Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??  (gelezen 3446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Gepost op: augustus 05, 2019, 01:10:17 pm »

Beste allen,

Uiteraard al veel gevraagd maar ik kom niet door alle berichten heen en kan nog net niet de juiste info vinden, vandaar nogmaals mijn beroep op jullie kennis en ervaring. Mocht ik het bericht in de verkeerde topic geplaatst hebben, mijn excuus.

Wij, 2 volwassenen en 3 kids, in de leeftijd 10 tot en met 14, zijn op zoek naar een vouwwagen. Daarbij hopen we een aantal zaken te vinden:

Brede(re) bedden. graag breder dan de veel voorkomende maat 1.40. Slaapcomfort vinden we wel belangrijk

Onderweg voor een overnachting snel op te zetten, alleen de 'kar' en luifel is dan voldoende, om een nachtje te kunnen slapen, waarbij we met z'n 5en dan ook erin kunnen slapen. Op de uiteindelijke camping zullen ze wel in hun eigen tentje willen.

Op de camping aangekomen vinden we het ook wel fijn als de boel een beetje vlot staat. We zijn trouwens best handig :)

Gezien de af en toe stormen in Italië (heerlijk land!) is het ook fijn als ie tegen een stootje kan.

We vinden 2 bedden in de kar aan weerszijde mooi en handig, waar je van de zijkant erin stapt en dus niet vanuit de voortent in je bed kruipt.

Goede ruimte in de VW om spullen onderweg mee te nemen.

Een dakkoffer op de VW zou ook mooi zijn.

We zijn al wat aan het kijken geweest en gezien dat de Jamet Arizona al veel heeft van wat we zouden willen. Brede bedden. Ruimte voor iedereen. Maar zet deze makkelijk op? Ites kleiners dan deze VW is misschien ook een optie?
We hebben een budget van ongeveer € 2000,-. Wat meer uitgeven is mogelijk als dat wenselijk zou zijn.
Ik heb gezien dat je met sommige VW door Duitsland 100km per uur mag? Das best aantrekkelijk, maar geen must.

Hebben jullie voor ons beginners nog andere welkome tips, waar we door onze beginnersonwetendheid nog niet aan gedacht hebben, dan horen wij ze graag.

Super dank voor jullie reactie!

Gr Henkjan

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2019, 01:33:42 pm »

Kijk eens naar de Cabanon Columbia, Cabanon Chamonix,  die hebben bredere bedden. Volgens mij heeft de Roadmaster ook bredere bedden
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2019, 02:56:41 pm »

Kijk eens naar de Cabanon Columbia, Cabanon Chamonix,  die hebben bredere bedden. Volgens mij heeft de Roadmaster ook bredere bedden

Ik heb even gekeken, maar das een hele andere prijsklasse denk ik?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2019, 03:04:28 pm »

Oh sorry, ik heb over het budget heen gelezen.  De Columbia is wel tweede hands te vinden maar zal daar waarschijnlijk ook boven blijven. 
De Roadmaster zou mogelijk wel moeten lukken
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2019, 03:08:58 pm »

Oh sorry, ik heb over het budget heen gelezen.  De Columbia is wel tweede hands te vinden maar zal daar waarschijnlijk ook boven blijven. 
De Roadmaster zou mogelijk wel moeten lukken

De roadmaster heeft bedeen van 1.40 meende ik te zien bij een aantal advertenties. Wel een mooie vouwwagen!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2019, 07:30:51 pm »

Een roadmaster heeft brede bedden en staat zeer snel. Op dit moment trekken wij er mee rond. In 15 minuten staat de bak met de 80 cm luifel er aan. De rest met 30 minuten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:07:05 pm »

Ff Googlen en de bedden van Roadmaster family s zijn 1.40 breed. Jamet Dakota wellicht een optie? Ik kwam deze toevallig tegen op marktplaats, heeft bredere bedden en best een ruime vouwwagen.

Vouwwagen Jamet Dakota 2007
€ 1.999,00
http://link.marktplaats.nl/m1441832312?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:17:05 pm »

Ff Googlen en de bedden van Roadmaster family s zijn 1.40 breed. Jamet Dakota wellicht een optie? Ik kwam deze toevallig tegen op marktplaats, heeft bredere bedden en best een ruime vouwwagen.

Vouwwagen Jamet Dakota 2007
€ 1.999,00
http://link.marktplaats.nl/m1441832312?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Dit is inderdaad een goede optie. Dank voor je reactie!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:21:15 pm »

Ik zie dat van Cabanon de Chamonix bedden van 168cm breed heeft. Wellicht heeft Jamet ook een model met brede bedden.
Voor zover mij bekend maken enkel Cabanon en Jamet nog van die klassieke klappers met links en rechts van de wagenbak een bed en in het midden een ruimte (al dan niet met bankjes).
Volgens mij heeft mijn Camp-let slechts 140cm. Daarmee kan je dus elke Camp-let iig van je lijstje afstrepen.
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:32:27 pm »

Ik zie dat van Cabanon de Chamonix bedden van 168cm breed heeft. Wellicht heeft Jamet ook een model met brede bedden.
Voor zover mij bekend maken enkel Cabanon en Jamet nog van die klassieke klappers met links en rechts van de wagenbak een bed en in het midden een ruimte (al dan niet met bankjes).
Volgens mij heeft mijn Camp-let slechts 140cm. Daarmee kan je dus elke Camp-let iig van je lijstje afstrepen.


Dank voor je info! Ik zie ook dat een aantal modellen van Trigano bredere bedden hebben. Maar zijn deze een beetje in korte tijd op te zetten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:38:52 pm »

De Raclet Safari heeft bedden van 1.60, of de luifel direct aan de wagenbak kan weet ik niet
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:56:32 pm »


Dank voor je info! Ik zie ook dat een aantal modellen van Trigano bredere bedden hebben. Maar zijn deze een beetje in korte tijd op te zetten?
Dat weet ik niet. Maar Youtube kan je daar geweldig bij helpen heb ik ervaren. Van elk merk en model zijn wel opzetfilmpjes te vinden. Hou er wel rekening mee dat het dan vaak mensen zijn die wat geoefend zijn en dat ze dingetjes overslaan of al gedaan hebben (zoals waterpas zetten of pootjes uitdraaien of slechts een paar haringen inslaan)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2019, 09:03:24 pm »

Van de meeste wagens staat de basis vrij snel,  in de voortent zit vaak de meeste tijd
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:21:24 pm »

Gezien het strikte budget zou ik beginnen met je kinderen te overtuigen dat ze prima in de vouwwagen kunnen slapen. Anders zit je daar met je enorme vouwwagen en moet je ook nog tentjes aanschaffen (en tzt opzetten). Ik heb zelf overigens op mijn 19e nog in een ondertentje geslapen, toen was ik ook al bijna twee meter.

Verder ben ik bang dat je met 2000 euro en zulke eisen aan de ruimte uit gaat komen bij een tweede- of derdehandsje. Ik weet ook niet wanneer er voor het eerst vouwwagens met zulke brede bedden werden gemaakt, misschien is dat zelfs te recent om zo'n occasion te kunnen vinden.

Als ik dan toch al een beetje de Spaßbremser ben: een dakkoffer op de VW is waarschijnlijk niet verstandig. Je kunt er beter een op de auto zetten. Qua rijgedrag (en dus veiligheid) is het beter zo veel mogelijk gewicht in de auto te stoppen en niet op de VW. Je kan overigens bij veel vouwwagens al een hoop lichte maar grote dingen kwijt onder het dekzeil. Als het niet past in de vouwwagen, is het waarschijnlijk ook te zwaar. (Binnen de vouwwagen moet je het gewicht dan ook zoveel mogelijk vooraan leggen, als het zwaartepunt van de vouwwagen te ver naar achter ligt, wordt deze ook onstabiel.)

Voor de 100-sticker hoef je volgens mij niet zo veel te doen. De belangrijkste eis is geloof ik dat de banden niet te oud zijn.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2019, 11:54:12 pm »

De Raclet Safari heeft bedden van 1.60, of de luifel direct aan de wagenbak kan weet ik niet
Er kan een luifel direct aan de wagen evt mbv een adapter. Afhankelijk van het bouwjaar.

Voor de 100-sticker hoef je volgens mij niet zo veel te doen. De belangrijkste eis is geloof ik dat de banden niet te oud zijn.
Banden mogen max 6 jaar oud zijn. En er moeten schokbrekers onder gemonteerd zijn.



Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal