat wij af wilden van 1 voor ons minpunt van het 'oude' model CombiCamp: De verdiepte middenbak. Het idee een grote vlakke laadvloer te hebben waar de meeste spullen, zolang je ze niet nodig hebt, zoveel mogelijk kunnen blijven staan was voor ons de belangrijkste beweegreden. Daarnaast speelde mee 'het nieuwe chassis, de 4 uitdraaisteunen en weer een nieuwe schone tent'. Er zaten inmiddels heel wat harsplekjes op het dak, doet verder geen pijn, maar vond het ook wel storend.


Ook twijfelden wij al een tijdje om een camper te kopen of eventueel zelf te gaan bouwen. Ik dacht 'het is makkelijker beslissen en zoeken als we de huidige CC kwijt zijn', echter ging sneller dan gedacht. (paar uurtjes na de beslissing was ie al weg). Overigens ook wel momenten van spijt gehad dat wij hem al verkocht hadden.


Heel Nederland afgereden op zoek naar de verschillende soorten campers, maar als je niet te groot wilt is zo'n ding toch behelpen en vaak ombouwen. Dus toch beslist om een nieuwe CC aan te schaffen, maar dan willen wij hem nu nog meer 'plug & play' hebben dan degene die wij hadden, vandaar de CCC Xlusive met disselbak zodat daar gas en eventueel water klaar staan, zeg maar zoals bij een camper. Ga misschien ook nog een accu met zonnepaneel inbouwen om geheel onafhankelijk te kunnen kamperen, moet alleen het gewicht in de gaten zien te houden. Maar goed, is zorg voor later.


Voor wat betreft de bagageruimte: Raar dat er steeds weer wordt gezegd dat een Country meer bagageruimte heeft dan een Valley, het is juist andersom. Bij een Country heb je wielkasten die in de weg zitten en die heb je bij de Valley eenvoudigweg niet. De buitenbak is hetzelfde, dus in liters heb je meer ruimte, scheelt zo 2 kratten.
Er zijn recentelijk nog wat nieuwe Valley's met verhoogd bed verkocht, maar dat waren eigenlijk de 'oude' Country's. Er zullen er een aantal van 2011/2012 in de markt zijn. Echter zijn de gebruikte CC m.i. wel erg aan de prijs. Zeker de modellen 2004-2008.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2019, 03:45:51 pm door C5CCV »
Gelogd

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #44 Gepost op: juli 13, 2019, 04:38:25 pm »

Oh ja dat komt omdat ik lees dat de bagage ruimte plek heeft voor 1000 liter en de country 1750  dus daar zit dan wel gelijk de vraag.... hoe dan?

Ik ga er gewoon eens goed voor zitten want het scheelt wel een paar 1000 euro. Als  hij verder wel gewoon goed beviel is dat wellicht een optie als hij verder het zelfde is kwa afmeting bed en een vaste vloer en afmetingen tent enz. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal