Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer klappen!  (gelezen 4543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Eerste keer klappen!
« Gepost op: juli 20, 2019, 10:46:21 pm »

Hallo allemaal,

Ik spiek al een tijdje op dit forum, maar ik heb nog niet eerder van me laten horen. Ik ben Dries, en samen met mijn vriendin en ondertussen 2 kids (4 en en 1,5) zijn we met een gehuurde Cabanon Mercury (van der Slik) in Oeffelt wezen kamperen.

In het verleden gingen wij met zn 2 altijd met de tent weg. Toen gingen we met onze oudste zoon nog een keer weg, en hing er al een bakkie achter. Kinderwagen, kinderbedje, 829034820934 kledingstukken en dekentjes, parasolletjes, windschermen en weet ik het wat allemaal mee moest.

Nu met 2 zonen... we moeten wat! Het kamperen bleef kriebelen, en in een caravan... daar voelen we ons nog eigenlijk te jong voor. Niet avontuurlijk genoeg. Het plan was eigenlijk om een ingerichte tent te huren, maar voor hetzelfde bedrag konden we een Mercury huren. Zogezegd, zogedaan. Bij van der Slik wezen kijken, en best gecharmeerd van de Mercury.

2 weken de wagen gehuurd, vet gaaf! We kregen een gloed gloed nieuwe mee. Alles zat nog in plastic. Als je de huurovereenkomst leest krijg je het spontaan benauwd, zeker met 2 kleine kids. (vogelpoepje / harsvlek 50,- )

Maargoed- 1 uur nadat alles stond meteen een hele dikke regenbui. Sowieso hebben we genoeg regen gehad. Gelukkig had de Mercury zat ruimte in de voortent. Volgens de vrouw is dit minimaal...

2 lekkere weken gehad, het weer had beter gekunt, maar nu hebben we juist de tent en de wagen goed op de proef kunnen stellen. Een aantal dingen bevielen supergoed, maar de kwaliteit van Cabanon vonden wij persoonlijk een beetje aan de lage kant. Erg kwetsbaar en eigenlijk goedkoop in elkaar gezet. Maar waar we wel blij mee zijn is de ervaring. We kunnen nog steeds ''tent kamperen'' met kids, en spullen!

Dus nu op zoek naar iets om te kopen. In Oktober is er een beurs in Utrecht die we zeker even aan willen doen!

gr

Dries
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2019, 10:51:25 pm »

En weer iemand die spannende tijden gast meemaken. Veel plezier met de voorpret van het vergelijken en kiezen. Wat je ook kiest, het wordt een vouwwagen dus de campings gaan er zo wie zo van stralen. Veel succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2019, 10:51:46 pm »

....Een aantal dingen bevielen supergoed, maar de kwaliteit van Cabanon vonden wij persoonlijk een beetje aan de lage kant. Erg kwetsbaar en eigenlijk goedkoop in elkaar gezet. Maar waar we wel blij mee zijn is de ervaring. We kunnen nog steeds ''tent kamperen'' met kids, en spullen....


Als Monaco bezitter ben ik wel benieuwd wat er dan tegenviel aan de Cabanon: ons bevalt ie tot nu toe erg goed.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2019, 11:01:27 pm »

Laat ik even voorop stellen dat ik fijn mechanisch instrumentmaker ben van beroep. Ik zit graag op de details, en ben gek op kwaliteit en mooi in elkaar gezette ''objecten''.

Ik vind bv het afdekrandje als je de wagen instapt, heel goor gemonteerd. Het is een kunstof randje met 4 dikke popnagels erin. Die zijn zo hard aangetrokken dat er 4 kuilen inzitten.

De wagen had een disselbak. op bepaalde hoogtestanden van het neuswiel ging de slinger tegen de bak aan. Elke rotatie een tik erlangs.

Ook vind ik het stom dat de slinger die werd bijgeleverd te kort was om de afstand van de dissel te overbruggen.

Het zeil aan de binnenkant vd wagen zat een bobbel in.

De pootjes van de keuken, als je die laat zakken, en je draait de knop vast, geeneens mega vast, druk je de deuken in het profiel.

De oogjes aan de kettingkjes van de klep vd keuken waren na 2 dagen opengebogen.

De laadjes zijn maar 2/3 diepte vd keuken, omdat er een mega dun afvoertje achterlangs moet.

Bij inleveren had ik nog een opmerking gemaakt over de tentstokken. het staal was kennelijk zo zacht dat de pinnetjes die naar buiten komen het gat ovaal hadden gedrukt met een dikke braam als gevolg. Ze waren blij dat ik het melde, om schade aan het doek te voorkomen.

Mijn zoon van 22 kg ging de eerste avond een beetje ruw zitten op de lattebodem, krak, latje gebroken. Na inspectie vond ik al heel veel latjes (wagen was NIEUW) met scheurtje, en inperfecties.

Ik kan ook nog wel even doorgaan btw...

Het klinkt allemaal misschien negatief, en zo bedoel ik het totaal niet. Maar als je bedenkt dat die wagen een slordige 10k moet kosten, mja, dan verwacht ik gewoon net iets meer. Maargoed, mijn ervaring met vouwwagen is 0, helemaal niets. Wellicht verwacht ik teveel. Maar daar ga ik de komende tijd wel achter komen I:

Voel je vooral niet tegen het been geschopt. We willen juist bij het huren heel kritisch zijn. Waarschijnlijk zijn 95% vd bovenstaande punten niet relevant als je met je biertje voor de tent zit bier
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2019, 11:12:41 pm door driezor »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2019, 11:45:19 pm »

Ik herken wel wat punten van je lijstje: maar kan inmiddels uit ervaring vertellen dat de Monaco bevalt. Ik hoop niet dat we door de lattenbodem gaan vannacht  :H maar dat van die halve lades vind ik juist handig, ik kan nu direct mijn afvoerslang helemaal naar binnentrekken als we gaan rijden. (Ding is twee meter omdat ik een vuilwaterzak buiten de tent heb liggen)

Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2019, 08:04:34 am »

Tja, kwaliteit. Dat is toch een redelijk subjectief begrip, maar altijd belangrijk.

We begonnen ons klapper avontuur met een Jamet. Eenvoudig, bewerkelijk en veel mensen vinden de kwaliteit matig. Wij waren er blij mee. De Trigano was op een aantal punten beter, maar ook hier verschillen de meningen over. Onze huidige kar, een Combi-Camp, bevalt ons erg goed, maar de kwaliteit valt nog steeds over te discusiëren. Maar wij zijn er blij mee.

Misschien in je zoektocht proberen niet af te knappen op minder mooie montage, maar te kijken hoe het voor jou perfect kan worden?

Ook onze kar is nooit helemaal af... we blijven verbeteren, op een manier die ons aanstaat. Sommige verbeteringen worden door anderen overgenomen, sommige juist niet. Je koopt een massa-product wat een compromis is tussen gemak, uitstraling, prijs (soms) en massa (gewicht), dan zijn er keuzes gemaakt. Die zijn per merk anders, maar ook in het zogenaamde hogere segment (bijv. Holtkamper, Combi-Camp) neemt de fabrikant beslissingen die niet per se de jpuwe of mijne zijn.

Veel plezier met de zoektocht en Happy Camping!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2019, 09:15:52 am »

Laat ik even voorop stellen dat ik fijn mechanisch instrumentmaker ben van beroep. Ik zit graag op de details, en ben gek op kwaliteit en mooi in elkaar gezette ''objecten''.

Ik vind bv het afdekrandje als je de wagen instapt, heel goor gemonteerd. Het is een kunstof randje met 4 dikke popnagels erin. Die zijn zo hard aangetrokken dat er 4 kuilen inzitten.

De wagen had een disselbak. op bepaalde hoogtestanden van het neuswiel ging de slinger tegen de bak aan. Elke rotatie een tik erlangs.

Ook vind ik het stom dat de slinger die werd bijgeleverd te kort was om de afstand van de dissel te overbruggen.

Het zeil aan de binnenkant vd wagen zat een bobbel in.

De pootjes van de keuken, als je die laat zakken, en je draait de knop vast, geeneens mega vast, druk je de deuken in het profiel.

De oogjes aan de kettingkjes van de klep vd keuken waren na 2 dagen opengebogen.

De laadjes zijn maar 2/3 diepte vd keuken, omdat er een mega dun afvoertje achterlangs moet.

Bij inleveren had ik nog een opmerking gemaakt over de tentstokken. het staal was kennelijk zo zacht dat de pinnetjes die naar buiten komen het gat ovaal hadden gedrukt met een dikke braam als gevolg. Ze waren blij dat ik het melde, om schade aan het doek te voorkomen.

Mijn zoon van 22 kg ging de eerste avond een beetje ruw zitten op de lattebodem, krak, latje gebroken. Na inspectie vond ik al heel veel latjes (wagen was NIEUW) met scheurtje, en inperfecties.

Ik kan ook nog wel even doorgaan btw...

Het klinkt allemaal misschien negatief, en zo bedoel ik het totaal niet. Maar als je bedenkt dat die wagen een slordige 10k moet kosten, mja, dan verwacht ik gewoon net iets meer. Maargoed, mijn ervaring met vouwwagen is 0, helemaal niets. Wellicht verwacht ik teveel. Maar daar ga ik de komende tijd wel achter komen I:

Voel je vooral niet tegen het been geschopt. We willen juist bij het huren heel kritisch zijn. Waarschijnlijk zijn 95% vd bovenstaande punten niet relevant als je met je biertje voor de tent zit bier
Wij kunnen elkaar een hand geven. Dat is dus de rede dat we Cabanon links hebben laten liggen. Ik zou zeggen succes met de grote speurtocht. Die hebben wij ook gehad. En welkom hier

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2019, 10:18:27 am »

Jullie hebben het gewoon handig aangepakt door eerst te huren. Nu weet je beter naar wat voor een type wagen je op zoek gaat. Sommige zaken lijken heel (on)handig in de showroom, en blijken in de praktijk het tegenovergestelde. En vergeet niet dat je klap-behoeftes ook kunnen veranderen met de jaren, kleine of grote kinderen, op 1 camping blijven of rondtrekken. Het heeft allemaal invloed op wat voor jullie de beste keus is. Zoeken naar de meest ideale wagen is leuk! Er is hier op het forum veel info en kennis bij de leden te vinden. Doe er je voordeel mee!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2019, 11:41:51 am »

Leerzaam verslag met een kritisch oog voor detail.
We zijn enkele weken bij een Cabanon dealer geweest en hebben voornamelijk naar de Malawi 2.0 gekeken. Deze dingen vielen mij niet op, maar moet zeggen dat ik er ook niet zo kritisch op gelet heb. Mijn eerste indruk was dat het best een knappe tent was. Maar goed, dat is een paar minuten showroom. In de praktijk kom je veel meer tegen. Ik denk echter niet dat de ideale vouwwagen bestaat, op elk model wat ik tegenkwam had ik wel wat op of aan te merken.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2019, 11:44:34 am door Jer81 »
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2019, 01:09:11 pm »

Dat de vraag gaat veranderen de komende jaren is wel zeker. Ik sliep zelf al vrij jong in tentjes, spannend! En ik verwacht ook dat mijn oudste zoon dat over een paar jaar (7-8?) zal gaan doen.

12 oktober gaan we in ieder geval naar de Kampeer en Caravan beurs in Utrecht. Volgens mij staan daar 80% van de fabrikanten en kunnen we goed verder snuffelen.

Om nog even op de Cabanon terug te komen:

Als je bedenkt dat je een nieuwe aanhanger koopt voor 3K. Een de waard velduil/Bosuil voor 3k.

En dan kost de Cabanon nog 4K meer. Voor een paar scharnieren, een keukentje en lattebodems. Zo kijk ik er tegenaan iig. Dan vind het ik gewoon aan de prijs voor wat je krijgt.

Maar als jullie nog tips hebben met merken die meer “bang for buck” hebben hoor ik het graag. Het duitse Campwerk heeft nu mijn interesse gewekt.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2019, 01:28:50 pm »

Ik kan me herinneren dat ik de aanwezigheid van vouwwagens wat beperkt vond de laatste keer dat ik er was 2 of 3 jaar geleden.

Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen. Je zoekt voor 10k een hoog afgewerkte complete vouwwagen met een vrij grote binnenruimte. Of dat mogelijk is weet ik niet. Merken die bekend zijn om hun goede kwaliteit/afwerking zijn Holtkamper, Combi-Camp, Campwerk, 3Dog, Camp-let, Aart Kok en Smitveld geloof ik. Alhoewel op allen wel wat op en aan te merken valt.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2019, 01:33:00 pm door Jer81 »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2019, 01:32:41 pm »

Alles bekijken van de topprijzen tot de laagste. Alle merken hebben voor en vaak ook een tegen. Wij hebben een HK, ja duur, is ie het waard. Voor mijngevoel wel, de vorige was ook een HK en daar is 16 jaar mee gekampeerd, zonder grote problemen of tekortkomingen. Brouwkwaliteit zeer goed, hoe er mee omgegaan wordt is ook zeer belangrijk. Utrecht is fijn, vele staan er met hun modellen. Succes en veel plezier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2019, 01:37:26 pm »

Slim om eerst te huren, dan weet je wat je belangrijk vindt. Ik vrees wel dat je de lat wel heel hoog legt voor de afwerking. Zelf zijn wij dan meer van de liever dat het goed functioneert dan er mooi uitziet. En zo'n lattenbodem moet natuurlijk gewoon niet kunnen.
Wij hebben destijds ook even naar campwerk gekeken maar ik vind een luik onder je bed en eentje aan de voorkant te weinig. Nu hebben we een Malawi en daar gaat het hele bed omhoog en is alles bereikbaar. Bewust geen dubbelklapper ook, onze kinderen hebben in de achtertent gelegen tot 8 jaar, nu liggen ze in tentjes. Succes met kiezen, wij hebben geen beurs gezien maar zijn dealers af gaan rijden om onze keuze te maken (en kochten vervolgens op marktplaats)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2019, 01:46:05 pm »

Slim om eerst te huren, dan weet je wat je belangrijk vindt. Ik vrees wel dat je de lat wel heel hoog legt voor de afwerking. Zelf zijn wij dan meer van de liever dat het goed functioneert dan er mooi uitziet. En zo'n lattenbodem moet natuurlijk gewoon niet kunnen.
Wij hebben destijds ook even naar campwerk gekeken maar ik vind een luik onder je bed en eentje aan de voorkant te weinig. Nu hebben we een Malawi en daar gaat het hele bed omhoog en is alles bereikbaar. Bewust geen dubbelklapper ook, onze kinderen hebben in de achtertent gelegen tot 8 jaar, nu liggen ze in tentjes. Succes met kiezen, wij hebben geen beurs gezien maar zijn dealers af gaan rijden om onze keuze te maken (en kochten vervolgens op marktplaats)
Ik vind dat hij de lat niet hoog legt. Sommige merken vragen veels te veel geld voor de kwaliteit die ze leveren. Gelukkig zijn niet alle mensen het zelfde. Dus iedereen kijkt anders naar een merk

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2019, 03:41:39 pm »

Onze keuze is gebaseerd op de basis beginselen wat vonden we echt belangrijk en vervolgens wat was leuk om te hebben en dat alles binnen een circa budget, want je kunt het zo gek maken als je wilt.

Wij vonden doorgroei mogelijkheden belangrijk nu 1 kind en 1 on the way, grote luifel en goed tentwerk. Verdere need to haves waren: disselbak en dekzeil ivm mogelijkheden tijdens de reis (en disselbak ook nog op de camping)

Als ik in een showroom kom waar de tent al niet strak staan, hoe krijg ik hem dan in vredesnaam op een helling aan het meer van annecy wel strak was voor mij onder andere belangrijk bij goed tentwerk.

Nice to have waren: keuken, easy loader systeem, snel opzetten, weinig stokken

Van de nice to haves zijn er wat afgevallen en wat toch wel gekomen.

Waar we erg blij mee zijn is het dubbelklap systeem want onze kleine man kan dichtbij slapen zonder in de weg te staan.

Dat sommige dingen niet helemaal lekker zijn afgewerkt geeft mij een goede reden om nog wat te tweaks te maken , net als de niet beschikbaarheid van een vast easy lock disselslot (die reeds is gemonteerd) maar dat is dan ook een tik van mij
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal